Oletko koskaan miettinyt kuka sinulle sopii puolisoksi?

SeNainenMiettii

Riittääkö iitsetuntemuksesi luokittelemaan minkälainen persoona olet? Oletko enemmän ekso (E)- vai introvertti (I)? Keskitytkö enemmän yksityiskohtiin ja faktoihin ja elät tässä hetkessä (Sensing, S) vai keskitytkö ideoihin ja kokonaisuuksiin ja katsot elämässä enemmän tulevaan (Intuitive, N). Teetkö päätökset luottamalla faktoihin ja logiikkaan (Thinking, T) vai enemmän tunteeseen ja oletko tunneihminen (Feeling, F). Oletko järjestelmällinen (J) vai spontaani (P)? Näistä löytyy toki testejä ja parempia selityksiä kuin omani netistä.

Olen itse ENFP, tosin kaksi viimeistä ominaisuutta ei ole vahvoja. Huvikseni katsoin minkälaista paria minulle suositellaan ja vastaus oli IN-yhdistelmää. Veikkaan, että tuo on ihan totta. Itse koen, että sekä ääri-T tai ääri-F ei ole kumpikaan kovin minulle sopiva kumppani pitkällä jänteellä (kokemusta on molemmista). Vahvat Ässät taas ei jaksa jatkuvaa ideointia ja tulevaisuuden suunnittelua, mitä taas itse Intuitiivisenä koen elämän suolaksi (kokenusta on).

Oli sitten kirjaimet mitä vaan, ihminen itse on se ratkaisevin. Hassua, että sitä ei ole kertaakaan osunut yhteen IN-miehen kanssa, vaikka juuri heidän kanssa tuntee usein suurinta sielujen sympatiaa.

11

389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • INnainen

toi on se luokittelu, mihin olis kiva perehtyä joskus. Kiitos kun muistutit. Ja öitä.

• Vanha_ketju
    • muumilaakson.virojaxot

et sitten hienommin osannut ilmaista pierua päästäväksi ittiäs.
      on se muumia perkeles....
      rauhallisuuksien illanjatkamisiis.

• HyvääYötä

INTJ ja sopii ENTP ja ENFP

• Enfp

Aloittaja on siis

https://www.16personalities.com/fi/enfp-persoonallisuus

Aktivistipersoona on todellinen vapaa sielu. Aktivistit ovat usein juhlien sielu, mutta siitä huolimatta he eivät ole niinkään kiinnostuneita pelkästä huvista ja hetken mielihyvästä, vaan nauttivat sosiaalisista kontakteista ja saavuttamastaan tunneyhteydestä. Nämä hurmaavat, itsenäiset, energiset ja myötätuntoiset yksilöt muodostavat 7 prosenttia väestöstä, ja heidän läsnäolonsa huomataan.

“Aktivisti”-persoonallisuus (ENFP-A / ENFP-T)
      VOIT MUUTTAA MAAILMAA VAIN YHDELLÄ AJATUKSELLA

He ovat enemmän kuin pelkkiä sosialisoivia miellyttäjiä. Aktivisteja luonnehtii visionäärisyys, jonka ansiosta he ovat kykeneviä lukemaan rivien välistä uteliaina ja energisinä. He näkevät elämän usein suurena, monimutkaisena palapelinä, jossa kaikki liittyy toisiinsa. Mutta toisin kuin analysoivat persoonallisuustyypit, jotka näkevät tämän palapelin sarjana järjestelmällisiä kujeiluja, aktivistit tarkkailevat elämän palapeliä tunteiden, myötätunnon ja mystiikan prisman lävitse ja etsivät aina syvempää merkitystä.

Aktivistit ovat pelkäämättömän itsenäisiä ja kaipaavat luovuutta ja vapautta enemmän kuin vakautta ja turvallisuutta.
      Monien muiden persoonallisuustyyppien yksilöt pitävät näitä luonteenpiirteitä vastustamattomina. Jos aktivisti on löytänyt aiheen, joka ruokkii hänen mielikuvitustaan, hän kehittää energian, joka usein sysää hänet valokeilaan ja jonka vuoksi häntä pidetään johtajana ja guruna, vaikka itsenäisyyttä rakastava aktivisti ei tätä aina haluakaan. Vielä ikävämpää on, jos aktivistit joutuvat hallinnollisiin tai rutiinitehtäviin, jotka saattavat olla osa johtajan työtä. Aktivistien itsetunto on riippuvainen heidän kyvystään keksiä ainutlaatuisia ratkaisuja, ja heidän on oltava varmoja siitä, että heillä on vapaus olla innovatiivinen. He menettävät helposti kärsivällisyytensä ja intonsa joutuessaan tylsiin tehtäviin.

ÄLÄ MENETÄ PIENTÄ HULLUUDEN KIPINÄÄ

Onneksi aktivistit osaavat rentoutua ja ovat erittäin hyviä vaihtamaan työpaikan intohimoisesta idealistista tanssilattioiden omaperäiseen ja innokkaaseen vapaasieluun, usein sellaisella nopeudella, joka voi yllättää jopa lähimmät ystävät. Tämä sekoitus antaa heille mahdollisuuden myötäelää muiden tunteita, minkä ansiosta he saavat arvokasta tietoa ystäviensä ja työtovereidensa motiiveista. Aktivistit uskovat, että jokaisen pitäisi ottaa aikaa tunteidensa tutkimiseen ja ilmaisemiseen, ja empaattisuutensa ja sosiaalisuutensa vuoksi se on heille luonnollinen keskustelunaihe.

Aktivistien on kuitenkin oltava varovaisia. Jos he luottavat liikaa intuitioonsa, olettavat tai laskelmoivat liikaa ystävän motivaatioita, he voivat tulkita signaalit väärin ja pilata suunnitelmat, joita yksinkertaisempi lähestymistapa olisi helpottanut. Sosiaalinen stressi on kiusa, joka pitää tämän harmoniaan pyrkivän tyypin valveilla öisin. Aktivistit ovat erittäin tunteellisia ja herkkiä ja astuessaan jonkun toisen varpaille, se vaivaa heitä paljon.

Aktivistit viettävät paljon aikaa sosiaalisten suhteiden, tunteiden ja ideoiden tutkimiseen, ennen kuin he löytävät sen, mikä heistä tuntuu todella todelliselta. Mutta kun tämän persoonallisuustyypin edustajat vihdoin löytävät paikkansa maailmassa, heidän mielikuvituksensa, empatiansa ja rohkeutensa tuottaa uskomattomia tuloksia.

• luulentietäväni

Aika liian vaikea kysymys kokonaisuuksineen, mutta luulet että perusajatusoli että: Luotatko itseesi?

• Fiktiivinen.rakkaus

Tein muutama vuosi sitten noita persoonallisuustestejä tuloksena oli INFP ja toiseksi eniten sain pisteitä INTJ. Hurahdin aivan täysin noihin persoonallisuustesteihin.

Vuosi sitten kahlasin läpi kaiken mangakirjallisuuden kirjastosta. Ihastuin erääseen hahmoon, ja luin päivästä toiseen hänen repliikkejään. Ihastuksen kohteeni oli Nana sarjakuvan Ren. Olen aiemminkin ihastunut kirjan hahmoihin. Tällä palstalla en kaipaa fiktiivisiä hahmoja vaan oikeaa ihmistä. 😀

• pelaavatpelejä

Luulen niin että turha on yrittää toisia analysoida, kun absoluuttista totuutta ei ole olemassakaan, olisi sitten vaikka ABCD-luokiteltu.

Tuollainen on: menee kauppoihin "tutustumaan" peleihin ja pelaamaan niitä oikein ison porukankin kanssa ennätyksiä.. sellainen olisi vähän huonoa.

Täällä on lähikirjastossakin pelitietokone jolla saa pelata, ja nuorisojen paikassa iso näyttökin millä voi kokeilla pelata pelejä jos haluaa.

Tietystikään ei ole sellaisia ikärajalta kiellettyjä pelejä kuten joku postal 2 vaikka.

• hui.hai

Mitkään kirjaimet ei kerro siitä millaiseksi ihminen kokee toisen ihmisen ollessaan hänen lähellään. Siihen vaikuttaa paljon muutkin kuin kirjaimet. Ihmisten lokeroiminen kirjaimilla on vain suuntaa antavaa. Sitäpaitsi tavallisesti ihmiset myös kehityvät ajan kuluessa. Mm. ymmärrys lisääntyy, jollei sitten ole sellainen keskenkasvuinen haihattelija joka ei ota vastuuta omasta elämästään ja syyttää kaikesta jotain kirjaimia, ympäristöä, olosuhteita, vanhempiaan tms.

• P_mies

Tein tuon testin ja PERSOONALLISUUSTYYPPISI ON: “ASIANAJAJA” (INFJ-A)

Asianajajapersoonat ovat hyvin harvinaisia. Mutta vaikka heitä on vain alle yksi prosentti väestöstä, he jättävät jälkensä tähän maailmaan. Heillä on sisäsyntyinen idealismin ja moraalin taju, mutta he ovat muita idealisteja päättäväisempiä ja määrätietoisempia.

Asianajajilla on hyvin ainutlaatuisia piirteitä: vaikka he esittävät asiansa hienopuheisesti ja rauhallisesti, heillä on erittäin vahvoja mielipiteitä, ja he taistelevat väsymättömästi heille tärkeiden asioiden puolesta. Tämän persoonallisuustyypin yksilöt ovat päättäväisiä ja voimakastahtoisia, mutta käyttävät energiaansa harvoin oman henkilökohtaisen etunsa tavoitteluun. Sen sijaan he toimivat luovasti, käyttävät mielikuvitustaan, vakaumustaan ja herkkyyttään luodakseen tasapainoa.

Tosiasiassa olen kaukana pukumiehestä :) Minulle sopisi kuitenkin varmaan hieman samantyyppinen nainen, eli hankalaksi menee!

• eded

Ja unohdin sanoa, että tunnistan kyllä itseni tuosta pidemästä kuvauksesta. Kai noi kysymykset toimii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6798
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1011
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      814
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      794
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      774
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      761
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe