Kosmetologihoidot.

fia

AAARGH.
Apocycliniä on syöty kuukausi ja MITÄÄN eroa en näe.

Roaan ei ole varaa ja sitä ei varmaan mulle edes annettaisi.

Minulla on PALJON finnejä ja näyttävät ultra pahoilta vielä siksi, että mulla on ihan äärettömän valkoinen iho.

En enää kestä tätä häpeää ja naaman peittelyä. Elämäni on pelkästään aknen vuoksi todella huonolaatuista.

Kun Roaan ei ole rahaa ja antibiootit ei tehoa ja e-pillereille ei ole tarvetta, niin ajattelin että tulisi kokeilla kosmetologihoitoja.
Mitä siis suosittelette ja mitä hyviä paikkoja on Helsingissä? Kuinka paljon nuo hoidot maksavat, mitä niissä tehdään ja auttavatko ne?

Ongelma-alue siis etenkin otsa. Mutta myös nenä, leuka ja selkä.

Auttakaa kärsivää. Pääsenkö tästä koskaan eroon? Olen 16 ja kärsinyt aknesta 4-5 vuotta. Ja se ei ole kertaakaan ollut parempi tässä välissä.

10

1423

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miuku

Kuule kyllä ne kosmetologin hoidot tulee kalliimmaks pitemmän päälle kun esim. Roa. Sitä paitsi Roaccutania on samaa lääkettä halvempi versio.

mä ite syön nyt Isotretinoin Alpharma lääkettä (ihan sama kun Roa), ja mulla puolen vuoden kuuri tulee maksaan yhteensä 130e.eli kuukauden lääkkeet on n. 22e!! Yks kosmetologin käynti saattaa olla liki 50e.

Kyllä se lääkekuuri tulee halvemmaks pitemmän päälle. Sitä paitsi jos sulla tosiaan on sisältäpäin tulehtunut iho, eli akne, niin ei se kosmetologi niille syvällä oleville näpyille mitään mahda. Suosittelen että meet ihotautilääkärille ja sanot että antibiootit ei auta ja haluat isotretinoiini kuurin. Kyllä kannattaa!

• Kekkonen

puhumattakaan paljon tulevaisuudessa joudut kaivamaan kuvetta jos aknesta jää arpia,henkisestä kärsimyksestä puhumattakaan.jos sul ei ole hintaa itsellä,puhu vanhemmillesi asiasta.

• Fia

Onko tuo Isotretinoin Alpharma sitten yhtä tehokasta? Miksi se on halvempaa?
        Pitää miettiä. Kun en tosiaankaan saa mistään rahaa ja jo se ihotautilääkäri maksaa 50e vähintään.

Mutta ei tässä kai muu auta.
        Ehkä voin kerätä vähitellen rahat kokoon. Tuleehan siitä sitten n. 200 euroa yhteensä.

• Fia

Niin vielä se, että kuinka pian tulokset tuolla valmisteella näkyvät? Saako tuota syödä kesällä?

• kuurilla
        Fia kirjoitti:

Niin vielä se, että kuinka pian tulokset tuolla valmisteella näkyvät? Saako tuota syödä kesällä?

ei ne yleislääkärin määräämät lääkkeet auta heti,pitää syödä ainakin 3-4kk...

• miuku
        Fia kirjoitti:

Se Isotretinoin alpharma, ja vielä vähän halvempi Ratiopharm alpharma on IHAN samoja lääkeitä kun Roa. Vaikka ihotautilääkäri määräis sulle mitä tahansa noista lääkkeistä, ne voi apteekissa vaihtaa siihen halvimpaan vaihtoehtoon.

Lääkettä saa syödä myös kesällä, mutta täytyy olla varovainen auringossa, ja käyttää suojavoiteita, koska lääke ohentaa ihoa.

Tulosten näkyminen on yksilöllistä, mutta suurin piirtein kuukauden päästä tuloksia näkyy. Mä oon nyt syöny kk kuuria, ja alkuun paheni vähän iho, mutta nyt on jo alkanut paraneen.

Mä voin itse sanoa että mulla ei antibiootit auttanu mitään, ja kyllä jo kuukauden päästä mun mielestä pitäis näkyä, jos antibioottien pitäis purra akneen. Mulla makso ihotautilääkärimaksu 50e.

• testannu
        miuku kirjoitti:

Se Isotretinoin alpharma, ja vielä vähän halvempi Ratiopharm alpharma on IHAN samoja lääkeitä kun Roa. Vaikka ihotautilääkäri määräis sulle mitä tahansa noista lääkkeistä, ne voi apteekissa vaihtaa siihen halvimpaan vaihtoehtoon.

Lääkettä saa syödä myös kesällä, mutta täytyy olla varovainen auringossa, ja käyttää suojavoiteita, koska lääke ohentaa ihoa.

Tulosten näkyminen on yksilöllistä, mutta suurin piirtein kuukauden päästä tuloksia näkyy. Mä oon nyt syöny kk kuuria, ja alkuun paheni vähän iho, mutta nyt on jo alkanut paraneen.

Mä voin itse sanoa että mulla ei antibiootit auttanu mitään, ja kyllä jo kuukauden päästä mun mielestä pitäis näkyä, jos antibioottien pitäis purra akneen. Mulla makso ihotautilääkärimaksu 50e.

itse ihotautilääkäri sanoi että tav.lääkärin kirjoittamia antibiootteja pitää syödä useampi kuukausi ennen ku vaikuttaa.itselläni ei roa kauaa vaikuttanut,tavalliset lääkkeet ollu ainaki itsellä paremmin tehoavia.yksilöllistä tämäkin....

• ---
        Fia kirjoitti:

Onko tuo Isotretinoin Alpharma sitten yhtä tehokasta? Miksi se on halvempaa?
        Pitää miettiä. Kun en tosiaankaan saa mistään rahaa ja jo se ihotautilääkäri maksaa 50e vähintään.

Mutta ei tässä kai muu auta.
        Ehkä voin kerätä vähitellen rahat kokoon. Tuleehan siitä sitten n. 200 euroa yhteensä.

Kun olet nainen, niin mielestäni e-pillerit olisivat kokeilun arvoisia, jos raha on kynnyskysymys. Niitä määrätään myös aknen hoitoon riippumatta siitä tarvitaanko ehkäisyä vai ei. Yleislääkäri voi myös määrätä, tulisi halvemmaksi.

• Smile

Roa on halvempaa kuin kosmetologilla ravaaminen ja kalliiden hoitotuotteiden ostaminen. kokemuksella: 120 e roaan ja n. 300e kosmetologille parin käynnin vuoksi, joita olisi pitänyt jatkaa ja jatkaa ja jatkaa.. valitsin roan.

• kuurilla

Kyllä kannattaa syödä roaa tai sen rinnakkaislääkkeitä, pidemmän päälle tulee halvemmaksi. Sitä paitsi, akne on ihosairaus, johon tuskin kosmetologilla käynti hirveästi auttaa. Kosmen tekemät hoidot puhdistavat ihoa, mutta eivät poista tulehdusta, jos akne sellaisesta johtuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      153
      4697
    2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      202
      4001
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      35
      2720
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2517
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      37
      2238
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      15
      1831
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      1687
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      49
      1494
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      37
      1422
    10. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      33
      1375
    Aihe