Että ensimmäisenä etsii toisesta sen heikoimman kohdan mitä kautta alkaa manipuloimaan ja uskottelemaan että täällä on joku joka saattaisi olla juuri häntä varten (en tarkoita "täällä" sanalla palstaa... kumminkin joku teistä urpoista käsittää sen pelkästään palstana). Tätä manipulointia ennen hän on hyvin tehnyt kaikille selväksi olevansa varattu... sitten hän vielä kehtaa suuttua siitä kun häntä varattua ei lähestytä ja alkaa manipuloimaan vielä enemmän. Kaiken kukkuraksi hän vielä valitsee kohteekseen sellaisen joka on todella huonossa asemassa kaikin puolin muutenkin... siis sellaisen henkilön jolla ei yksinkertaisesti olisi varaa alkaa turhaan ikävöimään jotain sellaista mitä ei koskaan tule olemaan. Eikä hänellä vaikuta edes omatunto kolkuttavan... onko tämä jotain sairasta oman egon tyydyttämistä vai mitä tämä on? Kertokaa joku viisaampi. Minä olen ainakin alkanut pitämään tätä henkilöä erittäin sairaana ihmisenä.
Hän ei edes tajua miten alhaiseksi on saanut mielentilani... sitten hän vielä kehtaa pelata silläkin kun suutun tästä. Eikö suuttumiseni ole oikeutettua? En haluaisi enkä jaksaisi olla vihainen kellekään.
Mitä mieltä palstalla ollaan siitä kun valitaan tällaiseen peliin joku sellainen jolla menee jo muutenkin todella huonosti niin taloudellisesti kuin henkisesti myös. Ja tämä joka tätä manipulointia harrastaa on HUOMATTAVASTI paremmassa tilanteessa molemmissa asioissa.
Mikä saa ihmisen toimimaan näin
64
72
Vastaukset
- aloittajakirjoittaa
Unohdin mainita että tämä ei ole ikävöintiä. Tämä on vain pohdintaa.
- Kuulostaaoudolta
Miten tämä manipulointi ilmenee? Eikö hän voi oikeasti olla ihastunut sinuun?
- aloittajakirjoittaa
Mulle se on ihan yks se ja hailee onko kiinnostunut vai ei kaiken tämän jälkeen.
- Oletalisää
aloittajakirjoittaa kirjoitti:
Mulle se on ihan yks se ja hailee onko kiinnostunut vai ei kaiken tämän jälkeen.
Okei, eli oletat vaan manipuloivan. Et kumminkaan halua tietää onko siitä oikeasti kyse. Hänellä raha-asiat paremmin? Mistä sen tiedät? Terveys parempi? Mistä sen tiedät? Paljon oletuksia, joista et ehkä kuitenkaan tiedä oikeasti mitään. Mieti.
- puli-veivari
Oletalisää kirjoitti:
Okei, eli oletat vaan manipuloivan. Et kumminkaan halua tietää onko siitä oikeasti kyse. Hänellä raha-asiat paremmin? Mistä sen tiedät? Terveys parempi? Mistä sen tiedät? Paljon oletuksia, joista et ehkä kuitenkaan tiedä oikeasti mitään. Mieti.
Ei maksa vaivaa harhaista mustamaalaajaa alkaa neuvomaan, seivaa huomio ja tuki sellaiselle kuka sen oikeasti ansaitsee
- aloittajakirjoittaa
Oletalisää kirjoitti:
Kumpi tässä nyt olettaa ja mitä.............................
Mitäs jos vain vastaisit noihin kysymyksiin mitä kysyin aloituksessa?
Vastaan nyt silti että tiedän hänellä olevan tuon kaiken paremmin. Miksi minun pitäisi kertoa mistä tiedän? Miten se on oleellinen asia mistä tiedän tuon kaiken..? Miksi et voinut vastata aloitukseen siltä kantilta että aloittajaa tietää tuon kaiken mitä kysyit eikä vain oleta?
- kyssärit
Missä manipuloi ja pelasi? Tarkenna miten ja missä tapahtui ja mitä? Kuka määrittelee kenenkin terveyden ja missä?
- vanhuksiakotäällävain
Kirjoittaa? :D Miksi te kaikki tartutte tuohon terveyteen..? :D Varsinkin kun en maininnut mitään terveydestä? (joo puhuin henkisestä hyvinvoinnista mutta fyysisesti olen kyllä ihan terve ihan niin kuin hänkin on.)
Miksi pitäisi tarkentaa? Miksi te vastaajat ette pysty vain vastaamaan aloituksen pointtiin? - muttatuskin
vanhuksiakotäällävain kirjoitti:
Kirjoittaa? :D Miksi te kaikki tartutte tuohon terveyteen..? :D Varsinkin kun en maininnut mitään terveydestä? (joo puhuin henkisestä hyvinvoinnista mutta fyysisesti olen kyllä ihan terve ihan niin kuin hänkin on.)
Miksi pitäisi tarkentaa? Miksi te vastaajat ette pysty vain vastaamaan aloituksen pointtiin?Tämä voisi sopia minuun ja hän voisi pitää toimintaani tuollaisena. Hän ei kuitenkaan tiedä tulojani saati henkistä tilaani. Jos tässä minua tarkoitettaisiin, kaikki johtui vain siitä, että en olisi halunnut päästää irti, vaikka oli pakko.
- aloittajakirjoittaa
muttatuskin kirjoitti:
Tämä voisi sopia minuun ja hän voisi pitää toimintaani tuollaisena. Hän ei kuitenkaan tiedä tulojani saati henkistä tilaani. Jos tässä minua tarkoitettaisiin, kaikki johtui vain siitä, että en olisi halunnut päästää irti, vaikka oli pakko.
Eli sinusta on siis kivaa tosta noin vaan ohimennen tuhlata toisen aikaa vaikka toinen taisi pyytää jo ihan heti alussa rauhaa... ja sitten olet vielä sitä mieltä että tämän kaiken jälkeen sinun ei tarvitse olla pahoillaan mistään? Olet todella kiva ihminen!
- tuskinkuitenkaanolethän
Eli sinusta on siis kivaa tosta noin vaan ohimennen tuhlata toisen aikaa vaikka toinen taisi pyytää jo ihan heti alussa rauhaa... ja sitten olet vielä sitä mieltä että tämän kaiken jälkeen sinun ei tarvitse olla pahoillaan mistään? Olet todella kiva ihminen!
Olen pahoillani ja olisin sen halunnut kertoa kasvokkain. Vaan hän ei antanut mahdollisuutta. Enkä ymmärtänyt, että aiheutin tuollaista katkeruutta.
- aloittajakirjoittaa
tuskinkuitenkaanolethän kirjoitti:
Olen pahoillani ja olisin sen halunnut kertoa kasvokkain. Vaan hän ei antanut mahdollisuutta. Enkä ymmärtänyt, että aiheutin tuollaista katkeruutta.
Miksi vastaat tähän kuin olisi sinulle tarkoitettu? Oletko yhtään miettinyt sitä miksi hän ei antanut mahdollisuutta..?
Miksi vastaat tähän kuin olisi sinulle tarkoitettu? Oletko yhtään miettinyt sitä miksi hän ei antanut mahdollisuutta..?
En tiedä, miksei hän antanut mahdollisuutta. Kerro sinä näkemyksesi. En kirjoita kuin hänelle vaan omia ajatuksiani.
- aloittajakirjoittaa
En tiedä, miksei hän antanut mahdollisuutta. Kerro sinä näkemyksesi. En kirjoita kuin hänelle vaan omia ajatuksiani.
Nyt sinä valehtelet! Sinulla on aivan varmasti jokin aavistus vähintään siitä miksi hän ei antanut mahdollisuutta...
Nyt sinä valehtelet! Sinulla on aivan varmasti jokin aavistus vähintään siitä miksi hän ei antanut mahdollisuutta...
No ei muuten ole. Älä sinä oleta minua joksikin, jonka tunnet. Mutta tajuan tietysti, että jos hän ajatteli toimintani noin kun sinä, hän luuli sen olevan jotain peliä. Tajuutko, myös sillä sun "manipuloijalla" voi olla oma versio kerrottavana. Et vain halua kuulla sitä, koska on helpompi syyttää ja diagnosoida täällä.
- aloittajakirjoittaa
No ei muuten ole. Älä sinä oleta minua joksikin, jonka tunnet. Mutta tajuan tietysti, että jos hän ajatteli toimintani noin kun sinä, hän luuli sen olevan jotain peliä. Tajuutko, myös sillä sun "manipuloijalla" voi olla oma versio kerrottavana. Et vain halua kuulla sitä, koska on helpompi syyttää ja diagnosoida täällä.
Mistä nyt repäisit että minä oletan sinua joksikin jonka tunnen..? Aika TYHMÄ saa olla jos ei ole minkäänlaista... ei edes pienintäkään aavistusta siitä miksi toinen on toiminut niin kuin toimii. Jos sä oikeesti oot niin tyhmä.... nii minkä vitun takia edes yrität viisastella? Ainiinjoo... tyhmänä on ehkä vähän vaikeaa tajuta olevansa tyhmä.
- Tiedoksietole
Mistä nyt repäisit että minä oletan sinua joksikin jonka tunnen..? Aika TYHMÄ saa olla jos ei ole minkäänlaista... ei edes pienintäkään aavistusta siitä miksi toinen on toiminut niin kuin toimii. Jos sä oikeesti oot niin tyhmä.... nii minkä vitun takia edes yrität viisastella? Ainiinjoo... tyhmänä on ehkä vähän vaikeaa tajuta olevansa tyhmä.
Pidätkö itseäsi aina muita viisaampana?
- aloittajakirjoittaa
Tiedoksietole kirjoitti:
Pidätkö itseäsi aina muita viisaampana?
Tuo on vain sinun päässäsi. Kyllä varmasti on jokin aavistus jokaisella meistä miksi asiat menevät niin kuin menevät... vai oletko sinä vain sormi keskellä suuta katsoen kieroon aina kun tapahtuu jotain sellaista mitä et osannut odottaa tapahtuvan?
- enymmärtänyt
Tuo aloitus on vaan niin syyllistävä ja toista haukkuva minusta. Siksi se tuntuu oudolta. Tosin täällä on päivittäin juuri samankaltaisia. Aina joku kirjoittaa ikävään sävyyn jostain naisestakin. Haukkumaviestit Ikävä palstalla ovat minusta kaikkein omituisimpia. En kyllä oikein tajunnunut kirjoituksesi pointtia, että mitä sinä oikein kysyit tällä kirjoituksellasi?
- aikamoinenläppä
Vai et muka tajunnut!!! :D Hohhohohohohohohohhhoooooo ihan miten vain. Kyllä sinä sen tajusit... esität vain.
- aloittajakirjoittaa
Mutta kun tarina menee TÄYSIN noin!!!!!! Usko tai älä!!! Niin noin se menee. Mutta sovitaan niin että minä olen se paska ja syypää kaikkeen... tämä on kivaa täällä palstalla. Tulipas taas parempi mieli tästä sinun kommentistasi.... joo minä se paska olen. Täysi paska olen... tiesitkö että olen koko ikäni pitänyt itseäni paskana? Et varmaan.... no nyt tiedät. Kiitos tästä.... voinkin taas keskittyä päivieni päättämis suunnitelmiin.
- sinustaläppä
Kysyt täällä, että mitä tämä oikein on hänen puoleltaan. Miten täällä voi kukaan vastata tuollaiseen? Eikö sinun pitäisi kysyä tätä siltä ihmiseltä joka sinun mielestäsi pönkittää egoaan ja pelaa suuttumuksellasi? Oletko puhunut ja selvittänyt asiaa tämän ihmisen kanssa?
- aloittajakirjoittaa
sinustaläppä kirjoitti:
Kysyt täällä, että mitä tämä oikein on hänen puoleltaan. Miten täällä voi kukaan vastata tuollaiseen? Eikö sinun pitäisi kysyä tätä siltä ihmiseltä joka sinun mielestäsi pönkittää egoaan ja pelaa suuttumuksellasi? Oletko puhunut ja selvittänyt asiaa tämän ihmisen kanssa?
Ööööö... taisin kysyä "Mikä saa ihmisen toimimaan näin"? Enkö?
"hullujaonmonenlaisia" oli ainut joka vastasi sellaisella tavalla mitä odotin tähän saavani. Eli siis... lähinnä toivoin vastauksia sellaisilta jotka ovat kokeneet samaa. En niinkään sitä että minua tultaisiin syyllistämään... halusin saada keskustelua aiheesta ja kokemuksia. Olisi ilmeisesti pitänyt lisätä aloitukseen tämä.... ajattelin että tuo ensimmäinen kommentti tuolla minkä lisäsin selventäisi asiaa... kirjoitin siihen kuitenkin että "Tämä on vain pohdintaa." - Nyturpoillaan
Jos koettasit ymmärtää mikä sinun päässäsi viiraa, harhaluuloisuushäiriö,huomionhakuinenpersoona, lueppa tuolta noita harhaisten diagnooseja, helposti ajattelee että joku seuraa tai stalkkaa, mutta eipä varmaan vähempää vois kiinnostaa, et halua riidellä, mutta urpoksi olet heti ekana vastaajat tuomitsemassa, koeta muuttaa omaa ajattelua myönteisemmäksi, niin ehkä se siitä alkaa helpottamaan, täällä mt- ongelmaiset todellakin valittaa vaikka mitä, mutta onko se kaikki totta mitä puhutaan.
- hohohohöhöhöhöhö
Nyturpoillaan kirjoitti:
Jos koettasit ymmärtää mikä sinun päässäsi viiraa, harhaluuloisuushäiriö,huomionhakuinenpersoona, lueppa tuolta noita harhaisten diagnooseja, helposti ajattelee että joku seuraa tai stalkkaa, mutta eipä varmaan vähempää vois kiinnostaa, et halua riidellä, mutta urpoksi olet heti ekana vastaajat tuomitsemassa, koeta muuttaa omaa ajattelua myönteisemmäksi, niin ehkä se siitä alkaa helpottamaan, täällä mt- ongelmaiset todellakin valittaa vaikka mitä, mutta onko se kaikki totta mitä puhutaan.
Mistä repäisit harhaluuloisuushäiriön..? Kirjoitat ihan siihen malliin kuin "tietäisit" tämän tarinan paremmin kuin aloittaja.. ;D ehhehheh.... eikös niin? Ehhhehehhehehhhheheheheehehehehehehheeeeeeee
- hullujaonmonenlaisia
Kuvailet tilannetta, jossa minäkin olen ollut.
Sairashan tuollaista tekevä ihminen ihan selvästi on. Korvien välissä semmosella ei kaikki todellakaan ole kunnossa, joka tuota tekee.- aloittajakirjoittaa
Sairas todellakin!!!! Kiitos vertaistuesta.
- EpäilenNäin
Hakeeko hän jatkuvasti huomiota? Oletteko tavanneet ja viittaat tosielämässä tapahtuneisiin asioihin? Jos näin niin hänellä saattaa olla persoonallisuushäiriö. Esimerkiksi huomionhakuinen persoonallisuus. Jos et ole tavannut häntä irl ja kyseessä viestittelyä somessa ja sähköpostilla niin voi olla, että joku tekee sinulle tahallaan kiusaa. Siinä tapauksessa yrittäisin ottaa "häneen" yhteyttä myös tosielämässä ja kysyä asiaa suoraan häneltä.
- aloittajakirjoittaa
En todellakaa oo ottamas yhteyttä vaan unohdan koko ihmisen. Ja hänen on parempi pysyy kaukana minusta jos ei meinaa millään tavalla korvata tätä aikaa minkä olen hänen takia tuhlannut. Jos hän oikeasti olisi halunnut jotain niin varmaan olisi myös sitten toiminut toisin.
- linkkiiii
F60.4 Huomiohakuinen persoonallisuushäiriö
Huomionhakuisessa persoonallisuushäiriössä ominainen piirre on juuri pakonomainen huomion haku joka muokkaa henkilön käyttäytymistä eri tilanteissa. Henkilöt tuntevat olonsa epämiellyttäväksi, elleivät ole toisten huomion keskipisteenä. He kiinnittävät toisten huomiota pukeutumisella, eloisuudella, dramaattisuudella, flirttailevuudella tai hurmaavuudella. He saattavat olla epäasiallisesti seksuaalisesti vietteleviä ulkoasultaan tai käyttäytymiseltään.
Vaikka nämä henkilöt saattavat olla luovia, energisiä ja vaikuttaa avoimilta, usein lähellä olevat ihmiset väsyvät heidän itsekeskeiseen käyttäytymiseensä.
Henkilö kokee ihmissuhteensa läheisemmäksi kuin ne todellisuudessa ovat, ja hän on helposti toisten ihmisten ohjattavissa. Itsekeskeisyys, omien halujen tyydyttäminen, toisten laiminlyönti ja herkkä loukkaantuvuus ja jännityksen etsintä ovat myös tyypillisiä piirteitä.
Tavallisia oireita, joiden takia nämä henkilöt hakeutuvat hoitoon ovat masennusoireet, ihmissuhdeongelmat sekä usein selittämättömät fyysiset vaivat.
Hoito
Merkittäviä oireita aiheuttavassa tilanteessa luottamuksellinen hoitosuhde on hoidon lähtökohta. Masennusoireita hoidetaan oireenmukaisesti masennuslääkkeillä. Psykoterapiasta saattaa olla apua tutustumisessa näihin pitkäaikaisiin taipumuksiin, etenkin jos potilas kykenee itse näkemään, että hänen toimintatapansa ovat poikkeavia ja sopeutumista palvelemattomia.
https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/Tietopankki/Diagnoosi-tietohaku/F60-69/F60/Pages/F604.aspx - onmuuten
linkkiiii kirjoitti:
Huomionhakuisessa persoonallisuushäiriössä ominainen piirre on juuri pakonomainen huomion haku joka muokkaa henkilön käyttäytymistä eri tilanteissa. Henkilöt tuntevat olonsa epämiellyttäväksi, elleivät ole toisten huomion keskipisteenä. He kiinnittävät toisten huomiota pukeutumisella, eloisuudella, dramaattisuudella, flirttailevuudella tai hurmaavuudella. He saattavat olla epäasiallisesti seksuaalisesti vietteleviä ulkoasultaan tai käyttäytymiseltään.
Vaikka nämä henkilöt saattavat olla luovia, energisiä ja vaikuttaa avoimilta, usein lähellä olevat ihmiset väsyvät heidän itsekeskeiseen käyttäytymiseensä.
Henkilö kokee ihmissuhteensa läheisemmäksi kuin ne todellisuudessa ovat, ja hän on helposti toisten ihmisten ohjattavissa. Itsekeskeisyys, omien halujen tyydyttäminen, toisten laiminlyönti ja herkkä loukkaantuvuus ja jännityksen etsintä ovat myös tyypillisiä piirteitä.
Tavallisia oireita, joiden takia nämä henkilöt hakeutuvat hoitoon ovat masennusoireet, ihmissuhdeongelmat sekä usein selittämättömät fyysiset vaivat.
Hoito
Merkittäviä oireita aiheuttavassa tilanteessa luottamuksellinen hoitosuhde on hoidon lähtökohta. Masennusoireita hoidetaan oireenmukaisesti masennuslääkkeillä. Psykoterapiasta saattaa olla apua tutustumisessa näihin pitkäaikaisiin taipumuksiin, etenkin jos potilas kykenee itse näkemään, että hänen toimintatapansa ovat poikkeavia ja sopeutumista palvelemattomia.
https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/Tietopankki/Diagnoosi-tietohaku/F60-69/F60/Pages/F604.aspxAika osuva kirjoitus tuo.
- Kuulostaa
En todellakaa oo ottamas yhteyttä vaan unohdan koko ihmisen. Ja hänen on parempi pysyy kaukana minusta jos ei meinaa millään tavalla korvata tätä aikaa minkä olen hänen takia tuhlannut. Jos hän oikeasti olisi halunnut jotain niin varmaan olisi myös sitten toiminut toisin.
Onko tämä tyyppi mies?
- eitietoatarpeeksi
Et vastannut mihinkään kysymyksiin. Ne kertoisivat tilanteestasi enemmän. Minusta täällä on turha alkaa diagnosoimaan ketään ilman tuntemista. Vai tunnetko henkilön terveyden ja diagnoosin?
- aloittajakirjoittaa
linkkiiii kirjoitti:
Hoito
https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/Tietopankki/Diagnoosi-tietohaku/F60-69/F60/Pages/F604.aspxTäytyy muuten oikein isosti kiittää sinua joka laitoit tämän linkin tähän. Antoi paljon ajateltavaa... sillä tuo osuu TÄYSIN häneen.
- aloittajakirjoittaa
eitietoatarpeeksi kirjoitti:
Et vastannut mihinkään kysymyksiin. Ne kertoisivat tilanteestasi enemmän. Minusta täällä on turha alkaa diagnosoimaan ketään ilman tuntemista. Vai tunnetko henkilön terveyden ja diagnoosin?
Kaivappa tästä ketjusta 15.1.2019 20:27 <--- tuohon aikaan lähetetty kommentti ja lue se ajatuksella.
- aloittajaonsairas
Täytyy muuten oikein isosti kiittää sinua joka laitoit tämän linkin tähän. Antoi paljon ajateltavaa... sillä tuo osuu TÄYSIN häneen.
Voi jumalauta! Ihan palstalla diagnosoitte. :D
- aloittajakirjoittaa
aloittajaonsairas kirjoitti:
Voi jumalauta! Ihan palstalla diagnosoitte. :D
Perustele miten tämä on palsta diagnoosi..? Jos tunnen jonkin ihmisen oikeasta elämästä ja sitten törmään netissä kirjoitettuun mielenterveys kirjoitukseen ja totean että tämä osuu tuohon henkilöön... niin onko se silloin nettidiagnoosi? Jolle voi nauraa kuinka huuhaata se on..?
- eitietoatarpeeksi
Kaivappa tästä ketjusta 15.1.2019 20:27 <--- tuohon aikaan lähetetty kommentti ja lue se ajatuksella.
Olitteko olleet tekemisissä irl vai somessa? Jos olet puhunut ja selvittänyt asiat hänen kanssaan niin ymmärrän purkamiseksi täällä, muutoin osoite olisi se sinua manipuloinut henkilö.
- aloittajakirjoittaa
eitietoatarpeeksi kirjoitti:
Olitteko olleet tekemisissä irl vai somessa? Jos olet puhunut ja selvittänyt asiat hänen kanssaan niin ymmärrän purkamiseksi täällä, muutoin osoite olisi se sinua manipuloinut henkilö.
Jos sinulla ei ole samanlaisia kokemuksia jaettavana niin miksi vielä kommentoit tähän..?
- EpäilenNäin
Tuo sun aloitus tuntui tutulta ja siksi tuli heti mieleen persoonallisuushäiriö. Diagnoosin tekee tietenkin aina ammattilainen, mutta voihan sitä itsekin käydä terapeutin kanssa juttelemassa jos siltä tuntuu ja asia ahdistaa omaa mieltä.
- EpäilenNäin
Jos sinulla ei ole samanlaisia kokemuksia jaettavana niin miksi vielä kommentoit tähän..?
Komppaan kyllä sitä mitä eitietoatarpeeksi kirjoittaa. Kyseessä on varmaan sairas henkilö, muttei välttämättä sama joksi luulet. Siis jos et ole hänen kanssaan tästä asiasta suoraan kasvotusten puhunut. Joku voi tehdä kiusaa.
- aloittajakirjoittaa
EpäilenNäin kirjoitti:
Tuo sun aloitus tuntui tutulta ja siksi tuli heti mieleen persoonallisuushäiriö. Diagnoosin tekee tietenkin aina ammattilainen, mutta voihan sitä itsekin käydä terapeutin kanssa juttelemassa jos siltä tuntuu ja asia ahdistaa omaa mieltä.
Joojooniinii.... minähän se olen joka tarvitsen terapeuttia koska olen päättänyt unohtaa mieleltään sairaan henkilön ja jatkaa elämääni. Niinniin... tosiaan. MINÄ TARVITSEN TERAPEUTTIA!!! NYYHHH!!!! Voi elämä sentään.... teen yhden aloituksen johon halusin keskustelua samankaltaisista kokemuksista ja tätä minä saan.
- EpäilenNäin
No sitähän sä saat. Keskustelua samanlaisista kokemuksista. Ei terapiassa oo mitään pahaa. Yleensä ne todella "sairaat" ei mielellään sinne mee...vaan ne uhrit, jotka haluaa ymmärtää, et mitä ihmettä just tapahtui.
Narskut voivat toimia niin, hyvin ikävästi toista ihmistä ja kaikkea inhimillisyyttä kohtaan, koska heitä puuttuu kyky asettua toisen ihmisen asemaan, sekä empatiakyky puuttuu, alkuun heitä saattaakin olla erittäin vaikeaa havaita, koskaan alkuun ovat maailman miellyttävimpiä ja hurmaavia yksilöitä.
MUTTA sitten kun tapahtuu se, että todellinen luonne paljastuu helvetti on irti ja voi olla jo myöhäistä paeta. Ja ihminen on sopeutuvainen, osa alistuvia, helppoa sanoa esim. sille/ hänelle joka sietää sitä väkivaltaista, ailahtelevaa miestä/ naista/ henkilöä että miks ei lähde, ei välttämättä voimat, usko tarmo siihen riitä, ne viety ja niitä ei ole enää.
en siis ole suoranaisesti tällaista kokenut, mutta monia,monia tapauksia lukenut, katsonut dokumenteista, kuullut jne jne. ikäviä juttuja kaikenkaikkiaan. kautta aikain, ihminen ollut toiselle sekä hyvä että paha, se kumpi on plussa varmaan yksilöllistä ja jokainen tekee omat johtopäätöksensä.- aloittajakirjoittaa
Hän on täysi narsisti. Kuvittelee että hänen "rakkautensa" korvaa kaiken vaikka olisi miten toiminut aikaisemmin.....
- Hyvinsairasihminen
Noin sen näkisin, että ettei kestä vaan toista ja toisen naamaa tai muuta tuntematta toista. Mutta että lähdetään manipuloimaan yms. Mutta sitä katkeruuden yms. Pidän tätä ihmistä narsistina ja yhtä alhaisen kuin pedofiili.
- yhteiskunnanalamäki
Hän on täysi narsisti. Kuvittelee että hänen "rakkautensa" korvaa kaiken vaikka olisi miten toiminut aikaisemmin.....
Oletko vähän yksinkertainen, elikkä ensin se on se tyyppi huomionhakuinen persoonallisuushäiriöinen ja sitten vielä täys narsisti päälle, huomaatko ristiriidan ja ihan omasta kokemuksesta, olen ollut 2 kertaa elämässäni naristin kanssa tekemisissä, nykyään vedetään diagnooseja liian herkästi, siinä voi tehdä hallaa toiselle jos oletusten perusteella leimataan ja selän takana juoruillaan kun ei ole selkärankaa selvittää asioita asianomaisen kanssa, raukkamaisinta mitä voi tehdä.
Muutenkin ajatellaan liian mustavalkosesti ja stereotyyppisesti nykyään, netissä vaan etitään ne "oikeat vastaukset" vuorovaikutus taidot puuttuu eikä edes itse katsota peiliin ja käytetä oikeasti sitä maalaisjärkeä, tuolla tavalla tekee halla itselleen ja toiselle.
Voi mennä jopa oikeasti helvetin hyvä kumppani ehdokas ohitse.
Aiempien kommentiesi perusteella toiki tästäkin vedät herneet nokkaan ja en saa selvää asiallista vastausta.
Ihmettelen vaan että väität ettet diagnisoi ihmistä tuosta noin vaan mutta heti kun joku nakkaa jonkun diagnoosin niin tartut siihen? En nyt tämän selvemmin asiaa osaa ilmaista, jos on järkevä, tasapainoinen ja älykäs ihminen niin tajuaa mutta jos on se pakko vetää roolia ja olla niinku kaikki muutkin eikä ikinä itsessään näe vikaa saatika uskalla itteään rehellisesti tutkia niin et tajua.
Ja löytyy elämänkokemusta enkä ole täydellinen mutta sinut olen itteni kanssa ja uskallan olla oma itteni, myös aina selvitän asiat suoraan asianomasen kanssa jos joku vaivaa enkä heti vedä omia johtoåäätöksiä ja kärkkäästi yleistä.
Ja kyllä olen ihan pakosta joutunut tutkimaan itseäni ja hennkistä puoltani todella syvältä.
Se nyt on sivuseikka mitä muut musta ajattelee ainakin jos ei oikeasti tunne ja tiedä. - aloittajakertoo
yhteiskunnanalamäki kirjoitti:
Oletko vähän yksinkertainen, elikkä ensin se on se tyyppi huomionhakuinen persoonallisuushäiriöinen ja sitten vielä täys narsisti päälle, huomaatko ristiriidan ja ihan omasta kokemuksesta, olen ollut 2 kertaa elämässäni naristin kanssa tekemisissä, nykyään vedetään diagnooseja liian herkästi, siinä voi tehdä hallaa toiselle jos oletusten perusteella leimataan ja selän takana juoruillaan kun ei ole selkärankaa selvittää asioita asianomaisen kanssa, raukkamaisinta mitä voi tehdä.
Muutenkin ajatellaan liian mustavalkosesti ja stereotyyppisesti nykyään, netissä vaan etitään ne "oikeat vastaukset" vuorovaikutus taidot puuttuu eikä edes itse katsota peiliin ja käytetä oikeasti sitä maalaisjärkeä, tuolla tavalla tekee halla itselleen ja toiselle.
Voi mennä jopa oikeasti helvetin hyvä kumppani ehdokas ohitse.
Aiempien kommentiesi perusteella toiki tästäkin vedät herneet nokkaan ja en saa selvää asiallista vastausta.
Ihmettelen vaan että väität ettet diagnisoi ihmistä tuosta noin vaan mutta heti kun joku nakkaa jonkun diagnoosin niin tartut siihen? En nyt tämän selvemmin asiaa osaa ilmaista, jos on järkevä, tasapainoinen ja älykäs ihminen niin tajuaa mutta jos on se pakko vetää roolia ja olla niinku kaikki muutkin eikä ikinä itsessään näe vikaa saatika uskalla itteään rehellisesti tutkia niin et tajua.
Ja löytyy elämänkokemusta enkä ole täydellinen mutta sinut olen itteni kanssa ja uskallan olla oma itteni, myös aina selvitän asiat suoraan asianomasen kanssa jos joku vaivaa enkä heti vedä omia johtoåäätöksiä ja kärkkäästi yleistä.
Ja kyllä olen ihan pakosta joutunut tutkimaan itseäni ja hennkistä puoltani todella syvältä.
Se nyt on sivuseikka mitä muut musta ajattelee ainakin jos ei oikeasti tunne ja tiedä.Hän on ihan turvassa siltä että selän takana leimaisin. Tästä ei tiedä kukaan muu kuin minä ja hän.... ja jos joku muu tietää niin se on joku Ulla Taalasmaa tyyppinen ihminen jonka seuraamisella ja juoruilulla ei ole paskankaa väliä. Enempää en jaksa sulle vastata koska olet täysin turha kommentoija.
P.S. En ole yhdessäkään välissä vetänyt herneitä nokkaan... olen vain kyllästynyt sinun kaltaisiin turhiin kommentoijiin ja haluan hiljentää heidät. Silti vain sinunkin näppisi ihan syyhysivät kirjoittamisen halusta tähän.... ja silti sinultakaan ei löydy mitään järkevää sanottavaa.
Hohhoijaa... "helvetin hyvä kumppaniehdokas" :'D putosin aika pahasti tuolle kohdalle :'D - Kaikkisuhteellista
aloittajakertoo kirjoitti:
Hän on ihan turvassa siltä että selän takana leimaisin. Tästä ei tiedä kukaan muu kuin minä ja hän.... ja jos joku muu tietää niin se on joku Ulla Taalasmaa tyyppinen ihminen jonka seuraamisella ja juoruilulla ei ole paskankaa väliä. Enempää en jaksa sulle vastata koska olet täysin turha kommentoija.
P.S. En ole yhdessäkään välissä vetänyt herneitä nokkaan... olen vain kyllästynyt sinun kaltaisiin turhiin kommentoijiin ja haluan hiljentää heidät. Silti vain sinunkin näppisi ihan syyhysivät kirjoittamisen halusta tähän.... ja silti sinultakaan ei löydy mitään järkevää sanottavaa.
Hohhoijaa... "helvetin hyvä kumppaniehdokas" :'D putosin aika pahasti tuolle kohdalle :'DTuota... Sun kannattaa keskittyä siihen mikä sinä olet. Ehkä jotain aikaakin sitten joskus sinullekin. Mun exä on just tuollainen ja onneksi emme ole yhdessä. Yritin olla häntä varten niin paljon, kuin olen vain voinut. Mikään ei riittänyt. Kun toisella on heikko itsetunto, se herkästi näkee kumppaninsa vikoja... Ja unohtaa itsestään niitä katsoa. Exäni teki myös diagnooseja. Mut ne diagnoosit paremmin sopisivat hänelle itselleen: hän vain näki minussa oman sellaisen puolen heijastuksen , josta ei ollut tietoinen ja josta ei itsessä pitänyt. Ihmettelin kun, että miten hän tulkitsee kaikki mun toiminnot jollain kunnallisella tavalla...
Lyhyesti kerrottuna exäni sinun lailla puhuu minusta. Ja vain siksi, että kehtaisin ilmaistaa asioita, tuntea ja näyttää tunteitani. Olin hänen mielestään huomionhajuinen ja kun vertaa vaikka meidän instat niin hänen kuvista 70% on selfieitä. Olin hänen joku 25. kumppani ja toiseksi pisin suhde (8kk)... Kyse on yli 40 v. Ihmisestä... Manipulointi kuulemma sillä, että rakastin. Mut vaikka olin uskollinen - exä keksii koko aika syitä epäillä, vaikka hyväksyin häntä sellaisena kun hän on - hän ei pystynyt olla asiassa vastavuoroinen. Hän ei kestänyt kritiikkiä , mutta minähän se narsisti olinkin sitten. Huh. Onneks on ohi. Olen syyttänyt itseäni monta kuukautta, kunnes tapasin ns normaalilla itsetunnolla varustetun tyypin. Joka tajuaa asioita. Ja voin kertoa, että kivaa ja helppoa on seurustelu. Eikä minussa lopulta ollutkaan vikaa.
- SeJokuSivustaKyselee
Mistä päättelet, että hän leikkii ja manipuloi? Toiseen voi olla sydänjuuriaan myöten rakastunut, vaikka olisi varattu. Silti välttämättä ei toimi tai toimii viiveellä.
Hän ei ilmeisesti ole tehnyt aloitetta? Oletko sinä? Ainakaan itse en vielä vihjailuja tai flirttiä kovin herkästi loitteeksialoitteeksi, ymmärrän vain suoraa puhetta tai suoraa toimintaa.
Jos et itse ole uskaltanut, voi hänkin ajatella, että leikit vaan. Et voi tietää miten hän kokee tilanteen, jos ette ole keskustelleet asiasta? Oletteko? Tietääkö hän IRL, että olet suuttunut? Jos olet sanonut suoraan ettet halua, hänen pitäisi se hyväksyä ja kunnioittaa ratkaisuasi.
Vaikka olisi rakastunut, silti ei välttämättä toimi halujensa ja toiveidensa mukaan. Jos ei ole tottunut pettäjä, on kynnys siihen iso vaikka kuinka haluaisi pois vanhasta suhteesta. Jos on lapsia, joutuu miettimään asiaa heidän kannnalta ja myös erot on hoidettava inhimillisesti. Ja kun on perhe ja asuntolaina, ei niistä niin vaan hyppää pois, vaikka päätös olisikin tehty. Iso hyppäys ja pitkä prosessi.
Mikä sinun ayysi on siihen, että koet aikasi olevan tiukilla. Lisääntyminen ja ikä? Tässäkin asiassa kehottaisin keskusteluun. Miksi koet hänen ottaneen sinut hampaisiinsa? Jos hänellä on tunteita, hän varmaan lähestyy sinua ihan tunteidensa ja kiinnostuksensa takia.
Ihan kaikille meille on hyvä muistaa, ettei toisen ajatuksia kannata likaa tulkita. Voi olla lukihäiriö.
Suhteen alku on usein aika turhauttavaa. Turvallisuuden tunne puuttuu ja pettymyksiäkin voi tulla. Helposti jo toisen hymy muille voi aiheuttaa pahaa mieltä (ei hymyilyä voi lopettaa), kun on itse epävarma. Stemppiä kuitenkin kuka sitten oletkin.- miksikirjoitit
Noin pitkän tekstin aivan turhaan?
- Voirähmäpulla
Olkaa hyvä ja siirtykää oikealle palstalle jos skitsofrenia vaivaa, tämä on ikävä palsta, ja ns. Normaalit ovat kyllästyneet "sairaskertomuksiin"
- aloittajakirjoittaa
Voisiko ylläpito poistaa tämän turhaakin turhemman vastauksen täältä?
- Voirähmäpulla
Voisiko ylläpito poistaa tämän turhaakin turhemman vastauksen täältä?
Ehkä olisi viisainta sinun siirtyä harhoinesi, sinne missä on kohtalotovereita sulle, eli sinne mt-palstalle. Ole hyvä mee sinne saat sitä vertaistukee.
- aloittajakirjoittaa
Voirähmäpulla kirjoitti:
Ehkä olisi viisainta sinun siirtyä harhoinesi, sinne missä on kohtalotovereita sulle, eli sinne mt-palstalle. Ole hyvä mee sinne saat sitä vertaistukee.
Menikö herne nenään?
- kiitostästä
Ymmärsin tämän kirjoituksen sanoman. Joskus rakastuminen toiseen saa aikaan sellaisen kivun ihmisen sisimmässä, että sitä on vaikea kestää vetäytymättä. Varsinkin silloin kun oma elämäntilanne on haasteellinen ja raskas. Kirjoitan omakohtaisesta kokemuksesta.
- katsetulevaisuuteen
Aloittaja puhuu asiaa, näistä vastauksistakin jo selviää mihin suuntaan ihmisen ajatusmaailma menee turhan monella. Ihminen johon ei kolahda oma huono käytös tai ei edes ymmärrä omaa huonoa käytöstä, on taas yksi menetetty ihminen.
- huipuistatus
Taas yksi esimerkki miten voi omassa päässään kuvitella asioille aivan järjettömät mittasuhteet. Toivottavasti en tunne ap:ta.
- Aloittajatarvitseeapua
Juuri tätä mietin itsekin. Toivon TODELLA että tämä ei ole kukaan tuntemani henkilö . Tässä ei nähdä kuin oma, kuviteltu totuus.
- aloittajakirjoittaa
Kerro mitkä asiat tässä ovat kuvitelmaa? Olen aika varma etten saa vastausta niin kuin en ole vieläkään saanut vastausta muutamaan ylempänä olevaan kommenttiini joissa väitettiin samantapaista minulle ja minä vastasin.
Sinä taas taidat olla laiskuuden huippu? Et varmaankaan tainnut edes lukea koko ketjua ennen kuin kommentoit... jos olisit lukenut niin et olisi enää sen jälkeen kokenut tarvetta kommentoida tuota mitä kommentoit. - aloittajakirjoittaa
Aloittajatarvitseeapua kirjoitti:
Juuri tätä mietin itsekin. Toivon TODELLA että tämä ei ole kukaan tuntemani henkilö . Tässä ei nähdä kuin oma, kuviteltu totuus.
Sinullekin kysymys... mitkä kohdat tässä ovat kuvitelmaa..? Mites se kun kommentoidaan pieneen tekstinpätkään siihen tyyliin kuin tiedettäisiin tasan tarkkaan mistä on kysymys... eikö se ole kuvittelemista?
- Juuriherännytnainen
Minutkin lähipiiri on dignosoinut harhaluuloisuushäiriöiseks, irl, myönnän että noin (ehkä :-) onkin. Muuten olen henkisesti aivan terve, empaattinen, kaikille (melkein ainakin) hyvää haluava ihminen. Taloudellinen tilanteeni on plussan puolella. En millään jaksaisi ukea näitä höpönlöpön juttuja, mutta koetan jollain tasolla pysyä jyvällä tästä teidän pikku leikistänne, koska Jos nämä jutut jollain tapaa liittyvät minuun, toivon edelleenkin, että joku tulee sen kertomaan, pelkkien oletusten varassa on aika heikot eväät toimia. Itse en todellakaa lähtisi hakemaan seuraa tällaiselta palstalta.
- aloittajakertoo
Tarvitset ammattiapua ja kipeästi. Sinuna unohtaisin nämä kirjoitukset koska eivät varmasti millään tavalla koske sinua.
- eilöllövolvoja
Mahtavin nopeusvene mitä näin sarjassa on: 4kpl V-8 mercuiseria takana jotta jyjärtää bensalla vielä :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?801562Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,141024Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.95922Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79912Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51724Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot141689- 53664
- 79664
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs48651Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51641