Pitääkö yhteiskunnan vastata säälittävien yrittäjien elälkkeistä

anonyymi_ODX

Aioimme perustaa Helsingin Tyytyväiset eläkeläiset ry. Mutta se osoittautui mahdottomaksi. Tyytyväiset eläkeläiset ovat kuolleet. Eläkeläisillä ei ole koskaan ennen tätä ollut näin hyvin kuin nyt.
Ei myöskään tulevaisuudessa tule olemaan. 63 eläkkeelle jäänyt voi elää hyvää tervettä elämää 30-40 vuotta, mikäli on pitänyt huolta itsestään ja pitää vastakin. Eläkeläisillä on kaiken maailman ruikutuskerhoja ja ahnehtimis - järjestöjä joita yleensä vetää joku entinen poliitikko, kellokas tai muu nousukas.

Jos eläke ja säästöt ovat jäänyt tietämättömyyden, kyvyttömyyden, haluttomuuden, lomailun, laiskuuden, harrastusten, sekä harmaantalouden vuoksi pieneksi, niin kenenkähän vika se sitten on.

Kuuntelin tässä erästä ruikuttajaa joka pyysi nimeä johonkin plankettiin, turhaan kansalaisaloitteeseen.
(minulta jäi nimi antamatta)

Tiedustelin ja kuuntelin hänen tarinansa. 30 v. yrittäjänä hänen eläke oli 700 €/kk. Sanoin suoraan että taisi olla melkoista näpertelyä. Hänellä oli ollut 30 vuotta autokorjaamo oikein kunnon korjaamo. Sanoin että olisi pitänyt maksaa eläkettä vanhuuden varalle, sanoi maksaneensa. Sanoin että olisi pitänyt käyttää ja kuunnella asiantuntijoita. Oli minulla kirjanpitäjä no juu...
Selvisi että oli harrastanut moottoriurheilu no siihen ne eläkekertymät hupeni.

Yrittäjissä on toiminut paljon tällaisia säälittäviä "tyhmiä" jotka elivät yrittäjänä leveesti , unohtaen vanhuudenturvansa, ja nyt ollaan ammentamassa apua johon ei ole oikeutta.

2

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näitähän_riittää

Jokainen tietysti vastaa itse eläkkeistään ja elää niillä. Yrittäjien lisäksi on muitakin, jotka ovat ansainneet ihan mukavasti, mutta jättäneet jostakin syystä, yleensä alhaisen älykkyysosamäärn vuoksi, eläkemaksut maksamatta.

Mieleen tulee muuan HJK:n maineikas jalkapalloilija, joka kertoi jossakin iltapäivälehdessä saavansa eläkettä vajaat 400 euroa kuussa. Se on ihan oikein eläkemaksuistaan luistaneelle.

• anonyymi_GsV

Niinkö pitää?
      Tuossa ei liene mitään outoa, urheilijathan on yleensä heikkolahjaisia. Kuten Sari essayah. Ei kaikki mutta yli 90%.

Poikeuksen tekevät tietysti Juha Mieto, Arto Brykka ja Matti Nykänen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      126
      2678
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      56
      2157
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      24
      1727
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1528
    5. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      364
      1298
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1293
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      71
      1210
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1065
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      989
    10. 128
      931
    Aihe