Minulla pieni eläke jäi työnteko vähäiseksi asun Helsingissä.

anonyymi_az3

Minulla säästössä lainkaan rahaa. olen 73 ja jäin nyt eläkkeelle. Eläkkeeni on sentään 600€/kk.
Siis minulla on pieni eläke, mutta onko se muiden syytä? Eläkkeen pienuus johtuu lähinnä seuraavista asioista. En kouluttautunut kunnon ammattiin josta olisi saanut hyvää palkkaa. Vetelehdin vanhempien loisena kunnes sain heiltä häädön 279 v. Istun pariin otteeseen. Pienintäkään kunnianhimoa minulla ei ollut työn laadun ja vaativuuden osalta. Tein vähän töitä, pidin sapattivuosia, koskaan en tehnyt ylitöitä. Myös pimeitä töitä tein kaikkiaan varmasti useita vuosia. Joskus minulla oli rahaakin, mutta ei jäänyt säästöön. Yleensä muutaman kuukauden työrupeaman jälkeen lähdin lomailemaan ulkomaille muutamaksi kuukaudeksi. Olen käynyt 84 maassa. Elin aina kädestä suuhun. Asuin aina stadin kämpässä niin vieläkin. Veljeni sanoo minua 0 nolla suoriutujaksi. Hän taas kävi kouluja ja teki töitä kovasti. Hänellä kuulemma brutto eläke on 2600 €.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkat_havainnot

      Olet analysoinut menneisyytesi erinomaisesti! Onnittelut! Oma bruttoeläkkeeni on 4820 €. Olen ollut eläkkeellä 12 vuotta.

    • anonyymi_i7i

      Olenko ollut maistissa kun kirjoitin aloitusta. Piti olla 63 v jäin täysin palvelleena, en kai minä ylimääräistä työ ala tekeen. Minulla oli ankea lapsuus viis kirjainta eli Abloy, eli isä vaihdatti lukon pääoveen ollessani ryyppyreisulla. olin vasta 29 vuotta kun sain häädön kotoa. kuitenkin pääsin takaoven kautta hakemaan rahaa ja muuta. Mutta isä huomasi ja yllätti minut. Siitä tuli minulle nopeutettu lähtö isä saatteli mua maailmalle kaksipiippusella vähän antoi kuitenkin etumatkaa. Sen koomin en ole vanhempiani tavannu. Yhtä tylyjä molemmat. Lapsia tehdään mutta ei niitä elätetä, on se niin väärin.

    • anonyymi_mtE

      Tarkat_havainnot
      Sinulla on ollut hyvä palkka, mutta ei erikoisen hyvä, ei TJ tason palkka. Keskimäärin 8500 €/kk.
      DI, KTM tai hammaslääkäritason.

    • Silkkatotuus

      Nyt voi puhua mitä vaan. Todellisuus on toinen
      Moni suomalainen on selkeästi heikkotuloinen.

    • anonyymi_PpM

      Moni suomalainen:) :) moni muutama usea. Valtaosalla yli 80 % on hyvä eläke. Ne jotka teki töitä ahkerasti. Muut saa syyttää itseään kun lorvi ja teki pimeitä töitä. Ainut oikeasti säälittävä väliinputoaja ryhmä oli naiset jotka oli kotona, silloin he tyytyi olemaan nyrkin ja hellan välissä.
      Enää ei tehdä lapsia sarjatuotantona!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1465
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe