Poiju on ainoa järkevä ratkaisu

LAitturi

15

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JooEiRobotti

Miten tämä liittyy purjehtimiseen?

• KamaKyrde

Siten, ettei mennä vierasvenesatamaan (tai kotisatamaan) laituriin, vaan jäädään poijuun ja rantaan menään (ja roudataan kaikki kama) sillä jollalla.

Olen kokenut poijuelämää. Se on ihan perseestä. Veneeni on taas kesät laiturissa ja elämä hymyilee.

• Masaesbosta

Sama kokemus täällä. Tavaroiden kuljettaminen sinne poijulle on aivan selvää tyrän houkuttelemista.
        Kun sitten jätät soutuveneen tai jollan sinne poijulle odottamaan useammaksi päiväksi on se melkein aina puolillaan vettä.
        Veneilyyn tottumattomien tuominen poijulta lähtöön on aina oma seikkailunsa.
        Huonopikin laituri on aina montakertaa parempi kuin poijusta operointi.
        Edes lintujen paskoilta ei siellä poijussa ole turvassa. Ainoastaan puista tippuvat karikkeet eivät sinne selvinneet.
        Oma tuloslaskenta antaa laiturille selvän voiton: poiju 1 - laituri9.

• Kimitosaarento
        Masaesbosta kirjoitti:

Sama kokemus täällä. Tavaroiden kuljettaminen sinne poijulle on aivan selvää tyrän houkuttelemista.
        Kun sitten jätät soutuveneen tai jollan sinne poijulle odottamaan useammaksi päiväksi on se melkein aina puolillaan vettä.
        Veneilyyn tottumattomien tuominen poijulta lähtöön on aina oma seikkailunsa.
        Huonopikin laituri on aina montakertaa parempi kuin poijusta operointi.
        Edes lintujen paskoilta ei siellä poijussa ole turvassa. Ainoastaan puista tippuvat karikkeet eivät sinne selvinneet.
        Oma tuloslaskenta antaa laiturille selvän voiton: poiju 1 - laituri9.

Yhdellä naapurilla on mökki pienessä saaressa ja purjevene poijussa saaren kupeessa. Siinä vasta on vaivaa, kun halutaan lähteä purjehtimaan. Itselläni on vene laiturissa kylkikiinnityksessä oman kodin laiturissa. Vesillelähtö on hyvin nopeaa.

• mökkiläinensaaresta
        Kimitosaarento kirjoitti:

Yhdellä naapurilla on mökki pienessä saaressa ja purjevene poijussa saaren kupeessa. Siinä vasta on vaivaa, kun halutaan lähteä purjehtimaan. Itselläni on vene laiturissa kylkikiinnityksessä oman kodin laiturissa. Vesillelähtö on hyvin nopeaa.

Mä taas käytän taxivenettä. Helppoa ja halpaa, eikä tarvitse itse navigoida.

• Olen nähnyt mökkilaitureita, joissa on isot pyörät alla. Niiden avulla laituri vedetään talveksi rannalle jään voimalta turvaan. Näyttää olevan ihan toimiva ratkaisu ja helpottaa myös laiturin huoltoa.

• Eurot

Laituri vierassatamassa on ainakin taloudellisesti kannattavin. Koska EU näyttää maksavan valtaosan Suomen vierassatamien laiturien rakentamisista ja korjauksista, onneksi.

• LRC

Epäilen, että sinä veronmaksajana 50 % kaikista investoinneista, jos asiat niin, kuin vähän aikaa sitten...

• Nettomaksaja
        LRC kirjoitti:

Epäilen, että sinä veronmaksajana 50 % kaikista investoinneista, jos asiat niin, kuin vähän aikaa sitten...

Niin ja sekin EU:lta tuleva raha on meidän omaa rahaa kierrätettynä Brysselin kautta, miinus Brysselin palatsihallinnon kulut.

• vdhd

Minusta on kiva katsella keittiön ikkunasta kun jahtini on lahdella omassa poijussa..

• Kateellinen

Minä en valitettavasti näe keittiön ikkunasta jahtiani, vaikka hätistäisin palvelusväen pois ikkunan edestä.
        Itse joudun vaan katsomaan olohuoneen tai kirjaston ikkunoista, kun jahtini on suojaisessa satamassa laiturissa perätolppakiinnityksellä.
        Tasan ei käy onnen lahjat!

• NavigareNecce

En kyllä kadehdi sinun poijussa olevaa venettäsi. Jos se olisi omassa laiturissa kiinni, vieläpä sivukiinnityksesssä, niin joutuisin kyllä tekemään menttaalityötä, jotta saisin lievät kademieliajatukset häädettyä pois.

• Vähälläkinpärjää

Poiju toiseen päähän ja laituri toiseen. Kevyt ja lyhyt laituri riittää, pitkästä ja prameasta meriterassista joutuu jo aika paljon pulittamaan. Pienen korjaa itse, lauta kerrallaan.

• Stegmann

Lisäisin voelä tuohon, että kannattaa pitää se laituri omana yksikkönään ja vetää veneen keulasta kiinnitysköysi maihin.
        Tällä tavalla heikompikin laituri kestää ehjänä.
        Jos syvyys riittää, niin huoltotöiden ja lähtövalmisteluiden ajaksi voi veneen vetää väliaikaisesti sivukiinnitykseen.

• 407

Tuo "Marinetekin mainos" oli muutaman vuoden takaa. Mitenköhän siinä kävi? VAikka nyt purjehdukseen ei täysin liitykkään...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2505
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      911
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      98
      888
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66