Eli ongelma on, ettei kuskin puolella kässäri pidä, apukuskin puolella taas pitää. Onkos tuossa nyt niin, että vaijeri vain kiristää paloja? Ei kai siellä navan sisässä ole pieniä jarrukenkiä ja sitten isompi homma purkaa koko roska?
Talvella pakkasella ei oikein jarruremppa pihassa innostaisi...mutta katsastuksessa tuo ei läpi mene tuollaisenaan.
Megane III käsijarrun rakenne ja korjaus?
7
537
Vastaukset
- Motonet
Kyllä vika löytyy kun tutkit mekaanisia osia, ekana pyörä irti ja ensin tunkilla ilmaan!
- DGC
Kolmoskoppaisesta en osaa sanoa, mutta tuskin sielläkään käsijarrurumpua on. Kakkoskoppaisessa vaijeri vetää jarrusatulassa olevaa vipua ja vaikuttaa levyjarruun.
- Megaanikko
Näin minäkin päättelin, taidan kuitenkin viedä pajalle ja muun huollon yhteydessä tuokin kuntoon.
- jarruddelija
Levyjarrusatulaan integroitu käsijarru on kyllä yksi sarvipään keksintö, satuloita saa olla vaihtamassa n. jokatoiseen katsastukseen kun alkaa käsijarrurojut jumittamaan. Rumpujarru paljon luotettavampi.
- DGC
Olen samaa mieltä ja yleensäkin levyjarruista taka-akselilla. Ehkä niistä on hyötyä Saksan moottoriteillä, mutta minun ajoihini sopisi rumpujarru paljon paremmin. Se kestää kevyttä käyttöä, kun levyjarru taas vaatii liikuntaa pysyäkseen kunnossa. Puhumattakaan siitä, että rumpujarruun saa tehtyä helposti mekaanisen käsijarrun, joka on yleensä sen verran tehokas, että sitä voi näillä keleillä käyttää nelipyöräohjauksen kytkimenä.
- Megalux
Kakkia ovat myös rumpujarru viritykset kumpi mahtais tulla edullisemmaksi, vaikea sanoa?
- käkkiäkö
Megalux kirjoitti:
Kakkia ovat myös rumpujarru viritykset kumpi mahtais tulla edullisemmaksi, vaikea sanoa?
Rumpujarruun tarvii yleensä uusia vain joko käsijarruvaijerin tai jarrusylinterin joiden hinta muutamia kymppejä ja toimii kuin junan vessa. Jos kenkien välissä oleva automaattisäätöpalikka on hapan niin joskus joutuu uusia senkin, mutta harvemmin ja saa sen jarrun säädettyä käsipelilläkin. Lähde uusimaan levyjarrun satulaa niin se on vähintään satasen, jos annat vanhan vaihdossa. Saahan niitäkin toki halvempia, mutta ne kestääkin sitten about yhden katsastusvälin. Sitäpaitsi suurimman osan jarrutuksesta tekee muutenkin etujarrut, joten en ymmärrä mikä hinku taakse on ollut saada levyjarrut, kun ne ei edes toimi "täysillä".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.1784090Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki273127Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma262818Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne592711PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist552640Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv902585Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest112320Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k862035- 1471939
Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle2021847