Bank Norwegian ja veroilmoitus

nainenkysyy

Hei, miten Bank Norwegianista saadut korkotulot ilmoitetaan veroilmoituksessa? BN on ulkomainen pankki eikä korkotulosta mene lähdevero automaattisesti, kuten suomalaisissa pankeissa. Onko tulo pääomatuloa ja täytyy itse ilmoittaa veroihin? Mitä tapahtuisi, jos unohtaisi tehdä ilmotuksen?

5

3612

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osa-aikaeläkeläinen

Se käynee ilmoittaa veroehdotuksen palautusosassa. Minä kun vuokrasin vähän peltoa ja sain siitä muutaman kympin, joudun täyttämään myös tuon sortin tulon lomakkeen. Veronkorotuksella uhkaavat jos jää ilmoittamatta. Se korotus on muistaakseni noin 1000 €, vakiosumma siis.

• Osa-aikaeläkeläinen

Vuosia sitten saatiin ilmaiseksi Sammon osakkeita, jotka työkaverini myi eikä ilmoittanut mitään verottajalle. Siihen aikaan kutsui verottaja puheilleen. Kaveri tuli kysymään että mitenkäs nyt tehdään. Sanoin että se on nyt selityksen paikka, kun verottaja jutusta tietää. Nuhteilla kaverini selvisi, kun oli sanonut ettei tullut ajatelleeksi verotuspuolta, kun ei ollut osakkeisiin perehtynyt, ja ilmaiset osakkeet tulivat yllärinä.
        Monihan noita osakkeita sai, ja myi ne käteiskaupalla jossakin raitilla. Siten ei tullut veroseuraamusta.

• alkuperäinen

Kiitos vastauksesta. Olipas kaverilla hyvä tuuri :D

• Fthklö

Mulla ollut Norweigian Bankissa 2 v tili ja korot on ilmoitettu heiltä käsin automaattisesti verottajalle.

• alkuperäinen

Ahaa. Varmaankin menee sitten niin, että ilmoittavat verottajalle ja verottaja verottaa ne sitten. Eli itse ei tarvitse tehdä mitään. Menikö pääomatulona vai miten?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3834
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3415
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2791
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2438
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1869
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1799
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1756
    8. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1467
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      386
      1459
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1228
    Aihe