Auraako lunta pois pellolta . Jos ei tee mitään onko lomalla. Maajusseilla pideemmä t lomat kuin e

Yritystukiloisija

Auraako lunta pois pellolta .
Jos ei tee mitään onko lomalla.

Maajusseilla pideemmä t lomat kuin eduskunnalla.

Niin eduskunnan pi t k ät lomathan oli perua siitä että edustajat ke r keisivät kotitiloilleen viljelemään.

Saako naataloustukea siitäkin kun lepäilee 9 kuukautta tekemättä mitään


Toisten rahoilla voi nyt ajella hupia vaikka tukiaistraktorilla, alennettu verokanta 110 milj..
Viljelijät maksavat veroista 6 % ja palkansaajat 75 %

18

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todellisuutta-

      Taidat tosiaan olla täysin kaupunkilainen, jos et tiedä maaseudun asioista tuon enempää? Kaupunkilaisilla ei ole muuta tekemistä, kuin narista huonosti auratuista kaduista ja teistä.

    • Maataloustukiloinen

      Mitä vihan lietsontaa on todeta että maataloustukea on korotettu kahden viime hallituskusen aikana ennätys suureksi.
      Maataloustuki vaatikkeetonta tukea.
      Kaikkia muita tukia ja etuuksia.on leikattu sipilän hallituksen toimesta.
      Paitsi maataloustukea ja yritystukea.

      Onko se oikein ja tasapuolista
      Kansalaisten kohtelua.

      Samoin todetaan että kaupanhinta ei ole kotimaisten kasvisten kilohinta . Vaan se on noin 50€ kilo
      Koska jokainen kansalainen maksaa veroissa noin ,100€' kuukaudessa maataloustukea.

      Sipilän mukaan tukien leikkaminen tehostaa aktiivisuutta.
      Miksi sipilä ei halua tehostaa maatalouden aktiivisuutta. Ja vähentää kustannus vajetta

      Samoi. Todetaan vaaan että maanviljelijät jo huutellevat satokorvauksia vaikka viljaa ei ole vielä kylvetty.

      Samoin eivät kastele peltoja.

      Samoin todetaan että keksimäärin maataloustuki on tilaa kohden n.,70 000€ vuodessa verotonta ja vastikkeetonta sosiaali tukea

      Sekoira älähtää mihin kapula kolahtaa

      Samoin todetaan että sipilän hallitus leikannut kaikilta muilta eläkeläisiltä köyhilta ja työttömiltä.
      Maataloustukea vaan kasavtettu ennätyslukemiin.

      • Käsittämätöntä

        Älä, koira, älähtele ja valehtele!


    • loydx

      Perunan, juurikasvien ja viljanviljelijät lähtevät talveksi kakkosasunnoilleen Espanjaan, Turkkiin ja Thaimaahan. Meidän seudulla maanomistajat ostelivat jo 70-luvulla kakkosasuntoja Espanjasta.

      • Harhaluulo

        Eipä ole varaa!


    • NiksiPirkkonen

      Tuliterä lumikelkalla voi myös nyt ajalla pitkin lumisia peltonaan jos aika käy oikein pitkäksi viljelijälle.

    • Maataloustukiloinen

      Mitä vihan lietsontaa on todeta että maataloustukea on korotettu kahden viime hallituskusen aikana ennätys suureksi.
      Maataloustuki vaatikkeetonta tukea.
      Kaikkia muita tukia ja etuuksia.on leikattu sipilän hallituksen toimesta.
      Paitsi maataloustukea ja yritystukea.

      Onko se oikein ja tasapuolista
      Kansalaisten kohtelua.

      Samoin todetaan että kaupanhinta ei ole kotimaisten kasvisten kilohinta . Vaan se on noin 50€ kilo
      Koska jokainen kansalainen maksaa veroissa noin ,100€' kuukaudessa maataloustukea.

      Sipilän mukaan tukien leikkaminen tehostaa aktiivisuutta.
      Miksi sipilä ei halua tehostaa maatalouden aktiivisuutta. Ja vähentää kustannus vajetta

      Samoi. Todetaan vaaan että maanviljelijät jo huutellevat satokorvauksia vaikka viljaa ei ole vielä kylvetty.

      Samoin eivät kastele peltoja.

      Samoin todetaan että keksimäärin maataloustuki on tilaa kohden n.,70 000€ vuodessa verotonta ja vastikkeetonta sosiaali tukea

      Sekoira älähtää mihin kapula kolahtaa

      Samoin todetaan että sipilän hallitus leikannut kaikilta muilta eläkeläisiltä köyhilta ja työttömiltä.
      Maataloustukea vaan kasavtettu ennätyslukemiin.

      • Kirotustatonemaajusi

        Viime hallituskusen aikana. Hihii!


    • Kasvukaudellejatkoa

      Maanviljelijät voiskin tosissaan aurata pelloilta lumet pois jotta sulaminen alkaisi jo aikaisemmin keväällä ja kärrätä lumet vaikka läheisten järvien jäälle. Voisivat näin saada jopa kaksi satoa vuodessa ja enemmän tuloja jotta ei tarvitsisi niin paljon tukia heille syytää,kyllä maaiömassa ruuan ostajia ja nälkäisiä riittää.
      Ja jokos pelloille on jo kastelujärjestelmät rakennettu kevättä ja ensi kesää varten tukirahoilla kuten oli männä kesänä puhetta? Eihän vaan rahat oo menny taas uuden Mersun tilaukseen ja ulkomaanmatkoille?

      • MaaJohannes

        Nälissäskös vituilet urpaani Urpo?


      • OpetatkoSorsaaUimaan

        Olisi ainakin routa syvemmällä ,kun suojaava lumipeite ajettaisiin pois.Jääpolte tuhoaisi syysviljat ja heinäpellot.


      • Maatalouslomittaja

        Et tiedä mitään maanviljelystä!


    • Isovihauusiks

      Vielä on leipä ja tuottaja oleva arvossaan Suomessa. Naapuri tullee ja kurittaa.

      • wix

        Valetta.


    • PITKÄLLÄLOMALLA

      En auraa lunta pellolle, enkä muuallekaan. Muutin kaupunkiin, katselen ikkunoista kun lumenluojat
      tekevät työt. Haen ilmaista ruokaa, istun kirjastossa lukemessa päivän lehdet. Kierrän kaikki
      tarjoukset ja maistiaiset, näitä ei maaseudulta löydy. Kyllä on ihanaa asua kivikylässä, mistähän sitä
      asumistukea haetaan, sekin puuttuu vielä.

      • Maataloustukiloinen

        Sipilä ja kepulit
        Leikkaukset vain köyhille. Verovarat maataloustukiin ja yritystukiin. Rikkaille kauppialle sijoitettaviksi ulkomaille veroparatiiseihin pois suomen kansantalouden kulutuksesta.

        Ei panosteta työllistämiseen vaan kaikkivoimavarat suunnataan ihmisten olon kurjistamiseen ja taas siirtyy verovarat määrätyille yrityksille jotka konsultoivat miljoonilla .

        Kokkarit ha kepuli yrittää täällä peloitella sdp stä. Mutta kun rinne ei ole mitään vielä tehnyt .
        Luvannut vaan poistaa sipilän kurjistus lait.

        Sipilän teothan on jo taputeltu.

        Pelkkää tulon siirtoja köyhiltä rikkaille.

        Sdp on taistelllut aikanaan. meille 5 päiväisen ja 8 tunnin työviikon jota nykyään sipilät yrittävät vesittää ns. Paikallisella sopimisella.

        Hallituksen tehtävä on edistää työllisyyttä, nämä koittavat
        edistää työttömyyttä. Yrittäjä voi palkata työntekijän vuokrafirman
        kautta nykyäänkin, joten mitään pelkoa ei ole etteikö tästä pääsisi eroon.
        Tämä on vain Sipilän tuttua sekoilua, jolla saatiin sote unohtumaan


      • Onneayritykseen

        Yritä selkiyttää ajatuksiasi!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe