Miksi kannabis on laiton?

Keskustellaan...

Ja ihan omasta kokemuksesta vastaan

33

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TerveydellinenHaitta

      Niin, ---koska se on vaarallinen huume.
      Tuhoaa hitaasti ja varmasti.
      Aiheuttaa psykooseja, mielenvikaisuutta, tuhoaa ajattelua ja aivoja.
      Joten Tulee yhtekunnalle kalliiksi hoitaa mielenvikaisia, psykooseja, työkyvyttömyyttä.
      Se käy kalliiksi hoitaa sekoilijoiden aiheuttamia sosiaalisia. Taloudellisia yms haittoja...
      Lisäksi ei ole joku yksi kannabis, vaan on mieto laji , ja sitten super huumeeksi jalostettuja versioita. Siis se "" kevyt huume on myös , se kova huume, joka tuhoaa nopeasti.

      Ainoa hyötykäyttö voi olla kipulääkkeet sairaille.
      Terveet ei tarvitse kipulääkkeitä eikä turrutusta.

      • Minulle se on tuottanut näkyjä, kaiketi psykoosinkin...luonnollisia asioita.
        Erkaantuminen yhteiskunnasta on vähintäänkin ihmislajille luonnollisempaa kuin nykyinen "orjamoodi" ja kaiken kiiltävän perässä juokseminen.
        Ei sovi mulle , valitan


      • Ganjakönig

        Hyvä kun sanoit nämä "tosiasiat"

        Minä olenkin tässä miettinyt minkä takia minun Hollantilaiset työkaverit puhuvat mörköistä ja zombeista mitkä heillä toimistossa joka päivä motkottavat ja möykkäävät. He kutsuvat niitä pomoiksi :-)

        Jos se kannabis on niin vaarallista niin minkä takia se on laillista Kanadassa, Uruguaissa ja monissa USA:n osavaltioissa? Onko niin että näiden maiden äänestäjät ja poliitikot ovat paholaisen lähettejä jotka haluvat syödä pikkulapset ja vanhukset kannabishuuruissa...? :-)

        Pitkäaikainen kannabiksen käyttö ei tuhoa ajattelua. Yli 25 vuoden käytön jalkeen en vieläkään ääneistäisi PS;n, KD:n tai Kokoomuksen ehdokkaita :-) ( eli minun ällini on vielä tallella )


      • Rappeutuminenvoimistuu
        Ganjakönig kirjoitti:

        Hyvä kun sanoit nämä "tosiasiat"

        Minä olenkin tässä miettinyt minkä takia minun Hollantilaiset työkaverit puhuvat mörköistä ja zombeista mitkä heillä toimistossa joka päivä motkottavat ja möykkäävät. He kutsuvat niitä pomoiksi :-)

        Jos se kannabis on niin vaarallista niin minkä takia se on laillista Kanadassa, Uruguaissa ja monissa USA:n osavaltioissa? Onko niin että näiden maiden äänestäjät ja poliitikot ovat paholaisen lähettejä jotka haluvat syödä pikkulapset ja vanhukset kannabishuuruissa...? :-)

        Pitkäaikainen kannabiksen käyttö ei tuhoa ajattelua. Yli 25 vuoden käytön jalkeen en vieläkään ääneistäisi PS;n, KD:n tai Kokoomuksen ehdokkaita :-) ( eli minun ällini on vielä tallella )

        Ei siltä vaikuta....?


      • näinseon
        Ganjakönig kirjoitti:

        Hyvä kun sanoit nämä "tosiasiat"

        Minä olenkin tässä miettinyt minkä takia minun Hollantilaiset työkaverit puhuvat mörköistä ja zombeista mitkä heillä toimistossa joka päivä motkottavat ja möykkäävät. He kutsuvat niitä pomoiksi :-)

        Jos se kannabis on niin vaarallista niin minkä takia se on laillista Kanadassa, Uruguaissa ja monissa USA:n osavaltioissa? Onko niin että näiden maiden äänestäjät ja poliitikot ovat paholaisen lähettejä jotka haluvat syödä pikkulapset ja vanhukset kannabishuuruissa...? :-)

        Pitkäaikainen kannabiksen käyttö ei tuhoa ajattelua. Yli 25 vuoden käytön jalkeen en vieläkään ääneistäisi PS;n, KD:n tai Kokoomuksen ehdokkaita :-) ( eli minun ällini on vielä tallella )

        ÄÄnestys käyttäytymisestä päätellen on jo tuhonnut,jos jäävät vaihtoehdot ovat ne ketä äänestät


      • grfed
        Ganjakönig kirjoitti:

        Hyvä kun sanoit nämä "tosiasiat"

        Minä olenkin tässä miettinyt minkä takia minun Hollantilaiset työkaverit puhuvat mörköistä ja zombeista mitkä heillä toimistossa joka päivä motkottavat ja möykkäävät. He kutsuvat niitä pomoiksi :-)

        Jos se kannabis on niin vaarallista niin minkä takia se on laillista Kanadassa, Uruguaissa ja monissa USA:n osavaltioissa? Onko niin että näiden maiden äänestäjät ja poliitikot ovat paholaisen lähettejä jotka haluvat syödä pikkulapset ja vanhukset kannabishuuruissa...? :-)

        Pitkäaikainen kannabiksen käyttö ei tuhoa ajattelua. Yli 25 vuoden käytön jalkeen en vieläkään ääneistäisi PS;n, KD:n tai Kokoomuksen ehdokkaita :-) ( eli minun ällini on vielä tallella )

        Asiallista tekstiä, mainitsemasi puolueet on sitä alinta kastia. Niitä ei äänestä yksikään järkevä.
        Mä olen pajautellut satunnaisesti vasta hiukan yli 29 vuotta. Pakko myöntää että harrastuksesta on haittoja. Kerran olen saanut sakot käytöstä, kasvatuksesta ja hallussapidosta.

        Muuttiko se mitään? No muutti se, pidän käytön paremmin salassa.


    • KaleviKolttonen
    • Pöllyttää

      Niin. Kannabis on hauska kasvi. Osalla sen käyttö menee yli. Niin kuin osalla alkoholin, ruoan, seksin, lääkkeiden, liikunnan, pelaamisen, opiskelun, työn kanssa.

      Siis kyse kasvista joka antaa sellaisen rentoutuksen ettei mitään järkeä. Tyhmänä pidän ihmistä joka ei sen käyttöä osaa rajoittaa. Maksimikokemuksen takaamiseksi,Ei sitä todella kannattais käyttää usein.

      Psykooseja tulee enemmän ihan perhe olosuhteiden vaikutuksesta kuin tämän kyseinen kasvin ansiosta.

      Opetettu ajattelemaan paha asia. Ihmiset eivät erota totuutta vääristelystä totuudesta.

      • On paljon erilaisia vaikutuksia eri lajikkeilla kuin vain tuo rentoutuminen.
        On energisoivaakin ja se vasta mukava onkin kesällä kun aamulenkille lähtee :)
        Nämä lajikkeet ovat kuin viinit harrastajilleen mutta toisin kuin näitä piilojuoppoja viiniensä kanssa ihaillaan niin hamppupöksyjä vainotaan vaikka kyseessä on lievempi asia...
        Onhan tuossa polttelussa myöskin se että alkaa pian ajattelemaan laajemmin asioita ja siksi tietenkin erkaantuu tällaisesta showsta mitä ihmiset täällä esittävät.


      • Pöllyttää

        Tuon ymmärsin vähän aikaa sitten. Lajikkeita on todella hyvin monia erilaisia.
        Ajattelun laajentuminen oli itselle se isoin juttu. Meni ehkä kaksi kuukautta pöllyttelystä että pystyin olemaan ihmisten parissa ja mukautumaan siihen kapeakatseisuuteen. Jätti kyllä sellaisen portin auki. Tavallaan se kyllä muutti minua. Kun viina muutti minut ahdistuneeksi ja vihaiseksi yhteiskuntaa kohtaan, kannabis laajenti minua. Toi tavallaan sen aidon minun pintaan. Vaikea selittää. Olen kokenut olevani nauravainen ja elämän iloinen, viinan käytön lomassa muutuin väkivaltaiseksi ja suoraan sanottuna hulluksi, olin ahdistunut sekä masentunut päivisin.
        Kannabis jysäytti sellaisen perusteellisen matkan aivoihin. Saldona oli 4tunnin naururupeama, matka mielen pimeyteen ja sen jälkeen vaan rauhoittunut olo pari päivää. Eikä muuten masentanut eikä vituttanut eikä tarvinnut oksentaa päivää. Eikä särkenyt päätä.


      • Pöllyttää

        Enkä päätynyt putkaan enkä puukottanut ketään, eikä naapurikaan valittanut metelistä. Hauskintahan oli että luonnontuote sai paranoidiseksi sen takia että se on laiton. Siis se meinas se ottaa kuuppaan sen takia että poliisit tulee ja tuomitsee. Siinä olikin työtä rauhoitella kaveria että ei tule poliisi. Melkoinen show.

        Et sinänsä....


      • Pöllyttää kirjoitti:

        Enkä päätynyt putkaan enkä puukottanut ketään, eikä naapurikaan valittanut metelistä. Hauskintahan oli että luonnontuote sai paranoidiseksi sen takia että se on laiton. Siis se meinas se ottaa kuuppaan sen takia että poliisit tulee ja tuomitsee. Siinä olikin työtä rauhoitella kaveria että ei tule poliisi. Melkoinen show.

        Et sinänsä....

        Hahha! Sama mulla hyvä ystävä oli kylässä ja sanoin että nyt laitan jointin huuleen niin ilme muuttu vakavaksi ja lähti hivuttautumaan kohti autoaan...ihmettelin että mikä sille nyt tuli mutta ne on ne ennakkoluulot. :'D


      • Pöllyttää

        Siis sehän se on miksi ihmiset kauhistuu ihmisiä jotka polttaa tai on kauhuissaan jos itselle tarjotaan. Kun ei tiedetä mitä se on. On maalattu kuva että päätyy istumaan pakkopaidassa hullujenhuoneelle. Niin kuin omassa kokemuksessa kuvasin, saa jotenkin yhteyden itseensä. Luultavasti hulluksi tulevat on jo hulluja. Ajasta kiinni milloin se hulluus puhkeaa.

        Toki näin todella pössyssä olevia miehiä ryhmän ja näyttivät suuri osa jo siltä että ovat uponneet sinne aivojensa perukoille eivätkä enää ole palaamassa. Voihan olla niinkin, olivat juuri polttaneet kunnon örmykäiset. Mutta minä aloin itkemään. Kauhistuin kun mietin millaisessa tilassa ne kaikki olivat. Eka nauroin, sitten itkin. Nauratti kyllä se neniä nyrpistäminen muilla ihmisillä koska se ryhmä tuoksui melkoisen aromikkaalle. Eipä ne aiheuttanut ongelmia. Liikkeiden hitaudesta päätellen olivat hyvinkin sopuisessa tilassa.


      • Pöllyttää kirjoitti:

        Siis sehän se on miksi ihmiset kauhistuu ihmisiä jotka polttaa tai on kauhuissaan jos itselle tarjotaan. Kun ei tiedetä mitä se on. On maalattu kuva että päätyy istumaan pakkopaidassa hullujenhuoneelle. Niin kuin omassa kokemuksessa kuvasin, saa jotenkin yhteyden itseensä. Luultavasti hulluksi tulevat on jo hulluja. Ajasta kiinni milloin se hulluus puhkeaa.

