Niinpä niin...

Näinseasiaon

Ei voi muuta sanoa kun että mikään ei ole maailmassa niin ylenkatsottua, halveksittua ja vihattua kuin aito ja puhdasoppinen kristinusko. Koko maailma riehuu sitä vastaan kaikella voimallaan.

Mutta mahtavinkin maailman voima on kukistuva aivan helposti ja vaivattomasti sillä Herra on väkevä Jumala eikä Hänen sanoistaan jää yksikään toteutumatta!

Se pitäisi tämänkin palstan pilkkaajien nähdä ja ymmärtää että he eivät ole yhtään mitään, vaan maailmassa on ollut oikeasti mahtavia ja väkeviä kristittyjen vihollisia, sellaisia joita tämän palstan kärpäset eivät osaa kuvitellakaan. Ja he kaikki (!) makaavat Tuonelassa vankeina, odottamassa viimeistä tuomiotaan. Mitä he kertoisivat sinulle jos voisivat? Muutama raamatunkohta sinulle, pilkkaaja! Lue huolella, koska tekstit paranevat loppua kohden, ne ilmoittavat sinulle mitä tuleman pitää, nekertovat osasi kun kerran kuoleman kylmä käsi tavoittaa sinut parannusta tekemättömänä. Silloin kaikki pilkkasi muistetaan ja jokaisesta turhasta SANASTAKIN sinä olet tekevä tiliä! Mihin kurja aiot paeta tulevaista vihaa joka kaikkea jumalattomuuta kohtaa?

Sen tähden: LUE:

-------------------------------

"minä sanon haudalle: 'Sinä olet isäni', ja madoille: 'Äitini ja sisareni'. Missä on silloin minun toivoni, ja kuka saa minun toivoani katsella? Ne astuvat alas tuonelan salpojen taa, kun yhdessä lepäämme tomussa." (Job 17:14-16)

--------------------------------

"He viettävät päivänsä onnessa, mutta äkkiä heidät säikähytetään alas tuonelaan. Ja kuitenkin he sanoivat Jumalalle: 'Mene pois meidän luotamme, sinun teistäsi emme tahdo tietää. Mikä on Kaikkivaltias, että häntä palvelisimme? Ja mitä hyötyä meillä on siitä, että häntä rukoilemme?' " (Job 21: 13-15)

-------------------------------

"Tuonela tuolla alhaalla liikkuu sinun tähtesi, ottaaksensa sinut vastaan, kun tulet. Se herättää haamut sinun tähtesi, kaikki maan johtomiehet, nostattaa valtaistuimiltansa kaikki kansojen kuninkaat. Kaikki he lausuvat ja sanovat sinulle: 'Myös sinä olet riutunut niinkuin mekin, olet tullut meidän kaltaiseksemme'. Alas tuonelaan on vaipunut sinun komeutesi, sinun harppujesi helinä; sinun allasi ovat vuoteena madot, toukat ovat peittonasi." (Jesaja 14: 9-11)

"Mutta sinut heitettiin alas tuonelaan, pohjimmaiseen hautaan." (Jesaja 14:15)

33

<50

Vastaukset 33

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hymyä.huuleen

Jaha, siellähän se säikyttelijä onkin. Elä karkaa mihinkään, vaan vastaa lopulta, mikä raamatun versio on oikea eli on erehtymätöntä ja täydellistä jumalansanaa, vai onko mikään.

Jos meinaat, että saat pelottelullesi edes pientä uskottavuutta, sinun on kyllä kyettävä vastaamaan tähän fundamentaaliseen kysymykseen. Muuten on oppisi savijaloilla, niinkuin jo onkin. Ja sitten kun rakennelma sortuu, sen sortuminen on suuri. Mitäs rakennat hiekalle?

• hymyä.huuleen

P.S. "...jokaisesta turhasta SANASTAKIN sinä olet tekevä tiliä!"

Siis varo sanojasi!

• jokumenipieleen

" Ei voi muuta sanoa kun että mikään ei ole maailmassa niin ylenkatsottua, halveksittua ja vihattua kuin aito ja puhdasoppinen kristinusko."

Jos tarkoitat tätä voimassa olevaa - etkä sitä hävitetyksi määrättyä Jeesuksen opetuksiin perustuvaa - niin on ymmärretävää, että on to vaikea selittää Jumalan kuolemalla syntien anteeksi saaminen mitenkään muuten uskottavasti kuin että silloin Saatana hallitsee maailmaa. Ehkä he ovat jopa huomanneet sen.

• syitä
        hymyä.huuleen kirjoitti:

P.S. "...jokaisesta turhasta SANASTAKIN sinä olet tekevä tiliä!"

Siis varo sanojasi!

Aloittaja kertoi takavuosina, että hänen lähisukulaisensa ovat tiukkoja ateisteja. Veikkaan, että kyse on samasta perinnöllisestä ilmiöstä, jyrkästä luonteesta, ehkä kapinoinnistakin vanhempiaan vastaan. Niin kuin 30- ja 40-luvulla jyrkimmät olivat Suur-Suomi -intoilijoita ja saksalaistyyppisiä fasisteja, heidän lapsensa saattoivat olla 60- ja70-luvulla taistolaisia

• taas.kysymys

Teepä koe. Tarjoile ajatuksiasi mielisairaalan lääkäreille. Katsotaan, miten käy.

• vassokuu
    • Kunpa nyt jostakin selviäisi, mitä tuo "aito ja puhdasoppinen kristinusko" oikeastaan on.

Minulla on nyt sellainen tuntuma, että kristinuskon monenlaiset tulkinnat antavat hövelisti itsensä kaikenlaisten poliittisten, syrjivien tai tieteellistä tutkimusta huterasti kyseenalaistavien liikkeiden ja kuppikuntien käyttöön.

• tunnistaaäänestäjo

Ei kyllä aito ja puhdas kristinusko kirkon tunnustamana on täysin selvä, ja kaikkien kristinuskon lahkojen ja haarojen uskontunnustus on sama: Jeesus kuoli ristillä ihmisten syntien tähden. Vai onko olemassa joku kristitty lahko, joka ei näin tunnustaisi?

Tässä on vain ongelmana se, että tämä näkemys ei vastaa Jeesuksen itsensä sanomaa tai hänen opetuksiaan, mutta tällaista Jeesuksen opetuksiin perustuvaa kristinuskoa ei ole olemassakaan, kun jäsenet tapettiin jo Paavalin toimesta kun hän teki oman evankeliuminsa syntiopilla ja kirosi tuon Jeesuksen evankeliumin.

Kristinuskon tulkinnassa ei ole mitään ongelmaa, ja aloittaja hakee liittoa VT:n Jumalan kanssa, Aabrahamin Jumalan siis, jonka Paavali lupasi kirotessaan Jeesuksen Kristuksena ristille, koska jos uskoo Paavalin sanoihin, niin Aabrahamin Jumala antaa samat edut kristitylle kuin israelilaisille. Se on aloittajan mukaan se aito ja puhdasoppinen kristinusko.

• "Ei voi muuta sanoa kun että mikään ei ole maailmassa niin ylenkatsottua, halveksittua ja vihattua kuin aito ja puhdasoppinen kristinusko"

Paljonkin muuta voi sanoa, kuten tältä palstalta voi lukea. Tämä väite ei siis pidä paikkaansa.

• Mitäpä aloittaja on mieltä siitä, kun edustaa 'puhdasta' anteeksiantamisen oppia, ei lakia, että pitääkö raiskattujen tyttöjen ja heidän vanhempiensa vain antaa anteeksi, tai muuten se kääntyy heille itselleen synniksi ja he joutuvat tuonelaan ?

Ja mikäli tekijät ottavat Kristuksen herrakseen, niin onko heidän tekonsa sillä sovitettu?

Vai onko laki hyvä ja oikea ?

• älä.houri

Viisas ja PH:n (=Pahan Hengen) innoittama valeveli on taas puhunut. Hän ja vain muutama muu pelastuu. Suurinta osaa ihmisistä kohtaa oikeudenmukainen ikuinen rääkkäys helvetissä, koska ei usko niin kuin hän.

• vaikeaa.nähdä

Osaan psyykisistä sairauksista ei kuulu sairaudentuntoa. Henkilö tuntee ajattelevansa järkevästi, mutta ympärillä olevat näkevät toisin. Tällaisella henkilöllä ei ole mitään keinoa varmistua asiasta, onko hän sairas vai ei. Mielisairaalatkin ovat täynnään henkilöitä, jotka uskovat tulleensa pakotetuksi sairaalaan väärin perustein.

• Älä viitsi höpöttää.

• uusiuljasmaailma

Aivan totta - ja Jeesus tulee pilvistä torvet ja pasuunat soiden kostamaan sanojensa vääristelyn ja kostamaan hänet lävistäneille (sic! monikko) sekä maksamaan kaikille tekojensa mukaan! Nyt loppuu rietastelu ja vanhurskastelu ja alkaa todellinen oikeudenmukainen ja rehellinen maailma, joka lopettaa tämä kaksnaamainen peli. Tiedoksi myös liike-elämälestadiolaisille ja Suomen hallitukselle.

• Kekeekk

Mitä luulet sinulle tapahtuvan kun Jeeus palaa tuomitsemaan ihmiset?

• rankkaaonollut

Jaa minulle vai? Totta kai seuraan mielenkiinnolla sivusta - olen seissyt koko ajan Jeesuksen joukoissa, puolustanut häntä henkitoreisiin asti oikeudenmukaisuuden nimissä näiltä tappajilta ja kivittäjiltä, enkä ole harrastanut okkultismia edes kädestä ennustamisen vertaa, en lukenut edes horoskooppeja, en ole juonut verta, enkä syönyt ruumista, vaan tehnyt aina niitä Isän tahtomia tekoja kiltisti, kun on käsketty. Amen.

• jossaisintoivoa

Jos minulle kävisi niin hyvin, että saisin esittää edes yhden toiveen, niin ihan ensimmäisenä pyytäisin Jeesusta tietysti vilkaisemaan sitä Suomen 90-luvun pankkikriisiä ja niitä kauheuksia, joita ne syntisäkit aiheuttivat suomalaisille. Oli aivan järkyttävää lukea, että tuohon aikaan osuu todellinen nuorten itsemurhapiikki - aikuisista puhumattakaan. Siitä näkee, että miten nuoretkin ovat joutuneet kokemaan perheiden tilanteet ahdistaviksi. Laittaisin tuon listalle numero ykkösenä jo senkin vuoksi, että tuosta juontaa juurensa moneen muuhun kauheuteen.

• Keksks
        rankkaaonollut kirjoitti:

Jaa minulle vai? Totta kai seuraan mielenkiinnolla sivusta - olen seissyt koko ajan Jeesuksen joukoissa, puolustanut häntä henkitoreisiin asti oikeudenmukaisuuden nimissä näiltä tappajilta ja kivittäjiltä, enkä ole harrastanut okkultismia edes kädestä ennustamisen vertaa, en lukenut edes horoskooppeja, en ole juonut verta, enkä syönyt ruumista, vaan tehnyt aina niitä Isän tahtomia tekoja kiltisti, kun on käsketty. Amen.

Ei Jeesus sinun puolustamistasi tarvitse eikä halua. Olet häpeäksi Hänelle solvaamalla Hänen omiaan.

• tottakotoki
        Kekeekk kirjoitti:

Mitä luulet sinulle tapahtuvan kun Jeeus palaa tuomitsemaan ihmiset?

--Mitä luulet sinulle tapahtuvan kun Jeeus palaa tuomitsemaan ihmiset?

Joko tuo on ihan tuloillaan, hieno juttu. Johan tuo olikin 2000 vuotta myöhässä puheistaan.

• kunihminenonniintyhmä

Katsos kun piti viljan kypsyä ja ihmisen ymmärryskyvyn kasvaa - nimittäin - ja vielä kerran ylösnousemus ja Jeesuksen paluu on opillinen asia ja tietoon perustuva, kuten hän opettikin. Monessa muussakin asiassa on ollut ongelmana se, että joutuu antaa asioiden mennä todella niin pitkälle ja tiltaan ennen kuin pystytään tekemään mitään, kun aina niiltä konnilta löytyy niin hyviä kavereita ja puolustajia, ettei yksinkertaisesti pystytä suorittamaan mitään putsausta. Yhtenä esimerkkinä Suomen korkeamman tason rikollisuus, johon on päästy kiinni vasta alkaen vuosi 2010, ja peli jatkuu edelleen nimellä aarniocase.

• kysekokonaisuudesta

Ja viimeinen kun seurasin aarnicasen kiemuroita, niin uutisoitiin näyttävästi ex-poliisijohtaja Paateron romahtaneen hastattelussa. Vähän oli ylitseampuva kommentti uutisessa, mutta kun katsoin videon, niin kyllä hän siinä mainitsi itsekin viimeisten kahden vuoden olleet erittäin tuskallista ja raskasta aikaa. Siellähän on Aarnion selän takana tutkittavana, tuomittavana siivi korkea-arvosita poliisijohtajaa niin KRP:stä kuin Poliisihallituksestakin. Meille asia oli uutisoitu vaatimattomana rekisterimerkintöjen valvonnan laiminlyönteinä, joten ei pidä paikkaansa - takana on jotakin paljon, paljon pahempaa. Tai ei ainakaan minulla mene läpi.

• syventävätopinnot
        Keksks kirjoitti:

Ei Jeesus sinun puolustamistasi tarvitse eikä halua. Olet häpeäksi Hänelle solvaamalla Hänen omiaan.

Keiden nyt sitten kuvittelet ylipäätään häneen liittyvän, siis Jeesukseen? Niidenkö, jotka naulasivat hänet ristiin, laittoivat ristin päälle pilkaksi sanat juutalaisten kuningas ja pitävät yllä hänen kuolemaansa verta juomalla ja hänen ruumistaan syömällä (Paavalin sanat) ja kuvittelevat saavansa tekonsa anteeksi - tai jopa luvan kaiken pahan tekemiseen aina lasten hyväksikäyttöä myöten - hänen kuolemallaan? Nekö hän tuntee omikseen? Millä perusteella?

Matt.7:

19. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka TEKEE MINUN TAIVAALLISEN ISÄNI TAHDON.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta
        ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Ja luepas nyt kuule oikein tarkkaan, että mitä Paavali lupaa tapahtuvan tällä ITSE SAAMANSA TIEDON perusteella - ei koskaan edes tavannut Jeesusta, joten kenestäkähän Herrasta hän puhuu, jolta tiedon sai?! - Jeesuksen verenjuonnilla ja Jeesuksen ruumiin syönnillä leipänä:

"Sillä MINÄ OLEN SAANUT HERRALTA SEN, minkä myös OLEN TEILLE TIEDOKSI ANTANUT, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni". Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni". Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee." (1. Kor. 11:23-26)

No, mitä Paavali lupaa tämän riitin suorittamisella saavutettavan?

• vaintämänlupaa

....niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa.

• eioletuonelaa

"Tuonela tuolla alhaalla liikkuu sinun tähtesi, ottaaksensa sinut vastaan, kun tulet. Se herättää haamut sinun tähtesi, kaikki maan johtomiehet, nostattaa valtaistuimiltansa kaikki kansojen kuninkaat. Kaikki he lausuvat ja sanovat sinulle: 'Myös sinä olet riutunut niinkuin mekin, olet tullut meidän kaltaiseksemme'. Alas tuonelaan on vaipunut sinun komeutesi, sinun harppujesi helinä; sinun allasi ovat vuoteena madot, toukat ovat peittonasi." (Jesaja 14: 9-11)

"Mutta sinut heitettiin alas tuonelaan, pohjimmaiseen hautaan." (Jesaja 14:15)

Aloitusviestistä. Tällaista paikkaa ei ole olemassakaan. Laitoin juuri tiedon tänne ketjuun - ja ihan englanniksi ja espanjaksi ja italiaksi.

Paavi on ilmoittanut sen ja se on viimeksi vahvistettu tänä syksynä, joten Raamattu menee nyt kokonaan uusiksi, koska ei olekaan helvettiä ja tuonelaa.

Tai sitten sen annetaan olla vanhanajan alkeellisten ihmisten käsityksenä samalla tavalla kuin Suomen muinaisajan käsitys oli paikasta nimeltä Lintukoto. Se oli maata pyörittävän akselin yläpäässä, josta akseli oli kiinnittynyt Pohjantähteen, ja tämä oli tietysti lähempänä aurinkoa, jolloin uskottiin lintujen menevän sinne talvella lämmittelemään.

• olisikotuolla

• eitoimitämäkään

Tässä olisi pastori Olli Valtosen ehdotus, mutta se menee valitettavasti myös nikolaiittain piikkiin.

"Minä uskon Jumalaan, Luojaan, joka rakastaa luomaansa maailmaa ja ihmistä. Ja joka haluaa luoduille hyvää niin elämässä kuin kuolemassa.

Ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan Poikaan, joka tuli sen kertomaan.

Ja Pyhään Henkeen, joka auttaa meitä raivaamaan erämaasta puutarhan ja luomaan Jumalan valtakuntaa myös maan päälle.

Amen."

Jos me kutsumme tätä Länsimaista kristittyjen ihmisten Pyhän hengen voimalla tekemää valtakuntaa Jumalan puutarhaksi, niin mikä sitten onkaan Jumala itse. Pahalta näyttää.

• muinaissuomalaisuus

Tuota Suomen muinaisajan uskoa - se on tieteellisesti ajatellen tosi mielenkiintoinen asia. Tai lähinnä maailmanlopun kuvaus.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Muinaissuomalaisten_kaikkeuskäsitykset

Wikipediasta: " Kansantarusto tuntee joitakin maailmanloppuun liittyviä ilmiöitä, eskatologisia myyttejä. Maailman loppuessa käy asioita, jotka muuten olisivat aivan mahdottomia. Näitä ovat esimerkiksi tähtien tanssiminen, kuun kuumuminen ja auringon siirtyminen pohjoiseen tai paistaminen veden pohjasta. Erään kuvauksen mukaan maailmanloppu tulee, kun kivi kelluu tai lentää ja höyhen tai lehti uppoaa."

30-luvulla kun deteministiset lait muuttuivat tutkimusten edetessä vain tilastollisiksi todennäköisyyksiksi, eivätkä olleetkaan enää faktoja, ja joiden mukaan pystytään myös tulkitsemaan Jeesuksen ihmetöitä (atominytimien reaktion hallinta), niin nämä muinaisten suomalaisten maailmanlopun käsitykset ovatkin tämän päivän tiedettä.

• superkuuilmiö

Tuosta tuli vielä mieleeni tuo tekstisäs oleva kuun kuumuminen, jota olen ihmetellyt viime vuosina. En muista, että tuollaista superkuuilmiötä olisi ollut koskaan aikaisemmin, kun mennään muutama vuosikymmen taaksepäin. Moni asia on muuttunut.

• eitoimitämäkään kirjoitti:

Tässä olisi pastori Olli Valtosen ehdotus, mutta se menee valitettavasti myös nikolaiittain piikkiin.

"Minä uskon Jumalaan, Luojaan, joka rakastaa luomaansa maailmaa ja ihmistä. Ja joka haluaa luoduille hyvää niin elämässä kuin kuolemassa.

Ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan Poikaan, joka tuli sen kertomaan.

Ja Pyhään Henkeen, joka auttaa meitä raivaamaan erämaasta puutarhan ja luomaan Jumalan valtakuntaa myös maan päälle.

Amen."

Jos me kutsumme tätä Länsimaista kristittyjen ihmisten Pyhän hengen voimalla tekemää valtakuntaa Jumalan puutarhaksi, niin mikä sitten onkaan Jumala itse. Pahalta näyttää.

Tässä tuli esiin tuo liturginen puoli.

Jumala kun ei ole ketään rakastanut edes omien sanojensa mukaan. Siihen on turha kristinuskossa vedota.

• ristinsanoma

Kristitty on ihminen, joka seuraa --jeesusta. Mitä siis on seurata Jeesusta? Mennä rukouksessa Hänen nimessään Isän jumalan eteen, syntinsä tunnustaen ja anteeksiantoa pyytäen Golgatalla vuodatettuun sovintovereen vedoten ja tehdä tämä vilpittömällä tavalla, kuin lapsi, ilman laskelmointia. Turhia väittelyitä ja kivien viskomisia palstat täynnä. Katsokaa itse eteenne ja pitäkää tilivälit lyhyinä, toisten vaellus on jumalan ja toisten asia.

• sefakta

Näin Jeesus sanoo:

Matt.7:

19. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka TEKEE MINUN TAIVAALLISEN ISÄNI TAHDON.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta
        ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Käskeekö Jeesus mennä Golgatalle ruikuttamaan ja rukoilemaan sitä mitä on tullut tehtyä?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä on kaivattusi

Nimen kolme ensimmäistä kirjainta Mar....
      Ikävä
      93
      1486
    2. Minkä ikäinen on kaivattusi

ja sinä? Vai tiedätkö hänen ikää?
      Ikävä
      71
      1221
    3. Milloin olette

Nähneet viimeksi kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      65
      981
    4. Ei kai nyt kukaan oikeasti kuvittele, että hallitus eroaisi Garden Helsingin takia?

Ongelmanahan tässä kuitenkin on se, että mitään tavallisuudesta poikkeavaa ei ole tapahtunut. Joten mikä se eroperuste
      Maailman menoa
      168
      881
    5. El Khamenein arkku K-Kaupan autossa?

Kyllä kauppias hoitaa?
      Maailman menoa
      118
      857
    6. Välillä tulee haikeus

Et kaikki päättyi näin. Etten saanut vastauksia. Ei meitä oltu tarkoitettu. Niin se vain on.
      Ikävä
      78
      784
    7. Tunteilla leikkiminen

Oletko leikkinyt kaivattusi tai jonkun kiinnostuneen tunteilla, pelannut jotain peliä tai pelleillyt asioilla? Miksi?
      Ikävä
      105
      710
    8. Huomenta

Rakas... Tiedän että tykkäät minusta😘
      Ikävä
      45
      693
    9. Mahdoton tilanne

Täällä monella tuntuu olevan jumissa oleva tilanne. Joillakin kaipuu ja ikävä on kestänyt jo vuosia. Osapuoli/puolet ova
      Ikävä
      63
      674
    10. Oothan sä erilainen mies

Kaikintavoin. Ikävä kyllä en tunnistanut sitä seikkaa aikoja sitten, ja nyt olen armottoman rakastunut. Olen vaan ❤️
      Ikävä
      37
      666
    Aihe