itselläni kakkoskoneella on vielä windows 8 ja virustorjunta windows defender, onko yhdistelmä enää lainkaan turvallinen nettisurffailuun vai tyydynkö vain katsomaan koneella dvd-elokuvia?
Kasin turvallisuus tänään?
7
112
Vastaukset
- vanhallamennään
Eikös ne vanhat ole juuri turvallisia, kun niihin ei enää kehitellä haittaohjelmia? Kun ei nyt pankkipalveluja sentään käytä.
- ilpolla
Olisi hieno tietää kuinka vanhalla käyttöjärjestelmällä itse surffailet ja entäpä muut?
- kiinnostaisi
Tietääkö kukaan tarkemmin tästä? Ja onkohan pöytäkoneella suurempi riski saada haittaohjelma kuin tabletilla/älypuhelimella?
- TäydellinenVakoilu
— Windows on syvältä perseestä, mikäli uskomme windows käyttäjiä, ja miksi emme uskoisi.
— Windows on niin ihanan ruskeakin, mikäli uskomme windowsin käyttäjiä, ja miksi emme uskoisi.
— Onkohan siinä aito haju tallella. Siksiköhän sitä käytetään.
— Onneksi kakkaleikeistä kiinnostuneita on vähän, mikäli uskomme tilastoja, ja miksi emme uskoisi
— Vuokrayksiöt hankalia siivota, mikäli uskomme vuokranantajia, ja miksi emme uskoisi.
- exBersel
Jos sinulla on käyttöjärjestelmä johon tulee edelleen tietoturvapäivitykset, sinulla on erillinen järjestelmänvalvojan tili jota et käytä nettiselaukseen tai mihinkään muuhunkaan arkikäyttöön ja et asentele mitään ylimääräisiä ohjelmia tai klikkaile kaikenlaisiin ikkunoihin Ok ja Accept, niin koneesi on melko hyvässä turvassa.
Jos selaat netistä muutakin kuin iltalehteä ja verkkopankkia, olisi ehkä hyvä olla sellainen toiminto jossain virustorjunnassa tai vastaavassa, joka estäisi yhteydet haitallisiksi tunnettuihin nettisivuihin. Tietysti mitään tuntematonta ilmaisohjelmaa ei kannata asentaa.
Koneen turvallisuutta olennaisempi asia verkkopankissa on se, miten itse verkkopankki on toteutettu. Esimerkiksi ne pankit joissa kirjautumisprosessi vahvistetaan toisella verkkolaitteella (yleensä matkapuhelin) ovat hyvin turvallisia vaikka koneesi vilisisi haittaohjelmia. - Bourbonangel
Minun 8.1 on turvallinen, käytän sitä normaalisti, myös pankkiasioissa, ja mieluummin kuin kymppiä.
Päivityksiä tulee ja kasi ilmoittaa että asenna nyt....Avira. Freedome, Win Patrol ja Defender suojana...ei ole tullut koskaan haittoja. Päivitä hyvä mies 8.1:een. 8.1 on periaatteessa service pack 8:lle. Kasin tuli loppui vuosia sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882