Paniikkihäirö ja Brintellix

InkedErection

Onko kokemuksia kuinka hyvin auttanut paniikki / psyk. som. oireisiin? Aiemman lääkkeen haittavaikutusten takia vaihto olisi suunnitteilla.
Kiitos

10

3516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mietipäsitä

      Eihän kukaan toinen voi tietää miten se sinuun vaikuttaa. Ihminen on yksilö ja jokaiselle vaikutus on omanlaisensa.

      • InkedErection

        No kyllähän määrätyt lääkkeet auttavat tai eivät auta paremmin kuin toiset vaikka yksilöllistä onkin. Kyse onkin siitä kunnBrintellix ei ole SSRI lääke ja suht uusi niin saankai mä nyt kokemuksia kysellä


    • Nator

      Ei auta. Voit toki aina kuvitella että auttaa. Saat vain hitonmoisenmäärän haittavaikutuksia. Serotoniinin kanssa ei kannata leikkiä. Mene lääkärille joka antaa oikeita lääkkeitä jotka auttavat oikeasti. esim. Pregabalin tai Xanor Depot.

      • Hyvälääke

        Diapam on hyvä ja turvallinen lääke.
        Itse käytän 30 mg/pvä jaettuna x3.
        Suosittelen kaikille meille "hulluille"!


      • InkedErection

        No siinä meillä yksi idiootti taas huoh. Xanoreitahan sitä kattaa alkaa syömään tai seuraava vastaa "että Diapameja". Joo no ihan tiedoksi olen syönyt Xanoreita ja Diapamia olen syönyt 18 vuotta 35mg/vrk. No eivät ole todellakaan oikea lääke. Bentsot anna enää mistään vastetta, syön vain jotta pysyy vieroitusoireet pois. Bentsokoukku on ihan vihinviimeinen


      • InkedErection
        Hyvälääke kirjoitti:

        Diapam on hyvä ja turvallinen lääke.
        Itse käytän 30 mg/pvä jaettuna x3.
        Suosittelen kaikille meille "hulluille"!

        Niin on. Kauanko olet syönyt? Minä. 18v ja lääke ei enää auta lainkaan. Itseasiassa toleranssi kasvoi jo 2 - 3 vuodessa. Toivottavasti kukaan ei ota susta oppia


      • Nator

        Mulla menos kahdeksas vuosi Xanor depottia 4mg aamusta kerralla ja toimii vieläkin erittäin hyvin. Kokeiltu noita ssri ja snri lääkkeitäkin mutta musta tuli aivan seinähullu niistä. Mulla ei myöskään toimi muut rauhoittavat kuin Xanor. Kokeiltu on rivatrillit ja diapamit ja ei mitään hyötyä niistä.


      • Anonyymi
        InkedErection kirjoitti:

        No siinä meillä yksi idiootti taas huoh. Xanoreitahan sitä kattaa alkaa syömään tai seuraava vastaa "että Diapameja". Joo no ihan tiedoksi olen syönyt Xanoreita ja Diapamia olen syönyt 18 vuotta 35mg/vrk. No eivät ole todellakaan oikea lääke. Bentsot anna enää mistään vastetta, syön vain jotta pysyy vieroitusoireet pois. Bentsokoukku on ihan vihinviimeinen

        Diapam menny yli 25v, vieläkin auttaa ahdistuneisuus jaa paniikkihäiriöön. Nyt tosin annos puolitettu ja paniikkikohtaukset tuli takaisin. Ny sit kokeillaan tota Brintellexiä vaikka tiedossa on toimiva lääke mikä ei aiheuta sivuvaikutuksia


    • Anonyymi

      Käytin tätä lääkettä puoli vuotta. Aiheutti mulle ahdistusta, ylivireyttä ja vaikeuksia aggression tunteiden kanssa (joita yhtäkkiä oli entistä enemmän). Lopulta noin 5 kk käytön jälkeen tulivat pelkotilat. Lääkitys lopetettiin ja oireet loppuivat muutamassa päivässä. Ennen sitä en osannut ajatella oireiden johtuvan lääkkeestä vaan jotenkin ajattelin niiden johtuneen muuttuneesta elämän tilanteestani. Vasta jälkikäteen huomasin asiayhteyden ja se siis selvisi hyvinkin nopsaan koska muutuin hetkessä takaisin omaksi itsekseni. Etisin tietoa vortioksetiinista (vaikuttava aine) ja todentotta tuoteselosteen varoitukset ja käyttöön liittyvät varotoimet kohdassa lukee

      "Aggressio/agitaatio

      Masennuslääkkeillä, kuten vortioksetiinilla, hoidetuilla potilailla voi myös ilmetä aggression, vihan, agitaation ja ärtyisyyden tunteita. Potilaan tilaa ja taudin tilaa on tarkkailtava tarkasti. Potilaita (ja heidän hoitajiaan) on kehotettava hakeutumaan lääkärin hoitoon, jos aggressiivista/kiihtynyttä käytöstä ilmenee tai se pahenee."

      Aloin googlettaa lisää ja löysin lisätietoa aiheesta: Alankomaissa on todettu yli 70 tapausta missä tämä lääke on aiheuttanut aggressiivisuutta. Asiasta on uutisoinut myös World Healt Organization (WHO Pharmaceuticals newsletter no. 5 2019).

      Olen nyt tosiaan lopettanut tämän lääkkeen ja jos nyt jotain tässä viisastuin niin tosi paljon ehdin ottaa selvää, pyytää apua ja harjoitella aggression tunteiden kanssa toimeen tulemista niin että omana itsenäni nyt varmasti tiedän miten niiden asioiden kanssa tulee toimeen kun olen kovemman kautta joutunut harjoittelemaan.

      Varovaisuutta ihmiset ja leppoisaa syksyä :)

      • Anonyymi

        Tiedän pari ihmistä joille Brintellix aiheuttti elimistön täydellisen lamaantumisen. Ei pystynyt nousemaan sängystä vaikka kuinka yritti, syömään lähteminen kesti tunnin, suihkuun yritti mennä mutta ei pystynyt riisuutumaan, samat vaatteet viikkoja yötä päivää. Ajatus jumiutui niin että jos esim. söi ei pystynyt saamaan aikaan ymmärtämään mitä ympärillä tapahtui. Koko ajan tajusi tilanteen mutta ei voinut sille tehdä mitään. Joutui sairaalaan ja siellä pidettiin vakavasti psykoottisesti masentuneena, mutta tuo mieleltään täysin tässä ajassa ja tilanteessa kykenevä elämään kertoo ettei ole psykoottinen. Sairaalassa ei lääkäri ymmärtänyt Brintellixin vaikutusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe