Seurakuntaoppi ja -laiset

Usein on ajatuksissani seurakunta, mitä se on ja keitä siihen kuuluu. Niin usein saa kuulla seurakuntaopista, niin paljon olen lukenut Raamatusta näitä uskon perusasioita; kaste, uudestisyntyminen, Jumalan lapseuden saaminen, oikeat opit, mm. seurakuntaoppi.
Luin juuri veljeni yhtä sp-viestiä. Se alkoi tuolla Markuksen evankeliumin kohdalla.

Kysyn:
"Kuka on tuo eräs, joka ei ole Jeesuksen seurassa? Mitä ovat nuo riivaajat, joita hän ajaa ulos ihmisestä Jeesuksen nimessä, mutta ei kutenkaan ole ollut Jeesuksen ja opetuslapsien joukossa?"

Jeesuksen vastaus kertoo paljon - kun Jeesuksen nimeen toimii, ei ole Jeesusta vastaan, on Hänen puolella, eikö niin?

Mitä on nuo voimalliset teot, joita tekemällä ei ole Jeesusta vastaan, vaan Hänen puolellaan? Mitä on Kristuksen maljallinen vettä? Onko se Hänen Sanansa?

Markus 9: 38-41:
38 Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä".
39 Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.
40 Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme.
41 Sillä joka antaa teille juodaksenne maljallisen vettä siinä nimessä, että te olette Kristuksen omia, totisesti minä sanon teille: se ei jää palkkaansa vaille.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onsekummapaikka

      Perusasia = > evenkaliumi kuuleminen, vastaanottaminen, uudestisyntymä, kaste jne..!

      eli mikä ihme siinä on että aina pitää vetää hiukan sivuun, kerrotko aloittaja mistä löydät Raamatustasi kirjoittamasi järjestyksen, j a kun et löydä mistään, miksi silti laitat sen nurinpäin, kerro!

    • Kirjoitin siinä järjestyksessä asioita, joita olen kovasti ajatellut, lukenut ja niistä keskustellut.

      Olen saanut armon uskoa. Ensin olin Sanaa kuulemassa, sitten minut pysäytettiin, sain uskon, sen jälkeen menin rippi-isän luo, sitten menin korjaamaan jälkiäni. Oliko oikea järjestys vanhurskauteen? Kerro!

      Palataan alkuperäiseen viestiini. Osaatko sinä antaa joitain kommentteja (Raamattuun pohjautuvia) joihinkin kysymyksiini? Tai miten sinä koet tuon paikan Raamatusta, mitä itse ajattelet tuon kohdan lukemisen jälkeen?

      • Vaeltava

        Ok, mutta vanhurskauttamiseen ei kuulu rippi-isän luokse meneminen eikä jälkien korjaaminen. Uskovan ihmisen elämään kylläkin voi kuulua.


      • Vaeltava kirjoitti:

        Ok, mutta vanhurskauttamiseen ei kuulu rippi-isän luokse meneminen eikä jälkien korjaaminen. Uskovan ihmisen elämään kylläkin voi kuulua.

        No ei kuulukaan. Ne ovat kuitenkin asioita ja toimia, joita Jumalan lapsen tulee tehdä matkalla Tiellä. Niin synnittömäksi ei pääse, että voisi matkata. Kommentoithan sinäkin aloituskysymyksiini, eikä vain näihin jatkoihin.


      • Vaeltava kirjoitti:

        Ok, mutta vanhurskauttamiseen ei kuulu rippi-isän luokse meneminen eikä jälkien korjaaminen. Uskovan ihmisen elämään kylläkin voi kuulua.

        " Vaeltava "
        -
        Meno rippisän tykö on tekoa, ei uskoa
        Aabraham uskoi ja katsottiin hänelle vanhurskaudeksi .
        -
        1.Moos. 15:6 .
        -


      • näinsemeneetämäasia

        Uskoontullut ihminen korjaa jälkensä sitä mukaa kuin Pyhä Henki niitä nostaa esiin.
        Jos et ole kuuliainen, siitä alkaa jo heti uskovan kasvun hidastuminen ja se taas poikii uutta hitautta ja epäkuuliasuutta, eli oikein teit, niinhä Sakkeuskin teki kuten luemme.
        Jos olet kuulianen, sillä on siunauksensa tavall a tai toisella ennemmin tai myöhemmin.


    • ToivottomuudestaToivoon

      Antaisiko Jeesus itse vastauksen alkuperäiseen kysymykseen Johanneksen evankeliumissa?
      'Minä olen tosi viiniköynnös, ja minun Isäni on viinitarhuri. Jokaisen minussa olevan oksan, joka ei tuota hedelmää, hän karsii pois. Jokaisen oksan, joka tuottaa hedelmää, hän puhdistaa, että se tuottaisi runsaampaa hedelmää. Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, minkä olen teille puhunut. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Kuten oksa ei voi tuottaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viiniköynnöksessä, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viiniköynnös, te olette oksia. Joka pysyy minussa, ja jossa minä pysyn, hän tuottaa paljon hedelmää, sillä ilman minua te ette saa aikaan mitään. Jos joku ei pysy minussa, hänet heitetään pois kuin oksa, ja se kuivuu.'
      Me emme saa kaikkiin kysymyksiin meitä tyydyttäviä vastauksia. Tiedämme, että opetuslapsetkin ihmettelivät, että näinkö vähän on niitä jotka tulevat autuaaksi. Vastaus tähänkin oli, että pyytäkää ahtaasta portista päästä sisälle. Ei lukumäärää, ei ihmisryhmiä, ei mistä uskontokunnasta tai -liikkeestä, ei mitään muuta tuntomerkkiä kuin edellämainitut ja mitä Raamattu muutakin vastaavaa kertoo.
      Jeesus ei selvästikään halunnut missään vaiheessa tyydyttää meidän uteliaisuuden nälkäämme.
      Meille jää suuri ilon aihe siitä, että olemme itse päässeet ahtaasta portista sisään.
      Iloitsemme uskon ystävistämme, mutta uskomme tietenkin niin, kun kerran Jeesus niin sanoi, että kuka ei ole meitä vastaaan on meidän puolellamme, kun hän kerran Jeesuksen nimeen toimii jne...
      Tämän meille ulkopuolisen toiminta ei ole meiltä pois, mutta ilmeisesti Jeesus hänet hyväksyy. Eikö se olekin iloinen asia?

    • näintänään

      Uskon alkutaipaleella ja kasvun siinä vaiheesa kun ollaan vielä lapsia, voi kuuluua sekin että tarvitaan rippi-isää, ja siinä tapauksessa että menneisyyden sopimist avaativat kohteet ovat kuolleet tai jossain tietymättömissä, silloin voi tulla tilanne että kasvaneempi uskova ikäänkuin vapauttaa heikomman uskovan epätietoisuudesta miten toimia jne.
      myöhemmin jos usko saa kasvaa täyteen miehuuteen, huomaa senkin olleen tarpeetonta, koska kaikki langat kuitenkin on kiinni Jeesuksessa kristuksessa, niin sitä alkaa tajuta että minunkin uskoni lanka on kiinni vaijn Hänessä ja saan keskustella ilman välimiehiä suoraan Pyhän Hengen kanssa joka kirkastaa Kristuksen jokaiseen tilanteeseen ja antaa avun ja vapauden myöskin.

    • JeesusOnAinutTie

      Spekulöaatiot kiinnostavat monia. Kunhan ei lähde spekulaatioiden perään, vaan antaa Jeesuksen Kristuksen pukea syntisen ihmisen vanhurskaudellaan.

      Mark. 16:14 Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.

      Mark. 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
      Mark. 16:16
      1. Joka uskoo
      2. ja kastetaan,
      3. se pelastuu;
      4. mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

      Mark. 16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
      Mark. 16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
      Mark. 16:19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
      Mark. 16:20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      132
      1734
    2. Jos sinua kiinnostaa nainen

      tai olet miettinyt, niin ei minulla ole ollut ketään. Olen viettänyt hiljaista ja yksinäistä elämää. En ole "käynyt nais
      Ikävä
      57
      1401
    3. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      49
      1139
    4. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      79
      1010
    5. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      371
      861
    6. Miksi toisille löytyy kumppani, mutta joillekin ei?

      Usein ihmettelee, miten helppoa joillekin on löytää seuraa. Jo nuoresta asti on kumppani vierellä ja jos tulee ero, vaih
      Sinkut
      124
      729
    7. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      38
      694
    8. aa eli nyt tajuan..

      eli siis pitkä-aikainen vaikeus parisuhteen saamisesta johtuu omalta kohdaltani alhaisesta yhteiskunnallisesta asemasta.
      Sinkut
      117
      685
    9. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      17
      651
    10. Mikähän auttaisi kun kuIIi

      Seisoo kun lipputanko. PaIIien sitominen antaa voimakkaan orkun mikä jeesaa himoja hetkeksi, mutta se panetus tulee pian
      Ikävä
      69
      636
    Aihe