Sun pieni vika tuntuu olevan se

viimeinenluku

Et, et ymmärrä et mä olen ollut yhtä paskana kuin sä, ja pitkään. Miehen tehtävähän on olla vahva, mut itsemurhaanko haluat mun ajautuvan. Voisit katua sitä myöhemmin, oletko ajatellut tätä.

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joltakin

      Mihinköhän kirjoituksesi liittyy? Et kai ole ominut vääriä viestejä itsellesi?

    • Riippumattasyistä

      Voimia! Ei kukaan ole sen arvoinen että kaipuun häneen pitäisi päättyä itsemurhaan. Tulee uusia tuttavuuksia ja uusia rakkauksia, sun pitää vaan antaa niille tilaa astua elämääsi.

      • JärkeväNainen

        Ei tule uusia rakkauksia.


    • HyvääIllanJatkoa

      Älä viitsi. Varmasti kaduttaisi jälkikäteen sinun itsemurhaasi ajaminen ja sinua erityisesti kun näkisit tuonpuoleisesta miten rakas olit kaikille.
      Sinulla on lapsia. Kai ymmärrät että itsemurha ei ole työkalupakissasi?
      Koita nyt vaan kestää. Mitä muka sinulta puuttuu? Ei mitään. Ei valtaa. Ei statusta. Ei taloudellista kompetenssia. Ei rakkautta.
      Mikä mättää? Onko vieroitusoireita jostain huumeista? Sille minä en voi mitään ja pyydän anteeksi jos epäilen turhan takia sinun ottavan niitä.
      Minussa on kaikki suurta. Myös viat.

    • Viallisvaillinnainen

      Vikoja on täälläkinpäin, niitä niin vaan korjata

    • vaikka on hetkiä, jolloin saattaa tuntua ettei uutta rakkautta tule.. ei ero ole syy itsemurhaan, vaikka enemmän miehillä tutkimusten mukaan ero masentaa ja tuo enemmän yksinäisyyttä kuin naisilla, mutta sekin varmaan riippuu yksilöstä, kuinka sosiaalinen tai epäsosiaalinen on.

    • Juhuhuhuh

      Ehkä toinen myös huomannut sen. Vaikka pitäisi olla vahva. Nainen. Ei pysty kannattelemaan kahta.

    • Neuvontaa

      Ketään ei saa kiristää suhteeseen millään rikkimenemisellä tms. Sellainen suhde ei ole terveellä pohjalla jossa toinen kokee olevansa hoivaava vanhrmman korvike.

      • Einoin

        Joo, mutta suruaika iskee useilla erotessa, mikä vie aikaa


    • Miehellejotaensaa

      Sitä olen pelännyt, että olet ollut yhtä paskana kuin minä. Ja myös sitä, etten saa koskaan kertoa mitä tunsin ja tunnen sua kohtaan. En olisi ikinä halunnut sinulle mitään pahaa, vaan kaiken, mitä ansaitset. Pelkkää hyvää. Kirjoitan kuin hänelle, vailla järkeä, täynnä tunnetta.

      • tämäpitäisitietää

        Pitäisi olla aika selvää, etten ikinä edes vihjaisi mitään itsemurhaan viittaavaa.


      • jokumuuvain
        tämäpitäisitietää kirjoitti:

        Pitäisi olla aika selvää, etten ikinä edes vihjaisi mitään itsemurhaan viittaavaa.

        On se mulle selvää.


      • eisanoniin
        tämäpitäisitietää kirjoitti:

        Pitäisi olla aika selvää, etten ikinä edes vihjaisi mitään itsemurhaan viittaavaa.

        Näin minäkin ajattelen ihmisestä jonka olen tuntenut kauan.


      • eitavoita

        Eikö kannata kertoa ihan irl vai palstallako meinaat, että anonyymi viesti tavoittaa???


    • EiJeeeeeeesuuus

      Ihme lässytystä.

      Silloin jos ei halua että suhde menee poikki niin hoitaa sitä suhdetta niin ettei se jumalauta mene poikki.

      Mulla on ollut useita miehiä jotka ovat hiihtäneet muita naisia nussimaan ja sitten kun ero tullut niin itketään perään et voi vitsit kuinkas nyt näin kävi että muija lähti vittuun!

      Niin siis mitä vittua sitten luulit että tapahtuu? Et nainen on rakkauden onnesta soikkeena ja antaa seksiä aivan onnessaan ja pussailee kiitellen että kiva mies kun jaat persettäs ympäri kyliä muillekin. Omaps sulla suuri epäitsekäs sydän

    • mietipäasiaa

      Jokaisen oma tehtävä on olla vahva, etkä syytellä muita omasta heikkoudestaan. Jos itse et kykene pitämään omaa pakkaasi kasassa, niin hae jostain apua. Muiden syyttely ja syyn kaataminen muiden niskaan ei sinulle apua tuo.

    • Ettäsilleenkävi

      Mulle kävi kun Hanna Sumarille. Veit jalat alta

    • Ihansamaperkele

      Kyllä muillakin on paha olla mut ei sitä tarvii palstalla laukoo toisten niskaan
      joka toinen päivä vihintään tekee mieli tappaa itteni miloin tekee mieli hypätä auton alle tai milloin mennä keskelle kauppakeskusta ja vetää kaula auki niin näkisivät mitä ovat aiheuttaneet toiminnallaan

    • Sutonjätetty

      En alkaisi suhteeseen, vaikka miten itsemurhalla uhkailisit, jos nyt hän olet kenet pois pyyhin. Ei ole tervettä kiristää suhteeseen uhkailemisen keinoin, väkisinkö luulet saavasi toisen itsestäsi pitämään idiootti?

    • OmanTienTaablaaja

      Mun pieni vika on riskinotto ja jos huonosti käy niin, en halua silloin muille aiheuttaa kärsimystä. Riskinotolla tarkoitan talousasioita en ihmissuhteita. Seuraava tällainen hetki on kuunvaihde, jos huonosti käy ei uudelle ihmissuhteelle ole reilua, eikä oikeudenmukaistakaan pyrkimystä. Toista on huomioitava ja suojeltava tällaisilta kärsimyksiltä, jos hyvin käy niin tilanne voi olla täysin toinen.
      Last chance? Jos onni suosii.

      • OmanTienTaablaaja

        Itsellä jos oikein tulee takapakkia arjessa en ole siltikään paskana vaan muutan ajatteluani tilanteeseen sopivammaksi. Silloin kun on oikein vaikeeta niin en edes suunnittele parisuhdetta. Edellytykset silloin suhteelle ei toivotunlaiset, voi aiheuttaa riitaa mitättömät asiat ym.

        Pärjään yksikseni ja se on hyvä asia, sitä toivon sinullekin, jollei kemiat kohtaa mielitietyn kanssa, mitään uhkailua ja haukkumisia en suosittele, enkä toivo. Sellainen toiminta on lyhytnäköistä ja ei tuo toivottua tulosta. Jos oikein potuttaa niin puhuminen asioista auttaa aina. Kukaan terveellä tavalla ajatteleva ei toivo pahaa toiselle. Se on hyvä muistaa ja pitää mielessä.


      • kaikkiitsenäisiä

        Elämä on inhimillistä ja suhteen aloittamisessa tai suhteessa (niinkuin ei monessa muussakaan asiassa) kannata ajatella toisen puolesta. Tietysti jos toinen on mielenvikainen tai muutoin holhouksen alainen, niin silloin tarttee tehä toisin. Asiat ei kellään ole pelkkää päivänpaistetta ja sekin pitää kohdata.


    • hyväääääjatkoa

      Hän ei olisi niin alkeellisella tasolla, että sysäisi vastuun itsestään muille, jollekulle muulle. Eipä ole muu tullut mieleenikään, joten sorry jälleen erehtyväisyyteni.



      https://m.youtube.com/watch?v=sU_tjb0MceY

    • Oikeat.lääkkeet

      Ei itsaria kannata jonkun vuoksi tehdä. Täällä maailmassa on paljon masentuneita ja ahdistuneita, jotka hautovat lopullista ratkaisua. Itsekin olen kärsinyt paniikkihäiriöstä ja ahdistuksesta neljä vuotta, ja nuo asiat ovat pyörineet mielessä. Viimeisen vuoden aikana olen voinut hyvin. Voimaa on jäänyt muuhunkin, kuin ahdistuksen ja paniikin sietämiseen. Esimerkiksi erään miehen ikävöintiin tällä palstalla. 😉

    • Totuusontämä

      Turha näihin viesteihin on vastata. Tälläiset viestit on vain huomion hakua!! Huomiota hän nyt saa ja sitä ap haluaakin.

      • TotuusTämäkin

        Sanoi kylmääkin kylmempi nainen ja poistui viimaan sekä tuiskuun tyytyväisenä itseensä.

        Sen pituinen se.


      • Todellisuustämä
        TotuusTämäkin kirjoitti:

        Sanoi kylmääkin kylmempi nainen ja poistui viimaan sekä tuiskuun tyytyväisenä itseensä.

        Sen pituinen se.

        Ja tämä nainen huutaa jatkossakin, että minä otann!!! No eihän se niin mene, että toinen osapuoli suhteessa on vain otettavissa ja käskytettävissä, suhteessa on aina kaksi. Eikä sekään ole tervettä, että yrität tätä kautta manipuloida suhteen toista osapuolta pysymään kanssasi suhteessa vaikka itsemurhalla uhkailemisen keinoin. Sekin kertoo vain siitä omasta huomiohakuisuudestasi ja jollain tavoin sairaasta minästäsi. Et osaa rakastaa itseäsi oikealla tavalla, etkä myöskään sen vuoksi osaa välittää suhteen toisesta osapuolesta aidolla tavalla.


      • TotuusTämäkin

        Onko kirjoittajalla mahdollisesti pätevyys mielenterveysasioihin, vai elämämkokekumksen kauttako latelet diagnooseja keittiöessu päälläsi? Sanoisin, että aika ylimielistä, vaikka lienee argumentointivirhe moinen. Mutta toisen jatkeeksi...

        Leikitään hetki, että voisi olla myös niin, että AP on joutunut kohtaamaan itsekeskeisen ihmisen, joka on heivannut tämän katuojaan sen jälkeen kun on huomannut aikaansaamansa vahingon laajuuden. Millaisen tulkinnan siinä tapauksessa tekisit AP:n tekstistä? Tosin, mitä tällainen tulkinta taas kertoo minun teksteistä :D

        Niin, ja tämä kirjoittaja tässä ei ole AP. Millaisena näet oman kirjoituksesi tuossa valossa?

        Asioihin voi hyvin vaikuttaa milloin tahansa ihan joku muu syy kuin se, joka ensimmäisenä juolahtaa omaan mieleen. Ei tämä maailma, ja ihmiset, ihan niin yhdenlaista massaa ole.


      • Todellisuustämä
        TotuusTämäkin kirjoitti:

        Onko kirjoittajalla mahdollisesti pätevyys mielenterveysasioihin, vai elämämkokekumksen kauttako latelet diagnooseja keittiöessu päälläsi? Sanoisin, että aika ylimielistä, vaikka lienee argumentointivirhe moinen. Mutta toisen jatkeeksi...

        Leikitään hetki, että voisi olla myös niin, että AP on joutunut kohtaamaan itsekeskeisen ihmisen, joka on heivannut tämän katuojaan sen jälkeen kun on huomannut aikaansaamansa vahingon laajuuden. Millaisen tulkinnan siinä tapauksessa tekisit AP:n tekstistä? Tosin, mitä tällainen tulkinta taas kertoo minun teksteistä :D

        Niin, ja tämä kirjoittaja tässä ei ole AP. Millaisena näet oman kirjoituksesi tuossa valossa?

        Asioihin voi hyvin vaikuttaa milloin tahansa ihan joku muu syy kuin se, joka ensimmäisenä juolahtaa omaan mieleen. Ei tämä maailma, ja ihmiset, ihan niin yhdenlaista massaa ole.

        Mietihän sinäkin mitä olet jättänyt itsessäsi ja elämässäsi käsittelemättä, jos olet kylmä ja entistäkin kylmempi ihmisenä.


      • HAPPEA_
        TotuusTämäkin kirjoitti:

        Onko kirjoittajalla mahdollisesti pätevyys mielenterveysasioihin, vai elämämkokekumksen kauttako latelet diagnooseja keittiöessu päälläsi? Sanoisin, että aika ylimielistä, vaikka lienee argumentointivirhe moinen. Mutta toisen jatkeeksi...

        Leikitään hetki, että voisi olla myös niin, että AP on joutunut kohtaamaan itsekeskeisen ihmisen, joka on heivannut tämän katuojaan sen jälkeen kun on huomannut aikaansaamansa vahingon laajuuden. Millaisen tulkinnan siinä tapauksessa tekisit AP:n tekstistä? Tosin, mitä tällainen tulkinta taas kertoo minun teksteistä :D

        Niin, ja tämä kirjoittaja tässä ei ole AP. Millaisena näet oman kirjoituksesi tuossa valossa?

        Asioihin voi hyvin vaikuttaa milloin tahansa ihan joku muu syy kuin se, joka ensimmäisenä juolahtaa omaan mieleen. Ei tämä maailma, ja ihmiset, ihan niin yhdenlaista massaa ole.

        Itse kauhuissani lukenut noita tuomioita ja niitä ei ole mitään pari... Analysointia muutaman kirjainrivin perusteella..


      • Todellisuustämä
        HAPPEA_ kirjoitti:

        Itse kauhuissani lukenut noita tuomioita ja niitä ei ole mitään pari... Analysointia muutaman kirjainrivin perusteella..

        Oikein hyvät kokemukset on mielenterveysongelmaisista ja hoitoalan kokemus. Normaali ja terveellä itsetunnolla varustettu ihminenkin tunnistaa mikä on tervettä ja sairasta, ei siihen hoitoalan koulutusta tarvitse eikä lääkäriksi opiskella.


    • Hrj.copycatjsjkdnd

      Ei tuleole parisuhdetta. En halua metoo rääkyjiä elämääni.

    • JokuSivusta

      Ihminen, joka uhkaa itsemurhalla on psyykkisesti sairas. Hän tarvitsee apua. Ammattiapua. Parisuhde ei voi olla erikoissairaanhoidon korvike. Avulla on kiire. Hyvä parisuhde voi toki olla lisänä tukemassa ihmisen hyvinvointia, muttei se kenenkään mt-ongelmia poista. Valitettavasti.

      Vakavat mt-ongelmat (jos itsemurhalla uhkailee, ei tilanne voi olka kuin vakava) kuormittaa parisuhdetta. Mt-sairas on lähes aina hyvin itsekäs kumppani, mutta samalla harvoin psyyke kestää nähdä asiaa objektiivisest. Ja aika usein kaikki ongelmat kääntyy samasta syystä yksin puolison vioiksi ja väärin tekemiseksi. Puolisosta tulee omien ongelmien jätetunkio. Ja mitä pahempi olo sairaalla on, sitä enemmän sitä puretaan puolisoon.

      Myöskään loppumaisillaan olevaan parisuhdetta uhkailu ei pelasta. Toinen saattaa jäädä fyysisesti pitääkseen toisen hengissä, mutta tila on vain tuskalllista elvytystä, molemmille. Jossain kohtaa on pelastettava itsensä tai on kaksi hukkunutta. Itse lähdin ennen kuin oma pää alkoi hajota.

      Parasta mitä vakavasti mt-ongelmainen voi tehdä, on hakea apua ja ottaa apu vastaan. Se ei ole helppoa, kun voimat on vähissä. En kirjoita tätä tunteideni kohteelle vaan monta vuotta bibolaarisen ex-miehen kanssa eläneenä.

      • Todellisuustämä

        Se on ihan sama juttu todella masentuneen tai alkoholistinkin kanssa, kumppanina voi loppua se oma henkinen jaksaminen suhteessa ja on pakko ottaa irti ihmisestä, ettei todellakaan itse mene mukana. Itsellä on kokemusta suhteesta sairaalloisesti mustasukkaisen alkoholistin kanssa, jonka elämä oli ajottain juuri sitä junaraiteilla kävelemistä ja oman itsensä lopettamisen miettimistä sekä oman elämäni jatkuvaa rajoittamista, kontrolloimista sekä itsetuntoni latistamista. Jos olisin jäänyt aikoinaan suhteeseen, niin varmasti olisin haudassa. En voi parantaa rakkaudellani ketään, vain ihminen itse voi muuttaa oman elämänsä suunnan.


    • en.tykkää

      Joo, mulla on varmastikin paljon pieniä vikoja mutta minä en ole jättänyt ketään paskamaiseen tilanteeseen. Yritän aina selvittää asiat niin, ettei kukaan jää roikkumaan epätietoisuuteen. Sellainen on minun miekestäni suuri vika. Vastuuttomuutta ja pakoilua. En tykkää.

    • Kiemura

      Sitä on kylmä nainen kun mies ei tunne muutakuin ulkonäöllisesti.

    • vaistokuitenkin

      Vaistoni sanoo, että aloituksen tekijä jeesustelee pitkin ketjua, vaikka itse teki aloituksen? Saatan olla väärässä.

      Aloitus on jokatapauksessa vastenmielinen.

    • Sulleketjuun

      Pitäisi olla myöskin täysin selvää etten koskaan syyttäisi tämmöisistä, enkä mistään mutta aina sinä sotket ja sähläät kaiken.

    • Kuraakopäässäihmiset

      Että pitää siitäkin vääntää kumpi on paskempana ja sitten jauhaa asiasta vaikka kukaan ei toistaan tunne. Eikö teillä hei oikeesti oo mitään muuta tekemistä illalla, yöllä eikä päivällä, ettekö te nää kuinka sairasta tää teidän touhu on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1241
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1130
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1115
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe