Bank Norwegian ja veroilmoitus

nainenkysyy

Hei, miten Bank Norwegianista saadut korkotulot ilmoitetaan veroilmoituksessa? BN on ulkomainen pankki eikä korkotulosta mene lähdevero automaattisesti, kuten suomalaisissa pankeissa. Onko tulo pääomatuloa ja täytyy itse ilmoittaa veroihin? Mitä tapahtuisi, jos unohtaisi tehdä ilmotuksen?

5

3736

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osa-aikaeläkeläinen

Se käynee ilmoittaa veroehdotuksen palautusosassa. Minä kun vuokrasin vähän peltoa ja sain siitä muutaman kympin, joudun täyttämään myös tuon sortin tulon lomakkeen. Veronkorotuksella uhkaavat jos jää ilmoittamatta. Se korotus on muistaakseni noin 1000 €, vakiosumma siis.

• Osa-aikaeläkeläinen

Vuosia sitten saatiin ilmaiseksi Sammon osakkeita, jotka työkaverini myi eikä ilmoittanut mitään verottajalle. Siihen aikaan kutsui verottaja puheilleen. Kaveri tuli kysymään että mitenkäs nyt tehdään. Sanoin että se on nyt selityksen paikka, kun verottaja jutusta tietää. Nuhteilla kaverini selvisi, kun oli sanonut ettei tullut ajatelleeksi verotuspuolta, kun ei ollut osakkeisiin perehtynyt, ja ilmaiset osakkeet tulivat yllärinä.
        Monihan noita osakkeita sai, ja myi ne käteiskaupalla jossakin raitilla. Siten ei tullut veroseuraamusta.

• alkuperäinen

Kiitos vastauksesta. Olipas kaverilla hyvä tuuri :D

• Fthklö

Mulla ollut Norweigian Bankissa 2 v tili ja korot on ilmoitettu heiltä käsin automaattisesti verottajalle.

• alkuperäinen

Ahaa. Varmaankin menee sitten niin, että ilmoittavat verottajalle ja verottaja verottaa ne sitten. Eli itse ei tarvitse tehdä mitään. Menikö pääomatulona vai miten?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra haluaa muuttaa

maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      208
      9727
    2. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      40
      4483
    3. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      124
      4027
    4. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      110
      3912
    5. Kaivattusi nimi

Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      219
      3577
    6. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      40
      2994
    7. Rakastan sua mutten uskalla jutella sulle

Kumpa sä näkisit tämän viestin❤️ Kaipaan sua vaikka oot välillä ihan lähellä mutten saa sanottua sulle enää mitään. Ujos
      Ikävä
      156
      1547
    8. Mihin rakastuin sinussa?

Rakastuin siihen, miten katsoit minua Rakastuin siihen, miten hymyilit minulle Rakastuin siihen, kuinka hyväksi sait its
      Ikävä
      74
      1432
    9. Mistä tietää että mies on kiinnostunut?

Millaisista merkeistä olette huomanneet?
      Ikävä
      90
      1224
    10. Anssi Heikkilä umpirehellisenä - Rankka yö TTK-yllätystippumisen jälkeen!

Minkä parin tai kenen olisi mielestäsi pitänyt tippua TTK:sta? Tämä oli kyllä todellinen yllätys, että Mira Luoti ja A
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1191
    Aihe