Älkää ottako pikavippejä

Eipikavippejä

Säästäkää itsellenne puskurirahasto, johon kosketaan vain todellisessa tarpeessa, eli vastaavassa tilanteessa, kun olisitte ottaneet pikavipin.

15

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Säästäminenkunniaan

      Juuri näin.
      Minun lapsuudessani ei pikavippejä tunnettu, ei Kulutusluottoja eikä muitakaan lainoja.
      Autolaina oli olemassa.
      Rahaa säästettiin ja ostettiin vasta sitten kun tietty summa oli kasassa.
      Vuokralla asuminen oli kunniassaan.
      Kiinteistöt ja osakkeet periytyivät lapsille. Joskus joku lainasi rahaa pankista asuntoa varten, mutta säästi ensin huomattavan osan summasta.
      Tämän "säästäminen kunniassa-aika" pitäisi tulla takaisin.

    • hauwu2hwnwhwn

      Pienet pikavipit ovat tarvittaessa OK, mutta kalliit limiittiluotot kannattaa jättää väliin. Sen jälkeen kun sain luottokortin, pikavipeillekään ei ole ollut tarvetta.

    • Erakkomainen_eläjä

      Miksi kommenttini poistettiin ?
      Kuka apina näitä moderoi?
      Uusi yritys.

      Olen täysin samaa mieltä aiheen aloittajan ja nim.merkki Säästäminenkunniaan kanssa.
      Ei mitään pikavipstaakeja.Ei edes pieniä.
      Nykyään tuntuu olevan mulle heti ja nyt mentaliteetti vallalla.
      Kun on oma puskurirahasto,niin siitä voi ottaa sitten,mutta vain äärimmäisessä
      krsiisitilanteessa.Järki se pitää olla näissäkin mukana.

      • Exvippaaja

        Ei näitä kukaan moderoi ilman ilmiantoa.

        Joku pikavippifirman mannekiini ilmiantoi viestisi esim kommentilla sisältää seksuaalista ja väkivaltaista materiaalia ja sitten joku lukutaidoton Aller Median hönö painaa delete nappia.

        Näin täällä ;)

        Puskurirahastosta samaa mieltä. Jos pikalainan haluaa ottaa niin luottokortti, jonka maksaa pois laskun tullessa. Pikavipeissä ei ole käyttäjälle mitään hyvää.


      • Anonyymi

        Säästämisessä yms samaa mieltä, mutta ei vipit läpeensä oo peestä. Jos tietää 100% varmuudella saavansa parin viikon sisällä palkan tai muualta tuloja, voi ihan hyvin ottaa vaikka täältä https://halvinvippi.fi/halvin-pikavippi/ilmainen-pikavippi/ jonkun täysin kuluttoman vipin. Kunhan maksaa sopimuksen mukaisesti bäkkiin, ni ei tuu mitään laskua ekalta kerralta. Ihan muuten vaan ei kuitenkaan kannata ottaa vippiä (luulis tän olevan itsestään selvää), koska ekan kerran jälkeen samasta lafkasta ei heru ilmasta lainaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säästämisessä yms samaa mieltä, mutta ei vipit läpeensä oo peestä. Jos tietää 100% varmuudella saavansa parin viikon sisällä palkan tai muualta tuloja, voi ihan hyvin ottaa vaikka täältä https://halvinvippi.fi/halvin-pikavippi/ilmainen-pikavippi/ jonkun täysin kuluttoman vipin. Kunhan maksaa sopimuksen mukaisesti bäkkiin, ni ei tuu mitään laskua ekalta kerralta. Ihan muuten vaan ei kuitenkaan kannata ottaa vippiä (luulis tän olevan itsestään selvää), koska ekan kerran jälkeen samasta lafkasta ei heru ilmasta lainaa.

        " Ihan muuten vaan ei kuitenkaan kannata ottaa vippiä (luulis tän olevan itsestään selvää), koska ekan kerran jälkeen samasta lafkasta ei heru ilmasta lainaa."

        pointti oli lähinnä se, että jos on lainan tarpeessa ja ainoa vaihtoehto on vippi, (olettaen että kykenee maksamaan ajoissa takaisin) kannattaa tämä ilmainen vippi vasta silloin käyttää.


    • Drii

      Näinhän sen pitäisi olla. Mutta typerät elämänkoululaiset elämäntapatuhlarit tuhlaavat kaikki ansaitsemansa rahat heit kun tilille rahaa jostain ilmestyy. Sitten ollaan sossun luukulla ruikuttamassa kuinka rahat ei riitä ja nälkäkin ois. Suomi on liian hyvä paikka niille loisiville sontakasoille. Yhteiskunnan tuet vittuun, jos loinen ei elä niin kuolkoon pois. Ei tarvitse olla ryöstämässä työtätekevien ansioita verotusten kautta.

      • Sanompahan_vain

        Hieman provosoivasti kirjoitettu, mutta sinänsä täysin oikeansuuntainen. Liian hyvä sosiaaliturva on aivopessyt ihmiset ajattelemaan, että se on suoranainen ihmisoikeus. Nöyryys on täysin unohtunut. Jokaisen tukia nostavan pitäisi muistaa, että aina JOKU on sen euron eteen vaivan ja riskin nähnyt. Juuri laskin että maksoin tuloveroja (ansio pääoma) saman verran kuin 12 pienipalkkaista kaupan kassa tms. Siid marginaalovero on aivan hirveä. En todellakaan mikään miljonääri ole.

        Ja yhtä lailla aloittaja on oikeassa. Ei ikinä pikavippejä. Jos ihmisten pitäisi esim. Tehdä työllistämistöitä sossutukiemsa eteen/sijasta, nuoretkin oppisivat rahan arvon ennen pikavippikierrettä.


    • ollipolli69

      Ne jotka eivät vippeihin sorru ymmärtävät tämän, mutta ei vippaajat sitä ymmärrä.

      Vippaamisesta on tullut normaali tapa osalle ihmisistä. Nämä ovat hyvin usein juuri niitä jotka ovat persaukisia kuukaudesta ja vuodesta toiseen.

      Vipillä ostat rahaa itsellesi kalliimmalla kuin mitä kyseisen rahan arvo on. Täysin hullua toimintaa, mutta kun myyntimiehet ja markkinointimiehet kertovat että vippi on jees, niin porukka lankeaa näihin.

      • Erakkomainen_eläjä

        Vippaajat eivät ymmärrä ilmeisesti raha-asioista yhtään mitään.
        Narkkareita vai mitä sakkia tämäkin porukka on sitten loppujen lopuksi ?
        Kuka hullu satojen prosenttien vuosikoroilla ottaa vipin ?


    • varkaaksikoonruvettava

      jos on nälkä niin pakko joskus ottaa.

      • peursperuste

        Niih, just. jos itse aikoo saada on pakko joskus sitä myös antaa. Perussuomalaiset vaalivoiton kunniaksi poistavat varmaankin pikavippien rajoitukset 2013 kevään aikaan. Se on semmoinen AINOA helpoiten toteutettava "näkyvä" ele ja miksi ei tekisi sillä perusuomalaiset hauluaa työpaikkojen pysyvän suomessa niin myös ongelmienkin sekä niiden tuomat työpaikat. Koiramaista mutta niinhän 80-luvulla Hannoverissa punkkarit kokoontuessaan aloittivat bileet ryöstämällä supermarketin. Pikavipeissä samaa ryöstämisen makua ensin helposti saadaan sitten se otetaan vaikka lainvoimin pois. Suomalaisen elämä on aina pois antamista ottamista jossain muodossa. Suomalaisella raha on lyhyt iloinen vippi kuin lyhyt Suomen on kesäkin. Eli pikavippi kuuluu perinteiseen Suomalaiseen kesään.


      • Pikavipitpois
        peursperuste kirjoitti:

        Niih, just. jos itse aikoo saada on pakko joskus sitä myös antaa. Perussuomalaiset vaalivoiton kunniaksi poistavat varmaankin pikavippien rajoitukset 2013 kevään aikaan. Se on semmoinen AINOA helpoiten toteutettava "näkyvä" ele ja miksi ei tekisi sillä perusuomalaiset hauluaa työpaikkojen pysyvän suomessa niin myös ongelmienkin sekä niiden tuomat työpaikat. Koiramaista mutta niinhän 80-luvulla Hannoverissa punkkarit kokoontuessaan aloittivat bileet ryöstämällä supermarketin. Pikavipeissä samaa ryöstämisen makua ensin helposti saadaan sitten se otetaan vaikka lainvoimin pois. Suomalaisen elämä on aina pois antamista ottamista jossain muodossa. Suomalaisella raha on lyhyt iloinen vippi kuin lyhyt Suomen on kesäkin. Eli pikavippi kuuluu perinteiseen Suomalaiseen kesään.

        Mitäs se moskovantiltu jorisee?
        Kyllä se on niin että persut laittaa koko pikavippikulttuurin poikki. Muista ei ole siihen ollut.
        Jos joku kaipaa pikavippielämää menköön Venäjälle tai Viroon.


      • Anonyymi

        Kyllä ihminen pärjää muutaman päivän ilman ruokaa.


      • Anonyymi

        Toisaalta yhden pikavipinkin maksaa takaisin eräpäivänä, jos on vakitulot.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe