Akun ikä Hondassa?

saakouusia

Kauanko Hondan alkuperänen akku kestänyt? Mulla varmaan 6v. ja mittaus näytti hyvää.

10

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin.pyörittään

Accordissa alkuperäinen n.6v. Sen jälkeen bosch reilu 3v. Nyt Duracell pellin alle laitettu v.17. Alkuperäinen vaan onneton 45ah. Nyt 60 tai 65ah, muita arvoja en muista.

• SaaNiitä

Alkuperäinen Kauko-Idässä valmistettu akku kestää 10-12 vuotta, täällä asennettavat korvaavat akut noin 5-6 vuotta.
      Nimim. Kokemusta on.

• Enpäosaasanoa

Vaihdoin ehkä 9-10 v kohdalla, koska tuli edullinen tarjous Honda-huollosta.

• RMB54

Automerkistä riippumatta akun kesto on täysin riippuvainen ajomatkasta ja mitä kulutusta pitää päällä. Akun ikään myös vaikuttaa ladataanko akkua talviaikaan säännöllisesti.
      Jos autolla on pientä työpaikkamatkaa, voi sen tuhota jo yhden talven aikana. Näissä tapauksissa syytetään aina akkua, vaikka syy on vasemman etupenkin ja ratin välissä.
      Talvella ei auton latausjärjestelmä kykene varamaan lyhyen työmatkan aikana akkua täyteen varaustilaan varinkin kun kaikki kulutuslaitteet ovat täysillä.
      Onhan se kivaa ajaa kun lämppäri huutaa täysillä, takalasinlämmitin sulattaa takalasia, istuinlämmitin tai molemmat lämmittävät pakaroita, radiosta tulee rokkia ja taustapeilin jäät sulavat pois. Ilmastointilaite tietenkin poistamassa kosteutta kabiinista. Ilman valojakaan ei voi ajaa.
      Oman autoni alkuperäinen akku kesti 12 vuotta. Sille vaan eräänä kauniina kesäpäivänä tuli aika täyteen.

• pieniähänneon

Ei sitten kiire akun vaihtoon.Tämä ilmainen Bosin testaus näytti, että akku hyvä. Vain vaja latingissa,,kun nurkka ajoa kuukausia.

• Kulutusta

Akkukauppias sanoi akkujen hyytyvän nykyään 3-5 vuoden ikäisenä. Ennen kesti akku komeasti yli 10 vuotta.

• Nytpelaa

Minun Accordis oli akku rikki jo uutena. Käynnistyi joskus harvoin, vasta useiden starttauksen jälkeen ja vika korjaantui vasta sitten, kun ostin siihen uuden akun. Merkkiliike ei löytänyt vikaa, vaikka pariin kertaan sitä katsoivat, eikä uutta akkua takuuna annettu, vaikka itsekin akkuvikaa silloin epäilin.

• Putputt

Pienempi akku tietysti latautuu ajonaikana eikä jääp vajaaksi, siten käyttö ikä kohenee!

• Agregaatti

Minulla oli Accordi. Ostin sen uutena.
      Ensimmäinen akku meni alle kolmessa vuodessa. Meni takuuseen. Kun oli ylläpitosopimus autoon.
      Sitä ei pidetty minään ihmeenä huolossa. Että akku oli loppu. Siinä ajassa.

• RMB54

Takuusta ei voi puhua silloin, kun vaihdetaan huolenpitosopimukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8088
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3882
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1906
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1360
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1193
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      31
      1099
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      11
      925
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      847
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      822
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      787
    Aihe