Siellähän pääsee linja-autolla, raitiovaunulla ja metrojunalla joka paikkaan. Kalliit tunnelit ja ajolangat rakennettu, ja nyt ne on kaikki vajaakäytöllä, kun hesalaiset haluavat ajella autoilla. Hölmön hommaa.
Mihin Hesassa tarvitaan autoja?
71
<50
Vastaukset
- voitavailla
No ei mihinkään. Vaan kun espoolaiset haluavat väkisin ajaa pillurallia Esplanaadeilla. Helsinkiläisten kustannuksella.
- Anonyymi
Hesalaiset punavihreät kuolevat nälkään, jos tavarankuljetus kauppaliikkeisiin loppuisi. Kyllä dieselautoja ja muita koneitä tarvitaan pitkälle tulevaisuuteen tavaran kuljetukseen, teiden ja asuntojen rakentamiseen, lumitöihin ja kaikkeen muuhunkin. Ennen vaaleja punavihreä valhe näyttää purevan varsin hyvin pääkaupunkiseudun asukkaisiin.
- taksinvihreä
No vihreäthän pääsevät taksilla joka paikkaan, veronmaksajien maksamina.
- ei.sinne.paista
Onko tämäkin sitä vihreää ajattelua "pitää päästä autolla jokapaikkaan" , linja-autoa ja vihreiden suosimaa taksia EI lasketa autoiksi, eikö niin ! YHTÄÄN aloitetta vihreiltä en ole kuullut julkisen liikenteen tukemiseksi, jotta se olisi halpaa
Silti luonnon, ympäristön ja vesistöjen saastumisen uhalla vihreät suosii sähköautoilua (jopa tukea sähköpyörän hankintaan - jolla 1 ihminen kulkee) , litiumia tarvitaan sähköautojen akkuihin ! Suomessa tuli haloota litiumin lohinnasta (talvivaara) niin tehtiin TAAS VIHREÄT ,vaihdettiin kaivoksen NIMI. Nyt se ei enään saastuta vesistöjäkään - lentäen.pelastamaan
Eikö linja-auto olekkaan auto ? Helsingissä on vihreät suuri puolue. Sielähän voitaisiin alkaa liikkumaan vossikalla - vai piereskeleekö hevosetkin maapallon ilmakehän pilalle
- vihreääää
lentäen.pelastamaan kirjoitti:
Eikö linja-auto olekkaan auto ? Helsingissä on vihreät suuri puolue. Sielähän voitaisiin alkaa liikkumaan vossikalla - vai piereskeleekö hevosetkin maapallon ilmakehän pilalle
Vihreät ajaa taksilla, yksityisautoilu voidaan lopettaa. Haavistokin ajaa kuplallaan niin vähän ettei se saastuta. Millähän noiden sähköautojen lataamiseen tarvittava sähkö tuotetaan ?
Varmaan valtion vahvasti tukemalla tuulivoimalla. Litiumin louhinta akkuihin saastuttaa vesistöjä myös niin vähän ettei sillä ole merkitystä - vaihdetaan taas entisen talvivaaran nimeä niin päästörajoja voidaan nostaa - lyhytnäköstä
lentäen.pelastamaan kirjoitti:
Eikö linja-auto olekkaan auto ? Helsingissä on vihreät suuri puolue. Sielähän voitaisiin alkaa liikkumaan vossikalla - vai piereskeleekö hevosetkin maapallon ilmakehän pilalle
Valtio tukee mm. iitin F1 moottorirataa jossa kilpaillaan autoilla ! Kuitenkin v.2035 Suomessa polttomoottori autot on kielletty ! Millä täälä miljoonia maksavalla radalla silloin ajetaan - vai eikö moottoriurheilu; F1, rallit, jokkiskisat ym. saastutakkaan. Se on vaan se tavallisen kansalaisen työ- ja kaupassakäynti joka saastuttaa. Ei edes vihreiden taksimatkat saastuta
- sähkömoottorilla
lyhytnäköstä kirjoitti:
Valtio tukee mm. iitin F1 moottorirataa jossa kilpaillaan autoilla ! Kuitenkin v.2035 Suomessa polttomoottori autot on kielletty ! Millä täälä miljoonia maksavalla radalla silloin ajetaan - vai eikö moottoriurheilu; F1, rallit, jokkiskisat ym. saastutakkaan. Se on vaan se tavallisen kansalaisen työ- ja kaupassakäynti joka saastuttaa. Ei edes vihreiden taksimatkat saastuta
Niin, eikä lössykät saaneet edes moottoripyörille ja moottoriveneille minkäänlaista veroa tai käyttömaksua ! Autoilu - ja nimenomaan yksityisautoilu VAIN saastuttaa ja pitää poistaa
- uraaaaaaaaaaaNiHalkeaa
lyhytnäköstä kirjoitti:
Valtio tukee mm. iitin F1 moottorirataa jossa kilpaillaan autoilla ! Kuitenkin v.2035 Suomessa polttomoottori autot on kielletty ! Millä täälä miljoonia maksavalla radalla silloin ajetaan - vai eikö moottoriurheilu; F1, rallit, jokkiskisat ym. saastutakkaan. Se on vaan se tavallisen kansalaisen työ- ja kaupassakäynti joka saastuttaa. Ei edes vihreiden taksimatkat saastuta
Sähkövormulat on keksitty jo ajat sitten. https://fi.wikipedia.org/wiki/Formula_E
- palmuöljyä
vihreääää kirjoitti:
Vihreät ajaa taksilla, yksityisautoilu voidaan lopettaa. Haavistokin ajaa kuplallaan niin vähän ettei se saastuta. Millähän noiden sähköautojen lataamiseen tarvittava sähkö tuotetaan ?
Varmaan valtion vahvasti tukemalla tuulivoimalla. Litiumin louhinta akkuihin saastuttaa vesistöjä myös niin vähän ettei sillä ole merkitystä - vaihdetaan taas entisen talvivaaran nimeä niin päästörajoja voidaan nostaaJospa vihreät oppii hyödyntämään sen lehmien päästämän metaanin, tiedä vaikka lehmät lentää vielä joskus. Vihreiden maailma on niin utopistista jotta tiedä häntä.
Metsät pitää kaikki suojella, jotta saadaan sellanen tuholaiskanta puustolle,kuten keskieuroopassa jo isolla alueella on, että marin viljely voidaan laillistaa. - vihreä.kupla
vihreääää kirjoitti:
Vihreät ajaa taksilla, yksityisautoilu voidaan lopettaa. Haavistokin ajaa kuplallaan niin vähän ettei se saastuta. Millähän noiden sähköautojen lataamiseen tarvittava sähkö tuotetaan ?
Varmaan valtion vahvasti tukemalla tuulivoimalla. Litiumin louhinta akkuihin saastuttaa vesistöjä myös niin vähän ettei sillä ole merkitystä - vaihdetaan taas entisen talvivaaran nimeä niin päästörajoja voidaan nostaaVihreä kupla ei saastuta
https://www.youtube.com/watch?v=bmJja7X30_M
- eurokonsultti
PK-seudulla olisi syytä ottaa mallia Tallinnasta ja tehdä joukkoliikenteestä maksutonta. Se vähentäisi takuulla henkilöautoilua ja siitä aiheutuvia ongelmia.
Suomalainen jonottaa ilmaisia ämpäreitäkin, ja on melko varmasti innostunut ilmaisesta liikkumisestakin, vaikka se olisikin hitaampaa kuin omalla autolla kulkeminen. - tosivihree
Miksi Hesassa tarvitaan vihreitä, haisevia, epämielyttäviä, aivottomia ja rumia ihmispoloisia. Riihimäellähän on ongelmajätelaitos heitä vartan.
- Harha-Ahonsisko
Rasistit ovat paenneet koska täällä joutuu töihin.
- njbdxrdxr
Harha-Ahonsisko kirjoitti:
Rasistit ovat paenneet koska täällä joutuu töihin.
EHDOTANKIN AITONA VIHREÄNÄ että hesaan perustetaan aasi ja muulivaljakoita. maahanmuuttajaveljet olisivat sopivia kuskeja .ei tulisi pakokaasuja ja ilmaston lämpeneminen pysähtyisi. lisäksi voitaisiin perustaa ekologinen sähkövoimala jonka pyörittämiseen laitettaisiin maahanmuuttajat ja ilman töitä olevat kaupunkilaiset,samalla kansanterveys kohenisi. eikö olisikin ihanan vihreä idea kun päästäisiin konellisesta liikenteestä ja energiantuotannosta luonnolliseen tapaan elää. paskankerääjät kuljettaisivat paskat alueelle esim katoille oleviin vihannestarhoihin jossa kasvatettais porkkanoita ja muita vihanneksia. näin pääkaupunkimme säästyisi ja ilmasto kiittäisi,lisäksi saisimme maailmalla mainetta ja uskon että malli leviäisi kaikkiin kaupunkeihin. ÄÄNESTÄ VIHREÄÄ VOIMAA
- HarhaRasseSisko
Harha-Ahonsisko kirjoitti:
Rasistit ovat paenneet koska täällä joutuu töihin.
Oletko paennut siis puotinharjun ghettoon töitä pakoon ??
Siellähän sadat rasistit riehuvat, niin että imaamitkin on hädissään omiensa riehumista.
- nuoruuuuuuuuuuuuuuus
Sulla ei selvästikää oo lapsia, kun näyttä olee rajattomasti aikaa tuhlattavaks dösäpysäkill venttaamiseen. ehkei sun elämä oo sen enemmä arvosta kun käytät 100 tuntii kuukaudess 200 euron nimellisii säästöihi, Lapsiperhe ei säästä sitäkää koska se tarvii hankki ruokatavarat marketist eikä stockan herkusta ja auto säästää kevyesti ittensä takasi. vai kuskaatko sä dösällä viis muovikassillsta tavaraa himaa pari kolme kertaa viikossa, no ei ei sellasii kassimummoja dösäs paljoo nää. Ja puhumattakaa lasten lätkä futis musa ja muista harrastuksista joit on monta kertaa viikoss. Mut ehkä su mielest olis parempi että ne ei harrastais mitää vaan pysyis himas pleikkareide ja kännyje kanssa tutkimas netin sisältöö nii sais niistä paremmi kasvatettuu tuliviksi viheräänestäjiksi kun mielikuvitus jo pienestä pitäe ohjautuis terveille raiteille ??
autoton tulevaisuus koituis suomelle hyvin kalliiksi, joo tää kansa kuolis sukupuuttoon ku tuleva sukupolve kasvattamine ei oikee kiinnosta - vai onko ne vihreet nuoret jo keksiny iankaikkisen nuoruuden salaisuuden siltä joskus vähän tuntuu- huonotekosyy
Aika noloa vetää lapset tähän mukaan. Tiedoksesi että lapsiperheitä on ollut Helsingissä jo ennen autojen keksimistä. Ratikka otettiin käyttöön muistaakseni 1800-luvulla.
- nuoruuuuuuuuuuuuuuus
1800 luvulla ei ollu myöskää ehkäisyvälineitä joten tuo järkeily on aika hataraa
- HuominenOnUusiEilinen
huonotekosyy kirjoitti:
Aika noloa vetää lapset tähän mukaan. Tiedoksesi että lapsiperheitä on ollut Helsingissä jo ennen autojen keksimistä. Ratikka otettiin käyttöön muistaakseni 1800-luvulla.
1800-luvulla oli sguruja eikä ratikoita. Sgurut olivat hevosvetoisia ratikat puolestansa "variakilla" / säätömuuntajalla käsipelillä ja hienostelumaisella näppituntumalla taitavasti kiihdyttämällä ja hidastamalla liikkuvia motoroituja kaupunkikiskobusseja.
- olekunnonvihreä
Kaatuile fillarilla talvisin?
- pitäkäämusulit
Helsiki voisi olla autovapaa alue,kunha pääsee jostakin laivaan,ei senttiäkään enää parkkimaksuihin
- maanalle
Minulle sopisi esimerkiksi Lemminkäisen tunnelivaihtoehto, koska Helsingin keskusta on vain pakollinen hidaste matkalla satamaaan. https://images.cdn.yle.fi/image/upload/13-3-9795265.png Voisihan ne autolautat siirtää toki Vuosaareenkin.
- EiköTotta
maanalle kirjoitti:
Minulle sopisi esimerkiksi Lemminkäisen tunnelivaihtoehto, koska Helsingin keskusta on vain pakollinen hidaste matkalla satamaaan. https://images.cdn.yle.fi/image/upload/13-3-9795265.png Voisihan ne autolautat siirtää toki Vuosaareenkin.
Ei stadiin saa rakentaa kuin pyöräily tunneleita......
- hukkaputkiko
EiköTotta kirjoitti:
Ei stadiin saa rakentaa kuin pyöräily tunneleita......
Jokohan tämän 90 miljoonaa maksaneen huoltotunnelin käyttöaste on parantunut? https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/239374-kalliiksi-tullut-keskustan-huoltotunneli-on-jaanyt-vahalle-kaytolle
- PMVee
"Pääsee joka paikkaan" Olen eri mieltä. Helsingin kantakaupungin julkinen liikenne ei ole ajan tasalla, koska kaikki liikennemuodot ovat katutasossa. Yksi metrotunneli ei kata kuin pienen osan keskustasta. Muualla seisotaan liikennevaloissa ja ruuhkissa. Tukholmassa esimerkiksi on keskustan kattavat nopea ja tehokas metroverkko joka Helsingistä puuttuu. Pyörätiet ja raitiovaunut ovat kehitysmaatason ratkaisuja, esikuvina lienevät Peking, Minsk, Varsova, Kiova, Bukarest yms.
- roikkuuroikkuu
noi ratikoiden johdilangat töölöössä tuo tosiaa mielee vanhat haalistuneet valokuvat 70luvun itäeuroopan suurkaupungeista trollikkoineen. minsk, harkova ...... !! kyllä pilaa kaupunkikuvan , rumempaa vaikee kuvitella kun roikkuvat sähkölangat . ja töölöössä jonka pitäis olla suomen kalleinta aluetta
- 11111100001101
Roikkuvat ajolangat, hhe.. Missä kaupungissa olet mahtanut käydä.. Stadissa on kotimaiset spårat jotka ovat nopeita, hiljaisia ja kestäviä. Niiden myyntiä ja markkinointia ulkomaille pitää lisätä...
- viinaa-kurkkusseen
11111100001101 kirjoitti:
Roikkuvat ajolangat, hhe.. Missä kaupungissa olet mahtanut käydä.. Stadissa on kotimaiset spårat jotka ovat nopeita, hiljaisia ja kestäviä. Niiden myyntiä ja markkinointia ulkomaille pitää lisätä...
Turussa meno näytti tältä: https://www.ts.fi/static/content/pic_5_4114803_k3339104_1200.jpg
Eipä ihme että purkivat mokoman hirvityksen Turusta pois. - mittasuhteet
En tunne Helsinkiä, mutta kuinka suuri se ns. kantakaupunki on? Kuinka pitkä matka on esimerkiksi laidalta toiselle?
- samallakertaa
viinaa-kurkkusseen kirjoitti:
Turussa meno näytti tältä: https://www.ts.fi/static/content/pic_5_4114803_k3339104_1200.jpg
Eipä ihme että purkivat mokoman hirvityksen Turusta pois.Turussa ne kaikki linjan raitiovaunut ajoivat jonossa, tottakai.
- Harha-Ahonsisko
Olisiko kuskit eksyneet Turussa jos eivät liikkuisi noin peräjälkeen?
- Anonyymi
Harha-Ahonsisko kirjoitti:
Olisiko kuskit eksyneet Turussa jos eivät liikkuisi noin peräjälkeen?
Turkulaisten sanomien kommentointikentässä joku tiesti teräskuorman levinneen Martinsillalle, jonka vuoksi oli syntynyt kuvassa näkynyt jonomuodostelma.
- Anonyymi
mittasuhteet kirjoitti:
En tunne Helsinkiä, mutta kuinka suuri se ns. kantakaupunki on? Kuinka pitkä matka on esimerkiksi laidalta toiselle?
Kantakaupunki on sama asia kuin umpikorttelialue eli noin kolmeneliökilometria, jonka kävelee noin varttitunnissa päästä päähän.
- Tesla85
Sähköautoilu on ihan kannatettavaa, koska köyhät autoilijat poistuu stadista, mutta pikalatauspisteitä pitäisi olla huomattavasti enemmän.....
- hubuhbubub
MATUVALJAKOT olisi vihrein vaihtoehto
- Lantapaukulle
Kolme Jokeria ja pisara rakenteilla, niillä Trafiguralle syydetyiksi tarkoitetuilla varoilla, kun kepu häviää vaalit.
- näinonolkihatut
Pitkät on etäisyydet pääkaupunkiseudulla. Kymmeniäkilometrejä
- suuri.ja.mahtava
On se Helsinki iso kaupunki. Taitaa olla jopa maailman suurin suomalainen rannikkokaupunki. Toivottavasti ei menetä ainoaa lentokenttäänsä.
- Harha-Ahonsisko
No lentokenttä on jo menetetty ja asuntojen rakentaminen alkaa mahdollisimman pian.. Vantaalta pääsee sitten minne vaikka timbuktuun.
- SetelinVihreäAnni
Harha-Ahonsisko kirjoitti:
No lentokenttä on jo menetetty ja asuntojen rakentaminen alkaa mahdollisimman pian.. Vantaalta pääsee sitten minne vaikka timbuktuun.
Vihreiden Sinnetännemäkihän aikoo asuttaa hesaan 200 000 uutta asukkia.
Noille 100 000 asuntoa 5000ekee/neliö ja koko 30 neliötä, aika iso, tekee noin 15 miljardia.
Ja tämäkin hyvin alakanttiin.
Anni siis gryndaa juhlavat voitot tästä vihreillekin.
On siinä uusvihreillä kiva maksella pikku palkalla omaa betonikuutiotaan hheh.
Vihreäthän kovasti väittävät ettei hesan ulkopuolinen suomi ole asumiskelpoinen, vihreitä kun ovat, siis "luonnon" ystäviä. SetelinVihreäAnni kirjoitti:
Vihreiden Sinnetännemäkihän aikoo asuttaa hesaan 200 000 uutta asukkia.
Noille 100 000 asuntoa 5000ekee/neliö ja koko 30 neliötä, aika iso, tekee noin 15 miljardia.
Ja tämäkin hyvin alakanttiin.
Anni siis gryndaa juhlavat voitot tästä vihreillekin.
On siinä uusvihreillä kiva maksella pikku palkalla omaa betonikuutiotaan hheh.
Vihreäthän kovasti väittävät ettei hesan ulkopuolinen suomi ole asumiskelpoinen, vihreitä kun ovat, siis "luonnon" ystäviä."Anni siis gryndaa juhlavat voitot tästä vihreillekin."
Anni haluaa kiusata Malmin lentokentällä.
Tästä syystä?- Harha-Ahonsisko
Työtä ja asuntoja stadiin, hienoa.
- 22233
On siellä helppoa kulkea , muutamalla eurolla saa ajella vaikka koko päivän. eikä tarvitse paljon kävellä ulkona. Kadulle voi pissatakkin näköjään. yäk.
- voitavailla
Katsos kun omilla rahoilla matkustavia matkustajia on niin monia jotta matkalippujen hinnat saadaan sidettävälle tasolle. Siellä kuihtuvilla - helsinkiläisten veronmaksajien rahoilla eläville - selkosaloilla katkeroituville on tässä kovasti kateutta lisäävää ruikuttamisen aihetta.
Kaduille ei täällä Helsingissä ole pissanneet muut kuin junantuomat sudeettisavolaiset.
"Kalliit tunnelit ja ajolangat rakennettu, ja nyt ne on kaikki vajaakäytöllä, kun hesalaiset haluavat ajella autoilla. Hölmön hommaa."
Totta.
Poistetaan autot, niin ei tarvitse niiden pyöräilevien viherkommareidenkaan pelätä ajellessaan päin punaisia että jää AMG-Mersun tähtäinristikkoon :-)- kaikki.on.turhaa
Mihin niitä verovaroin ylläpidettyjä sosiaalikuljettimiakaan tarvitaan, kävellen ja fillarilla pääsee joka paikkaan? Näin talvella voi fillaria työntää, jos ei kulje lumessa ajamalla.
- Volovo
Helsinkiläisiltä autot pois vaan. Kannatetaan.
- tarveharkintaa
Voisihan muutaman jättää joiden käyttöoikeudesta päätettäisiin anomuksen perusteella asuinalueneuvostoissa.
- vihreäunelma
Kehä kolmosen jälkeen tullit Helsinkiläisautoilijoille.
Kehä kolmosen sisäpuolelle autojen käyttökielto.
Vapaavuoren "lapset" pärjäävät polkupyörillä.- hyviäideoita
Kannatan. Laivaliikenne pitää siirtää kalliilla rakennettuun Vuosaaren satamaan, joka sijaitsee näppärästi Kehä III:n itäpäässä. Ei tarvitse enää tunkeutua Helsingin keskustaan, mikäli on menossa laivalla esimerkiksi ulkomaille.
- Viherpäästökupla
Vihreiden mielestä yksityisautot tuottavat päästöjä, mutta taksit, bussit, kuorma-autot ja lentokoneet eivät???
- turhat.peltilootat
Joukkoliikenne liikuttaa joukkoja. Päästöt per matkustaja ovat pienet, eikä tilaakaan yhtä matkustajaa kohden juuri tarvita.
Henkilöautoilija tupruttaa seistä ruuhkassa yksin paikallaan 10 neliömetrin pinta-alan tarvitsevassa peltilootassaan. Verolle nämä pitäisi laittaa.
- kysyn.vaan
Betonirakentaminen on paljon suurempi saastuja kuin henkilöautot. Milloin vihreät puuttuvat asiaan.
- Betoninvihreä
Kunhan Sinnetännemäki ensin betonoi keskuspuiston......
- pelastustakansalle
Vihreille erityinen ympäristövero 1000€/kk saataisiin Suomi pelastettua.
- vihreäliitto
Vihreät voisivat myydä autonsa pois Helsingin alueella.
Liikenteeseen tulisi tilaa ja päästäisiin näistä kaikkein saastuttavista autoista ( autoilijoista) eroon.- EiköTotta
Aivan viherkommarit ja demarit voivat näyttää esimerkkiä ja luopua yksityisautoilusta Stadissa ja katsotaan kymmenenvuoden päästä onko maailma pelastunut.....
- jopomies
Helsinkiläis pyöräilijöille pyörävero,ettei kaikkien tarvitsisi rahoittaa kalliita pyöräteitä.
- TerrorismWellcome
Ei pyöräveroa tarvita koska rahat tulevat budjetista, kuten sähkö pistorasioista siksi ei ydinvoimaa tarvita mihinkään, ja näin 5,5 miljoonaa Suomalaista pysäyttävät ilmastonmuutoksen ja kehitysmaamuslimien ja muiden kehitysmaalaisten holtiton lisääntyminen voi jatkua kuten ennenkin......
- sopiiMulle
Sitten autoilijat joutavat pois Helsingin kaduilta, koska eivät ole osallistuneet kaupungin katuverkoston kustannuksiin.
- kuin.taivaan.lintu
Miksi pitää päästä autolla töihin, kun muutenkin voi elää ja tulla toimeen. Kaupungin vuokra-asunto, Kelan asumistuki, toimeentulotuki, harkinnanvaraista sossutukea, ulkoilua ruokajonossa, roskisdyykkaus, kaikki kuin suoraan cityvihreiden oppikirjasta.
- Anonyymi
Tuohan on paremminkin Juhana Vartiaisen oppikirjasta. Sitähän tuo on toitottanut.
- sähköllä-mennään
"Vihreät voisivat myydä autonsa pois Helsingin alueella."
Vihreillä ei pääsääntöisesti ole edes autoa. Mutta mikäli jostain syystä on, niin se on sähköauto, joka ei saastuta.- Pihallakuinlumiukko
Niin, autot tulee autokaupasta ja sähkö töpselistä, joten ei ne sähköautot tietenkään saastuta yhtään, ja niiden elinkaaripäästöt ovat nolla. Hehheh...
- pakoputket.pois
Pihallakuinlumiukko kirjoitti:
Niin, autot tulee autokaupasta ja sähkö töpselistä, joten ei ne sähköautot tietenkään saastuta yhtään, ja niiden elinkaaripäästöt ovat nolla. Hehheh...
Oletko nähnyt yhdessäkään sähköautossa pakoputkea? Jos olet, niin käy Speksaversissa.
Niitä pakoputkista tupruttavia myrkkyjä me ihmiset joudumme hengittämään. Siihen ei sinun hehhettämisesi auta, vaan pelkästään pakoputkien kieltäminen. - kyllänepoistuu
pakoputket.pois kirjoitti:
Oletko nähnyt yhdessäkään sähköautossa pakoputkea? Jos olet, niin käy Speksaversissa.
Niitä pakoputkista tupruttavia myrkkyjä me ihmiset joudumme hengittämään. Siihen ei sinun hehhettämisesi auta, vaan pelkästään pakoputkien kieltäminen.Anteeksi pyydän tuosta hehettämisestä, se oli todellakin mautonta.
Mutta:
Sähköntuotanto on suurin päästöjen tuottaja, joten täyssähköautot vain siirtävät päästönsä muiden riesaksi.
Hybridit (joissa on myös se pakoputki) eivät ole sen puhtaampia, kuin polttomoottoriautot.
Nykyaikaisesta polttomoottoriautosta ei katalysaattoreiden yms. vempaimien ansiosta tule juurikaan vaarallisia myrkkyjä, vesihöyryä suurimmaksi osaksi.
Kaupunki-ilman hiukkaset, saasteet yms. tulevat suurimmaksi osaksi ihan muista lähteistä, kuin autoista.
Pakoputket kyllä poistuvat ihan tekniikan kehityksen tahdissa, ei nopeammin, eikä hitaammin, joten tämän takia syyllistäminen ja kiirehtiminen on siis ihan turhaa. - pakoputket.pois
kyllänepoistuu kirjoitti:
Anteeksi pyydän tuosta hehettämisestä, se oli todellakin mautonta.
Mutta:
Sähköntuotanto on suurin päästöjen tuottaja, joten täyssähköautot vain siirtävät päästönsä muiden riesaksi.
Hybridit (joissa on myös se pakoputki) eivät ole sen puhtaampia, kuin polttomoottoriautot.
Nykyaikaisesta polttomoottoriautosta ei katalysaattoreiden yms. vempaimien ansiosta tule juurikaan vaarallisia myrkkyjä, vesihöyryä suurimmaksi osaksi.
Kaupunki-ilman hiukkaset, saasteet yms. tulevat suurimmaksi osaksi ihan muista lähteistä, kuin autoista.
Pakoputket kyllä poistuvat ihan tekniikan kehityksen tahdissa, ei nopeammin, eikä hitaammin, joten tämän takia syyllistäminen ja kiirehtiminen on siis ihan turhaa.Tällä hetkellä Suomen sähköntuotannosta on melkein 80 prosenttia päästötöntä, ja Olkiluoto kolmosen käyttöönoton jälkeen 85 prosenttia.
Polttomoottorien päästöttömyys on 0 prosenttia.
On siinä melkoinen ero.
Polttomoottoriautojen ongelma ovat nimenomaan paikallispäästöt tiheästi asutuilla alueilla. Pakoputketon sähköauto korjaa sen ongelman.
- Anonyymi
En oo mikään vihreitten fani, mutta oikeasti aika harva välttämättä tarvitsisi autoa kaupungissa asuessaan. Itsekkin elämän aikana 2v asuin kaupungissa ja auton möin pois, pääkoppa vaan ei kestänyt meluisaa kaupunkielämää niin muutin maalle ja auto on välttämätön. Toivottavasti kun miettivät näitä autoilun verotusta yms. niin ei ihan raiskattaisi pyllyä kipeäksi tälläiseltä matalapalkkaduunarilta kuten minäkin, mutta saa nähä.
- Anonyymi
Viherhöpertäjien mielestä kukaan ei tarvitse autoa. Miksi sitten intoilevat sähköautoista?
Lähes puolet päästöttömästi tuotetusta sähköstä on ydinvoimaa. Ydinvoimalat on viherhöpertäjien mielestä suljettava heti. Mistä sitä päästötöntä sähköä sitten saadaan? Ainiin, se tulee töpselistä (ryssien turvallisesti ja päästöttömästi tuottamana).
Sähköauton akuston valmistaminen tuottaa päästöjä niin paljon, että vasta kolmen-neljän vuoden ajojen jälkeen ollaan tasoissa polttomoottoriauton kanssa - ja pian on taas uusi akku hankittava (jos raaskii vanhaan autoon ostaa varaosan, joka maksaa enemmän kuin auton arvo on).
Onko kukaan edes yrittänyt laskea , kuinka suuri hiilijalanjälki olisi sillä,,että rakennetaan suurelle sählöautokannalle riittävät latauspisteet?- Anonyymi
Tulee dinosauruksen, tyranno-rex -jalanjälki... sähköpotkulaudatkin kaikkialla :D
Suuret saappaat, iso hiilijalanjälki, mitä isokenkäisempi on :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.583693Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j723075Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin532271Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.131503Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m651259- 861136
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?1981Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä23961Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55945- 47932