        Toki näin todella pössyssä olevia miehiä ryhmän ja näyttivät suuri osa jo siltä että ovat uponneet sinne aivojensa perukoille eivätkä enää ole palaamassa. Voihan olla niinkin, olivat juuri polttaneet kunnon örmykäiset. Mutta minä aloin itkemään. Kauhistuin kun mietin millaisessa tilassa ne kaikki olivat. Eka nauroin, sitten itkin. Nauratti kyllä se neniä nyrpistäminen muilla ihmisillä koska se ryhmä tuoksui melkoisen aromikkaalle. Eipä ne aiheuttanut ongelmia. Liikkeiden hitaudesta päätellen olivat hyvinkin sopuisessa tilassa.

        Se on ollut sitten indica lajiketta , vie sohvan pohjalle ja sipsipussi sekä karkkipussi rapisee silloin reilusti. :'D
        Minulla on todettu jonkin sortin psykoosi aikoinaan ja tuolloin polttelin aikalailla , se oli erittäin puhdistava kokemus henkisesti ...ihan hirveetä silloin toki. Voi verrata kuolemanraja kokemukseen :)
        Ja tuputtaa ei toki kannata hampun eikä uskonnon kanssa....valtiohan mieluusti tuputtaa jokaiselle kansalaiselle sitä oikeaa totuuttaan ja moni sen nielee , valitettavasti :(


      • Pöllyttää

        Ajattelinkin et indicaa.


    • tyrte

      Kannabis on laitonta poliittisideologisista syistä. Jostain hämärästä syystä halutaan että käytetään ennemmin laitonta kuin laillista kannabista. No laittomanakin se on vähiten haitallinen päihde. Lääkekäyttäjille tilanne on huono. Vasta viimeisenä vaihtoehtona saattaa ehkä saada reseptin.

      Kannabiksen laittomuus on idiotismia.

      • Kannabiksella pystytään hoitamaan koko mielenterveyspuolikin jos vaan olisi tahtoa mutta raha vie päättäjiä ja orjia , luodaan mörköjä sinne missä niitä ei ole ja toisinpäin


    • C.Sativa

      Kannabis on laiton koska Amerikassa se uhkasi puuteollisuutta. Tämän estämiseksi laukaistiin propaganda kampanja jossa demonisoitiin kannabiksen vaikutteita. Tämä sama kampanja on vieläkin voimissaan esimerkiksi täällä suomessa. Toinen tarkoitus oli keksiä keino, millä polkea meksikolaisien ja afrikkalaisten oikeuksia ja kauhutarinoita liitettiin niihin. Alunperin propaganda ei olisi toiminut jos kasvia oltaisiin kutsuttu kannabikseksi, koska kyseessä oli niin yleinen kasvi jonka kaikki tunsivat, ja niin nimi muokattiin marijuanaksi.

      Suomessa kieltolaki päätettiin kirjaimellisesti heittämällä kolikkoa aikoinaan.

      Nykyisin on jo tunnustettu, että se vanha propaganda ja "tutkimukset" vaaroista ovat olleet hölynpölyä, mutta asia on niin iskostunut vanhemman sukupolven päähän, ettei vielä voida sitä vapauttaa. Kunhan sukupolven vaihdos tulee niin uskallan väittää kannabiksen laillistamista.

      • uytgfrd

        En ala odottamaan jotain ehkä laillistumista. Käytän just silloin kun huvittaa ja maksan sakot jos huonosti käy. Ottaa niin hermoille tuo kieltolaki jonka poistumisesta ei ole toivoa vielä pitkiin aikoihin.


      • uytgfrd kirjoitti:

        En ala odottamaan jotain ehkä laillistumista. Käytän just silloin kun huvittaa ja maksan sakot jos huonosti käy. Ottaa niin hermoille tuo kieltolaki jonka poistumisesta ei ole toivoa vielä pitkiin aikoihin.

        Espanjassa käsittääkseni saa kasvattaa kolmea kasvia kotona itselleen? Se olisi ihan jees täällä suomessakin.
        Viinapäissään porukka tekee vaikka mitä! Lähisukulainen silposi vaimonsa mustasukkaisuuksissaan viinapäissään ja sitä myrkkyä myydään ihan laillisesti joka hiton kadunkulmalla....suomalaiset ovat juntteja olen kuullut maailmanmatkaajilta.


      • Anteeksi....ei vedetä nyt näitä viinoja sun muita tähän keskusteluun koska porukkaa ärsyttää jos vertaillaan.
        Kannabis on ihan rauhaa rakastavien fiilistely setti...jos joku pelkää hamppuhousuja niin ihan turhaan, psykoosi tietysti on hämmentävää mutta silloin pitää hiisailla aamusta iltaan ja yöllä kun herää niin jopo suuhun :'D kokemusta on ! :'D
        Hipit on vaarallisia mutta ainoastaan järjestelmää kohtaan , ei toista ihmistä <3


      • Ja siksi se mielestäni onkin laitonta.


      • oprrdop
        Johannessamo.JM kirjoitti:

        Espanjassa käsittääkseni saa kasvattaa kolmea kasvia kotona itselleen? Se olisi ihan jees täällä suomessakin.
        Viinapäissään porukka tekee vaikka mitä! Lähisukulainen silposi vaimonsa mustasukkaisuuksissaan viinapäissään ja sitä myrkkyä myydään ihan laillisesti joka hiton kadunkulmalla....suomalaiset ovat juntteja olen kuullut maailmanmatkaajilta.

        5 kasvia on oikea luku, eikä se ketään kiinnosta.


      • oprrdop kirjoitti:

        5 kasvia on oikea luku, eikä se ketään kiinnosta.

        Onko suomalaisenkin ok kasvattaa siellä ja mistä tiedät, oletko kasvattanut ja keskustellut paikallisen poliisin kanssa?


    • huumeet_tappaa

      Porttihuume, jota pössyttelijät tietysti vähättelee...aikansa...

      • Portti? Mitä tarkoitat?


      • 5711

        Portti on itsesi ja kaltaistesi kittaama keskiolut.


    • ihanpahvi

      Eiköhän kielletä kahvikin.

      "Piristävän vaikutuksensa vuoksi kofeiini voi aiheuttaa unihäiriöitä.

      Kofeiini saattaa aiheuttaa jo pieninä annoksina sydämentykytystä ja vapinaa kofeiiniherkille ihmisille, raskaana oleville naisille ja lapsille. Euroopan Unionin elintarvikealan tiedekomitea suositteleekin kofeiinin kulutuksen vähentämistä raskauden aikana.[25] Yhdessä epidemiologisessa tutkimuksessa jo 200 mg kofeiinia eli 2,5 desilitraa kahvia päivässä kaksinkertaisti keskenmenoriskin raskaana olevilla naisilla.[26] Eläinkokeet eivät kuitenkaan ole vahvistaneet kofeiinin riskejä raskaana olevilla ja epidemiologisten tutkimusten tulokset ovat kokonaisuutena ristiriitaisia.[27]

      Kofeiinin käytöllä voi olla lukuisia muitakin haittavaikutuksia. Kahvi saattaa aiheuttaa sydämentykytystä ja vapinaa.[25] Myös vatsavaivat ja monenlaiset ruoansulatusvaivat ovat mahdollisia[28] Psyykkisiä haittoja ovat muun muassa masennus, ahdistus, paniikkioireet ja paniikkihäiriö. Lapsille päivittäinen käyttö voi aiheuttaa levottomuutta ja hermostuneisuutta.[29]lähde tarkemmin? Kofeiini kiihdyttää myös hikoilua, sydämen lyöntitiheyttä ja virtsaamista. Kofeiinipitoisten juomien ei kuitenkaan ole todettu aiheuttavan nestevajausta kohtuullisilla annoksilla.[30][31]

      Kertymisen ansiosta kofeiini saattaa aiheuttaa farmakodynaamisia vaikutuksia, jotka ylittävät aivojen toleranssimekanismit.[11]

      Eläinkokeissa kofeiinin on havaittu tuhoavan hippokampuksen soluja ja estävän uusien solujen syntymistä rotilla. Rottien muisti ja oppiminen häiriintyivät kofeiinin vaikutuksesta tutkimuksissa.[32]

      Kofeiinin runsas päivittäiskäyttö voi aiheuttaa monia erilaisia psyyken oireita aikuisille. APA:n diadgnostisessa käsikirjassa on jo kofeiinin aiheuttama ahdistuneisuushäiriö ja unihäiriö. Eräillä yksilöillä runsas annos (yli 500 mg) kofeiinia voi aiheuttaa hoitoa tarvitsevaa ahdistuneisuutta. Koska tämä krooninen ahdistuneisuus voi manifestoitua eri muotoisina psyyken oireiluina, kuten yleistyneenä ahdistuneisuushäiriönä, paniikkihäiriönä, pakkomielteisenä käyttäytymishäiriönä, kaksisuuntaisena mielialahäiriönä, fobioina tai jopa skitsofreniana, useat asiantuntijat esittävät, että kofeiinimyrkytyksestä kärsivät ihmiset diagnosoidaan säännönmukaisesti väärin ja lääkitään tarpeettomasti, kun kofeiinin aiheuttaman psykoosin katkaisemiseksi riittäisi kofeiinin käytön lopettaminen. Englannissa suoritetun tutkimuksen mukaan, jopa 10% valtaväestöstä saattaa kärsiä väärin diagnosoidusta kofeiinimyrkytyksestä.[33]

      Koska kofeiini toimii diureettina, eli sillä on nestettä poistava vaikutus, voi sen käytöstä seurata kaliumin puutetta. Kaliumin puutteen oireita ovat mm. lihasheikkous ja rytmihäiriöt.[34] Diureettien käytön yhteydessä määrätään yleensä myös kaliumia, ehkäisyyn 1–2 g/vrk ja hoitoon 2–4 g/vrk.[35]"
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Kofeiini

      • Mut kahvi on ok ;D Se on laillista :D
        Muuttaakohan ihmiset samaan aikaan mielipiteensä hampustakin jos lailliseksi julistetaan? Varmaan :'D


      • tutkittujuttu

        Kahvi ei lukeudu samalla lailla terveydelle vaaralliseksi kuin hamppu.


      • tutkittujuttu kirjoitti:

        Kahvi ei lukeudu samalla lailla terveydelle vaaralliseksi kuin hamppu.

        Mikä siinä hampussa on vaarallista? Kertoisitko?


    • suomi_on_kehitysmaa

      Kannabis on lähes kaikkialla maailmassa, ja kaikissa hyvinvointivaltioissa täysin laillista tai vähintään dekriminailisoitua. Mm. pohjois- ja etelä-amerikka, venäjä, australia, eurooppa. Ainoastaan kehitysmaissa ja suomessa se on laitonta.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Kannabiksen_lainsäädännöllinen_asema#/media/File:World-cannabis-laws.png

    • KukkaMaistuu

      Kannabis on hieno asia ja sitä saa käyttää se ketä tahtoo eikä siihen muiden tarvitte puuttua ellei siitä ole haittaa esim. Perheelle tai muulle lähipiirille. Liian usein näkee näitä ”sano ei huumeille”-henkisiä ”haistavittu-mielensäpahoittajia”. Sanon vaan niillekkin että polttakaa savut tai olkaa turpa kiinni. Ja älkää te huolehtiko siitä laillistamisesta annetaan vaan päättäjien päättää tämäkin asia. Ja 80% varmuudella sanon että tämä aine laillistetaan muutamien vuosien sisään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1779
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1694
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1525
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1521
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe