Olen myynyt asoni, ja muutan kauemmas uuteen asoon.
Oma uusi asuntoni oli tyhjillään, mutta silti vasta maksettuani sain avaimet uuteen paikkaan, jolloin esim. pääsin mittailemaan paikkoja.
Nyt nykyisen asuntoni ostaja haluaa tulla "mittailemaan", tuoda mukaan lapsensa ym., vaikka minulla on vielä pari viikkoa omistusoikeutta ja muuttokaaos käynnissä.
Voin päästää miehen mittaamaan toki, mutta montako kertaa koko perhe saa rampata asunnossa, ennen kuin se on vapaa?
Montako kertaa pitää jo asunnon ostanut päästää sisään?
6
51
Vastaukset
- vai.onko
Ei ainuttakaan kertaa jos olet asukas ja maksanut vuokrasi määrätyyn aikaan saakka, voit asua rauhassa!
Oikeutta ei siis ole kellään tunkeutua asuntoon, vain sinun tahdon ja päätöksen mukaan - siis kukaan ostaja ehdokaskaan ei voi tulla asuntoja katsastamaan sopimatta!
Ja vasta edellisen asukkaan muutettua voi isännöitsijä tulla paikalle eli esittelemään asuntoa.
He näkisivät että asukas olisi "heille ja heidän tavoitteiden mukaisesti" avulias ja esittelisi asuntoaan halukkaille aina sovitusti, se ei ol kuitenkaan pakollista!
Mutta asialla on myös käänteinen puoli jos olet itse samassa tilanteessa ja haluat nähdä kiinnostavan asunnon ennen päätöstäsi jne.!
Molempi parempi!?- seus
"Ja vasta edellisen asukkaan muutettua voi isännöitsijä tulla paikalle eli esittelemään asuntoa."
Asukas on velvollinen sallimaan huoneiston esittelyn joko huoltoyhtiön toimesta tai esittelemällä itse, mutta ei näyttöä sentään tarvitse järjestää useampaan kertaan samalle katsojalle.
asumisoikeuslaissa
Kun talon omistajalle on tehty 23 §:n 2 momentissa tarkoitettu ilmoitus asumisoikeudesta luopumisesta, talon omistajalla on oikeus näyttää huoneistoa talon omistajalle ja asumisoikeuden haltijalle sopivana aikana.
- Näin.minä.tekisinAsoM
Päästä kerran kunnolla sisään, mutta jos vaatii lisää kieltäydy! Mutta älä anna laskea sisään enemmin.
Mutta vaadi suojavälineet mukaan jos aikoo tallustella muutenkin parketillasi! - MiksiMitata
Eikö talosta saa huoneiston piirustukset, josta selviää mitat?
- hyvästijää
En päästäis yhtään kertaa. Itse näin hirveän vaivan, kun näyttelin asuntoa muuton keskellä. Jostain kumman syystä seuraavan asukkaan muutto räätälöitiin alkavaksi sen jälkeen, kun oma kolmen kuukauden irtisanomiseni oli täynnä. En hyötynyt tästä asuntoesittelijän työstäni pätkääkään - maksoin kalleimman kautta. Siihen lafkaan en katsele enää ikinä. Henkilökunnan asiakaspalveluasenne loppui siihen sekuntiin, kun jätin irtisanomiseni.
- Ans-kattoo_ny
Mä en anna enkä näytä yhtään kertaa sen olen jo päättänyt!
Ja tehnytkin jo kertaalleen, ja siitä ei ollut mitään ongelmaa!
Mutta jos ollaan asiallisia puolin ja toisin kaikki voi olla erilaista!?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397790Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde391989Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251930- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5929Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812