Lumilinko Jonsered

ExSagittariusM-61

Pihan lumityöt olen tehny 7-8 vuotta Jonsered lingolla.
Videokooste linkoamisestani löytyy seuraavasta linkistä. https://www.youtube.com/watch?v=Z2Ixv3laO74&t=2s
Olisi hienoa saada palstalle muidenkin videoita lumilingoista kun ne kuitenkin on lisääntyny viimevuosina.

14

969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkuuuun

      Kiva aihe ja video mutta liian pitkä. Tiivistä viiteen minuuttiin ja jätä linkoamiseen liittymätön pois. Myös puhe. Kuvaa päivän valossa ja laita vaimo kameramieheksi tai käytä jalustaa että saa ulkopuolelta kuvattua kuvaa. Kypäräkuvaa vain mausteeksi.

      • ExSagittariusM-61

        Mulla on yksi video päivänvalossa mutta siinä oli vähän ongelmia. Julkaisen sen kunhan saan valmiiksi. Sillävälin voi katsella muitakin videoitamme seuraavasta linkistä.
        https://www.youtube.com/channel/UCpWbLgpwgsp7U0cLxtrvr2Q/videos
        Videoita on haasteellista tehdä niin että ne on kaikkien makuun. Jotkut hakee niistä eri asioita.


      • Nyt on sitten video linkoamisesta päivänvalossa valmis. Aktivoin tuossa vanhan nimimerkkinikin samalla.
        Olen ajatellut hankkia toisen kameran nykyisen lisäksi niin saa helpommin kuvauskulmia järjestettyä.
        Tässä siis videolinkki
        https://www.youtube.com/watch?v=F2KLvrJaOjc


      • alkuuuuun

        Oli jo heti parempi.


      • kaasarimies
        SagittariusM-61 kirjoitti:

        Nyt on sitten video linkoamisesta päivänvalossa valmis. Aktivoin tuossa vanhan nimimerkkinikin samalla.
        Olen ajatellut hankkia toisen kameran nykyisen lisäksi niin saa helpommin kuvauskulmia järjestettyä.
        Tässä siis videolinkki
        https://www.youtube.com/watch?v=F2KLvrJaOjc

        Kuulosti että on hiukan kaasari tukossa. Mitä bensaa käytät tossa lingossa?


      • st2111

        "Kuulosti että on hiukan kaasari tukossa. ""
        Kaasarimiehellä käynnistystekniikassa vähän parannettavaa, lähinnä ryypyn käytössä.
        Kaasu täysille, ryyppy päälle ja primeripumppua 2-4 krt painallusta ja heti käynnistyttyä ryyppy pois päältä on minun tekniikka samanlaiselle lingolle.
        Lumen heittosuuntaa voi säätää pysähtymättä, kun vasen vedonhallintakahva on painettuna niin linkous pyörii vaikka oikeanpuoleissta kahvasta löysää otteen.


      • Suutin oli ennen tukossa ja tein sille huollon loppusyksystä. Nyt on taas oireita samasta ongelmasta. Pienkonebensa olis varmaan parempi mutta ei tuo kaasuttimen putsaus niin paha ole etteikö sitä kerran talvessa tekisi.


      • tähtikorjaamo
        SagittariusM-61 kirjoitti:

        Suutin oli ennen tukossa ja tein sille huollon loppusyksystä. Nyt on taas oireita samasta ongelmasta. Pienkonebensa olis varmaan parempi mutta ei tuo kaasuttimen putsaus niin paha ole etteikö sitä kerran talvessa tekisi.

        Parempi tyytyä sitten huonokäyntiseen päristimeen.
        Jos mulla olisi noin hieno talli, huolto ei olisi ongelma. Huonompi taivasalla pakkasessa turata kaasaria.


      • kaasarimies
        st2111 kirjoitti:

        "Kuulosti että on hiukan kaasari tukossa. ""
        Kaasarimiehellä käynnistystekniikassa vähän parannettavaa, lähinnä ryypyn käytössä.
        Kaasu täysille, ryyppy päälle ja primeripumppua 2-4 krt painallusta ja heti käynnistyttyä ryyppy pois päältä on minun tekniikka samanlaiselle lingolle.
        Lumen heittosuuntaa voi säätää pysähtymättä, kun vasen vedonhallintakahva on painettuna niin linkous pyörii vaikka oikeanpuoleissta kahvasta löysää otteen.

        Hyvin päätelty tai päätelty ainakin mutta ihan täysin ohi aiheen.


      • tähtikorjaamo kirjoitti:

        Parempi tyytyä sitten huonokäyntiseen päristimeen.
        Jos mulla olisi noin hieno talli, huolto ei olisi ongelma. Huonompi taivasalla pakkasessa turata kaasaria.

        Ennen huoltoa se ei edes käyny enään. Käynnistysnarukin oli poikki. Veikkaan että lopputalven pärjään tolla kunnolla. Nyt on niin monta muuta projektia että lumilinkoon ei nyt enempää ehdi perehtyä kun töissä kuitenkin suurin osa päivää kuluu. Täytyy myöntää että koskaan ei ehdi pitkästymään. Tänään tuli töiden jälkeen purettua huoltomontun nosturi. Siitä on juuri videopätkä valmistumassa.


    • mitä_seuraavaksi

      Mahtava aloitus, koska tulee sama tehtynä kiinalaisella lumilingolla ??

      • ExSagittariusM-61

        Ei ole kiinalaista lumilinkoa käytössä vaikka silloin harkitsin kun Jontikka tuli ostettua. Sillä ajattelinkin jos jollain olisi laittaa videota kiinalaismallisesta.


      • mitänyttaas

        Mahtava kommentti. Koska tulee seuraava olen persereikä tyyppinen kannanotto.


      • vittulanväki_
        mitänyttaas kirjoitti:

        Mahtava kommentti. Koska tulee seuraava olen persereikä tyyppinen kannanotto.

        Häivy täältä senkin kiusanhenki!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      97
      950
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      897
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      294
      781
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      139
      586
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe