Ovatko konventit Jehovan todistajien järjestön "rahasampoja"?

Hämeenlinnan yksipäiväisessä kierroskonventissa tammikuussa 2018 yleisölle kerrottiin tuon kierroksen taloustilanteesta. Konventin valvoja väitti noin puolessa välissä konventtia, että siihen mennessä konventista on ollut kuluja 8016 euroa. Miten se on mahdollista? Konventtisali on kokonaan maksettu jo vuosia sitten, ruokatarjoilua ei ole ollut vuosikausiin, sähköstä ja lämmöstä on tietysti jonkinlaisia kuluja, mutta 8016 euroa tuntuu järkyttävän suurelta summalta. Ovatko konventit todellisuudessa "rahasampoja"?

Otteita suomeksi Critical Thinkerin YouTube-videolta (käännös: Maaria):

"Monet kysyvät, miksi kierroskonventin taloudessa on aina vajetta. Itsekin mietin tätä aina. Muistan jo lapsena kysyneeni asiaa äidiltä. Sain vastauksen aikanaan ollessani itse vanhin ja sain tehtävän olla konventin tilienpalvelija. Kun aamulla saavuin konventtiin, oli vastassa konventin valvoja sekä konventtisalin valvoja ja kierroskonventin valvoja. Heillä oli selkeät ohjeet haaratoimistosta ja konventin alueen seurakuntien julistajamäärään perustuva taksa, joka konventin piti saavuttaa. Jos konventtiin kuului vaikkapa 1000 julistajaa ja taksa per julistaja oli 10 dollaria, olimme siis kymppitonnin miinuksella eikä konventti ollut edes alkanut.

Kerran erehdyin kysymään kierrosvalvojalta laskeeko taksa, kun konventtisali on maksettu. Hän katsoi minua kuin olisin hullu, ilmeestä näki ihmetyksen kuinka edes kehtaan kysyä tällaista. Eikä taksa laskenut, vaikka konventtisali saatiin maksettua."

https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s1038.html

61

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TerveTerve

Tässä on hyvä esimerkki hyvästä jutusta. Hyvin kirjoitettu, asiaa ja huolta aiheuttava. Täyttä faktaa.

Ongelma on vain siinä, ettei jutulla ole mitään merkitystä lahkossa mukanaolevalle. Tämä varmasti vahvistaa päätöstä, jos lähtöpäätös on jo tehty, mutta itse prosessi lähtemisestä ei synny faktapohjalta.

JP. Minä olen jotenkin salaisesti tyytyväinen siihen, että vaikka olen tuhlannut elämääni turhaan vääntämiseen kanssasi,niin sinä ja kumppanisi olet tehnyt sitä moninverroin.

Se on nyt sitten tässä. Minä voitin!
      Minä pääsen eroon tästä turhasta ja merkityksettömästä jauhannasta, mutta te Tony, Hasta ja sinä JP ette pääse. Te lyötte rumpua lopun elämäänne turhaan, sillä kukaan ei kuule!

Ajattele JP meidän monenmoisia turhia vänkäämisiä. Tiedätkö mitä JP, aivan turhaan! Ne eivät ole vaikuttaneet mihinkään.
      Olen kirjoutellut satoja tunteja kuraa, jolla ei ole ollut mitään merkitystä yhtikäs kenellekään. Minua lohduttaa tässä vain yksi tieto. Sinä JP, Tony ja Hasta te olette tuhlanneet elämäänne moninverroin ja jatkatte.
      Kannustan teitä jatkamaan. Olen sen verran katkera, että haluan kuvitella teidän hakkaavan tietokonetta lopun elämäänne, tehden juttuja, joilla ei ole mitään merkitystä.

• P-H-A

"Terve, Terve", olen juuri viettänyt päiväni ystävieni, todistajien seurassa.
        Ollut kenttätyössä ja tuntenut olevani "kotona".
        Valmistaunut lukemalla Raamattua. Puhunut vain siitä, mihin itse uskon.
        Minulle Raamattu antaa enemmän viisautta kuin psykologia.
        Tunnen tulevani paremmaksi ihmiseksi Raamatusta ammentamastani
        tiedosta ja toisten elämänkokemuksista.
        Psykologian kirjat ja terapeutit eivät ole koskaan kyenneet samaan.
        Puhun omasta kokemuksestani.
        Miten paljon kaikenlaiset "hjäpkällat", "uskonnollisten uhrien apujärjestöt"
        ovat auttaneet näitä pettyneitä, katkeroituneita? He jättävät uhrit tyhjille!
        Ihmisen on itsensä kyettävä nousemaan jaloilleen.
        Olen tavannut myös jw.org jättäneitä ja valintaansa tyytyväisiä.
        Minulle se ei ollut oikea ratkaisu.
        Olen palannut omaan "kotiini".
        Kiitos, että annoit minulla mahdollisuuden tuoda tämä ilmi.
        Tämän jälkeen minulla ei ole tänne enää asiaa.

• TerveTerve
        P-H-A kirjoitti:

Kiitos kannustuksesta.
        Olen kyllä sitä mieltä, että psykologista kirjallisuutta kannattaa lukea. Itse pääsin eroon näistä palstoista 95% kun vajavaisella kielitaidolla aloin lukemaan, mitä lahko merkitsee ihmiselle, lahkon dynamiikka ja erityisesti tutkimuksia niistä tekijöistä, jotka ihmiset lahkoon vetää.
        Se 5% loppuu tänään. Vääntö näiden luopioiden kanssa ei edes ole vuosiin liittynyt itse lahkoon, vaan se on ollut henkilökohtaista kaunaa. Herrat ovat aukoneet mulle päätä ja minä parhaani mukaan mätkinyt takaisin.
        Kun lukiessa avautui, että tällä kirjoittelulla puolin ja toisin, ei ole mitään merkitystä, niin tuli sellainen WTF miksi?

Olen vain niiiiiiin henkilökohtaisesti katkera, että halun tykittää, kun siihen saan tilaisuuden. Ja taas WTF ei mitään hyötyä!
        Typerää halpahintaista kaunas ihmisille, joiden tekemisillä ei ole mitään merkitystä.
        Ei muutako hyvää hatkoa P.H.A

• TärkeääTietoa

"Minä pääsen eroon tästä turhasta ja merkityksettömästä jauhannasta"

Etpä ole näköjään kovin kauas päässyt ;)

"Te lyötte rumpua lopun elämäänne turhaan, sillä kukaan ei kuule! "

Tuossa erehdyt. Aktiivinen tiedon jakaminen on korvaamattoman arvokas apu lahkossa kipuileville ja sen jättäneille, mutta mielenhallinnan koukkuun jääneille. Kuten tietysti myös muuten vain uteliaille tai lahkon kanssa törmänneille. Kovapäisimpiä jehovantodistajia ei voi auttaa, ainakaan heti, mutta sille ei voi mitään.

• <<Te lyötte rumpua lopun elämäänne turhaan, sillä kukaan ei kuule! >>

Se palaute, jota saan, antaa kyllä erilaisen kuvan. Aika moni on kuullut ja aika moni tulee kiittämään. Voin vakuuttaa, että tämä tiedon jakaminen ei todellakaan ole ollut turhaa. Tänäänkin olen keskustellut sellaisten henkilöiden kanssa, jotka ovat hyötyneet tiedosta.

• riippuutapauksesta
        TerveTerve kirjoitti:

Kiitos kannustuksesta.
        Olen kyllä sitä mieltä, että psykologista kirjallisuutta kannattaa lukea. Itse pääsin eroon näistä palstoista 95% kun vajavaisella kielitaidolla aloin lukemaan, mitä lahko merkitsee ihmiselle, lahkon dynamiikka ja erityisesti tutkimuksia niistä tekijöistä, jotka ihmiset lahkoon vetää.
        Se 5% loppuu tänään. Vääntö näiden luopioiden kanssa ei edes ole vuosiin liittynyt itse lahkoon, vaan se on ollut henkilökohtaista kaunaa. Herrat ovat aukoneet mulle päätä ja minä parhaani mukaan mätkinyt takaisin.
        Kun lukiessa avautui, että tällä kirjoittelulla puolin ja toisin, ei ole mitään merkitystä, niin tuli sellainen WTF miksi?

Olen vain niiiiiiin henkilökohtaisesti katkera, että halun tykittää, kun siihen saan tilaisuuden. Ja taas WTF ei mitään hyötyä!
        Typerää halpahintaista kaunas ihmisille, joiden tekemisillä ei ole mitään merkitystä.
        Ei muutako hyvää hatkoa P.H.A

Meidän kirjoittelut kertakäyttönimimerkillä täällä eivät varmastikaan merkitse kenellekään mitään. Riippuu tapauksesta. JPllä on hienot uutissivut, paljon asiallisia artikkeleita ja on tunnettu, koska on vuosien kokemus. Minun on helppo uskoa, että työllä olisi merkitystä.

• Eimennythukkaan

Minä olen jotenkin salaisesti tyytyväinen siihen, että vaikka olen tuhlannut elämääni turhaan vääntämiseen

Älä ole niin negatiivinen. Ei se ole ollut turhaa. Sinulla on ollut kenties tarve käsitellä asioita, olet saanut sitä tehdä ja sillä on ollut aiemmin itsellesi merkitystä. Tottakai se nyt jälkikäteen voi tuntua turhalta, kun omakin ajattelusi on ehkä muuttunut ja edistynyt, ajan kulumisen ja asioiden käsittelyn seurauksena. Mutta se oli aiemmin varmaan tarpeellista.

• varmaan
        P-H-A kirjoitti:

No joo. Kohta olet kuitenkin tullut takaisin :)

• mitässiihensanotte

Konventit ovat hypnotisointikeskuksia.
      Siellä hoetaan mantroja kuten, ole uskollinen järjestölle, järjestö sitä ja tätä, uskollinen orja j.n.e. Kun sieltä lähdetään pois silmät ihan kiiluvat tätä aivopesua.

• Jätäharhaoppi

1 Joh. 1: 6. "Jo sanomme elävämme hänen yhteydessään vaellamme pimeässä( hypnotisoituneina)me valehtelemme emmekä seuraa totuutta."

Jehovan todistajat hokevat mantraansa (meillä on totuus) mutta kun he samaan aikaan valehtelevat ja puhuvat totuutena harhaoppejaan ja vaativat jäseniltään sääntöjen noudattamista säännöillä joita ei ole raamatussa ovat he siksi pimeydessä.
        He ovat joukkohypnotisoitu.

• Jätäharhaoppi
        Jätäharhaoppi kirjoitti:

1 Joh. 1: 6. "Jo sanomme elävämme hänen yhteydessään vaellamme pimeässä( hypnotisoituneina)me valehtelemme emmekä seuraa totuutta."

Jehovan todistajat hokevat mantraansa (meillä on totuus) mutta kun he samaan aikaan valehtelevat ja puhuvat totuutena harhaoppejaan ja vaativat jäseniltään sääntöjen noudattamista säännöillä joita ei ole raamatussa ovat he siksi pimeydessä.
        He ovat joukkohypnotisoitu.

1 Joh.1:6."Jos sanomme elävämme hänen yhteydessään mutta vaellamme pimeässä,me valehtelemme emmekä seuraa totuutta."
        Ulkoiset hienot muotomenot ei asiaa miksikään muuta.

• Armeleejev

Se rahan kynintä on tuskallinen asia.
      Ei ihminen sellaisesta saa muuta ajatella.

Ja lahkosta eroon päässeen olettaisi tuntevan myötätuntoa lahkossa vielä olevaan, saavan iloa jos pystyy auttamaan, ulos. Joka on vielä syvempää iloa kun sitten tapaa eronneena tämänkin.

Eikä sinne lahkoon tarvitse eikä pidä juuttua. se tekee pahaa itselle ja muille.
      Juttelemaan entisten todistajain pariin, veljesseura.org on mahdollisuus parhaasta päästä.
      Kun lahko pitää mielenhallinnassa niin ruveta itsetutkiskeluun, mikä askarruttaa, mikä kiinnostaa. Ottaa tiedokseen.
      Lähdön jälkeen rupeaa jokainen uusi päivä olemaan eilistä parempi.

• avoimesti

Konventeissa kerättävistä rahoista en tiedä. Olen kuitenkin pannut merkille Jehovan todistajien rahan tarpeen. Ilmeisesti he saavat valtiolta jonkinlaista avustusta, mutta se ei voi millään riittää yhdyskunnan kuluihin. Siksi jäseniltä kerättävät varat ovat avainasemassa. Varoja haalitaan etenkin testamenttien ja lahjoitusten avulla. Tätinikin pantiin tekemään testamentti jehovalaisille eikä kyse ole todellakaan pienistä summista. Pankkitili oli tyhjennetty heti perunkirjoituksen jälkeen, joten rahojen haltuun saamisella näytti olevan tulipalokiire. Sanoisin, että Jehovan todistajien rahasampoja ovat vanhojen ihmisten testamentit ja konventtirahat ovat vain pieniä purosia.

• <<Konventeissa kerättävistä rahoista en tiedä. Olen kuitenkin pannut merkille Jehovan todistajien rahan tarpeen. Ilmeisesti he saavat valtiolta jonkinlaista avustusta, mutta se ei voi millään riittää yhdyskunnan kuluihin. Siksi jäseniltä kerättävät varat ovat avainasemassa. >>

Suomessa pidetään vuosittain noin 60 kierroskonventtia. Jos jokaisessa kerätään 8000 euroa, yhteissumma lienee puolen miljoonan euron tietämissä. Ei se ole pikkuraha.

Jehovan todistajat eivät saa Suomessa valtiolta avustusta. He voisivat sitä hakea, mutta eivät hae, koska silloin he joutuisivat avaamaan koko rahaliikenteen. Salaseura ei sellaisia tietoja jaa.

• Ontosiharmi

Harmittaa tosi paljon että ihmiset antavat rahansa lahkoille. Sillä summalla ei oikeasti saa mitään järkevää, menee uskonnollisen humpuukin pyörittämiseen.
        Suuri summa ihan hukkaan.

• Outoatouhua
        Ontosiharmi kirjoitti:

Harmittaa tosi paljon että ihmiset antavat rahansa lahkoille. Sillä summalla ei oikeasti saa mitään järkevää, menee uskonnollisen humpuukin pyörittämiseen.
        Suuri summa ihan hukkaan.

Laittaisivat senkin rahan esim. porakaivojen rakentamiseen köyhiin maihin tai köyhille rakentaisivat asuntoja, ruokajakeluun ja muuhun lapeudentyöhön, mutta kun ei niin ei.
        Kun ei ole paljoa annettu niin ei voi paljoa vaatia.

• Lupatehdä_bisnestä
        Outoatouhua kirjoitti:

Laittaisivat senkin rahan esim. porakaivojen rakentamiseen köyhiin maihin tai köyhille rakentaisivat asuntoja, ruokajakeluun ja muuhun lapeudentyöhön, mutta kun ei niin ei.
        Kun ei ole paljoa annettu niin ei voi paljoa vaatia.

Mutta jospa heille on ameriikan pääkonttorista annettu toimilupa ?
        Franchising periaatteellahan tämä ja nämä suomenkin paikalliset Jehovat toimivat. Lupa pitää Jehovan todistajat tuotemerkin alla omaa rahankeräys toimintaa, josta sitten kukin väliportaan taho eteenpäin aina pääkonttoriin asti osuuden tilittää.
        Ihan kuin mikä tahansa perinteinen tavaramerkin käyttöluvasta vakiokorvausta ja liiketoiminnan tuotoistaan rojalteja maksava kaupallinen yritys.
        Jehovat nyt vaan on ottanut tämän liiketoimintamallin aineettoman uskonnonharrastamisensa rahankeräämisen ja tilittämisen välineeksi.

• Ettätälläistä

Minä lopetin lahjoittamisen kun sain tietää että satoja miljoonia lahjoitusvaroista käytetään pedofiliakorvauksiin.

Toisaalta hyvä että uhrit saavat korvauksia.

• mainosvaltuutettu

Niin eiväthän he saisi jos kaikki toimisivat kuin sinä

• Valitettavasti
        mainosvaltuutettu kirjoitti:

Niin eiväthän he saisi jos kaikki toimisivat kuin sinä

"Niin eiväthän he saisi jos kaikki toimisivat kuin sinä"

Mutta realisoitavaa omaisuutta kyllä on. Kun se loppuu, ei ole enää seuraakaan. Kun ei ole seuraa, pervoilla on yksi piilopaikka vähemmän. En yhtään valittaisi.

• mainosvaltuutettu

Kannattaako rahasta ajatella kuin Juudas?

Konventtien kulut on tasattu niin, että rikkaammat avustavat köyhempiä alueista, onhan tästä Konventeissa kerrottu.

• Tosiasiat

mainosvaltuutettu 10.1.2019 15:50

"Kannattaako rahasta ajatella kuin Juudas?"

-Mikset kehtaa sanoa ?

-Vartiotorniuskonnossa on seurakuntain tilinpäätökset ja talous rivijäseniltä salattu.
        Esim. tuota edellä kerrottua tädin pankkitilin tyhjennystä ei kerrota seurakunnalle, ei minkäänlaisena uutisena, lahjalaatikkoon pyydetään entiseen malliin.

Rivijäsenethän ovat lahkon säännöissä äänivaltaa vailla olevia ulkojäseniä.
        Käy Johanneksenpojan kotisivuilla lukaisemassa lahkon valtiovallalla vahvistutetut säännöt.

Mökötystuomio odottaa "sopimattomasta käytöksestä".

• mainosvaltuutettu

Ikävää jos olet käyttäytynyt sopimattomasti, aina voit halutessaan korjata keppostelunsa.

Ei meiltä kerätä kymmenyksiä tai kolehteja, jokainen antaa mitä antaa tai ei anna, ei sitä kukaan tiedä kun salassa annetaan, en ymmärrä mikä tässä rahassa riepoo.

Ei minua voisi vähempään kiinnostaa seuran talouden hoito, Jehova ei rahaa tarvitse eikä sitä keneltäkään vaadi, jos sitä ei hoksaa kannattaa vilkaista pikku riikkisen enempi isoa kirjaa.

Vaikka kaikki raha hanat suljettaisiin seuralta Hyvän uutisen julistus jatkuisi, uskoni mukaan lisääntyisi entisestään vain.

Vähä uskoisille raha on tärkeää, kuten Juudakselle.

Esimerkiksi seuran puolesta lähetystyöntekijöitä vähennettiin rikkaissa maissa asuvien osalta, niin nyt niistä julistajien omatoimiset julistut matkat tarvealue maihin lisääntyneet rutosti. Omaehtoisuus, omatoimisuus, vapaaehtoisuus ei pärstäkertoimin nippula nenuille enää vapaalippu paikkoja.
        Kyllä Jehova näkee ja ohjaa oikeaan.

• Älänaurata
        mainosvaltuutettu kirjoitti:

Ikävää jos olet käyttäytynyt sopimattomasti, aina voit halutessaan korjata keppostelunsa.

Ei meiltä kerätä kymmenyksiä tai kolehteja, jokainen antaa mitä antaa tai ei anna, ei sitä kukaan tiedä kun salassa annetaan, en ymmärrä mikä tässä rahassa riepoo.

Ei minua voisi vähempään kiinnostaa seuran talouden hoito, Jehova ei rahaa tarvitse eikä sitä keneltäkään vaadi, jos sitä ei hoksaa kannattaa vilkaista pikku riikkisen enempi isoa kirjaa.

Vaikka kaikki raha hanat suljettaisiin seuralta Hyvän uutisen julistus jatkuisi, uskoni mukaan lisääntyisi entisestään vain.

Vähä uskoisille raha on tärkeää, kuten Juudakselle.

Esimerkiksi seuran puolesta lähetystyöntekijöitä vähennettiin rikkaissa maissa asuvien osalta, niin nyt niistä julistajien omatoimiset julistut matkat tarvealue maihin lisääntyneet rutosti. Omaehtoisuus, omatoimisuus, vapaaehtoisuus ei pärstäkertoimin nippula nenuille enää vapaalippu paikkoja.
        Kyllä Jehova näkee ja ohjaa oikeaan.

Ja omatoimisuus järjestön taholta vai, sanoisinko omapäisyys on johtanut siihen että rahaa uppoa pedofiliakorvauksiin. Ei ihme että beetelin väkeä vähennetään, valtakunnsaleja ja haaratoimistoja myydään.
        Onneksi on lapsia joilta voi kerjätä jäätelörahoja.
        Kyllä on pimeää touhua.

• Ikävämpiasia
        Älänaurata kirjoitti:

Ja omatoimisuus järjestön taholta vai, sanoisinko omapäisyys on johtanut siihen että rahaa uppoa pedofiliakorvauksiin. Ei ihme että beetelin väkeä vähennetään, valtakunnsaleja ja haaratoimistoja myydään.
        Onneksi on lapsia joilta voi kerjätä jäätelörahoja.
        Kyllä on pimeää touhua.

Harmi että hyväuskoiset rivitodistajat joutuvat maksamaan hallintoelimen virheistä.

• Lopunalkua

Rahapulan takia Jehovan todistajat joutuivat myymään Brooklynin päätoimiston.
      Myytiin miljardilla ja uusi maksoi pikkuosan siitä.

• Eijanele

mainosvaltuutettu 10.1.2019 17:22

"Ei meiltä kerätä kymmenyksiä tai kolehteja, jokainen antaa mitä antaa tai ei anna, ei sitä kukaan tiedä kun salassa annetaan, en ymmärrä mikä tässä rahassa"

-Kas, kiinnitä huomiota siihen että vartiotorniseura ei itse usko omaan asiaansa.
      Se ei sano, paljonko se on rahaa vailla ja mihinkä se sen tarvitsisi, käyttäisi.

-Se ohjeistaa, että rahaa tarvittaisiin mukamas konventtijärjestelyyn. Vaikka ei tarvitse.
      ----

JohanneksenPoika 10.1.2019 0:17
      "Hämeenlinnan yksipäiväisessä kierroskonventissa tammikuussa 2018 yleisölle kerrottiin tuon kierroksen taloustilanteesta. Konventin valvoja väitti noin puolessa välissä konventtia, että siihen mennessä konventista on ollut kuluja 8016 euroa. Miten se on mahdollista? Konventtisali on kokonaan maksettu jo vuosia sitten, ruokatarjoilua ei ole ollut vuosikausiin, sähköstä ja lämmöstä on tietysti jonkinlaisia kuluja, mutta 8016 euroa tuntuu järkyttävän suurelta summalta."

-Kun lahko teettää, mitä tarpeellisia askareita sitten onkin, lahkolaisilla, lausuen, olikos se niin, että "se on sitten jehoovan suoma etu" ja sähkölamput kovaääniset eivät tosiaan päivän käytöstä maksa oikein euroakaan.

mainosvaltuutettu 10.1.2019 17:22- Mökötystuomio odottaa "sopimattomasta käytöksestä".

-Tarkoitat varmaan raha-asioista kysymistä, puhumista.
      Sinulle jää vain kysymys, että miksi uskoisit tuohon lahkojohdon rahantarpeeseen, kun se ei itsekään usko sitä vertaa että kertoisi, jättäisi lahkolaisen itsensä harkittavaksi antamisensa

• mainosvaltuutettu

! Kannattaako rahasta ajatella kuin Juudas?

Konventtien kulut on tasattu niin, että rikkaammat avustavat köyhempiä alueista, onhan tästä Konventeissa kerrottu.!

tässä vastauksestani kopio et ehkä huomannut, että olin vastannut jo tuohon konventti kulujen kysymykseen.

Itsekäs ihminen tuijottaa omaan napaan, mutta huolehtivainen on valmis uhraamaan omistaan tarvitseville toisen hyväksi, vapaaehtoisesti.

Meidän lahjoitukset annetaan vapaaehtoisesti, salassa ei se venkoilemalla muuksi muutu.
        Tietenkin on hyvä kertoa toisille jos on rahan tarvetta, niin hän itsekkin teen ystävville.

• VoiTeitä

"Meidän lahjoitukset annetaan vapaaehtoisesti"

-Käytännössä salin edestä sanotaan kulloinkin tarvittava summa.
        Kun lahjalaatikko on laskettu, sanotaan tarvittaessa että minkä verran vielä puuttuu.
        Lahkohistoria ei tunne tapausta että kerättävää summaa ei olisi saatu kokoon.
        Tuossa on tasapainoiltava syitä ja selityksiä etsittäessä "vapaaehtoisuuden", mielenhallintamenetelmien, painostavan käytöksen välillä.

"Konventtien kulut on tasattu niin, että rikkaammat avustavat köyhempiä alueista, onhan tästä Konventeissa kerrottu.!"
        -Paitsi että Oulussa oma konventtisali myydään vartiotorniseuran rahantarpeen tyydyttämiseksi, Helsinki taas on ilman muuta rikkain alue. Jonka konventti on edullinen, koska juhannuksena ei muita jäähallin käyttäjiä käyttäjiä ole, ja lahko neuvottelee todistajille lahkoedun siivota halli perusteellisesti osana vuokraa.

Vaikea keksiä mihinkä raha menisi, mutta eläytymällä lahkon toimintaan kyllä ymmärtää miksi se voidaan lausua köyhän auttamiseksi.

Toki tässä joku käyttää teokraattista sodankäyntiä, mainosvaltuutettu tai konventtipuhuja: "Konventin valvoja väitti noin puolessa välissä konventtia, että siihen mennessä konventista on ollut kuluja 8016 euroa" (ketjun aloitus).
        Itse arvaan, että kumpikaan ei puhu totta.

• Torsomikätorso

Minä annan rahani muualle.
      On monia hyväntekeväisyysjärjestöjä joilla rahaa ei mene pedofiliakorvauksiin tai laatikoiden rakentamiseen tai kierrosvalvojien auton ostoon.
      En todellakaan luota mitenkään järjestön rahan käyttöön.

• uskis

Ja kun koko ORG. on jonkun amerikkalaisen ovelan ukon alulle panema rahankeruu järjestö. Ilman Henkeä ja Elämää. Siis järjestö. Ei se ole mikään "hengellinen yhteisö".

Ei ole raamatullinen: ei ole Isää, Poikaa eikä Pyhää Henkeä heillä. Sanovat itseään Jumalan ORJIKSI. Kun oikeasti Raamatun mukaan Jeesukseen uskovia on alusta asti kutsuttu Jumalan LAPSIKSI.

Eninosa kerätyistä rahoista heillä menee sinne Brooklyniin N.Y. joillekin järjestön silmäätekeville varmasti omaan lakkariin. Siksihän tuo huiputus alunperin keksittiin: älyä siinä käytettiin, ja oveluutta, koska ymmärsivät että eninosa ihmisistä jokatapauksessa haluaa uskoa johonkin. Ja heiltä saa rahat pois.

Suomessa on Raamatullisia seurakuntia esim helluntaiseurakunnat, mutta luterilainen kirkkolaitos on mennyt kyllä omaa laveaa tietään jo vuosikymmenet, naispappeus, homoseksuaalisuuden hyväksyminen ja muu maailmallisuus.

Jumala taivaassa tarkkaa ja valvoo, ja johdattaa omiaan, antaa saastaisten mennä pidemmälle pahuudessaan -valinnanvapaus. Mutta kerran on kaikkien polvien notkistuttava Karitsan edessä, sanoo Sana.

• järkikäteen

jeesus anto viimesen ihokkaansa.jehova vie kaikki.eikä sekään riitä.johto porras senkun lihoo.

• yötyötä

Jehova omistaa kaiken ja Jeesuskin palveli ja ylisti ja kertoi häntä ollessaan maan päällä. Kirjoittelette asioista, joista ette tiedä mitään. Näkisittepä sen valtavan työn, mitä tehdään ympäri maailman hyvän uutisen tähden. Miljoonittain kirjallisuutta ja valtavat määrät saleja, jotka ovat ahkerassa käytössä. Rakennusohjelmia on menossa maailmanlaajuisesti. Suuria konventteja eri puolilla maailmaa, joihin tarvitaan myöskin varoja. Katastrofirahastoa käytetään myöskin, koska luonnonvoimat ihmisen turmeluksen vuoksi, ovat näyttäneet voimansa yhä kiihtyvään tahtiin. JP:n taekoitus on esiintyä jonkinlaisena tietäjänä, mutta hänen tarkoitusperänsä tuntien, hänen kirjoittelunsa tarkoitus on vahingoittaa entisiä uskonveljiään. Hän ei edusta todistajia. Hän vääntää asiat aina omalla tavallaan, toimii kuin vastapuolen agentit yleensä tekevät.
        Raha ei ole tärkein asia, vaan välttämätön käyttöväline, kuten muillakin. Meillä ei ole veroja eikä kolehteja, vaan kaikki tapahtuu vapaaehtoisten lahjoitusten varassa. Joten verrattuna muihin kirkkoihin, se on aivan erilaista. Arvata saattaa, minkälaisia summia pyörii suurissa uskonnollisissa järjestöissä, joissa on kalliita koristeltuja rakennuksia.
        Lonkalta heitetyt kirjoittelut arvelut rahasta eivät perustu tosiasioihin. Ja jokaisellahan on oikeus testamentata omaisuutensa kenelle tahansa. Sitä tapahtuu varmasti jokaisessa uskonnossa. Miksi Jehovan todistajat eivät saisi tehdä niin? Heillä jokainen jäsen on aktiivinen palvelustehtävissään, eikä korkeasti palkittua papistoa ei ole, eikä erilaisia palkkaa nauttivia virkailijoita, joita maailma on pullollaan.
        Eiköhän JP:n olisi aika kääntää katseensa kaikkeen siihen mitä tapahtuu maailmassa uskonnon nimissä. Panemme luottamuksemme taivaalliseen Huolenpitäjäämme. Hän tulee toteuttamaan tahtonsa aivan varmasti, kaikesta vastustusksesta huolimatta. Hän näkee myös kaiken vahinkoa tuottavan ihmisjoukon, jotka panevat kaiken voimansa pysäyttääkseen sen työn, jota enenevissä määrissä tapahtuu. Jos katsotte videoita suurista konventeista, voitte huomata vahvan rakkauden liiman sitovan yhteen ihmisiä eri puolelta maailmaa. Onnellisia yhteenkokoontumisia saman palvonnan ja opetuksen yhteydessä, joka on vailla vertaa.
        Ette tekään varmaan pitäisi jatkuvista teihin kohdistuvista kirjoituksista, joissa arveltaisiin asioita ja esiteltäisiin niitä totuutena, kuten itse teette.
        Itselännehän teillä on kaikenlaisia johtoportaita, jotka keräävät ihmisten rahat. On jotain kultaakin arvokkaampaa, se on palvonta kaikkeuden Suvereenille Luojalle, yhtenä yksimielisenä joukkona. Sitä ei revi poliittiset aatteet, eivätkä kansalliset rajat. Ykseys ja rakkaus on sen tuntomerkki, kuten Jeesus ilmaisi.

• Älänaurata
        yötyötä kirjoitti:

Jehova omistaa kaiken ja Jeesuskin palveli ja ylisti ja kertoi häntä ollessaan maan päällä. Kirjoittelette asioista, joista ette tiedä mitään. Näkisittepä sen valtavan työn, mitä tehdään ympäri maailman hyvän uutisen tähden. Miljoonittain kirjallisuutta ja valtavat määrät saleja, jotka ovat ahkerassa käytössä. Rakennusohjelmia on menossa maailmanlaajuisesti. Suuria konventteja eri puolilla maailmaa, joihin tarvitaan myöskin varoja. Katastrofirahastoa käytetään myöskin, koska luonnonvoimat ihmisen turmeluksen vuoksi, ovat näyttäneet voimansa yhä kiihtyvään tahtiin. JP:n taekoitus on esiintyä jonkinlaisena tietäjänä, mutta hänen tarkoitusperänsä tuntien, hänen kirjoittelunsa tarkoitus on vahingoittaa entisiä uskonveljiään. Hän ei edusta todistajia. Hän vääntää asiat aina omalla tavallaan, toimii kuin vastapuolen agentit yleensä tekevät.
        Raha ei ole tärkein asia, vaan välttämätön käyttöväline, kuten muillakin. Meillä ei ole veroja eikä kolehteja, vaan kaikki tapahtuu vapaaehtoisten lahjoitusten varassa. Joten verrattuna muihin kirkkoihin, se on aivan erilaista. Arvata saattaa, minkälaisia summia pyörii suurissa uskonnollisissa järjestöissä, joissa on kalliita koristeltuja rakennuksia.
        Lonkalta heitetyt kirjoittelut arvelut rahasta eivät perustu tosiasioihin. Ja jokaisellahan on oikeus testamentata omaisuutensa kenelle tahansa. Sitä tapahtuu varmasti jokaisessa uskonnossa. Miksi Jehovan todistajat eivät saisi tehdä niin? Heillä jokainen jäsen on aktiivinen palvelustehtävissään, eikä korkeasti palkittua papistoa ei ole, eikä erilaisia palkkaa nauttivia virkailijoita, joita maailma on pullollaan.
        Eiköhän JP:n olisi aika kääntää katseensa kaikkeen siihen mitä tapahtuu maailmassa uskonnon nimissä. Panemme luottamuksemme taivaalliseen Huolenpitäjäämme. Hän tulee toteuttamaan tahtonsa aivan varmasti, kaikesta vastustusksesta huolimatta. Hän näkee myös kaiken vahinkoa tuottavan ihmisjoukon, jotka panevat kaiken voimansa pysäyttääkseen sen työn, jota enenevissä määrissä tapahtuu. Jos katsotte videoita suurista konventeista, voitte huomata vahvan rakkauden liiman sitovan yhteen ihmisiä eri puolelta maailmaa. Onnellisia yhteenkokoontumisia saman palvonnan ja opetuksen yhteydessä, joka on vailla vertaa.
        Ette tekään varmaan pitäisi jatkuvista teihin kohdistuvista kirjoituksista, joissa arveltaisiin asioita ja esiteltäisiin niitä totuutena, kuten itse teette.
        Itselännehän teillä on kaikenlaisia johtoportaita, jotka keräävät ihmisten rahat. On jotain kultaakin arvokkaampaa, se on palvonta kaikkeuden Suvereenille Luojalle, yhtenä yksimielisenä joukkona. Sitä ei revi poliittiset aatteet, eivätkä kansalliset rajat. Ykseys ja rakkaus on sen tuntomerkki, kuten Jeesus ilmaisi.

. . .mitä tapahtuu maailmassa uskonnon nimissä. . .
        Kuten m.m. mököttämisestä, valehtelua:"me emme karta emme", järjestön veriuhri alttarilla uhraamista, pedofilian suojelua y.m.
        Voi voi sentään kun herkkähipiäistä, hypnotisoitua taas ottaa päähän.

• yötyötä kirjoitti:

yötyötä 26.2.2019 3:29

<>Jehova omistaa kaiken...><
        Ja Vt-seura makselee Jehovan varoista korvauksia lapsia hyväksikäyttäneineiden jehovantodistajien suojeluohjelmaa?

<>... ja Jeesuskin palveli ja ylisti ja kertoi häntä ollessaan maan päällä.><

Millainen mahdollinen palvelus oli jättää Raamatussa luvattu näkyvä paluu suorittamatta ja jättää palauttaminen Vt-seuralle?

<> Kirjoittelette asioista, joista ette tiedä mitään.><

Oletko lukenut Vt-seuran konventtikäsikirjan? Minä olen ja se jo yksin kertoo kuinka maksimoitua konventtirahastus on. Vt-seura mm. rikkoi ahneuksissaan yhdessä tapauksessa konventtitilan vuokrasopimusta kun sopimus edellytti, ettei pysäköinnistä veloiteta, niin Vt-seura veloitti. Saksassa Vt-seura jätti paikallisen ALVin tilittämättä konventtiruokailun voitosta ja sai rangaistusmaksun, johon keräsi sitten salilla erityisiä lahjoituksia. Noita yksittäisiä piirteitä riittää osoittamaan Vt-seuran toimintatavan.

<>Meillä ei ole veroja...><

Se nyt enää puuttuisi, että Vt-seuralle annettaisiin verotusoikeus kun VT-seura itse kammoaa verolle joutumista kuin ruttoa. Yksi osoitus siitä on kilpailijasaarnaajan (Jimmy Swaggart)joutuminen oikeuteen myyntivoiton verotuksesta, jolloin WTBTS otti osaa lähettämällä oikeudelle nk. Amicus curise –kirjeen. Itse asiassa lopputulos oli se, että Vt-seura näki itsensä seuraavana verotettavana ja siitä syystä materiaalin myynti lopetettiin. Todellista syytä ei jäsenistölle kerrottu, taidettiin puhua yhtenäistämisestä.

<>... eikä kolehteja...><

Ei pidä paikkaansa, kolehti on laissa mainittua rahankeräystä, lue vaikka Rahankeräyslaista:

6) uskonnonvapauslaissa (453/2003) tarkoitetun uskonnollisen yhdyskunnan julkisen uskonnonharjoituksen yhteydessä siihen osallistuvien keskuudessa suoritettava kolehdin keräys; (25.8.2016/736)

<>...vaan kaikki tapahtuu vapaaehtoisten lahjoitusten varassa.><

Suomen laissa uskonnollisen yhdyskunnan uskonnonharjoituksen yhteydessä keräämät lahjoitukset ovat juridiselta nimeltään kolehti.

<>Joten verrattuna muihin kirkkoihin, se on aivan erilaista.><

Vt-seuran hierarkiassa on pelkästään erilaiset nimitykset kun pappi-nimitystäkin karsastetaan aivan perusteettomasti.

<> Arvata saattaa, minkälaisia summia pyörii suurissa uskonnollisissa järjestöissä, joissa on kalliita koristeltuja rakennuksia.><

Et siis ole tietoinen, että WTBTS on omaisuudellaan keikkunut New Yorkin 50 rikkaimman joukossa ties kuinka kauan?

<>Lonkalta heitetyt kirjoittelut arvelut rahasta eivät perustu tosiasioihin.><

Kukahan tässä heitteleekään lonkalta?

<>Eiköhän JP:n olisi aika kääntää katseensa kaikkeen siihen mitä tapahtuu maailmassa uskonnon nimissä.><

JP tarkastelee mitä Vt-seura tekee uskonnon nimissä.

<>Panemme luottamuksemme taivaalliseen Huolenpitäjäämme. Hän tulee toteuttamaan tahtonsa aivan varmasti, kaikesta vastustusksesta huolimatta.><

Toteutus olisi tasan tarkkaan yhtä varma vaikka laittaisi luottamuksensa guttaperkkajumalaan se on nähty esimerkiksi lukemattomina vuosilukuina joihin on liitetty ennustus tai muu odotus ja aivan jokainen on ollut täysin katteeton, kas tässä luetteloa:

1798, 1799, 1829, 1840, 1843, 1846, 1872, 1873, 1874, 1878, 1881, 1910, 1914, 1915, 1918, 1919, 1920, 1922, 1923, 1924, 1925, 1926, 1927, 1928, 1929 1932, 1935, 1938, 1941, 1942, 1944, 1951, 1954, 1972, 1975, 1984, 1989, 1994 ja 2000.

<> Hän näkee myös kaiken vahinkoa tuottavan ihmisjoukon, jotka panevat kaiken voimansa pysäyttääkseen sen työn, jota enenevissä määrissä tapahtuu.><

Ilmeisesti viittaat jakeeseen Matt. 24:14, mutta jätät jakeen Kol. 1:23 huomiotta. Siinä Paavali vakuuttaa, että homma oli hoidettu valmiiksi, joten Jeesuksen olisi hyvä aika palata lupauksensa mukaisesti ja vielä näkyvästi, kuten Raamattu asian ilmaisee.

<>Ette tekään varmaan pitäisi jatkuvista teihin kohdistuvista kirjoituksista, joissa arveltaisiin asioita ja esiteltäisiin niitä totuutena, kuten itse teette.><

Kirjoittelusi kertoo, että et ole perillä todellisuudesta, vaan selittelet omia toiveitasi muka todellisuuksina. Otetaan nyt vaikka tuo yllä kirjoittamani esimerkiksi. Sinulla on nyt hyvä paikka osoittaa perustellusti, että Matt. 24:14 mukaista saarnaamista olisi nykyään suoritettava raamatullisella (<= huomaa) perusteella kun ottaa huomioon Paavalin sanat jakeessa Kol. 1:23. Sen jälkeen olen hiljaa ko. jakeista, mutta siihen asti lainailen noita jakeita.

<>Itselännehän teillä on kaikenlaisia johtoportaita, jotka keräävät ihmisten rahat.><

Et kö sinä veroja ja maksa ostoksiasi?

<> On jotain kultaakin arvokkaampaa, se on palvonta kaikkeuden Suvereenille Luojalle, yhtenä yksimielisenä joukkona. Sitä ei revi poliittiset aatteet, eivätkä kansalliset rajat. Ykseys ja rakkaus on sen tuntomerkki, kuten Jeesus ilmaisi.><

”Sitten myös monet kompastuvat, ja he kavaltavat toisensa ja vihaavat toisiaan.” (Matt. 24:10 UMK)

Nykyään on sitten eri lopun aika ja sen mukainen eri meno, vai mitä?

• Mietinpähänvain
        yötyötä kirjoitti:

Oli miten oli mutta jos et jaksa käydä kokouksessa, sinut unohdetaan.
        Niin kävi minulle kun sairastuin masennukseen.

• EdustaaTaiEi
        yötyötä kirjoitti:

"JP:n taekoitus on esiintyä jonkinlaisena tietäjänä, mutta hänen tarkoitusperänsä tuntien, hänen kirjoittelunsa tarkoitus on vahingoittaa entisiä uskonveljiään. Hän ei edusta todistajia. "

Ainakin JP esittää asiat rehellisesti, toisin kuin todistajien viralliset edustajat (esim. Leinonen ja Hakkarainen) julkisuudessa.

• Nelumma

yötyötä 26.2.2019 3:29

"Jehova omistaa kaiken "
      -Vieläkö enemmänkin kuin vartiotorniseura ?

"Rakennusohjelmia on menossa maailmanlaajuisesti"
      -Vaikka järjestelmäasioiten päättäjäiset on ihan pian ?

"joihin tarvitaan myöskin varoja"
      Eikös vartiotorniuskonto enää muuhun tarkoitukseen varoja otakaan vastaan ?

" Katastrofirahastoa käytetään myöskin "
      -Uskon. Mutta tiedän, että käyttäminen on salaista. Tilinpäätöstä ei julkaista eikä anneta jehovantodistajillekaan.

" koska luonnonvoimat ihmisen turmeluksen vuoksi, ovat näyttäneet voimansa yhä kiihtyvään tahtiin"
      -Eikö tulisi korostaa että ahdistus on alkanut v. 1914 ja on kasvanut joka vuosi ?
      Näin lahkopresidentti, jehovakanava (itselleen ottama nimi) Rutherford kirjassaan Lapset v. 1942. Hän neuvoi lykkäämään lasten hankkimisen Harmageddonin jälkeiseen aikaan. Teethän sinäkin samoin ?

" JP:n ... kirjoittelunsa tarkoitus on vahingoittaa entisiä uskonveljiään"
      -Täällä on lahkolaiset kirjoittaneet että jokainen saa itse valita. JP tarjoaa valinnan perusteeksi lähinnä lahkon itsensä tuottamaa tietoa. Toki joitakin faktoja muitakin, esim. tuomioistuinpäätöksiä yms.

" Hän vääntää asiat aina "
      -Oikaisemaan vain. Eikö sinustakin se ole foorumin tarkoitus ?

"Raha ei ole tärkein asia"
      -Jassoo. Onkos se vartiotorniuskonnon säännöissä niin ?

" kaikki tapahtuu vapaaehtoisten lahjoitusten varassa "
      -Ei vaan rahamäärä mainitaan valtakunnansalin edessä. Lahjalaatikko lasketaan. Tarvitessaan sama mainitsija lisää, että minkä verran vielä puuttuu. Lahkohistoria ei tunne tapausta, ettei vaadittua rahasummaa olisi saatu kokoon.

" jokaisellahan on oikeus testamentata omaisuutensa kenelle tahansa. Sitä tapahtuu varmasti jokaisessa uskonnossa. Miksi Jehovan todistajat eivät saisi tehdä niin? "
      -Tämähän sinun pitäisi kertoa vartiotornikaupustelussasi oven avaajallesi. Ennenkuin vartiotornin mukaan kohteliaana todistajana pyydät saada viedä roskapussin pihan roskalaatikkoon poistuessasi.

• turhanpuhuja

Voithan viedä itsekin roskapussisi, vai. Johtaako se kenties mökötykseen, jos joudut sen viemään?
        Yötyötä kertoo asian oikean laidan.
        Nelumma on tyypillinen esimerkki väärän tiedon julistaja. Kertoo omia uskomuksiaan katkeruuden säestämänä.

• Onkovaikeuksia
        turhanpuhuja kirjoitti:

Voithan viedä itsekin roskapussisi, vai. Johtaako se kenties mökötykseen, jos joudut sen viemään?
        Yötyötä kertoo asian oikean laidan.
        Nelumma on tyypillinen esimerkki väärän tiedon julistaja. Kertoo omia uskomuksiaan katkeruuden säestämänä.

Höpö höpö.
        Kehutteko te entisiä uskonveljiänne, luterilaisia tai esim. helluntailaisia? Miksi sitten entisten Jehovan todistajien pitäisi kehua?
        Ja jp kertoo vain totuuksia mitä teille ei seuran taholta kerrota.

• ahnasko

Et ole tainnut lukea Raamatusta, miten temppelin rakentamiseen ihmiset toivat iloisina varojaan ja voimiaan. Tällainen ei taida kuulua itsellesi. Jos jotain pitää arvokkaana, silloin on myös valmis uhraamaan varojaan siihen. Se ei ole taakka sellaiselle ihmiselle. Miksi mietit yleensäkään sitä, mihin kukin rahansa antaa? Kanna mieluummin huolta niistä, jotka panevat rahansa alkoholiin, huumeisiin ja uhkapeleihin ym.
        Tai pitäisiköhän lahjoitukset lähettää sinulle? Voisi kirjoittelu loppua siihen, koska rahan tärkeys on tullut ilmeiseksi kirjoittelussa.

• Vissiero

Temppeli rakennettiin uskovaisille.

Valtakunnansalit rakennetaan lahjalaatikkoa varten, vart.seuran omistukseen, kunnes se myy ne.

• turhanpuhuja
        Onkovaikeuksia kirjoitti:

Höpö höpö.
        Kehutteko te entisiä uskonveljiänne, luterilaisia tai esim. helluntailaisia? Miksi sitten entisten Jehovan todistajien pitäisi kehua?
        Ja jp kertoo vain totuuksia mitä teille ei seuran taholta kerrota.

Emme ainakaan kirjoittele herjaa heistä, jota täällä tehdään joka päivä vuodessa. Siinäkin ero.

• ahnasko kirjoitti:

Et ole tainnut lukea Raamatusta, miten temppelin rakentamiseen ihmiset toivat iloisina varojaan ja voimiaan. Tällainen ei taida kuulua itsellesi. Jos jotain pitää arvokkaana, silloin on myös valmis uhraamaan varojaan siihen. Se ei ole taakka sellaiselle ihmiselle. Miksi mietit yleensäkään sitä, mihin kukin rahansa antaa? Kanna mieluummin huolta niistä, jotka panevat rahansa alkoholiin, huumeisiin ja uhkapeleihin ym.
        Tai pitäisiköhän lahjoitukset lähettää sinulle? Voisi kirjoittelu loppua siihen, koska rahan tärkeys on tullut ilmeiseksi kirjoittelussa.

ahnasko 26.2.2019 14:24

<>Et ole tainnut lukea Raamatusta, miten temppelin rakentamiseen ihmiset toivat iloisina varojaan ja voimiaan.><

Se ei taida ihan olla Raamatussa, että seurakunan ulkojäsenillä maksatetaan ja rakennutetaan heille sali, joka myydään ja rahat lähetetään ulkomaille keskusjohdolle hassattavaksi oikeudenkäynteihin. Tämän jälkeen seurakunan ulkojäsenillä maksatetaan ja rakennutetaan uusi sali, joka myydään ja rahat lähetetään keskusjohdolle.....

• Oletkoääliökysynvaan
        ahnasko kirjoitti:

Mulla on rahaa ihan tarpeeksi muutenkin.En tarvitse Jehovan todistajien likaisia rahoja. Ja kun sitä "massia" on niin jää sitä ihan muualle kun jehovantodistajille.Kohteita löytyy.

• rahankerjuulahko
        ahnasko kirjoitti:

"Jos jotain pitää arvokkaana, silloin on myös valmis uhraamaan varojaan siihen."

Jos Jehovan todistajat tietäisivät, mihin heidän lahjoittamiaan rahoja OIKEASTI käytetään, he eivät ehkä pitäisi asiaa niin arvokkaana. Oletko sitä mieltä, että kaikkien tulisi tutkia uskontoaan kriittisesti ja avoimesti, vai koskeeko tämä ainoastaan muita kuin Jehovan todistajia?

"Kanna mieluummin huolta niistä, jotka panevat rahansa alkoholiin, huumeisiin ja uhkapeleihin ym."

Jehovan todistajat käyttävät alkoholia varsin runsaasti. Huumeita kai sentään vähemmän, mutta eipä niiden käyttö ole yleistä monissa muissakaan piireissä. Uhkapeliä Jehovan todistajat pelaavat pitämällä verikorttia lompakossaan.

"Tai pitäisiköhän lahjoitukset lähettää sinulle?"

Mikä tahansa rahankeräysluvalla varustettu hyväntekeväisyysjärjestö olisi Vartiotorni-seuraa parempi kohde lahjoituksille. Tiesitkö, ettei Vartiotorni-seuralla / Jehovan todistajien uskonnollisella yhdyskunnalla ole Suomessa rahankeräyslupaa?

• turhanpuhuja
        Vissiero kirjoitti:

Temppeli rakennettiin uskovaisille.

Valtakunnansalit rakennetaan lahjalaatikkoa varten, vart.seuran omistukseen, kunnes se myy ne.

Temppeli rakennettiin Jehovan palvojille, ei kolminaisen jumalan palvojille. Samoin Valtakunnan salit on omistettu tosi Jumalan palvontaan. Lahjalaatikot ovat vain sivuasia, Raamatun opetus ja kristillinen elämä ovat tärkein. Salit ovat ahkerassa käytössä, eikä niitä myydä kuin todellisen syyn vuoksi. Paljon on vanhoja saleja käytössä, ja niistä pidetään hyvää huolta koko seurakunnan toimesta.
        Aineellinen ihminen ajattelee omaisuutta ja rahaa. Hengellinen ihminen pitää opetuksen Jumalan tahdosta ensisijalla. Saleilla ei pidetä puheita tyhjille seinille, eikä näyttävää kolehtien keräystä järjestetä, saatikka julkkisten esiintymistiloina. Ne on omistettu tosi palvonnan tiloiksi.
        Turha asioita on vääristellä. Vahingoitat vai itseäsi toiminnallasi. Millainen on oma suhteesi palvontapaikkaasi ja miten tuet sitä? Toimiiko siellä kaikki ilman rahaa, niinkuin odotat todistajilta. Valitettavasti rahaa vielä tarvitaan, mutta odotamme sitä aikaa, kun kulta ja hopea heitetään kadulle, eikä se enää määrittele ihmisten elämää. Hes 7:19; Sefanja 1:18; Matt. 6: 33.

• MitäVarten
        turhanpuhuja kirjoitti:

Temppeli rakennettiin Jehovan palvojille, ei kolminaisen jumalan palvojille. Samoin Valtakunnan salit on omistettu tosi Jumalan palvontaan. Lahjalaatikot ovat vain sivuasia, Raamatun opetus ja kristillinen elämä ovat tärkein. Salit ovat ahkerassa käytössä, eikä niitä myydä kuin todellisen syyn vuoksi. Paljon on vanhoja saleja käytössä, ja niistä pidetään hyvää huolta koko seurakunnan toimesta.
        Aineellinen ihminen ajattelee omaisuutta ja rahaa. Hengellinen ihminen pitää opetuksen Jumalan tahdosta ensisijalla. Saleilla ei pidetä puheita tyhjille seinille, eikä näyttävää kolehtien keräystä järjestetä, saatikka julkkisten esiintymistiloina. Ne on omistettu tosi palvonnan tiloiksi.
        Turha asioita on vääristellä. Vahingoitat vai itseäsi toiminnallasi. Millainen on oma suhteesi palvontapaikkaasi ja miten tuet sitä? Toimiiko siellä kaikki ilman rahaa, niinkuin odotat todistajilta. Valitettavasti rahaa vielä tarvitaan, mutta odotamme sitä aikaa, kun kulta ja hopea heitetään kadulle, eikä se enää määrittele ihmisten elämää. Hes 7:19; Sefanja 1:18; Matt. 6: 33.

Miksi tarvitaan palvontapaikka?

Matt. 18:20 Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään.

2. Kor. 4:18 Emmekä me kiinnitä katsettamme näkyvään vaan näkymättömään, sillä näkyvä kestää vain aikansa mutta näkymätön ikuisesti.

• mitässiihensanotte
        turhanpuhuja kirjoitti:

Sinä vahingoitat itseäsi uskomalla valkeuden enkeliksi tekytyvän asiamiehiin.
        Olet siksi hypnotisoitu Amerikan huuhaalahkolla.

Teissä on jumalisuuden ulkokuori mutta osottaudutte pettymykseksi sen voimaan nähden.

Vapaamuurarit, mormonit ja adventistit ovat yhdessä teidän kanssa juuri niitä jousta Jeesus varoitti.
        Mitä saleihin tulee ja sen tyhjiin seiniin niin ainakin minä viimeeksi siellä käydessäni huomasin että 120 istuinpaikkaisessa salissa oli 50 henkeä. Ei siis ole kehumista.

Toista se oli n. 20 vuotta sitten. Silloin sama sali oli täynnä.
        Valitettavasti rahaa vielä tarvitaan joo, ja teillä aivan kohta sitä vasta tarvitaan.Odota vaan kun pedofiili arkistojanne päästään penkomaan.
        Tiedot on kait siellä päätoimistossa edelleenkin.
        Siellä jenkeissä on käynnissä se juokseva 4000$/päiväsakko joka on kohonnut jo noin 3.000.000 $:iin.
        Lasten jäätelörahat on pian tervetulleita.

• turhanpuhuja kirjoitti:

turhanpuhuja 26.2.2019 17:51

<>Valitettavasti rahaa vielä tarvitaan...><

Lapsia hyväksikäyttäneiden jehovantodistajien piilottelu viranomaisilta on kallista.

<>...mutta odotamme sitä aikaa, kun kulta ja hopea heitetään kadulle, eikä se enää määrittele ihmisten elämää. Hes 7:19; Sefanja 1:18; Matt. 6: 33.><

On sitä jo kauan odotettukin1914, 1925 ja 1975. Vuonna 1972 odotettiin rahalla olevan arvoa enää harvoina jäljellä olevina vuosina:

”Jotkut saattavat ihmetellä, miksi rakennetaan uusia haaratoimistoja ja entisiä laajennetaan, miksi hankitaan jatkuvasti lisää painokoneita (mm. meidän painomme uusi kaksivärikone on jo toiminnassa) ja rakennetaan valtakunnansaleja, jos Seura uskoo, että tämä asiainjärjestelmä loppuu muutaman vuoden kuluttua. Vastaus on yksinkertainen: ystävät haluavat tehdä lahjoituksia Valtakunnan työtä varten nyt kun rahalla on vielä arvoa, ja mikä olisi parempi tapa käyttää sitä? Vaikka näitä Beetel-koteja, painokoneita ja valtakunnansaleja voitaisiin käyttää ainoastaan muutama vuosi, eikö niitä tarvita sitä kipeämmin mitä lähemmäksi loppu tulee? Ne ovat välttämätön apu voimakkaan todistuksen antamiseksi harvoina jäljellä olevina vuosina. Näinä vuosina halutaan pelastaa mahdollisimman paljon ihmiselämää.” (km-FI 5/1972)

Tuosta on aikuisten oikean muutaman harvan vuoden jälkeen puoli vuosisataa, joka taas on tällä hetkellä muutama harva vuosi. Vt-seuran tapa käyttää läheisyyttä ilmaisevia sanontoja on todella taidetta. Vuonna 1941 oli maailmanloppuuun jäljellä kuukausia (w41 15/7 p. 288), oli järkevääkin olla ilmoittamatta tarkempää jäljellä olevien kuukausien määrää kun nse on nyt jo reilusti yli 900. Sama koski vuotta 1972, mutta siitä huolimatta joku odottelee kaikkien näiden fiaskojen jälkeen. Siinä on turha puhe ja katteeton toivorikkaus kunnon kukassa.

• zoontime
        Hasta_luego kirjoitti:

turhanpuhuja 26.2.2019 17:51

<>Valitettavasti rahaa vielä tarvitaan...><

Lapsia hyväksikäyttäneiden jehovantodistajien piilottelu viranomaisilta on kallista.

<>...mutta odotamme sitä aikaa, kun kulta ja hopea heitetään kadulle, eikä se enää määrittele ihmisten elämää. Hes 7:19; Sefanja 1:18; Matt. 6: 33.><

On sitä jo kauan odotettukin1914, 1925 ja 1975. Vuonna 1972 odotettiin rahalla olevan arvoa enää harvoina jäljellä olevina vuosina:

”Jotkut saattavat ihmetellä, miksi rakennetaan uusia haaratoimistoja ja entisiä laajennetaan, miksi hankitaan jatkuvasti lisää painokoneita (mm. meidän painomme uusi kaksivärikone on jo toiminnassa) ja rakennetaan valtakunnansaleja, jos Seura uskoo, että tämä asiainjärjestelmä loppuu muutaman vuoden kuluttua. Vastaus on yksinkertainen: ystävät haluavat tehdä lahjoituksia Valtakunnan työtä varten nyt kun rahalla on vielä arvoa, ja mikä olisi parempi tapa käyttää sitä? Vaikka näitä Beetel-koteja, painokoneita ja valtakunnansaleja voitaisiin käyttää ainoastaan muutama vuosi, eikö niitä tarvita sitä kipeämmin mitä lähemmäksi loppu tulee? Ne ovat välttämätön apu voimakkaan todistuksen antamiseksi harvoina jäljellä olevina vuosina. Näinä vuosina halutaan pelastaa mahdollisimman paljon ihmiselämää.” (km-FI 5/1972)

Tuosta on aikuisten oikean muutaman harvan vuoden jälkeen puoli vuosisataa, joka taas on tällä hetkellä muutama harva vuosi. Vt-seuran tapa käyttää läheisyyttä ilmaisevia sanontoja on todella taidetta. Vuonna 1941 oli maailmanloppuuun jäljellä kuukausia (w41 15/7 p. 288), oli järkevääkin olla ilmoittamatta tarkempää jäljellä olevien kuukausien määrää kun nse on nyt jo reilusti yli 900. Sama koski vuotta 1972, mutta siitä huolimatta joku odottelee kaikkien näiden fiaskojen jälkeen. Siinä on turha puhe ja katteeton toivorikkaus kunnon kukassa.

Niin, yllättäen se tulee kaikille ihmisille jotka eivät välitä. Paavali kirjoitti 1. Tess. 5: 1-5. 5. jae sanoo: "Mutta te veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä yllättäisi teidät niinkuin varkaat, sillä te kaikki olette valon poikia ja päivän poikia. Me emme kuulu yöhön emmekä pimeyteen."
        Vartiopaikalla on hyvä seisoa. Habakuk 2: 2,3.
        Jumala on osoittanut runsaasti kärsivällisyyttä meitä ihmisiä kohtaan, vaikka häntä on pilkattu, turmeltu hänen kaunista maapalloaan, käyty julmia sotia, oltu välinpitämättömiä hänen moraaliperiaatteitaan kohtaan, vihattu ja kohdeltu kaltoin toisia ihmisiä kohtaan. Ja vaikka itse tehdään tyhmyyksiä, ollaan syyttämässä toisia. Jos hän on ollut kärsivällinen ja suvainnut tätä kaikkea, miksi emme mekin odottaisi kärsivällisesti hänen päiväänsä ja vapautusta kaikesta pahuudesta, mitä harjoitetaan maan päällä. Ihminen saa syyttää itseään, ei Jumalaa. Hän on vanhurskas ja oikeudenmukainen.

• nnniin
        zoontime kirjoitti:

Niin, yllättäen se tulee kaikille ihmisille jotka eivät välitä. Paavali kirjoitti 1. Tess. 5: 1-5. 5. jae sanoo: "Mutta te veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä yllättäisi teidät niinkuin varkaat, sillä te kaikki olette valon poikia ja päivän poikia. Me emme kuulu yöhön emmekä pimeyteen."
        Jumala on osoittanut runsaasti kärsivällisyyttä meitä ihmisiä kohtaan, vaikka häntä on pilkattu, turmeltu hänen kaunista maapalloaan, käyty julmia sotia, oltu välinpitämättömiä hänen moraaliperiaatteitaan kohtaan, vihattu ja kohdeltu kaltoin toisia ihmisiä kohtaan. Ja vaikka itse tehdään tyhmyyksiä, ollaan syyttämässä toisia. Jos hän on ollut kärsivällinen ja suvainnut tätä kaikkea, miksi emme mekin odottaisi kärsivällisesti hänen päiväänsä ja vapautusta kaikesta pahuudesta, mitä harjoitetaan maan päällä. Ihminen saa syyttää itseään, ei Jumalaa. Hän on vanhurskas ja oikeudenmukainen.

Room. 9: 20-22, kertoo Jumalan kärsivällisyydestä. Olemme menneet 1970 luvulta lähemmäksi aikaa, jolloin ennustukset täyttyvät. Olemme vuodessa 2019, emme enää 1970 luvulla, joka kompastutti joitakin. Parista miljoonasta on tullut kohta 9milj. joukko. Monet ovat saaneet kuulla hyvän uutisen noiden vuosien jälkeen ja suurin osa silloin eläneistä ovat jatkaneet tiedon viemistä ja odottavat innolla aikaa, jolloin pahuus on poistettu. Paljon on saatu tärkeää tietoa Jumalan tahdosta. Nyt meitä vahvistetaan kestämään tulevien aikojen tapahtumat. Kestävyys palkitaan. Siihen Jeesuskin kehoitti . Luuk 21:19.

• zoontime kirjoitti:

zoontime 26.2.2019 20:57

<>Niin, yllättäen se tulee kaikille ihmisille jotka eivät välitä.><
        Paitsi Raamatun mukaan ei tule yllättäen eikä yllättämättä, mutta kaikenkarvaiset maailmanlopun odottelijat eivät Raamattuun tukeudukaan, vaan elävät omissa harhoissaan.

<> Paavali kirjoitti 1. Tess. 5: 1-5. 5. jae sanoo: "Mutta te veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä yllättäisi teidät niinkuin varkaat, sillä te kaikki olette valon poikia ja päivän poikia. Me emme kuulu yöhön emmekä pimeyteen."><

Paavali kirjoitti myös siitä milloin tuon päivän tuli koittaa:

”Sillä tämän sanomme teille Jehovan sanan perusteella, että me elossa olevat, jotka säilymme Herran läsnäoloon, emme millään tavoin tule edeltämään niitä, jotka ovat nukahtaneet pois, sillä Herra itse laskeutuu taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan trumpetin kuuluessa, ja ne, jotka ovat kuolleita Kristuksen yhteydessä, nousevat ensin. Jälkeenpäin meidät elossa olevat, jotka säilymme, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan ilmaan, ja näin me tulemme aina olemaan Herran kanssa. Lohduttakaa siis jatkuvasti toisianne näillä sanoilla.” (1. Tess. 4:15-18 UMK)

Eli ihan jumalan sanaan vedoten paavali kertoo, että tuon kyseisen päivän tuli koittaa vielä Paavalin elinaikana ja niinpä varmemmaksi vakuudeksi Paavali muistutti, että saarnauskehotus oli täytetty ja kaikki siis valmista tuolle päivälle:

”...edellyttäen tietysti, että pysytte uskossa, perustukselle laskettuina ja vakaina, horjahtamatta pois sen hyvän uutisen toivosta, jonka olette kuulleet ja jota on saarnattu kaikessa luomakunnassa, joka taivaan alla on. Tämän hyvän uutisen palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.” (Kol. 1:23 UMK)

<>Vartiopaikalla on hyvä seisoa. Habakuk 2: 2,3. ><

Saa sitä seisoskella, vaikka onkin 2000 vuotta myöhässä juttujensa kanssa.

<>Jumala on osoittanut runsaasti kärsivällisyyttä meitä ihmisiä kohtaan...><

Ihan ensiksi olisi osoitettava tuollaisen jumalan olemassaolo, muussa tapauksessa se on jehovantodistajille Vt-hallintoelin. Toisekseen oletetun jumalan kärsivällisyydellä on täysin perusteetonta ja typerää kuittailla olemattomiksi Jeesuksen puheita paluunsa ajoittumisesta aikalaisseuraajiensa sukupolven elinkaaren sisään. Raamatun UT:n porukka eli lopun aikaa ja odotti Jeesusta palaavaksi omana elinaikanaan. Ja Raamatun mukaan Jeesus lupasi tulla näkyvällä tavalla, joten Vt-seuran 1874 ja 1914 näkymättömät jeesuspalautukset ovat jo lähtökohtaisesti Raamatun näkemyksen vastaisia, yhtä valheellisia kuin 1799 ja 1914 Vt-seuran lopun ajat.

• EtteOleMuitaParempia
        zoontime kirjoitti:

"Jumala on osoittanut runsaasti kärsivällisyyttä meitä ihmisiä kohtaan, vaikka häntä on pilkattu, turmeltu hänen kaunista maapalloaan, käyty julmia sotia, oltu välinpitämättömiä hänen moraaliperiaatteitaan kohtaan, vihattu ja kohdeltu kaltoin toisia ihmisiä kohtaan. Ja vaikka itse tehdään tyhmyyksiä, ollaan syyttämässä toisia. "

Jehovan todistajat ovat oman osansa tyhmyyksistä ja toisten kaltoinkohtelusta kyllä tehneet. Pystytkö ollenkaan näkemään vikaa omassa uskonnossasi? Vika ei aina ole peilissä, jos naama näyttää vinolta.

• EtteOleMuitaParempia
        nnniin kirjoitti:

Room. 9: 20-22, kertoo Jumalan kärsivällisyydestä. Olemme menneet 1970 luvulta lähemmäksi aikaa, jolloin ennustukset täyttyvät. Olemme vuodessa 2019, emme enää 1970 luvulla, joka kompastutti joitakin. Parista miljoonasta on tullut kohta 9milj. joukko. Monet ovat saaneet kuulla hyvän uutisen noiden vuosien jälkeen ja suurin osa silloin eläneistä ovat jatkaneet tiedon viemistä ja odottavat innolla aikaa, jolloin pahuus on poistettu. Paljon on saatu tärkeää tietoa Jumalan tahdosta. Nyt meitä vahvistetaan kestämään tulevien aikojen tapahtumat. Kestävyys palkitaan. Siihen Jeesuskin kehoitti . Luuk 21:19.

"Olemme menneet 1970 luvulta lähemmäksi aikaa, jolloin ennustukset täyttyvät. Olemme vuodessa 2019, emme enää 1970 luvulla, joka kompastutti joitakin."

Joku voisi syystäkin kompastua kesän 2017 konventin videosta, jolla 1975-odotus esitettiin rivijäsenten vikana, vaikka sen syy oli järjestön johdossa.

"Parista miljoonasta on tullut kohta 9milj. joukko."

Ja silti markkinaosuus on olematon mm. Kiinassa ja arabimaissa. Eikö Jehova kykene avaamaan ovia vai eikö hän halua? Jeesus kuitenkin ennusti, että evankeliumi viedään _kaikille_ kansoille.

"Kestävyys palkitaan."

Takuun perään ei kannattane edes kysellä.

• nnniin kirjoitti:

nnniin 26.2.2019 21:17

<>Room. 9: 20-22, kertoo Jumalan kärsivällisyydestä.><

Jotain on pahasti vialla jos tuollaista esittää. Jeesus esitti hyvin suorasanaisesti ajallisen takarajan paluulleen. Tuo logiikka osoittaa toisaalta, ettet usko Raamatun Jeesuksella ja Raamatun jumalalla olevan mitään yhteistä ajatusta Jeesuksen paluun ajankohdasta.

<> Olemme menneet 1970 luvulta lähemmäksi aikaa, jolloin ennustukset täyttyvät.><

Kerro yksikin (1) Raamatun UT:n täyttymässä oleva ennustus.

<> Olemme vuodessa 2019, emme enää 1970 luvulla, joka kompastutti joitakin.><

1975 oli hallintoelimen tai tarkemmin oraakkeli Fred Franzin megamoka. !925 oli Rutherfordin megamoka ja osin sen takia muutamassa vuodessa 4/5 Vt-seuran jäsenistöstä lähti kälkkimään. 1914 oli Russelin megamoka ja sen jälkeen jotkin raamatuntutkijat tekivät itsemurhia pettymyksissään.

Kerro yksi`kin järkevä opillinen syy miksi nyt tulisi luottaa Vt-seuraan kun opetus lepää edelleen Suurelta Babylonilta lainattuun raamattunumerologiaan, jolla ei ole Raamatun tukea? Ja kun vieläö aivan jokainen Vt-seuran ennustus ja ennustuksen täyttymyksen odotus on mennyt pieleen ja hylätty liittyen vuosiin:

1798, 1799, 1829, 1840, 1843, 1846, 1872, 1873, 1874, 1878, 1881, 1910, 1914, 1915, 1918, 1919, 1920, 1922, 1923, 1924, 1925, 1926, 1927, 1928, 1929 1932, 1935, 1938, 1941, 1942, 1944, 1951, 1954, 1972, 1975, 1984, 1989, 1994 ja 2000.

• nnniin

Niin, jotkut ovat lähteneet 'kälppimään,' mutta suurin osa seisoo lujasti asemissaan.
        Room. 15:5,6 "Suokoon nyt Jumala, joka antaa kestävyyttä ja lohdutusta, jotta teillä olisi keskuudessanne sama asenne, kuin Kristuksella Jeesuksella, jotta te yksimielisesti, yhdestä suusta kirkastaisitte Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumalaa ja Isää."
        Kirjoittelusi muuttuu yhä epätoivoisemmiksi ja vihaisemmaksi.

• TurhaanJatkat
        nnniin kirjoitti:

Niin, jotkut ovat lähteneet 'kälppimään,' mutta suurin osa seisoo lujasti asemissaan.
        Room. 15:5,6 "Suokoon nyt Jumala, joka antaa kestävyyttä ja lohdutusta, jotta teillä olisi keskuudessanne sama asenne, kuin Kristuksella Jeesuksella, jotta te yksimielisesti, yhdestä suusta kirkastaisitte Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumalaa ja Isää."

Ajattelitko edes yrittää vastata esitettyyn kritiikkiin? Toistelet vain samoja mantroja ja ilmeisesti samaistat täysin Jumalan ja Vartiotorni-seuran.

• nnniin kirjoitti:

nnniin 27.2.2019 0:15

<>Niin, jotkut ovat lähteneet 'kälppimään,' mutta suurin osa seisoo lujasti asemissaan.><

Lukumäärä tai uskollisuus harhoille ei ole minkäänlainen osoitus mistään erinomaisuudesta. Vt-seuran inhoama Suuri Babylon, jonka raamattunumerologiaan Vt-seuran 1914-opetus perustuu, hakkaa jehovantodistajuuden mennen tullen ja siinä välissäkin.

<>Room. 15:5,6 "Suokoon nyt Jumala...><

Jumalan voi perustelemattomana jättää huomiotta ja huomauttaa, että Raamatun UT:n soveltaminen nykyaikaan on täysin katteetonta. Syy on niin yksinkertainen kuin se, että UT tähtää kaikin ajoin Jeesuksen Jeesuksen odotettuun paluuseen nimenomaan UT:n kirjoitusaikakautena.

<>Kirjoittelusi muuttuu yhä epätoivoisemmiksi ja vihaisemmaksi.><

Aivan tarpeetonta valitusta, et sanallakaan vastaa kirjoittamaani, saati osoita kirjoittamassani asiavirhettä, vaan toistelet käkikellon tavoin Raamatun irtojakeita ja Vt-seuran korulauseita..

Olen jo vuosia ilmoittanut, että asialliset vastaukset, jotka osoittavat esittämäni 607 2520=1914 –opetuksen ongelmat perusteettomiksi saavat minut tikkana tulemaan salille takaisin. Noin äärimmäisen helppoa olisi muuttaa kirjoitteluani jos ko. opetus perustuisi tosiasioihin ja olisi siten rehellinen.

Painotan vielä, ettei minua lainkaan häiritse käkikellovastaukset, koska käytännössä jehovantodistaja havahtuu todellisuuteen ainaoastaan omasta aloitteestaan. Kritiikki ainaoastaan vahvistaa kuplaa, jossa jehovantodistaja näpertelee harhaista maailmankuvaansa. Äläkä turhaan anna asian häiritä itseäsi, kaikki jehovantodistajat ovat yhtä kädettömiä käsittelemään Vt-seuran valheellisuutta rehellisesti niin kauan kun mielivät olla kultapossukerhon jäsen. Näitä kirjoituksia lukevat monet henkilöt ja he voivat kohdallaan päätellä mitä mistäkin sitten ajatella.

• Niinpäniinkö

nnniin 27.2.2019 0:15

"Niin, jotkut ovat lähteneet 'kälppimään,' mutta suurin osa seisoo lujasti asemissaan"
      -Miten niin lujasti ? Tarkoitatko että vartiotorni on lopettanut kansikuvajutut erotettujen lahkolaisten lukumäärästä ? Erotetut ovat jääneet kiinni ja käräyteyt lahkorikkeistä, joista suurin on vartiotornin epäileminen. Ehkä itse osaat arvioida paremmin, minkälainen osuus on käräyttämättä vielä ?
      Ja kun vartiotornin epäileminen on pahin rikkomus, kieltää vartiotorni myös itsenäisen ajattelun. ajattelukyky lahkossa edustanee saakutin aikaansaannosta, vai mitä sanot ?

"Room. 15:5,6 "Suokoon nyt Jumala"
      -Raamatun Jumala on täysin eri asia, miksi sekoittaisit Jumalankin lahkon asioihin ?

"Kirjoittelusi muuttuu yhä epätoivoisemmiksi ja vihaisemmaksi. "
      -Kristittyjen parissa pyrkisimme auttamaan, ymmärtämään ja lohduttamaan, jos sellaista havaitsisimme, meillä näjetsen Raamatussa puhutaan lähimmäisen rakastamisesta. Ihan vaan jos sattuu kiinnostamaan.
      ----------------

nnniin 26.2.2019 21:17

" Olemme menneet 1970 luvulta lähemmäksi aikaa, jolloin ennustukset täyttyvät"
      -Näin muistan vartiotornin viisastelleen myös 1970 -luvulla.

" Olemme vuodessa 2019" -samaa mieltä.

"1970 luvulla, joka kompastutti joitakin"
      -Vartiotornia tarkoitat. Mutta miksi ? Kerro sinä.

"Parista miljoonasta on tullut kohta 9milj. joukko"
      -Tarkoitatko jonkin huumausaineen käyttäjiä ? Muistelen tuommoisen lisäyksen mainitun jonkin uuden huumelajin osalta.

" suurin osa silloin eläneistä "
      -Vartiotornibisneksellä on omat historiansa. Pyramidi todisti oman maailmanlopun vuotensa. Sitten siitä tuli saakutin raamattu. Mutta kerro, mikä on ikuisuuskohtalo vartiotorniuskonnossa niille, jotka kuollessaan saakutin raamattuun uskoivat, vartiotornin toimeksiannosta, mökötystä ehkä välttääkseen.

" Paljon on saatu tärkeää tietoa Jumalan tahdosta"
      -Se edellyttäisi vain Raamatun lukemista.
      Raamattu on lahkossa kuitenkin väärennetty.
      Ja vartiotorni kieltää sen yksin lukemisen.
      Ynnä Uusi testamentti on vartiotornissa tarkoitettu niille jotka ovat kirjauttaneet itsensä vartiotorniseuran kortistoon taivaaseen menoa varten.

• Kaikkiasitäkuuleekin

Tuli vaan mieleen tästä: "suurin osa seisoo takana". Minkä takana? No,kärryjen takana. Kökkönä,tuppisuuna. Voi elämän kevät sentään.
      Sitäkö Jeesus haluaa? Pidättekö jt:t Jeesusta tyhmänä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      147
      3181
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2603
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      51
      2571
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      240
      2238
    5. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      482
      2059
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      110
      1901
    7. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      252
      1875
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1724
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1637
    10. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      111
      1508
    Aihe