Poliisi tarkasti 111 taksia

PoliisiTarkasti

62

670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ekekeweb

      Muistan kun joku täällä syksyllä kovasti väitti, että autoa ei tarvitse enää rekisteröidä luvanvaraiseksi, kun aina voi väittää sen olevan vara-auto. Mutta 6 jäi nyt siitäkin kiinni, eli ei ne viranomaiset ihan niin yksinkertaisia ole että tuo selitys kelpaisi...

    • ViidenTähdenAI

      Yllättävän hyvin meni, olisin odottanut paljon huonompaa tulosta kun kuitenkin Taksi Helsingin autoja isoimmilla tolpilla on eniten.

      • Näinseon

        Esim. asema-aukion tolpalla on Taksi Helsingin autot jo vähemmistönä, muutenkin isoimmille tolpille nämä "villit" pääasiassa hakeutuvat, koska muualta eivät keikkaa saa.

        On kyllä hupaisaa tämä sinun katkeruus takseja kohtaan, ehkäpä olet joskus yrittänyt päästä kuskiksi, mutta et kelvannut edes siihen..?


      • ViidenTähdenAl
        Näinseon kirjoitti:

        Esim. asema-aukion tolpalla on Taksi Helsingin autot jo vähemmistönä, muutenkin isoimmille tolpille nämä "villit" pääasiassa hakeutuvat, koska muualta eivät keikkaa saa.

        On kyllä hupaisaa tämä sinun katkeruus takseja kohtaan, ehkäpä olet joskus yrittänyt päästä kuskiksi, mutta et kelvannut edes siihen..?

        Totta en kelvannut. Menneisyyteni estää sen ja eihän minulla ole ajokorttiakaan.

        Töitä olen etsinyt pitkään taksinpesijänä mutta en ole saanut sitäkään hommaa varmaankin sekavuuteni takia.


    • Taxipöllökysyy

      Valvotaanko aplikaatio sovellustakseja ja miten?

    • saasnähäjoo

      Kyseenalaista vaatia kuljettajan nimi näkyviin. Rikkoo kuljettajan turvallisuutta vakavasti. Kyllä tarpeen vaatiessa yhtiön on osattava kertoa, kuka millonkin on ollut ajovuorossa. Ei sen tähden tarvitse olla julkisesti kuljettajan nimi näkyvissä. Eihän busseissakaan ole mitään kuljettajan nimiä näkyvissä.
      Eli tämä on myös syrjintää takseja kohtaan.

      • Aidermaiden

        Joo, perseestä tuo sääntö muutenkin.


      • ViidenTähdenAI

        Teen ilmoituksen jokaisesta jolla ei ole nimi näkyvissä.


      • Olivisa
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Teen ilmoituksen jokaisesta jolla ei ole nimi näkyvissä.

        Sulla työttömällä vajakilla ei ole rahaa matkustaa taksilla.


      • mitään.lappuja

        Tietäähän sen kuskin nimen jo muutenkin, se on Muhamed.


    • KevätSeTuleePian

      Täällä on myös väitetty, ettei takseja valvo kukaan. Niinpä niin. Odottakaapa, kun nämä änkyrät, jotka väittävät, että voi pistää fyrkkaa liiviin pimeenä, verottaja kun alkaa kyseleen? Sitten nää, jotka sanovat, ettei veroja tarvii maksaa, kun.... jne. ALV:täkään ei tarvii makssaa???

      Kevät keikkuen tulevi ja veroilmoitusten aika. Miten on kirjanpidot, kuitit, vakuutukset, YEL jne?

      Joillekkin koittaa ajat mielenkiintoiset!

      😉

    • SiihenJäi

      Suurin osa rikkeistä varmaan ajopäiväkirja? eihän sitä kukaan täytä! yhden sivun täytin kauan sitten kun aloitin.

      • LainLukija

        Ajopäiväkirja lienee nyt melkoisen tärkeä, kun ei tarvitse enää mittaria, joka rekisteröi ajotiedot ja kassat.

        Kun määräyksiin kuuluu ajopäiväkirjan pito, sitä on siiis pidettävä, sinunkin. Jos kaikki vähättelevät asioita, homma kusee. Taksit saivat jo pirun paljon vapautuksia, pitäisi edes näitä jäljelle jääneitä määräyksiä noudattaa, laki on laki. Myös sinulle!


      • Aidersaider
        LainLukija kirjoitti:

        Ajopäiväkirja lienee nyt melkoisen tärkeä, kun ei tarvitse enää mittaria, joka rekisteröi ajotiedot ja kassat.

        Kun määräyksiin kuuluu ajopäiväkirjan pito, sitä on siiis pidettävä, sinunkin. Jos kaikki vähättelevät asioita, homma kusee. Taksit saivat jo pirun paljon vapautuksia, pitäisi edes näitä jäljelle jääneitä määräyksiä noudattaa, laki on laki. Myös sinulle!

        Kauheaa paskaa kirjoitella jokaista taukoa kirjaan, jota kukaan ei koskaan lue. Ja kun ne ajotiedot kirjautuvat elektronisesti kuitenkin tai ainakin olisi helppo luoda järjestelmä, mikä ne kirjaa.
        En ole vuosiin pitänyt kyseistä kirjasta mukanakaan.


      • ViidenTähdenAI
        Aidersaider kirjoitti:

        Kauheaa paskaa kirjoitella jokaista taukoa kirjaan, jota kukaan ei koskaan lue. Ja kun ne ajotiedot kirjautuvat elektronisesti kuitenkin tai ainakin olisi helppo luoda järjestelmä, mikä ne kirjaa.
        En ole vuosiin pitänyt kyseistä kirjasta mukanakaan.

        Eiköhän me keksitä joku keino motivoida teitä rikollisia ja epäluotettavia kuskeja.


      • Meanwhile

        Sillävälin me kuskataan luotettavasti asiakkaat perille. Rikolliset kuskit.....Buaaaahahahhhahhhhhhaaaaaaaaaa...


      • kuljettajatar
        Aidersaider kirjoitti:

        Kauheaa paskaa kirjoitella jokaista taukoa kirjaan, jota kukaan ei koskaan lue. Ja kun ne ajotiedot kirjautuvat elektronisesti kuitenkin tai ainakin olisi helppo luoda järjestelmä, mikä ne kirjaa.
        En ole vuosiin pitänyt kyseistä kirjasta mukanakaan.

        ???? Kuljettajallahan on aina ollut oltava ajopäiväkirja vuorojen mukaan!!! Mitä ihmettä! Ainoastaan isännillä oli ennenkin vapautus siitä. Oletpas pikkumainen, mikä vaiva nyt on työaika merkitä/vuoro....


      • iuiuououou
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Eiköhän me keksitä joku keino motivoida teitä rikollisia ja epäluotettavia kuskeja.

        ViidenTähdenAI

        3.2.2019 5:36
        Ihmeellistä miten paljon kykenee kirjoittamaan
        Vaikka ei tiedä takseista mitään
        Tärkeintä on vaikuttaa asiantuntijalta
        Ja luulla itseään älykkääksi
        Äiti mä en tiedä mistä taksit puhuu
        Kirjoitan jutun,, loistan valoa ja
        Tietoa lukijoille
        Ja tämänkin kylän vossikoille

        Vähän aikaa nauttia, vähän aikaa kirjoittaa juttu
        Ihmettelen miten taksit lipuu ohi
        Tulee äiti ja lääkäri
        Uudestaan...

        Heihei mutsi, mä en oo syöny mun lääkkeitä
        Heihei mutsi, mä en oo syöny mun lääkkeitä
        Heihei mutsi, mä en oo syöny mun lääkkeitä
        Heihei mutsi, mä en oo syöny mun lääkkeitä

        Äiti tuu hakee mut pois täältä
        Heihei mutsi
        Äiti tuu hakee mut pois täältä
        Heihei mutsi
        Äiti tuu hakee mut pois täältä


      • Nojes
        ViidenTähdenAI kirjoitti:

        Eiköhän me keksitä joku keino motivoida teitä rikollisia ja epäluotettavia kuskeja.

        Me? Miksi kukaan olisi kiinnostunut siitä mitä sinä keksit? Kuulostat siltä, kuin olisit joku valvova viranomainen...


      • ViidenTähdenAI
        Nojes kirjoitti:

        Me? Miksi kukaan olisi kiinnostunut siitä mitä sinä keksit? Kuulostat siltä, kuin olisit joku valvova viranomainen...

        Olen ministeriön johtava asiantuntija. Erikoisosamistani taksit ja eläkeasiat.


      • ViidenTähdenAI
        iuiuououou kirjoitti:

        ViidenTähdenAI

        3.2.2019 5:36
        Ihmeellistä miten paljon kykenee kirjoittamaan
        Vaikka ei tiedä takseista mitään
        Tärkeintä on vaikuttaa asiantuntijalta
        Ja luulla itseään älykkääksi
        Äiti mä en tiedä mistä taksit puhuu
        Kirjoitan jutun,, loistan valoa ja
        Tietoa lukijoille
        Ja tämänkin kylän vossikoille

        Vähän aikaa nauttia, vähän aikaa kirjoittaa juttu
        Ihmettelen miten taksit lipuu ohi
        Tulee äiti ja lääkäri
        Uudestaan...

        Heihei mutsi, mä en oo syöny mun lääkkeitä
        Heihei mutsi, mä en oo syöny mun lääkkeitä
        Heihei mutsi, mä en oo syöny mun lääkkeitä
        Heihei mutsi, mä en oo syöny mun lääkkeitä

        Äiti tuu hakee mut pois täältä
        Heihei mutsi
        Äiti tuu hakee mut pois täältä
        Heihei mutsi
        Äiti tuu hakee mut pois täältä

        Menikö tunteisiin?


      • Aisenderker
        kuljettajatar kirjoitti:

        ???? Kuljettajallahan on aina ollut oltava ajopäiväkirja vuorojen mukaan!!! Mitä ihmettä! Ainoastaan isännillä oli ennenkin vapautus siitä. Oletpas pikkumainen, mikä vaiva nyt on työaika merkitä/vuoro....

        Turha työ vituttaa. Ja se on turhaa kahdella eri tavalla: niitä ei kukaan lue ja samat tiedot kirjautuvat datalle / vuororaporttiin.

        Minä nimenomaan vihaan pikkumaisuutta ja siksi en ole ajopäiväkirjaa pitänyt kuin ihan ekat pari viikkoa morttina.


    • bernerilleluutaalle

      Kiky, sote, aktiiviivimalli, taksi ja ym. kaikki mihin pöpilän hallitus bernereineen koskee menee vituiksi.

    • extaksieläkkeelläihanaa

      Tämä oli odotettavissa. Tämä 111kpl oli kuin hyttysen pissi valtameressä. Viranomaisten pitäisi ymmärtää tehdä usein eri vuorokauden aikoihin tarkastuksia että saataisiin mahdollisimman laajasti faktaa. Uudistushan on suorastaan kutsu harmaaseen talouteen ja muihinkin rikollisiin tekoihin kun ei taksia enään välttämättä tunnista edes taksiksi.

    • tajuton.uudistus

      Olisi hauska tietää, mitä sen Bernerin akan päässä oikein liikkui. Onko sillä hormonit ihan sekaisin ja ajattelu pudonnut kokonaan alakertaan.

    • meneekö.kenen.piikkiin

      Olen havainnut yhden samoilla kulmilla asuvan rengin kuskaavan aika usein perhettään keskellä päivää. Saako kuski alennusta oman perheen kyydistä?

    • Kuski52v

      Yöllä nuo tarkastukset pitäisi tehdä.
      päivällä on asiallisimmat autot ajossa.
      Ja nuo kuskin ajopäiväkirjat, kuinka monella ne on joka päivä mukana?
      Turha hurskastella olevansa täydellinen, musta noi päälinjat olisi tärkeimpiä pitää kunnossa.
      Auto luvanvarainen, vakuutukset, kuskilla lupa.

      • näillä.mennään

        Onneksi asiakkaalla on sentään valinnan mahdollisuus. Luotettava välitysfirma takaa, että perusasiat on melko varmasti kunnossa. Halvan etsijät syyttäköön itseään, jos tulee ongelmia.


    • Asiat-kuntoon-ja-ajoon

      Suht hyvin oli kuitenkin asiat. Vain 3 puuttui ajolupa joka on noista tärkein asia. Luvanvarainen vakuutus puuttui vain 6:lta. Nämä luultavasti niitä yksityisiä takseja. Asiat eivät olleet mielestäni kovinkaan masentavia. Aika odotetunlaisia itseasiassa olivat. Ei ollut sentään ihan niin huonostia asiat kuin mitä joskus saa kuulla rakennusalalta.

      Jotenkin tuntunut että moni legacy taksi luulee, että kaikki yksityiset taksit ajelee ilman vakuutuksia ja ajolupia.

      Asiakas voi onneksi kuitenkin valita itse taksinsa. Pari kertaa olen nähnyt kun asiakas on hypännyt jos valmiiksi pakatusta taksista kun ovat huomanneet ettei autossa ole mittaria jne. Joten asiakkaat osaavat itsekin äänestää ialoillaan. Ovat sitten seuraavalla kerralla tarkempia minkälaisen taksin ottavat. Legcy taksien ei siis tarvitsisi olla katkesia koska asiakkaat joka tapauksessa suosivat legacy takseja, jos niitä on vain saatavilla.

      Itsekin ajelen omaa taksia ilman tilauskeskusta, eli olen niin sanottu yksityinen taksi. Itselläni on kaikki suurin osa asioista yhtä hyvällä tai paremmalla mallilla kuin legacy takseissa. Pari asiaaa olen kuitenkin jättänyt tarkoituksella huomioitta.

      Ensimmäinen on ajopäiväkirja. En ymmärrä mihin sitä tarvitsee kun nykyään tuo taksiala on niin vapata. Varsinkin kun olen yksityisyrittäjä niin mielestäni silloin ei pitäisi edes olla tuollaisia valvoitteita kun ajoaika tai työaikalait koske minua. Toiseksi hinnoitteluni on sen verran yksinkertainen että ajomäärän näkee automaattisesti jo veloitetusta summasta. Samoin jos maksu tehdään kortilla (SumUp tai iZettle) niin siitä jää todisteellinen sijainti maksutapahtumapaikasta. Ajojen lähtipaikat on 99% Helsingin keskustasta joten ei oo kovinkaan vaikea jälkikätenkään selvitellä millaisia ajoja olen tehnyt. Helsingin ulkopuolelta olevat lähdöt on taas tehty Taxifyn tai Uberin kautta jossa on vieläkin laajemmat sijainti ja matkatiedot.

      Toinen asia jota olen luistanut on ajoluvan esilläolosta. Tuota melkein kukaan ei kysele. Yksi ainoa asiakas (vapaalla oleva poliisi) on tuota kysellyt ja sekin meni sillä että näytin kortin pyydettäessä. Itselläni on osoite, y-tunnus ja yhteystiedot jne. sekä ovissa hinnaston yhteydessä sekä kuitissa.

      Ja lopuksi ajoin launtaina hyvissä mielin taksia kun mielestäni olin tehnyt asiat keskivertoa paremmin. Sain illalla tippiäkin parilta asiakkaalta kun olin niin hyvä taksi :)

    • 2.0tdiex200cdi

      Yrittäjäkuljettajan ei tarvitse täyttää ajopäiväkirjaa. Ajoaikalaki sen sijaan koskee yrittäjääkin. Jos esim ajat kolarin, ja voidaan osoittaa sinun rikkoneen lakia, vakuutusyhtiö voi kieltäytyä maksamasta kaskoon kuuluvia vahinkoja. Samoin ainakin sakkorangaistus on varma.

      • Rederderred

        Onko tämä muuttunut? Eikö ainakin pitkään ollut niin, ettei ajoaikalakikaan koskenut yrittäjää?


      • Asiat-kuntoon-ja-ajoon

        Olisin vastannut vielä edelliseen, mutta tunnen erään yksityisen taksikuskin joka ajoi taannoin kolarin. Oli sellainen joka on hoitanut yhtä hyvin asiat kuin minäkin. Hänkään ei pidä ajopäiväkirjaa (kuten en minäkään). En kuullut että Poliisi tai vakuutusyhtiö olisivat kyselleet ajopäiväkirjan perään. Jos olisivat kyselleet niin 100% olisi siitä minulle maininnut kun vaihtelen kuulumisia hänen kanssaan useamman kerran viikossa.


      • 2.0tdiex200cdi
        Rederderred kirjoitti:

        Onko tämä muuttunut? Eikö ainakin pitkään ollut niin, ettei ajoaikalakikaan koskenut yrittäjää?

        Aina on koskenut. Ainoa ero on, että päiväkirjaa ei tarvita. Kolari, yms tapauksissa tutkija pyytää nähtäväksi taksamittarin raportit. Jos ei ole mittaria, sitten en tiedä, mitä tehdään. Kuorma- ja linja-autoissa yrittäjä joutuu käyttämään piirturia ja noudattamaan samoja ajoaikalakeja kuin muutkin. Huvittavaa muuten, että eu -direktiivin mukaan jos yrittäjä tekee esim kirjanpitoa, tähän käytetty aika olisi pois sallitusta ajoajasta. Suomessa kuitenkin ilmoitettiin, että tätä ei tulla valvomaan.


      • Reserededee
        2.0tdiex200cdi kirjoitti:

        Aina on koskenut. Ainoa ero on, että päiväkirjaa ei tarvita. Kolari, yms tapauksissa tutkija pyytää nähtäväksi taksamittarin raportit. Jos ei ole mittaria, sitten en tiedä, mitä tehdään. Kuorma- ja linja-autoissa yrittäjä joutuu käyttämään piirturia ja noudattamaan samoja ajoaikalakeja kuin muutkin. Huvittavaa muuten, että eu -direktiivin mukaan jos yrittäjä tekee esim kirjanpitoa, tähän käytetty aika olisi pois sallitusta ajoajasta. Suomessa kuitenkin ilmoitettiin, että tätä ei tulla valvomaan.

        Nyt joku on väärässä

        ”Asia erikseen ovat yrittäjäkuljettajat, joiden ajoaikoja työaikalaki ei rajoita. Taksi-isännät voivat periaatteessa ajaa kuinka pitkiä vuoroja tahansa.”

        https://yle.fi/uutiset/3-6747420


      • extaksieläkkeelläihanaa
        2.0tdiex200cdi kirjoitti:

        Aina on koskenut. Ainoa ero on, että päiväkirjaa ei tarvita. Kolari, yms tapauksissa tutkija pyytää nähtäväksi taksamittarin raportit. Jos ei ole mittaria, sitten en tiedä, mitä tehdään. Kuorma- ja linja-autoissa yrittäjä joutuu käyttämään piirturia ja noudattamaan samoja ajoaikalakeja kuin muutkin. Huvittavaa muuten, että eu -direktiivin mukaan jos yrittäjä tekee esim kirjanpitoa, tähän käytetty aika olisi pois sallitusta ajoajasta. Suomessa kuitenkin ilmoitettiin, että tätä ei tulla valvomaan.

        Jos ei ajopäiväkirjaa ole kuljettajalla, siitä saa sakot jos sattuu tiellä tarkastus. Se todistaa mm. työsuojeluviranomaiselle työssäoloajan taukoineen ja kokonaisajan. Niistä on laskettavissa erittelystä myös ajoaika. Jos työsuojeluviranomainen haluaa, se voi vaatia yrityksen omistajalta tarkastuksen. Siinä tapauksessa tulee vähintään sakot molemmille laiminlyönnistä. Yrittäjälle tulee vielä mahdollisia sanktioita lisäksi. koska vastuu yrityksestä on loppupeleissä yrittäjällä. Ihmettelen miksi muutaman tiedon laittaminen on niin vaivalloista kuljettajille? Yksi rivi vuorossa.... Ajopäiväkirjahan on kuljettajan turva esim. palkkariidoissa. Siitähän jää molemmille omat kappaleet todisteeksi tehdystä työstä eikä niitä voi jälkikäteen muuttaa kumpikaan.


      • Ieieieieeieieie
        extaksieläkkeelläihanaa kirjoitti:

        Jos ei ajopäiväkirjaa ole kuljettajalla, siitä saa sakot jos sattuu tiellä tarkastus. Se todistaa mm. työsuojeluviranomaiselle työssäoloajan taukoineen ja kokonaisajan. Niistä on laskettavissa erittelystä myös ajoaika. Jos työsuojeluviranomainen haluaa, se voi vaatia yrityksen omistajalta tarkastuksen. Siinä tapauksessa tulee vähintään sakot molemmille laiminlyönnistä. Yrittäjälle tulee vielä mahdollisia sanktioita lisäksi. koska vastuu yrityksestä on loppupeleissä yrittäjällä. Ihmettelen miksi muutaman tiedon laittaminen on niin vaivalloista kuljettajille? Yksi rivi vuorossa.... Ajopäiväkirjahan on kuljettajan turva esim. palkkariidoissa. Siitähän jää molemmille omat kappaleet todisteeksi tehdystä työstä eikä niitä voi jälkikäteen muuttaa kumpikaan.

        Turha työ vituttaa. Siksi.

        Ja voihan niitä muuttaa. Riippuen tietenkin.

        Ei missään muussakaan työssä tarvitse joka taukoa raapustaa ylös. Korkeintaan kellokorttia käytetään tullenmennen.


      • LakeijaLakeja
        Ieieieieeieieie kirjoitti:

        Turha työ vituttaa. Siksi.

        Ja voihan niitä muuttaa. Riippuen tietenkin.

        Ei missään muussakaan työssä tarvitse joka taukoa raapustaa ylös. Korkeintaan kellokorttia käytetään tullenmennen.

        Kun asia on lakiin kirjattu, miksi et noudattaisi lakia? Vaikka se tuntuisikin sinusta turhalta. Jos et noudata lakia tässä asiassa, miten voit sitä noudattaa jossain toisessakaan asiassa? Sinä et luo omia lakejasi, vaan noudatat niitä lakeja, joita meidän muidenkin tulee noudattaa, vaikka tuntuisivat vaikka kuinka turhilta.


      • Isisisisisisisisiissisi
        LakeijaLakeja kirjoitti:

        Kun asia on lakiin kirjattu, miksi et noudattaisi lakia? Vaikka se tuntuisikin sinusta turhalta. Jos et noudata lakia tässä asiassa, miten voit sitä noudattaa jossain toisessakaan asiassa? Sinä et luo omia lakejasi, vaan noudatat niitä lakeja, joita meidän muidenkin tulee noudattaa, vaikka tuntuisivat vaikka kuinka turhilta.

        No vittu kun en ole kotoisin jostain vitun 50-luvun Impivaarasta, vaan tottunut siihen, että tietotekniikka hoitaa tuollaiset rutiinihommat ja niinhän se taksissakin on ollut jo vuosikausia. Taukotila mittareissa jne.., ei pienintäkään syytä raapustella mitään käsin, eikä sitä käytännössä edes valvota.

        Ja kyllä, kävelen myös punaisia päin, jos missään ei näy autoja. Olen moraaliton pahis. Koita kestää, etten noudata lakeja. Laita vaikka nettivinkki.


      • LakeijaLakeja
        Isisisisisisisisiissisi kirjoitti:

        No vittu kun en ole kotoisin jostain vitun 50-luvun Impivaarasta, vaan tottunut siihen, että tietotekniikka hoitaa tuollaiset rutiinihommat ja niinhän se taksissakin on ollut jo vuosikausia. Taukotila mittareissa jne.., ei pienintäkään syytä raapustella mitään käsin, eikä sitä käytännössä edes valvota.

        Ja kyllä, kävelen myös punaisia päin, jos missään ei näy autoja. Olen moraaliton pahis. Koita kestää, etten noudata lakeja. Laita vaikka nettivinkki.

        Entäs ne, joilla ei ole sitä tietotekniikkaa, kuten taksamittaria? No, sakot maksamalla nästä selviää, mitä väliä?


      • Isisisissisisi
        LakeijaLakeja kirjoitti:

        Entäs ne, joilla ei ole sitä tietotekniikkaa, kuten taksamittaria? No, sakot maksamalla nästä selviää, mitä väliä?

        Totta. Pikkuraha.

        Mutta kyllähän jokaisella vähänkin ammattimaisemmin taksin ottamalla on tietotekniset mahdollisuudet ajopäiväkirjaan. Mittarin saa vaikka kännykkään.


      • RahallahanSiitäSelviää
        Isisisissisisi kirjoitti:

        Totta. Pikkuraha.

        Mutta kyllähän jokaisella vähänkin ammattimaisemmin taksin ottamalla on tietotekniset mahdollisuudet ajopäiväkirjaan. Mittarin saa vaikka kännykkään.

        Sä varmaan menet ja ilmoitat verottajalle tulosi kännykästäsi? Kiva.


      • Isisisisisisisisis
        RahallahanSiitäSelviää kirjoitti:

        Sä varmaan menet ja ilmoitat verottajalle tulosi kännykästäsi? Kiva.

        Ihan yhtä hyvä idea kuin ilmoittaa työaikojaan jollain itsetäytetyllä vitun vihkolla vitun vuonna 2019, aikuisten maailmassa!


      • Ajoppäiväkirja69
        extaksieläkkeelläihanaa kirjoitti:

        Jos ei ajopäiväkirjaa ole kuljettajalla, siitä saa sakot jos sattuu tiellä tarkastus. Se todistaa mm. työsuojeluviranomaiselle työssäoloajan taukoineen ja kokonaisajan. Niistä on laskettavissa erittelystä myös ajoaika. Jos työsuojeluviranomainen haluaa, se voi vaatia yrityksen omistajalta tarkastuksen. Siinä tapauksessa tulee vähintään sakot molemmille laiminlyönnistä. Yrittäjälle tulee vielä mahdollisia sanktioita lisäksi. koska vastuu yrityksestä on loppupeleissä yrittäjällä. Ihmettelen miksi muutaman tiedon laittaminen on niin vaivalloista kuljettajille? Yksi rivi vuorossa.... Ajopäiväkirjahan on kuljettajan turva esim. palkkariidoissa. Siitähän jää molemmille omat kappaleet todisteeksi tehdystä työstä eikä niitä voi jälkikäteen muuttaa kumpikaan.

        Onko olemassa yhtäkään yrittäjää joka olisi ikinä kysellyt kuskin ajopäiväkirjan perään? Tuonnehan voi säveltää mitä vaan, eikä varmasti todista yhtään mitään, korkeintaan sen, että kuski on kusettanut, jos aletaan oikeita ajoaikoja tarkastaa jostain... Sakkojen pelossa tuohon kirjaan jotain sävelletään, viimeksi se tarkastettiin multa vuonna 2012...


    • Taksimiekkonen

      Millaisia versioita Teillä on ajopäiväkirjoista?

      Laitatteko vain kilometrit mittarista vuoron alkaessa ja klon aika sekä samat vuoron loppuessa?

      Vai erittelettekö vielä tarkemmin?

      Itse olen raapustanut vaan noi

      • extaksieläkkeelläihanaa

        Kapea taksin ajopväkirja on minusta hyvä. Riittää useammaksi kuukaudeksi ja on pienikokoinen kun kuljettajanhan pitää käyttää aina samaa kirjaa vaikka ajaisi useammalle yritykselle. Lakisääteiset tauot pitää laittaa niin pätevät tarkastuksessa. Auton kilsoillahan ei ole kuljettajalle mitään tärkeyttä eikä tarvitse niitä kirjata ellei omistaja niitä vaadi kirjattavaksi. Se on väärä tieto että niitä ei koskaan tarkasteta. Tarkastuksethan tehdään yleensä yllättäin ajossa tai esim. taksitolpilla. Itse olen osunut sellaiseen vähintään kerran vuodessa jossa katsotaan kaikki ammattiin liittyvät asiapaperit ja vaatetus ja muutaman kerran olen sattunut sellaiseen ratsiaan missä oli ainoastaan työsuojeluviranomainen poliisin kanssa ja silloin syynättiin erityisesti ajopäiväkirja. Jo pelkästään se että ajoon lähtiessä ei ollut täyttänyt aloituspvm ja kellonaika toi sakot. Jos ei ole taksamittareita autossa niin jonkin perusteellahan on yrittäjänkin liikevaihto ja kilometrit todistettava verottajalle. Kilometrejähän kun ei saa tiliotteelle!


      • Odertyos
        extaksieläkkeelläihanaa kirjoitti:

        Kapea taksin ajopväkirja on minusta hyvä. Riittää useammaksi kuukaudeksi ja on pienikokoinen kun kuljettajanhan pitää käyttää aina samaa kirjaa vaikka ajaisi useammalle yritykselle. Lakisääteiset tauot pitää laittaa niin pätevät tarkastuksessa. Auton kilsoillahan ei ole kuljettajalle mitään tärkeyttä eikä tarvitse niitä kirjata ellei omistaja niitä vaadi kirjattavaksi. Se on väärä tieto että niitä ei koskaan tarkasteta. Tarkastuksethan tehdään yleensä yllättäin ajossa tai esim. taksitolpilla. Itse olen osunut sellaiseen vähintään kerran vuodessa jossa katsotaan kaikki ammattiin liittyvät asiapaperit ja vaatetus ja muutaman kerran olen sattunut sellaiseen ratsiaan missä oli ainoastaan työsuojeluviranomainen poliisin kanssa ja silloin syynättiin erityisesti ajopäiväkirja. Jo pelkästään se että ajoon lähtiessä ei ollut täyttänyt aloituspvm ja kellonaika toi sakot. Jos ei ole taksamittareita autossa niin jonkin perusteellahan on yrittäjänkin liikevaihto ja kilometrit todistettava verottajalle. Kilometrejähän kun ei saa tiliotteelle!

        Yrittäjän liikevaihdot eivät ole rengin ongelma.
        Itselleni ei yli kuuteen vuoteen yhtään tarkistusta. Jos tulisikin kerran sakot tuosta, niin aika halvalla pääsisi säästettyyn työmäärään nähden. Pelkästään vihkot olisivat maksaneet saman kuin sakko.


      • Odertyos
        Odertyos kirjoitti:

        Yrittäjän liikevaihdot eivät ole rengin ongelma.
        Itselleni ei yli kuuteen vuoteen yhtään tarkistusta. Jos tulisikin kerran sakot tuosta, niin aika halvalla pääsisi säästettyyn työmäärään nähden. Pelkästään vihkot olisivat maksaneet saman kuin sakko.

        Niin ja jos olisi ollut se päiväkirja, niin olisi saanut sakot sitten laittoman pitkistä työvuoroista. Eli ihan sama.


      • Mulkeroinen
        Odertyos kirjoitti:

        Niin ja jos olisi ollut se päiväkirja, niin olisi saanut sakot sitten laittoman pitkistä työvuoroista. Eli ihan sama.

        Muutamia faktoja:

        1.) Ajopäiväkirjan pitämisestä on säädetty Työaikalaissa, ja velvollisuus pitää ajopäiväkirjaa on nimenomaan kuljettajalla. Työnantajan velvollisuus on (hankkia..) antaa ajopäivä kuljettajan käyttöön. Lakitekstin perusteella ajopäiväkirjan pitovelvollisuus sitoo myös yrittäjäkuljettajaa, vaikka itse Työaikalaki ei säätelekään yrittäjän työaikaa. Ajopäiväkirja voinee olla myös sähköisessä muodossa.

        2.) Taksinkuljetta voi saada ajopäiväkirjan puuttumisesta sakot poliisin pysäyttäessä, eli se on pidettävä ajossa mukana (täytettynä..).

        3.) Työnantajalla on Työaikalaissa säädetty velvollisuus säilyttää kuljettajiensa ajopäiväkirjojen jäljennöksiä vuoden ajan työaikakirjanpidon ohella. Työsuojeluviranomaisella on tarvittaessa oikeus saada nämä tiedot.

        4.) Poliisi ei valvo taksinkuljettajien työvuorojen pituuksia, vaan siitä huolehtii työsuojeluviranomainen. Ylityörikkeistä ym. rangaistaan yritystä eikä kuljettajaa itseään.

        5.) Tieliikennelaki kieltää väsyneenä ajamisen, ja tässä asiassa vastuu on kuljettajalla. Onnettomuustapauksissa myös yrityksellä on vastuuta työaikarikkeistä. Oikein täytetyn ajopäiväkirjan olemassaolo saattaa olla joko kuljettajalle eduksi tai haitaksi, riippuen sen sisällöstä. Tai sitten sillä ei ole merkitystä.

        6.) Ajopäiväkirja on kuljettajan henkilökohtainen työaikakirjanpito. Työaikakirjanpidolla voi olla merkitystä esim. sosiaalietuuksia haettaessa, ja ajopäiväkirjan pitäminen sekä säilyttäminen on hyvä henkilökohtainen vakuutus siltä varalta, mikäli työnantaja on laiminlyönyt tai väärentänyt yrityksen työaikakirjanpidon.


      • Odertyos
        Mulkeroinen kirjoitti:

        Muutamia faktoja:

        1.) Ajopäiväkirjan pitämisestä on säädetty Työaikalaissa, ja velvollisuus pitää ajopäiväkirjaa on nimenomaan kuljettajalla. Työnantajan velvollisuus on (hankkia..) antaa ajopäivä kuljettajan käyttöön. Lakitekstin perusteella ajopäiväkirjan pitovelvollisuus sitoo myös yrittäjäkuljettajaa, vaikka itse Työaikalaki ei säätelekään yrittäjän työaikaa. Ajopäiväkirja voinee olla myös sähköisessä muodossa.

        2.) Taksinkuljetta voi saada ajopäiväkirjan puuttumisesta sakot poliisin pysäyttäessä, eli se on pidettävä ajossa mukana (täytettynä..).

        3.) Työnantajalla on Työaikalaissa säädetty velvollisuus säilyttää kuljettajiensa ajopäiväkirjojen jäljennöksiä vuoden ajan työaikakirjanpidon ohella. Työsuojeluviranomaisella on tarvittaessa oikeus saada nämä tiedot.

        4.) Poliisi ei valvo taksinkuljettajien työvuorojen pituuksia, vaan siitä huolehtii työsuojeluviranomainen. Ylityörikkeistä ym. rangaistaan yritystä eikä kuljettajaa itseään.

        5.) Tieliikennelaki kieltää väsyneenä ajamisen, ja tässä asiassa vastuu on kuljettajalla. Onnettomuustapauksissa myös yrityksellä on vastuuta työaikarikkeistä. Oikein täytetyn ajopäiväkirjan olemassaolo saattaa olla joko kuljettajalle eduksi tai haitaksi, riippuen sen sisällöstä. Tai sitten sillä ei ole merkitystä.

        6.) Ajopäiväkirja on kuljettajan henkilökohtainen työaikakirjanpito. Työaikakirjanpidolla voi olla merkitystä esim. sosiaalietuuksia haettaessa, ja ajopäiväkirjan pitäminen sekä säilyttäminen on hyvä henkilökohtainen vakuutus siltä varalta, mikäli työnantaja on laiminlyönyt tai väärentänyt yrityksen työaikakirjanpidon.

        1) Kuten punaisia päin käveleminen kun autoja ei näy missään.
        Sähköiselle muodolle, automaattisesti datan kautta kannatus. Jos tätä ei ole välityssoftaan integroitu, niin se ei ole kuskin syytä.

        2) Käytännössä ei saa koskaan ja jos se lottovoitto osuisikin, niin halvaksi tulisi verrattuna sen vitun vihkon roudaamiseen vuosien ajan.

        3) Saa ne sähköisesti.

        4) Eli ei valvo.

        5) Tuskin on merkitystä. Alan tapana tehdä ylipitkiä vuoroja joka tapauksessa. Mitään hyötyä ei ole kirjata niitä ylipitkiä vuoroja vihkoon todisteeksi.

        6) Vuororaporteista työaikakirjanpidon saa suoraan. Olisi jo korkea aika noidenkin tietojen siirtyä sähköisesti myös kuljettajalle esimerkiksi sähköpostiin tai johonkin järjestelmään. Paperivihkolla työaikojensa kirjaaminen kuuluu jonnekin 50-luvun tukkimetsiin.
        Ja moniko noita työaikojaan siitä vihkosta muutenkaan jaksaa alkaa laskemaan? Ja kun palkkakaan ei tule niiden tuntien perusteella, vaan provisiona, niin ei siitä voi edes palkanlaskentaa tarkistaa.

        Eli täyttä paskaa koko vihko.


      • OletÄnkyrä
        Odertyos kirjoitti:

        1) Kuten punaisia päin käveleminen kun autoja ei näy missään.
        Sähköiselle muodolle, automaattisesti datan kautta kannatus. Jos tätä ei ole välityssoftaan integroitu, niin se ei ole kuskin syytä.

        2) Käytännössä ei saa koskaan ja jos se lottovoitto osuisikin, niin halvaksi tulisi verrattuna sen vitun vihkon roudaamiseen vuosien ajan.

        3) Saa ne sähköisesti.

        4) Eli ei valvo.

        5) Tuskin on merkitystä. Alan tapana tehdä ylipitkiä vuoroja joka tapauksessa. Mitään hyötyä ei ole kirjata niitä ylipitkiä vuoroja vihkoon todisteeksi.

        6) Vuororaporteista työaikakirjanpidon saa suoraan. Olisi jo korkea aika noidenkin tietojen siirtyä sähköisesti myös kuljettajalle esimerkiksi sähköpostiin tai johonkin järjestelmään. Paperivihkolla työaikojensa kirjaaminen kuuluu jonnekin 50-luvun tukkimetsiin.
        Ja moniko noita työaikojaan siitä vihkosta muutenkaan jaksaa alkaa laskemaan? Ja kun palkkakaan ei tule niiden tuntien perusteella, vaan provisiona, niin ei siitä voi edes palkanlaskentaa tarkistaa.

        Eli täyttä paskaa koko vihko.

        Vastaan panet, sanokoon laki ihan mirä,tahansa. Änkyrä!


      • Mulkeroinen
        Odertyos kirjoitti:

        1) Kuten punaisia päin käveleminen kun autoja ei näy missään.
        Sähköiselle muodolle, automaattisesti datan kautta kannatus. Jos tätä ei ole välityssoftaan integroitu, niin se ei ole kuskin syytä.

        2) Käytännössä ei saa koskaan ja jos se lottovoitto osuisikin, niin halvaksi tulisi verrattuna sen vitun vihkon roudaamiseen vuosien ajan.

        3) Saa ne sähköisesti.

        4) Eli ei valvo.

        5) Tuskin on merkitystä. Alan tapana tehdä ylipitkiä vuoroja joka tapauksessa. Mitään hyötyä ei ole kirjata niitä ylipitkiä vuoroja vihkoon todisteeksi.

        6) Vuororaporteista työaikakirjanpidon saa suoraan. Olisi jo korkea aika noidenkin tietojen siirtyä sähköisesti myös kuljettajalle esimerkiksi sähköpostiin tai johonkin järjestelmään. Paperivihkolla työaikojensa kirjaaminen kuuluu jonnekin 50-luvun tukkimetsiin.
        Ja moniko noita työaikojaan siitä vihkosta muutenkaan jaksaa alkaa laskemaan? Ja kun palkkakaan ei tule niiden tuntien perusteella, vaan provisiona, niin ei siitä voi edes palkanlaskentaa tarkistaa.

        Eli täyttä paskaa koko vihko.

        Työajan seuraamisessa työntekijän ja työnantajan intressit menevät osittain ristiin. Taksialan työnantajilla on kuulemma luvattoman usein vaikeuksia luovuttaa työaikakirjanpidosta lakisääteisiäkään tietoja, mikäli työntekijä tarvitsee niitä omaan käyttöönsä(työttömyysturva jne.). Työnantajat pelkäävät tässä kohtaa vastuutaan laittomista ylitöistä ja maksamattomista sunnuntaikorvauksista ym., vaikka muutoin ovat suorastaan kiimassa kuljettajan tekemistä ilmaisista ylitöistä.

        Suosittelen työajan seurantaa oman tuntiansion seuraamiseksikin. Jatkuvat runsaat ylityöt ilmaiseksi tehtynä ovat nopea tie hautaan vailla taloudellista järkeä.


      • Odertyos
        Mulkeroinen kirjoitti:

        Työajan seuraamisessa työntekijän ja työnantajan intressit menevät osittain ristiin. Taksialan työnantajilla on kuulemma luvattoman usein vaikeuksia luovuttaa työaikakirjanpidosta lakisääteisiäkään tietoja, mikäli työntekijä tarvitsee niitä omaan käyttöönsä(työttömyysturva jne.). Työnantajat pelkäävät tässä kohtaa vastuutaan laittomista ylitöistä ja maksamattomista sunnuntaikorvauksista ym., vaikka muutoin ovat suorastaan kiimassa kuljettajan tekemistä ilmaisista ylitöistä.

        Suosittelen työajan seurantaa oman tuntiansion seuraamiseksikin. Jatkuvat runsaat ylityöt ilmaiseksi tehtynä ovat nopea tie hautaan vailla taloudellista järkeä.

        Kyllä se käsitys omista tuntiansioista pysyy ihan vuororaporttien perusteella.

        Toisaalta pitkissä vuoroissa provisiopalkalla nyt ei muutenkaan aina paina vuoroa alusta loppuun oikeasti töitä tehden, joten tuntipalkka ei vertailukelpoinen oikeiden työpaikkojen kanssa, joissa jatkuvasti rullaava tuntipalkka myös velvoittaa jatkuvaan työntekoon.

        Oikeassa olet siinä, että tällä alalla palkkatodistuksien saaminen on yksi helvetti ja viimeisenä vittuiluna alalta lähtevät vielä menettävät sen takia työttömyystukensakin.


      • Mulkeroinen
        Odertyos kirjoitti:

        Kyllä se käsitys omista tuntiansioista pysyy ihan vuororaporttien perusteella.

        Toisaalta pitkissä vuoroissa provisiopalkalla nyt ei muutenkaan aina paina vuoroa alusta loppuun oikeasti töitä tehden, joten tuntipalkka ei vertailukelpoinen oikeiden työpaikkojen kanssa, joissa jatkuvasti rullaava tuntipalkka myös velvoittaa jatkuvaan työntekoon.

        Oikeassa olet siinä, että tällä alalla palkkatodistuksien saaminen on yksi helvetti ja viimeisenä vittuiluna alalta lähtevät vielä menettävät sen takia työttömyystukensakin.

        Noin minä itsekin ajattelin, että ei palkalla väliä, kun saa pitää taukoja miten haluaa. Määrättyyn rajaan saakka positiivisuutta riitti, vaan Bernerin ansiosta päätin lakata olemasta positiivinen. Heinäkuun jälkeen puhalsin pelin poikki muutamasta syystä:

        1.) Ne**eri- ja muslimikiintiöni oli jo valmiiksi täynnä. Monikulttuurisuus ei todellakaan paranna työympäristöä taksialalla, vaikka en nyt jaksa alkaa tehdä mitään yksityiskohtaista erittelyä asiasta.

        2.) Oman arvioni mukaan sääntelyn purku ei ainakaan nosta ansiotasoa työsuhteessa asettaessa pitkälläkään aikavälillä. Lyhyellä aikavälillä näkyvillä oli paljon epävarmuustekijöitä ja ansiotason heilahtelua. Tämän lisäksi aiemmin alaan sitoutuville porkkanana tarjolla ollut oma taksilupa ja sitä myöten ansiotason paraneminen kertaluokkaa ylemmäs vedettiin kertalaakista vessanpöntöstä alas. Oman auton toki saa helposti nykyään, mutta sillä ei tienaa mitään.

        3.) Työn ja asiakkaiden arvostus katoaa , kun homma mielletään aiempaa enemmän kehitysmaalaisten työllistämisleiriksi. Toisaalta nautin ajatuksesta, että Uber-kiimaiset äppien runkkaajat saavat nyt sitä mitä tilasivat, eli valita vapaasti kuljettajansa ne*erin ja muslimin väliltä.

        Todettakoon, että kun hommasta pääsi kertaalleen irti ja sen lisäksi on ollut puolisen vuotta aikaa selvittää ajatuksiaan, niin en lähtisi ylipitkiin työvuoroihin enää edes aseen piippu ohimolla. Tästä eteenpäin mennään sitten mieluummin vaikka työttömänä kuin alipalkattuna 200-250h per kk.


      • Odertyos
        Mulkeroinen kirjoitti:

        Noin minä itsekin ajattelin, että ei palkalla väliä, kun saa pitää taukoja miten haluaa. Määrättyyn rajaan saakka positiivisuutta riitti, vaan Bernerin ansiosta päätin lakata olemasta positiivinen. Heinäkuun jälkeen puhalsin pelin poikki muutamasta syystä:

        1.) Ne**eri- ja muslimikiintiöni oli jo valmiiksi täynnä. Monikulttuurisuus ei todellakaan paranna työympäristöä taksialalla, vaikka en nyt jaksa alkaa tehdä mitään yksityiskohtaista erittelyä asiasta.

        2.) Oman arvioni mukaan sääntelyn purku ei ainakaan nosta ansiotasoa työsuhteessa asettaessa pitkälläkään aikavälillä. Lyhyellä aikavälillä näkyvillä oli paljon epävarmuustekijöitä ja ansiotason heilahtelua. Tämän lisäksi aiemmin alaan sitoutuville porkkanana tarjolla ollut oma taksilupa ja sitä myöten ansiotason paraneminen kertaluokkaa ylemmäs vedettiin kertalaakista vessanpöntöstä alas. Oman auton toki saa helposti nykyään, mutta sillä ei tienaa mitään.

        3.) Työn ja asiakkaiden arvostus katoaa , kun homma mielletään aiempaa enemmän kehitysmaalaisten työllistämisleiriksi. Toisaalta nautin ajatuksesta, että Uber-kiimaiset äppien runkkaajat saavat nyt sitä mitä tilasivat, eli valita vapaasti kuljettajansa ne*erin ja muslimin väliltä.

        Todettakoon, että kun hommasta pääsi kertaalleen irti ja sen lisäksi on ollut puolisen vuotta aikaa selvittää ajatuksiaan, niin en lähtisi ylipitkiin työvuoroihin enää edes aseen piippu ohimolla. Tästä eteenpäin mennään sitten mieluummin vaikka työttömänä kuin alipalkattuna 200-250h per kk.

        Enhän minä sitä tarkoita, ettei palkalla väliä, totta vitussa sillä on väliä. Pointti vain se, että jos vuorolistassa lukee vaikka 16-2 ja tietää joka tapauksessa siitä vielä jatkavansa viiteen asti, niin ei ole mikään pakko ottaa joka tuntia ihan tosissaan, vaan siinä voi ottaa iisisti ja käydä pari tuntia välissä vaikka kotona. Ja tämä siis jos provisiolla, jolloin kukaan ei maksa kotona makailustasi.
        Tämä mielellään hiljaisempien tuntien löysäily vielä nostaa oikeasti tehtyjen tuntien tuntipalkkaa, jos siis kaikkein surkeimmat tunnit onnistuu pitämään taukoa.
        Eikä tämä ole todellakaan mikään palkan tai työolojen kehu, mutta yksi tapa tehdä työstä aavistuksen verran siedettävämpää. Mieluummin ajaa sen hiljaisen vuoron 240e kassan 8h todellisella työllä ja 4h tauoilla kuin 300e 12h todellisella työllä. Noista lisätunneista kun tässä esimerkissä rengille jäisi 5e/h (60/4*0.33) palkkioksi törkeän pitkästä työvuorosta ja se syö miestä oravan lailla.

        Muuten alasta pitkälti samaa mieltä. Tosin en syytä vapauttamista välttämättä. Eihän sekään ihan tervettä ole ollut, että yli kymmenen vuotta ajettuaan on saanut rahakoneen. Ja toiset jo paljon nopeammin. Toisaalta nythän tämä vasta perverssiä on, kun ennen vapautusta mukaan ehtineet saavat istua rahakoneen päällä ilman, että uusilla olisi edes kymmenessä vuodessa mahdollisuutta samaan.

        Tosin on se vapautus ollut voimassa esimerkiksi ravintola-alallakin jo iät ajat ja kyllä sieltä löytyy kannattavia yrityksiä ja maksetaan normaalit palkat. Miksei sama voisi onnistua takseissa? Ja ravintola-alallakin on kulttuurinrikastajat tekemässä vitosen lättyjä, mutta silti on jäänyt tilaa myös suomalaisille yrittäjille ja työntekijöille.
        Hyvin suunniteltu ja hoidettu taksifirma kenties pystyisi samaan, eli maksamaan reilut palkat ja toimimaan kannattavasti. Nyt vaan suljetut välitysmonopolit tekevät homman vaikeaksi, toistaiseksi apit eivät ole kilpailukykyisiä.

        Tosin vaikka alalla menestyisikin, niin ei tässä enää pitkään mene, kun robotit vievät työt.


      • Extaksiihanaa
        Odertyos kirjoitti:

        Yrittäjän liikevaihdot eivät ole rengin ongelma.
        Itselleni ei yli kuuteen vuoteen yhtään tarkistusta. Jos tulisikin kerran sakot tuosta, niin aika halvalla pääsisi säästettyyn työmäärään nähden. Pelkästään vihkot olisivat maksaneet saman kuin sakko.

        Olenko sanonut että liikevaihto on rengin ongelma?? Pysy asiassa. Tarkastuksia piti taksitarkastajat ainakin kerran vuodessa ,viranomaiset harvemmin. Ja entäs sitten... jos ajopäiväkirjaan muutaman asian merkitseminen sinulle on noin vaivalloista niin minulle tulee mieleen miten suhtaudut asiakkaisiin ja siihen että sinulla on työpaikka josta saat tuloja....


    • karseetasiis

      Masentavaa joo, ranteet auki kun firman nimeä ei näy kuin kuitissa.

    • Miliisi

      Jos ajopäiväkirjaa ei ole tai se on puutteellisesti täytetty, niin 15 päiväsakkoa napsahtaa

    • Jeisson

      Kirjaa on helppo käyttää, kun sen oikein ymmärtää. Mieluummin ajopäiväkirja kuin piirturi. Päivän aloitusmerkintä riittää ja seuraavassa vuorossa voi muistella, miten ne tauot oikein menivät. Työaika suunnilleen aina noin 8 tuntia.
      Yleensä merkkasin näin.
      Työaika 18.00-5.00, tauot 22-01, työaika 8.00 h

      • anonyymi_sne

        Mitä virkaa sillä paskapaperillasi sitten on työajanvalvonnan kannalta, jos täytät tauot seuraavana päivänä?

        Jos tarkastus tulee kello kolmelta aamuyöllä, niin sakot tulee, vaikka olet tunnollisesti liparettasi mukana kantanut vuosikausia ja siihen raapustanut työaikasi taukoineen.

        Eiköhän noissa välitysohjelmistoissa nykyään ole aina ”piirturi” mukana, vieläpä sijainnit ja kaikki kirjautuvat. Pelkkää vittuilua siis laittaa työntekijä täyttämään samoja tietoja, mitkä ainakin välityssofta mittari jo kirjaavat automaattisesti.


      • Jeisson

        Tietoa voi jakaa, ymmärrystä ei.

        Päivän aloitusmerkintä riittää vuoron aikana, se on ilmeisesti hyväksytty käytäntö. Itsekin olen ratsiasta sillä selvinnyt.

        Ero on yksinkertainen, ilman täytettyä päiväkirjaa voi tulla sakko, vuororaportillasi on vessapaperin arvo siinä tilanteessa.


      • anonyymi_pft
        Jeisson kirjoitti:

        Tietoa voi jakaa, ymmärrystä ei.

        Päivän aloitusmerkintä riittää vuoron aikana, se on ilmeisesti hyväksytty käytäntö. Itsekin olen ratsiasta sillä selvinnyt.

        Ero on yksinkertainen, ilman täytettyä päiväkirjaa voi tulla sakko, vuororaportillasi on vessapaperin arvo siinä tilanteessa.

        No eihän sillä päiväkirjalla siinä tapauksessa tee mitään, kun ei siitä pysty katsomaan todellisia lepoaikoja. Sen ainoa funktio on siis sakkojen välttäminen. En osta.


      • kuljettajatar
        anonyymi_pft kirjoitti:

        No eihän sillä päiväkirjalla siinä tapauksessa tee mitään, kun ei siitä pysty katsomaan todellisia lepoaikoja. Sen ainoa funktio on siis sakkojen välttäminen. En osta.

        Sinunkaan ne tauot pitää laittaa! Eihän kukaan muu sitä voi tietää! Tuossa oli aikaisemmin hyvä kommentti-tietoa voi antaa, ymmärrystä ei.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

      Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      361
      2853
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

      Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1559
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

      vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

      Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1088
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

      Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      1007
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

      Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      978
    7. En sano tätä pahalla

      Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      943
    8. Pieni nainen, paras nainen

      Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      918
    9. Ei mitään menetettävää

      Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      908
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

      Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      849
    Aihe