Kyllä nuo laiturihommat ovat täysin järjettömiä, ei niitä pitäisi harrastaa. Poiju ja jolla on ainoa järkevä ratkaisu.
Tuossakin yksi esimerkki, miten käy, kun laiturien kanssa rupeaa puljaamaan. Eipä taida olla paikkaa, missä jäät eivät olisi rikkoneet tai siirtäneet veteen jätettyä laituria.
http://suomenkalleinlaituri.blogspot.com/2013/04/hankkimassa-laituria-taman.html
Poiju on ainoa järkevä ratkaisu
15
55
Vastaukset
- JooEiRobotti
Miten tämä liittyy purjehtimiseen?
- KamaKyrde
Siten, ettei mennä vierasvenesatamaan (tai kotisatamaan) laituriin, vaan jäädään poijuun ja rantaan menään (ja roudataan kaikki kama) sillä jollalla.
Olen kokenut poijuelämää. Se on ihan perseestä. Veneeni on taas kesät laiturissa ja elämä hymyilee.- Masaesbosta
Sama kokemus täällä. Tavaroiden kuljettaminen sinne poijulle on aivan selvää tyrän houkuttelemista.
Kun sitten jätät soutuveneen tai jollan sinne poijulle odottamaan useammaksi päiväksi on se melkein aina puolillaan vettä.
Veneilyyn tottumattomien tuominen poijulta lähtöön on aina oma seikkailunsa.
Huonopikin laituri on aina montakertaa parempi kuin poijusta operointi.
Edes lintujen paskoilta ei siellä poijussa ole turvassa. Ainoastaan puista tippuvat karikkeet eivät sinne selvinneet.
Oma tuloslaskenta antaa laiturille selvän voiton: poiju 1 - laituri9. - Kimitosaarento
Masaesbosta kirjoitti:
Sama kokemus täällä. Tavaroiden kuljettaminen sinne poijulle on aivan selvää tyrän houkuttelemista.
Kun sitten jätät soutuveneen tai jollan sinne poijulle odottamaan useammaksi päiväksi on se melkein aina puolillaan vettä.
Veneilyyn tottumattomien tuominen poijulta lähtöön on aina oma seikkailunsa.
Huonopikin laituri on aina montakertaa parempi kuin poijusta operointi.
Edes lintujen paskoilta ei siellä poijussa ole turvassa. Ainoastaan puista tippuvat karikkeet eivät sinne selvinneet.
Oma tuloslaskenta antaa laiturille selvän voiton: poiju 1 - laituri9.Yhdellä naapurilla on mökki pienessä saaressa ja purjevene poijussa saaren kupeessa. Siinä vasta on vaivaa, kun halutaan lähteä purjehtimaan. Itselläni on vene laiturissa kylkikiinnityksessä oman kodin laiturissa. Vesillelähtö on hyvin nopeaa.
- mökkiläinensaaresta
Kimitosaarento kirjoitti:
Yhdellä naapurilla on mökki pienessä saaressa ja purjevene poijussa saaren kupeessa. Siinä vasta on vaivaa, kun halutaan lähteä purjehtimaan. Itselläni on vene laiturissa kylkikiinnityksessä oman kodin laiturissa. Vesillelähtö on hyvin nopeaa.
Mä taas käytän taxivenettä. Helppoa ja halpaa, eikä tarvitse itse navigoida.
Olen nähnyt mökkilaitureita, joissa on isot pyörät alla. Niiden avulla laituri vedetään talveksi rannalle jään voimalta turvaan. Näyttää olevan ihan toimiva ratkaisu ja helpottaa myös laiturin huoltoa.
- Eurot
Laituri vierassatamassa on ainakin taloudellisesti kannattavin. Koska EU näyttää maksavan valtaosan Suomen vierassatamien laiturien rakentamisista ja korjauksista, onneksi.
- LRC
Epäilen, että sinä veronmaksajana 50 % kaikista investoinneista, jos asiat niin, kuin vähän aikaa sitten...
- Nettomaksaja
LRC kirjoitti:
Epäilen, että sinä veronmaksajana 50 % kaikista investoinneista, jos asiat niin, kuin vähän aikaa sitten...
Niin ja sekin EU:lta tuleva raha on meidän omaa rahaa kierrätettynä Brysselin kautta, miinus Brysselin palatsihallinnon kulut.
- vdhd
Minusta on kiva katsella keittiön ikkunasta kun jahtini on lahdella omassa poijussa..
- Kateellinen
Minä en valitettavasti näe keittiön ikkunasta jahtiani, vaikka hätistäisin palvelusväen pois ikkunan edestä.
Itse joudun vaan katsomaan olohuoneen tai kirjaston ikkunoista, kun jahtini on suojaisessa satamassa laiturissa perätolppakiinnityksellä.
Tasan ei käy onnen lahjat! - NavigareNecce
En kyllä kadehdi sinun poijussa olevaa venettäsi. Jos se olisi omassa laiturissa kiinni, vieläpä sivukiinnityksesssä, niin joutuisin kyllä tekemään menttaalityötä, jotta saisin lievät kademieliajatukset häädettyä pois.
- Vähälläkinpärjää
Poiju toiseen päähän ja laituri toiseen. Kevyt ja lyhyt laituri riittää, pitkästä ja prameasta meriterassista joutuu jo aika paljon pulittamaan. Pienen korjaa itse, lauta kerrallaan.
- Stegmann
Lisäisin voelä tuohon, että kannattaa pitää se laituri omana yksikkönään ja vetää veneen keulasta kiinnitysköysi maihin.
Tällä tavalla heikompikin laituri kestää ehjänä.
Jos syvyys riittää, niin huoltotöiden ja lähtövalmisteluiden ajaksi voi veneen vetää väliaikaisesti sivukiinnitykseen.
- 407
Tuo "Marinetekin mainos" oli muutaman vuoden takaa. Mitenköhän siinä kävi? VAikka nyt purjehdukseen ei täysin liitykkään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452505Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 98888
- 66868
- 53851
- 46839
- 60822