Hei, miten Bank Norwegianista saadut korkotulot ilmoitetaan veroilmoituksessa? BN on ulkomainen pankki eikä korkotulosta mene lähdevero automaattisesti, kuten suomalaisissa pankeissa. Onko tulo pääomatuloa ja täytyy itse ilmoittaa veroihin? Mitä tapahtuisi, jos unohtaisi tehdä ilmotuksen?
Bank Norwegian ja veroilmoitus
5
3477
Vastaukset
- Osa-aikaeläkeläinen
Se käynee ilmoittaa veroehdotuksen palautusosassa. Minä kun vuokrasin vähän peltoa ja sain siitä muutaman kympin, joudun täyttämään myös tuon sortin tulon lomakkeen. Veronkorotuksella uhkaavat jos jää ilmoittamatta. Se korotus on muistaakseni noin 1000 €, vakiosumma siis.
- Osa-aikaeläkeläinen
Vuosia sitten saatiin ilmaiseksi Sammon osakkeita, jotka työkaverini myi eikä ilmoittanut mitään verottajalle. Siihen aikaan kutsui verottaja puheilleen. Kaveri tuli kysymään että mitenkäs nyt tehdään. Sanoin että se on nyt selityksen paikka, kun verottaja jutusta tietää. Nuhteilla kaverini selvisi, kun oli sanonut ettei tullut ajatelleeksi verotuspuolta, kun ei ollut osakkeisiin perehtynyt, ja ilmaiset osakkeet tulivat yllärinä.
Monihan noita osakkeita sai, ja myi ne käteiskaupalla jossakin raitilla. Siten ei tullut veroseuraamusta. - alkuperäinen
Kiitos vastauksesta. Olipas kaverilla hyvä tuuri :D
- Fthklö
Mulla ollut Norweigian Bankissa 2 v tili ja korot on ilmoitettu heiltä käsin automaattisesti verottajalle.
- alkuperäinen
Ahaa. Varmaankin menee sitten niin, että ilmoittavat verottajalle ja verottaja verottaa ne sitten. Eli itse ei tarvitse tehdä mitään. Menikö pääomatulona vai miten?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1752076
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,851499Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1821424Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta121192Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita401076Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2101013- 42928
- 97875
- 85825
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan49795