Älylaitteet tekee lapsista likinäköisiä

Kauas.katsova

Älylaitteiden yletön käyttö rappeuttaa lapset niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Joku viikko sitten puhuttii keskittymiskyvyn heikkenemisestä ja nyt tuli uutinen, jonka mukaan jo teineille määrätään monitehosilmälaseja:
https://yle.fi/uutiset/3-10597434

Kyse ei ole vain silmälaseista:
"Likitaitteisuus ei pelkästään johda silmälasien käyttöön, vaan likinäköiset kärsivät muita enemmän kaihista, verkkokalvon rappeumasta ja silmänpainetaudista."

Silmä toimii lihaksilla. Kun katsoo kauas, silmän muotoa säätelevät lihakset ovat rennot.
Kun katsoo lähelle nämä lihakset jännittyvät ja mitä lähemmäksi katsoo sitä kovemmin lihakset jännittyvät.

Älylaitteita tapittaessa tuntitolkulla silmän lihaksille käy kuten muillekin staattisessa jännityksessä oleville lihaksille: ne menee "jumiin" eivätkä enää rentoudu. Silmän lihaksissa on se vika, että niitä ei voi hieroa eikä venytellä. Siksi ne pitäisi rentouttaa säännöllisin väliajoin.

Silmä rentoutuu kun katsot kaukaisuuteen.

7

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silmävoimistelutauko

      Voisiko kuvaruudulle tulla sillointällöin väliaikakuva joka näyttäisi tarkalta silloin kun katsoo kaukaisuuteen?Näin tulisi säännöllisin välein "pakollinen" rentoutumistauko silmille vaikka ei muuten huomaisi kaukaisuuteen katsoa.

      • silmävoimistelutauko

        Kuvan tai videon täytyisi olla katsojaa kiinnostava ettei hän jättäisi sen katsomista väliin.


    • jeesuskristusperkele

      "Älylaitteet tekee lapsista likinäköisiä" JA ÄLYVAPAITA!

    • taastäyttähuuhaata

      Täyttä huuhaatahan tuo on. Joskus 1900-luvulla peloteltiin kirjojen lukijoista tulevan puolisokeita. Samalla tavalla silmä rasittuu kirjaakin lukiessa kuin älylaitetta tiiratessa. Likinäköisistä tulee likinäköisiä tekivät he mitä tahansa. Kyse on perinnöllisestä ominaisuudesta.

      • OttakaaOnkeen

        Kirkkaan näytön tuijottamisen ohella jäi tärkein tuomatta esiin. Nämä langattomat laitteet tuottavat radiotaajuista säteilyä, jonka tuottama yksi ominaisuus (näön heikkeneminen) todettiin jo 70- 80-luvuilla kun laivojen tutkan läheisyydessä työskennelleet saivat pahoja näköongelmia (kaihia ym). Tästä jo Tekniikan Maailma kertoi aikoinaan, googlettamalla löytyy.
        Näissä laitteissa säteilyn määrä on tietysti pienempi, mutta kun sitä saa monista eri lähteistä jatkuvasti, on lopputulema jälleen tämä, koska säteilyn laatu ei ole mitenkään muuttunut näistä tutka-ajoista.
        Kannattaa ottaa vakavasti kuten muukin langattoman teknologian aiheuttamat haitat ja vaarat. Mm. Mikko Ahosen sivuilta löytyy tutkimustietoa vaikka millä mitalla (puolueetonta).
        Koska kyse on miljardien bisneksestä, tästä halutaan vaieta ja asiasta puhuvat leimata luulotautisiksi, vaikka näin ei ole.

        Kohti 5G:tä vaan hymyssä suin, 77 miljoonaa oli Sipilälle tärkeämpää kuin kansalaisten terveys!


      • kuollaankaikki
        OttakaaOnkeen kirjoitti:

        Kirkkaan näytön tuijottamisen ohella jäi tärkein tuomatta esiin. Nämä langattomat laitteet tuottavat radiotaajuista säteilyä, jonka tuottama yksi ominaisuus (näön heikkeneminen) todettiin jo 70- 80-luvuilla kun laivojen tutkan läheisyydessä työskennelleet saivat pahoja näköongelmia (kaihia ym). Tästä jo Tekniikan Maailma kertoi aikoinaan, googlettamalla löytyy.
        Näissä laitteissa säteilyn määrä on tietysti pienempi, mutta kun sitä saa monista eri lähteistä jatkuvasti, on lopputulema jälleen tämä, koska säteilyn laatu ei ole mitenkään muuttunut näistä tutka-ajoista.
        Kannattaa ottaa vakavasti kuten muukin langattoman teknologian aiheuttamat haitat ja vaarat. Mm. Mikko Ahosen sivuilta löytyy tutkimustietoa vaikka millä mitalla (puolueetonta).
        Koska kyse on miljardien bisneksestä, tästä halutaan vaieta ja asiasta puhuvat leimata luulotautisiksi, vaikka näin ei ole.

        Kohti 5G:tä vaan hymyssä suin, 77 miljoonaa oli Sipilälle tärkeämpää kuin kansalaisten terveys!

        Ja 1970/80-luvulla peloteltiin tv:n katsomisen vievän näön. Näitä humpuukitutkijoita ja kaiken uuden manaajia on ollut iät ajat. Jos radioaallot olisivat ihmisille vaarallisia, niin oltaisiin kuoltu sukupuuttoon jo kymmeniätuhansia vuosia sitten. Avaruudesta pommitetaan maapalloa nimittäin melkoisesti.

        Mikroaaltouuniin ei pidä päätään tietenkään laittaa.. eikä tehokkaiden radiolähettimien välittömässä läheisyydessä kannata viettää aikaa. Kännykkään ei kannata puhua pitkiä puhelimia sitä korvalla pitäen. Itse olen huomannut kännykän lämmittävän päätä siltä puolelta jolla sitä pitää. Etenkin vanhat 2G-puhelimet olivat kovia lämmittäjiä. Tehosta kaikki on kiinni, ei taajuudesta.


    • Älylaitteissahan on yleensä jonkunnäköinen näyttö, joka on kaiketi lähes aina ledeillä valaistu...

      https://www.youtube.com/watch?v=Cy44VK0WCqY

      Älylaitteethan on myös yleensä yhteydessä verkkoon langattomasti...

      https://www.youtube.com/watch?v=M3e4oORavZM

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe