Aioimme perustaa Helsingin Tyytyväiset eläkeläiset ry. Mutta se osoittautui mahdottomaksi. Tyytyväiset eläkeläiset ovat kuolleet. Eläkeläisillä ei ole koskaan ennen tätä ollut näin hyvin kuin nyt.
Ei myöskään tulevaisuudessa tule olemaan. 63 eläkkeelle jäänyt voi elää hyvää tervettä elämää 30-40 vuotta, mikäli on pitänyt huolta itsestään ja pitää vastakin. Eläkeläisillä on kaiken maailman ruikutuskerhoja ja ahnehtimis - järjestöjä joita yleensä vetää joku entinen poliitikko, kellokas tai muu nousukas.
Jos eläke ja säästöt ovat jäänyt tietämättömyyden, kyvyttömyyden, haluttomuuden, lomailun, laiskuuden, harrastusten, sekä harmaantalouden vuoksi pieneksi, niin kenenkähän vika se sitten on.
Kuuntelin tässä erästä ruikuttajaa joka pyysi nimeä johonkin plankettiin, turhaan kansalaisaloitteeseen.
(minulta jäi nimi antamatta)
Tiedustelin ja kuuntelin hänen tarinansa. 30 v. yrittäjänä hänen eläke oli 700 €/kk. Sanoin suoraan että taisi olla melkoista näpertelyä. Hänellä oli ollut 30 vuotta autokorjaamo oikein kunnon korjaamo. Sanoin että olisi pitänyt maksaa eläkettä vanhuuden varalle, sanoi maksaneensa. Sanoin että olisi pitänyt käyttää ja kuunnella asiantuntijoita. Oli minulla kirjanpitäjä no juu...
Selvisi että oli harrastanut moottoriurheilu no siihen ne eläkekertymät hupeni.
Yrittäjissä on toiminut paljon tällaisia säälittäviä "tyhmiä" jotka elivät yrittäjänä leveesti , unohtaen vanhuudenturvansa, ja nyt ollaan ammentamassa apua johon ei ole oikeutta.
Pitääkö yhteiskunnan vastata säälittävien yrittäjien elälkkeistä
2
71
Vastaukset
- Näitähän_riittää
Jokainen tietysti vastaa itse eläkkeistään ja elää niillä. Yrittäjien lisäksi on muitakin, jotka ovat ansainneet ihan mukavasti, mutta jättäneet jostakin syystä, yleensä alhaisen älykkyysosamäärn vuoksi, eläkemaksut maksamatta.
Mieleen tulee muuan HJK:n maineikas jalkapalloilija, joka kertoi jossakin iltapäivälehdessä saavansa eläkettä vajaat 400 euroa kuussa. Se on ihan oikein eläkemaksuistaan luistaneelle. - anonyymi_GsV
Niinkö pitää?
Tuossa ei liene mitään outoa, urheilijathan on yleensä heikkolahjaisia. Kuten Sari essayah. Ei kaikki mutta yli 90%.
Poikeuksen tekevät tietysti Juha Mieto, Arto Brykka ja Matti Nykänen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412685Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4102190Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212066Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau171815Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1391746Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1371669Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211153Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01132- 741039
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63935