Hei, miten Bank Norwegianista saadut korkotulot ilmoitetaan veroilmoituksessa? BN on ulkomainen pankki eikä korkotulosta mene lähdevero automaattisesti, kuten suomalaisissa pankeissa. Onko tulo pääomatuloa ja täytyy itse ilmoittaa veroihin? Mitä tapahtuisi, jos unohtaisi tehdä ilmotuksen?
Bank Norwegian ja veroilmoitus
5
2901
Vastaukset
- Osa-aikaeläkeläinen
Se käynee ilmoittaa veroehdotuksen palautusosassa. Minä kun vuokrasin vähän peltoa ja sain siitä muutaman kympin, joudun täyttämään myös tuon sortin tulon lomakkeen. Veronkorotuksella uhkaavat jos jää ilmoittamatta. Se korotus on muistaakseni noin 1000 €, vakiosumma siis.
- Osa-aikaeläkeläinen
Vuosia sitten saatiin ilmaiseksi Sammon osakkeita, jotka työkaverini myi eikä ilmoittanut mitään verottajalle. Siihen aikaan kutsui verottaja puheilleen. Kaveri tuli kysymään että mitenkäs nyt tehdään. Sanoin että se on nyt selityksen paikka, kun verottaja jutusta tietää. Nuhteilla kaverini selvisi, kun oli sanonut ettei tullut ajatelleeksi verotuspuolta, kun ei ollut osakkeisiin perehtynyt, ja ilmaiset osakkeet tulivat yllärinä.
Monihan noita osakkeita sai, ja myi ne käteiskaupalla jossakin raitilla. Siten ei tullut veroseuraamusta. - alkuperäinen
Kiitos vastauksesta. Olipas kaverilla hyvä tuuri :D
- Fthklö
Mulla ollut Norweigian Bankissa 2 v tili ja korot on ilmoitettu heiltä käsin automaattisesti verottajalle.
- alkuperäinen
Ahaa. Varmaankin menee sitten niin, että ilmoittavat verottajalle ja verottaja verottaa ne sitten. Eli itse ei tarvitse tehdä mitään. Menikö pääomatulona vai miten?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72528- 1211811
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1271541Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill511521Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1741327Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1621317- 1481285
- 521208
- 591148
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.661105