Pikkaisen lunta tullut, niin liikenne on kaaoksessa.
Lisäksi se että kun ei osata ajaa oikein kaistoilla kesällä, niin ei osata nyt talvellakaan. Nyt ajourat menevät ihan missä sattuu ja usein ihan kaistamaalausten päältä tai jopa toisen kaistan puolella. Kaistamaalaukset kuluvat ja joudutaan maalaamaan uusiksi. Siinä kuluu verorahoja ihan vain ihmisten ajotaidottomuuden vuoksi.
Ihme laumasieluja liikenteessä ollaan, jos ensimmäinen ajaa urat päin hemmettiä, niin jokainen ajaa sitten niissä samoissa urissa. Yhtään ei osata ajatella omilla aivoillaan.
Ajourat taas päin peetä (kuten joka talvi näkyy olevan)
60
<50
Vastaukset
- Niin_da
No kai sä näytät mallia siellä ja ajat oikeita kaistoja pitkin?
Pääkaupunkiseudulla ainakin katujen auraus menee myös mistä sattuu. Varsinkin Vantaalla näyttää olevan tapana ensilumista asti kaventaa katuja. Jos henkilöautot ottavat väärin auratulla kadulla kylkikontaktia, vahingonkorvausten ja syyllisyyksien määrittelemisessä oikeus ei takuulla toteudu.
Itse yritän ainakin pitää ajolinjat hallinnassa riippumatta ajourien sijainnista. Välillä joutuu joustamaan esim. bussin tullessa vastaan puoliksi kahdella kaistalla.- selväähänse
Tietenkin ajan siellä missä kasitat menevät enkä siellä minne kädettömät ovat urat vetäneet.
- OnSeNiinVaikeaa
Ihmkset ei osaa katsoa kaistamerkintöjä katujen yläpuolella. Sitten tosiaan ajetaan samaa uraa mitä ensimmäinen auto on aikaisemmin tehnyt. Ihan perusjuttuja liikenteessä on että seurataan niitä kaistamerkintöjä ja niitähän on kaupunkialueella myös tien yläpuolella ettei tarvitse lumen alle jääneiden, näkymättömien maalausten mukaan yrittää mennä.
Ensimmäisenä ajava ei välttämättä näe kaistamerkintöjä, eikä ehkä ihan seuraavatkaan, mutta jossain vaiheessa ne tulevat näkyviin. Silloin niitä pitäisi noudattaa.
Joku vetoaa siihen, ettei vaikkapa moottoritiellä voi ajaa urien ulkopuolella, kun se olisi turvatonta. Silloin pitää laskea nopeutta. Mitäs jos teet ohjausvirheen tai joudut väistämään urista pois? Onko peli menetetty, vai pitäisikö nopeus sovittaa keliä vastaavaksi?- OnSeNiinVaikeaa
TheRat kirjoitti:
Ensimmäisenä ajava ei välttämättä näe kaistamerkintöjä, eikä ehkä ihan seuraavatkaan, mutta jossain vaiheessa ne tulevat näkyviin. Silloin niitä pitäisi noudattaa.
Joku vetoaa siihen, ettei vaikkapa moottoritiellä voi ajaa urien ulkopuolella, kun se olisi turvatonta. Silloin pitää laskea nopeutta. Mitäs jos teet ohjausvirheen tai joudut väistämään urista pois? Onko peli menetetty, vai pitäisikö nopeus sovittaa keliä vastaavaksi?Ensimmäinenkin näkee kuitenkin halutessaan tien yläpuolella olevista merkeistä missä kaistat menee. Tämä siis kaupunkien keskustoissa ja taajamissa joissa oikealla kaistalla ajaminen ja niillä pysyminen on kaikken tärkeintä.
OnSeNiinVaikeaa kirjoitti:
Ensimmäinenkin näkee kuitenkin halutessaan tien yläpuolella olevista merkeistä missä kaistat menee. Tämä siis kaupunkien keskustoissa ja taajamissa joissa oikealla kaistalla ajaminen ja niillä pysyminen on kaikken tärkeintä.
Joskus näkee, joskus ei.
- OnSeNiinVaikeaa
TheRat kirjoitti:
Joskus näkee, joskus ei.
Aijaa. Outoa.
OnSeNiinVaikeaa kirjoitti:
Aijaa. Outoa.
Tuossa kohtaa usein ongelmia. Missä näet niitä merkkejä?
https://goo.gl/maps/T3cHVYNeWGq- Opastusmerkitkertovat
TheRat kirjoitti:
Tuossa kohtaa usein ongelmia. Missä näet niitä merkkejä?
https://goo.gl/maps/T3cHVYNeWGqTuossa yläpuolella olevat opastusmerkit antavat vinkkiä missä kaistat kulkevat.
https://goo.gl/maps/pmFSGpbKUcF2 Opastusmerkitkertovat kirjoitti:
Tuossa yläpuolella olevat opastusmerkit antavat vinkkiä missä kaistat kulkevat.
https://goo.gl/maps/pmFSGpbKUcF2Kyllä. Tuossa kohtaa. Entäpä siinä mutkassa sata metriä myöhemmin? Tai kilsan päässä?
Minkä lisäksi niiden mukaan navigointi ei ole ihan niin tarkkaa kuin kuvittelisi. Helposti on auto 20-30 senttiä sivussa ja sitten ollaankin jo naapurikaistan puolella.- niintainäintainoin
TheRat kirjoitti:
Kyllä. Tuossa kohtaa. Entäpä siinä mutkassa sata metriä myöhemmin? Tai kilsan päässä?
Minkä lisäksi niiden mukaan navigointi ei ole ihan niin tarkkaa kuin kuvittelisi. Helposti on auto 20-30 senttiä sivussa ja sitten ollaankin jo naapurikaistan puolella.20 - 30 senttiä kenties, mutta usein nähee että mennä lähes metri metsään. Se on sitä että kun asioita ei osata keskellä kesää, niin ei niitä osata talvellakaan.
- Kxxnbxbc
Lahdenväylällä ajourat oli ihan päin peetä. Tosin ei siellä muutenkaan osata ajaa kun 80 madellaan satasen alueella oli keli mitä hyvänsä
- pakumies671
Maanteilläkin mutkat loivenee lumessa eli autoilijat alkaa oikomaan. Kun lumiurat on tiittävän syvät ainoa mikä voisi auttaa, on sisäkaarteessa omaa kaistaansa ajava rekka tai bussi. Silloin ei ulkokaarteen oikojakaan voisi oikaista vastaantulevien kaistaa, vaikka urat siellä menevätkin.
Ajakaa nyt ainakin niillä rekoilla ja busseilla omaa kaistaanne, niin ehkä ne ajourat ohjautuu oikeaan paikkaan kun ei vastaantulija pysty oikomaan. - jännitetään
Kokemattoman kuljettajan tunnusmerkki, ajaa aika keskellä tietä.
Auratkaa ei kaikki osaa aurata kääntyvien ajokaistoja kunnolla, puuttuuko sitten aurauskepit vai mikä on. Tänäänkin kynnin työautolla (taas) työmaan kohdalla olevan kääntyvien ajokaistan reunassa olevan lumipenkan ajamalla lumipenkkaa pitkin niin ei ole sitten kääntyvät autot ryhmittyneinä suoraan ajavien ajokaistalla.- VittuMitäShaibaa
Voi vittu kuinka tyhmä kommentti taas. Aina ne ekat ajourat on vain niiden muka "kokemattomien" ajamia? Paskat ole.
- siinä.sulle
VittuMitäShaibaa kirjoitti:
Voi vittu kuinka tyhmä kommentti taas. Aina ne ekat ajourat on vain niiden muka "kokemattomien" ajamia? Paskat ole.
Mikäs pikku hinttari siellä vikisee? Työnnä juttus takaisin pyllyysi.
- VitunHinttari
siinä.sulle kirjoitti:
Mikäs pikku hinttari siellä vikisee? Työnnä juttus takaisin pyllyysi.
Jos itseäsi ne pyllyt kiinnostavat noin paljon, niin mahdatkohan olla hinttari kuitenkin ihan itse?
- tyioyipyp
Kato hinttari palas vikisemään
- Jännityksenlaukaisija
Nihtisillassa turunväylän sillan päällä kääntyvien ajokaistoista toinen ajokaista on jäisen lumivallin alla. Ei kukaan uskaltanu ajaa eilen pehmeeseen hankeen ajokaistan auki, varmaan niin pelottavaa.. iiiiiik huiiiiiiiii jännääää ollaan kahdella ajokaistalla jännittämässä
- Kkskkskksosoos
Ei se eilen olllu jäinen mutta nyt on, siihen pysty normi aurakaan enää
- autokouluunTakas
Ensimäinen katsoo ettei häntä koske mitkään kaistaviivat koska n on lumen peitossa ja vetää omat kaistat ja seuraa idiootit toistaa samaa tyhmyyttä ja liikenne on kohta sekaisin. Itse yritän ajaa oikeita linjoja vaikka paksuunkin lumeen näyttääkseni mistä pitäisi ajaa, mutta eihän nämä idiootit mitään ymmärrä, n ajavathan he Toyotilla ja pelkäävät että auto lähtee heti lapasesta.
- Zkfnfbnfbfvfv
Ei se auto vaikuta vaan kuski. Toki paskalla kuskilla ei pysy mikään ajoneuvo lapasessa
- jepulistajeeee
Zkfnfbnfbfvfv kirjoitti:
Ei se auto vaikuta vaan kuski. Toki paskalla kuskilla ei pysy mikään ajoneuvo lapasessa
Niin, eikä se paska kuski pysy niillä kaistoilla vaikka ei olisi edes lunta.
- FittuMitäIdiootteja
Vittu, että on tyhmä kommentti. Miten se ensimmäinen voisi nähdä ne kaistamerkinnät? Sehän vaatisi jotkut korkeat kepit kaistojen väliin, mutta sitten kaistanvaihto vaikeutuisi.
- kesänjälkeentalvi
FittuMitäIdiootteja kirjoitti:
Vittu, että on tyhmä kommentti. Miten se ensimmäinen voisi nähdä ne kaistamerkinnät? Sehän vaatisi jotkut korkeat kepit kaistojen väliin, mutta sitten kaistanvaihto vaikeutuisi.
Jos on tuttu tie, niin on kaikki kesät aikaa opiskella ja opiskella miten kaistat menevät.
- pakumies671
FittuMitäIdiootteja kirjoitti:
Vittu, että on tyhmä kommentti. Miten se ensimmäinen voisi nähdä ne kaistamerkinnät? Sehän vaatisi jotkut korkeat kepit kaistojen väliin, mutta sitten kaistanvaihto vaikeutuisi.
Kyllä lähes jokapaikassa tiealue erottuu muusta maastosta.
Vaikka lunta olisi tullut paljonkin, pysyttelee vaan mutkissakin edes sen tiealueen keskikohdan oikealla puolella niin on paljon varmemmin oikeassa kohdassa kuin jos ajaa keskellä.
Vai etkö muka ole koskaan nähnyt itse että ajourat on selvästi väärässä kohtaa vaikket kaistaviivoja näkisikään. - FittuMitäIdiootteja
pakumies671 kirjoitti:
Kyllä lähes jokapaikassa tiealue erottuu muusta maastosta.
Vaikka lunta olisi tullut paljonkin, pysyttelee vaan mutkissakin edes sen tiealueen keskikohdan oikealla puolella niin on paljon varmemmin oikeassa kohdassa kuin jos ajaa keskellä.
Vai etkö muka ole koskaan nähnyt itse että ajourat on selvästi väärässä kohtaa vaikket kaistaviivoja näkisikään.Sä et todellakaan ole mikään älyn jättiläinen. Eikä toi edellinenkään kommentoija kesäkeleineen ole yhtään sen parempi. Totta kai ne väärässä tai riittävän oikeassa paikassa olevat ajourat näkyvät sitten paremmin, kun ne on jo kertaalleen ajettu arvosteltaviksi. Mutta kaiken osaava ja tietävä pakumies ajaa ne kerralla aina oikein. Montako kertaa olet ajanut? Tuskin kertaakaan.
Ja jos liikennettä on paljon pimeän aikaan, joka ei ole muuten yhtään harvinaista, niin sitä suuremmalla riskillä ne urat ajautuvat kauemmas tien reunoista. Jokainen pyrkii välttämään ojaan ajoa tai jalkakäytävän reunaan osumista. Jopa pakumies, suuri opettaja, hahhah. - pakumies671
FittuMitäIdiootteja kirjoitti:
Sä et todellakaan ole mikään älyn jättiläinen. Eikä toi edellinenkään kommentoija kesäkeleineen ole yhtään sen parempi. Totta kai ne väärässä tai riittävän oikeassa paikassa olevat ajourat näkyvät sitten paremmin, kun ne on jo kertaalleen ajettu arvosteltaviksi. Mutta kaiken osaava ja tietävä pakumies ajaa ne kerralla aina oikein. Montako kertaa olet ajanut? Tuskin kertaakaan.
Ja jos liikennettä on paljon pimeän aikaan, joka ei ole muuten yhtään harvinaista, niin sitä suuremmalla riskillä ne urat ajautuvat kauemmas tien reunoista. Jokainen pyrkii välttämään ojaan ajoa tai jalkakäytävän reunaan osumista. Jopa pakumies, suuri opettaja, hahhah.Joillekin se on näköjään vaikeaa, ellei jopa mahdotonta.
- FittuMitäIdiootteja
pakumies671 kirjoitti:
Joillekin se on näköjään vaikeaa, ellei jopa mahdotonta.
Niin sulle on mahdotonta vastata edes yhteen kysymykseen, eiks niin?
- kylyly
Sä et vaan osaa
- Mr.Kyykmann
Zkfnfbnfbfvfv kirjoitti:
Ei se auto vaikuta vaan kuski. Toki paskalla kuskilla ei pysy mikään ajoneuvo lapasessa
Ei auto mahdu lapaseen!
- piemperoisenmatkat
Nordenskiöldinkatu. auroran sairaalan pihalta ajo nordenskiöldinkadulle.
Auraus lumituiku tehnyt sen että pasilaan päin kääntyvien kaistalla ole ajanut kukaan eilen.
Vähän lumikinosta ja läpi vaan siitä ja kas pääsee eikä yhtään pelottanut eikä pudonnut auto minnekkäään ojaan.. Toinen kaista on yli risteyksen uimastadionille/keskustaan päin. Tässä oli vaan yksi ajokaista aamupäivällä, voi ei siis.. No onneksi liikenteessä on paljon muitakin koska he maksaa myös veroja ja maksuja eli ovat tarpeellisia liikenteessä liikkujia vaikka heille pitää ajaa ajokaistat hankeen ja aurata tiet auran jälkeen ajamalla rengas lumihankeen, pelottavaan tienreunaan josta moni pysyy 3 metrin etäisyydellä, jos riittää sekään.- gter44r5tr45tfr4e3erf
linkkilöinen vielä paikkaan vaikka aika kesäinen kuva onkin
https://goo.gl/maps/qqnfjweSwbm taitaa olla yksityinen firma hommissa kun ei näy ketään tekemässä mitään :)
- HahHahHahHahHah
"Yhtään ei osata ajatella omilla aivoillaan."
Näin on. Vain aloittaja ja herra rotta ovat suurimmat tietäjät tässä maassa. Ai niin, ja joku kaarinalainen pakumies kuvittelee niin itsestään myös. Ja onhan näitä "viisaita" vaikka kuinka paljon. Oikein ihmettelen, että mistä kaikki idiootit voivat olla edes lähtöisin, koska kaikki ovat kuitenkin pelkkää älymystöä.- ominsilminkatsottuna
Ajatuksen juoksu näkyy teoissa ja toiminnassa. Ei kovin fiksua kansaa löydy, kun katsoo enemmistön toimintaa.
- Totuussattuu
Taitaa kuitenkin mainitsemasi tyypit olla melko fiksuja ja pääasiassa oikeassakin, kun sorrut mielummin arvostelemaan heitä eikä sinulle riitä keskusteluaiheesta kommentoiminen.
Se on monilla tapana kun eivät haluaisi myöntää jonkun heitä ärsyttävän asian olevan totta.
- RuskeaKieliset
Stadin liikenteen sotkee Myllypurosta kurvaava savolaisen perillinnen .
- Nbjjuuuuuhhhhh
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005975839.html
Onkohan takana ajellut vaan seurannut edellä olevaa ja ajanut liian lähellä, pysähtynyt autokin saattanut hiljentää liian äkisti.- tarkkana.kuin.porkkana
Takana ajanut ei ole tarpeeksi tarkasti ollut tilanteen tasalla että mitä edessä tapahtuu. Muuten olisi kyllä huomannut että edessä oleva pysähtyy ja kenties myös huomannut ojaan ajaneen auton.
- Oidoiddoiddood
Autisti ajaa vaan siellä kinoksessa maalia säästellen ihan vapaasti,
- 3-6
Maaseudulla homma on vielä pahempi, vasemmalle kääntyvissä kurveissa 6 m leveällä tiellä tullaan toista metriä vastaantulijan puolelle eikä osata/uskalleta/tajuta höllätä kaasua, että päästäisiin sinne ulkokaarteen lumisille ajolinjoille. Yritä siinä sitten 2 m leveällä autolla ( peilit) väistää tuommoista. Monella tiellä on käytännössä vain kolmet ajourat suorillakin.
- näitänäkee
Tuo on totta. Tulisi muistaa että ajo-oikeus ei ole mikään "jokamiehenoikeus". Tuntuu siltä että ajo-oikeuden saa liian helposti ja kortti annetaan osaamattomille ihmisille.
- nähty.tämä
näitänäkee kirjoitti:
Tuo on totta. Tulisi muistaa että ajo-oikeus ei ole mikään "jokamiehenoikeus". Tuntuu siltä että ajo-oikeuden saa liian helposti ja kortti annetaan osaamattomille ihmisille.
Tien kapeus, josta johtuu nuo "vain" kolmet ajourat, ei ole mitenkään sidoksissa ajokortin saaneiden osaamiseen.
Kokemuksesta voisin sanoa , että henkilöt jotka asuinpaikastaan johtuen päivittäin joutuvat ajamaan noita "kolmiuraisia" teitä, ovat ajo-osaamiseltaan monia muita "leveämmän" tien kuskeja osaavampia. - riippuumistäkiikkuu
nähty.tämä kirjoitti:
Tien kapeus, josta johtuu nuo "vain" kolmet ajourat, ei ole mitenkään sidoksissa ajokortin saaneiden osaamiseen.
Kokemuksesta voisin sanoa , että henkilöt jotka asuinpaikastaan johtuen päivittäin joutuvat ajamaan noita "kolmiuraisia" teitä, ovat ajo-osaamiseltaan monia muita "leveämmän" tien kuskeja osaavampia.Osaamattomia ovat siinä tapauksessa jos tielle oikeasti mahtuisi neljät ajo-urat. Näitä tapauksia näkee usein että tie on riittävän leveä mutta silti ajourat ovat mitä ovat.
riippuumistäkiikkuu kirjoitti:
Osaamattomia ovat siinä tapauksessa jos tielle oikeasti mahtuisi neljät ajo-urat. Näitä tapauksia näkee usein että tie on riittävän leveä mutta silti ajourat ovat mitä ovat.
Toisinaan tielle voisi neljät urat mahtuakin, mutta valaistuksesta johtuen tien reunan hahmottaminen on toisinaan melkein mahdotonta. Tällöin tulee itsekin ajeltua vähän keskemmällä ja vain kohtaamistilanteissa tulee hidastettua ryömintävauhteihin ja haettua sitä reunaa lähempää.
Toki harvinaisia tilanteita, tapatuu lähinnä auringonlaskun ja -nousun aikoihin. Vaatii lisäksi sopivaa keliä.- kunhanvainkyselen
TheRat kirjoitti:
Toisinaan tielle voisi neljät urat mahtuakin, mutta valaistuksesta johtuen tien reunan hahmottaminen on toisinaan melkein mahdotonta. Tällöin tulee itsekin ajeltua vähän keskemmällä ja vain kohtaamistilanteissa tulee hidastettua ryömintävauhteihin ja haettua sitä reunaa lähempää.
Toki harvinaisia tilanteita, tapatuu lähinnä auringonlaskun ja -nousun aikoihin. Vaatii lisäksi sopivaa keliä.Jos nuo ovat harvinaisia tilanteita, niin miksi urat ovat sitten ihan missä sattuu? Useimmiten keli ja näkyvyys siis mahdollistavat ajamisen siellä missä kuuluukin.
- nähty.tämä
riippuumistäkiikkuu kirjoitti:
Osaamattomia ovat siinä tapauksessa jos tielle oikeasti mahtuisi neljät ajo-urat. Näitä tapauksia näkee usein että tie on riittävän leveä mutta silti ajourat ovat mitä ovat.
Tarkoitin juuri niitä teitä joihin todellakin mahtuu vain "kolmet" ajourat ja niiden varrella asuvien ihmisten ajo-osaamista.
- pakumies671
nähty.tämä kirjoitti:
Tarkoitin juuri niitä teitä joihin todellakin mahtuu vain "kolmet" ajourat ja niiden varrella asuvien ihmisten ajo-osaamista.
Miten sellaisella tiellä kohdataan johon ei mahdu kuin kolmet ajourat? Eikö tie ole silloin niin kapea että kohtaaminen ei ole mahdollista?
- PerusSettiä
pakumies671 kirjoitti:
Miten sellaisella tiellä kohdataan johon ei mahdu kuin kolmet ajourat? Eikö tie ole silloin niin kapea että kohtaaminen ei ole mahdollista?
Kannattaa ajaa ne renkaat pois niistä urista niin jo mahtuu kaksi autoa rinnakkain. Ihan perusjuttuja jotka jokaisen pitäisi ymmärtää ja osata.
- nähty.tämä
PerusSettiä kirjoitti:
Kannattaa ajaa ne renkaat pois niistä urista niin jo mahtuu kaksi autoa rinnakkain. Ihan perusjuttuja jotka jokaisen pitäisi ymmärtää ja osata.
Aivan oikein. Tämä on jokapäiväistä näille kapeiden kyläteiden varrella asuville osaaville kuljettajille.
- pakumies671
nähty.tämä kirjoitti:
Aivan oikein. Tämä on jokapäiväistä näille kapeiden kyläteiden varrella asuville osaaville kuljettajille.
Miten tie voi olla niin kapea että mahtuu vain kolmet ajourat mutta sittenkin voi kohdata toisen? Eikö silloin tule 4 ajouraa, 2 molemmille, eli mahtuu 4 uraa?
- nähty.tämä
pakumies671 kirjoitti:
Miten tie voi olla niin kapea että mahtuu vain kolmet ajourat mutta sittenkin voi kohdata toisen? Eikö silloin tule 4 ajouraa, 2 molemmille, eli mahtuu 4 uraa?
Käyppä joskus tutustumassa vaikkapa pohjoissavon syrjäkylien kyläteihin, niin huomaat miten on mahdollista tuon nyt sinulle ylen ihmeellisen asian.
- pakumies671
nähty.tämä kirjoitti:
Käyppä joskus tutustumassa vaikkapa pohjoissavon syrjäkylien kyläteihin, niin huomaat miten on mahdollista tuon nyt sinulle ylen ihmeellisen asian.
Eli savossako mahtuu ajamaan omalla puolellaan jos joku tulee vastaan mutta muulloin ei?
Savolaista kieroutta tuollaset selitykset. - nähty.tämä
pakumies671 kirjoitti:
Eli savossako mahtuu ajamaan omalla puolellaan jos joku tulee vastaan mutta muulloin ei?
Savolaista kieroutta tuollaset selitykset.Katsos kun ne osaavat kuljettavat näillä mainituilla kyläteillä tällaiseen, turvalliseen, liikennenöintiin pystyvät.
Edelleen käy tutustumassa mainittuihin teihin ja niillä liikennöintiin, tiedät enemmäm luulet vähemmän.
- niitäjanäitä
Espoossa aikoinaan ainakin ja tie on edelleen täysin sama eli Finnoontie oli pahojakin kolareita tällä tiellä talvisin. Veikkaan että ihan yksi syy oli se että kun tie oli melko kapea ja mutkissa oitaan ajourat liian keskellä tietä ja kun vastaan tuleekin isompi ajoneuvo niin tilaa ei olekkaan enää oikoa sitten. Silloin voi joutua yhtäkkiä poikkeamaan siltä oikomis ajouralta sinne lumisohjon puolelle ja pito loppuu. Nämä johti tuolla kuitenkin siihen että yleensä onneksi ajettiin vaan ulos tieltä mutta ikävämpi vaihtoehto oli törmätä vastaantulijan kanssa kun auto lähtee heittelehtimään tai kääntyy sivuluisussa vastaantulijan puolelle. Ainakin yhdessä tapauksessa muistan että kuolemiltakaan ei vältytty mutta ulos ajoja tuolla tiellä tiellä on ollu ihan valtavasti jossa aika hiljattain kuoli nuori pari mutta se nyt ei liittynyt tiehen eikä sen kuntoon milläänlailla.
Sitten kääntyvien ajokaistat, vaikka ne usein aurataan huonosti niin ajakaa te se ajokaistat sinne minne se kuuluu. Pehmeetäkin lunta usein kun tie on hiljattain aurattu mutta huonosti eli ei ole aurattu läheltäkään aurauskeppejä jos niitä edes onkaan niin siinä voi renkaat siis ajaa vähän sinne lumikasaan joka nyt monestikaan ole niin suuri että siihen ei voi ajaa. Näin se kuluu ajokaista sinne omalla paikallaan. Kun näkee monessa paikkaa että kääntyvien ajokaistalla ollaan todellisuudessa suoraan ajavien ajokaistan puolelle, onko se sitten turvallista kun ohi menevä liikenne ajaa 10cm päästä ohi vaikka 60km/h nopeudella. Yleensäkin se ajoneuvon sijainti ajokaistalla on myös turvallisuus tekijäkin että kaikilla olisi se tila mahdollisimman suuri. Tietä voi kuluttaa myös sieltä ulkolaidalta tai liikenteenjakajan vierestä. Kun joskus joku saattaa kirjoittaa että ei haluaa ajaa urissa että tie kuluisi tasaisesti niin miksi tässä ei ole koskaan sitä vaihtoehtoa että ajaisi siellä ulkoreunassa enemmän tai liikenteenjakajaa lähempänä. Eikä valitse sitä vaihtoehtoa että ajoneuvon sijainti on tuon takia lähempänä muuta liikennettä. - Ooaoaoaoooao
Vitun vajakit, miksi ne oiotut urat eivät ole koskaan minua ahdistaneet? Mitä nyt olen missannut?
- MeKumarrammeSinuaKaikki
No kun sinä olet niin pirun hyvä. Keskivertoa selvästi parempi kuljettaja. Ehkä paras kaikista. Virheettömän ajamisen mestari, suorastaan maanteiden virtuoosi. Eiks niin?
- toisinpäin...sanoisin
MeKumarrammeSinuaKaikki kirjoitti:
No kun sinä olet niin pirun hyvä. Keskivertoa selvästi parempi kuljettaja. Ehkä paras kaikista. Virheettömän ajamisen mestari, suorastaan maanteiden virtuoosi. Eiks niin?
Ei, vaan keskivertoa huonopi kuski jos kerta huonojen kuskien väärin ajamat urat eivät häiritse eikä niitä huomioi. Jos olisi keskivertoa parempi ja täydellisyyttä hipova kuski, niin väärin ajetut urat varmasti ärsyttäisivät tätä.
- tery4w4
toisinpäin...sanoisin kirjoitti:
Ei, vaan keskivertoa huonopi kuski jos kerta huonojen kuskien väärin ajamat urat eivät häiritse eikä niitä huomioi. Jos olisi keskivertoa parempi ja täydellisyyttä hipova kuski, niin väärin ajetut urat varmasti ärsyttäisivät tätä.
Aivan oikein
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2754031Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2721341Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin651305- 841096
Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1001089eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.971009En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin120957Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56946- 169883
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki15841