Sokea Reettakin tiesi,

ei-sokea

etteivät Häjyt ja Ruma Vallesmanni tule sopimaan samaan koppiin! Nyt on kymmenen vuotta hasaattu. Hattun nosto näille kahdelle häjyjen jälkelääselle, jotka uskalsivat viimein nostaa kissan pöydälle. Lisää vain esiin näitä Takalan Vesan kaltaisiakin, jotka pystyvät asioita käsittelemään järkevästi ja entiseen ylihärmäläiseen malliin. Ei kymmenen vuoden takainen liitos varmaankaan johtunut siitä, että ylihärmäläiset ja kortesjärveläiset olisivat lähimmäisen rakkaudesta ja auttamishalusta menneet kauhavalaisille apuun heidän rahavaikeuksissaan. Eikä varmaankaan syynä liitokseen ollut pelko tulevaisuudessa itsenäisenä pärjäämisestä. Nyt rohkeutta ja sinnikkyyttä rehellisin keinoin!

19

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omiin_housuihin

      Kuseminen lämmittää vain hetken.

      • PeukkuPeukkuPeukku

        Juuri näin.


    • Tyioop

      Härmät mihkään lähäre.Kunhan uhoavat.Köyhiä kun ovat,niin pakko pysyä Kauhavas.

    • Kirvesmiehenä ja mittamiehenä. Jos metrimitalla mitataan kaikkien kuntien velkoja ja rahavaroja. 90-2000 luku oli aika tasaista molemmilla. Rahavarat noin 2metristä - 4 metriin ja velat noin 4 metriä. Mutta 2000-2018 kuntien omat varat ovat nousseet vain 6.metriin , mutta velat ovatkin nousseet 18.metriin. (käsitittääkö viisaat näin yksinkertaista taulukkoa.) Eli kyllä kaikki kunnat ovat syöneet enempi kuin tienanneet.
      Otetaampa vaikka naapurikunnan Isonkyrön velkamäärä on nousemassa tänä vuonna reilusta 500 eurosta yli 860 ... Tämähän on pieni velkamäärä vaikka verrattuna Vaasaan ja Seinäjokeen.
      Mutta onko se loppupeleissä niin , että nämä kunnat jotka eivät ole kuntaa yrittäneet kasvattaa pärjäävät parhaiten, kun ovat pelänneet että loppuu halvat rengit jos kuntaan tulee lisää työpaikkoja

    • KunnasKaikkiHyvin

      Härmät istuu Kauhavaan kuin nenä päähän. Siis erinomaisen hyvin. Turhaa ja toivotonta on lähteä jo sovittuja asioita venkuloimaan. Liitos tuli ja liitos eletään.

      • Kyllästynyt

        ... Kunnes erotaan. Aamen.


      • Kuntalaista_
        Kyllästynyt kirjoitti:

        ... Kunnes erotaan. Aamen.

        Ei löydy pykälää eikä kohtaa jossa mainittaisiin eron mahdollisuus.
        100% turhaa jauhamista kaikki tämä.


      • Faktaapöytään

        Kuntarakennelaki ei myöskään kiellä eroa.


      • härmälääsethaisee
        Faktaapöytään kirjoitti:

        Kuntarakennelaki ei myöskään kiellä eroa.

        Esa, mitäpä luulet muuttaako eduskunta kuntalakia sen takia, kun härmäläisillä on paha mieli?


    • Sampalle_

      Tulukaa Sampan grillille ja selevitetähän tämä asia.
      Kauhavalaasten varusteena kaksneuvoonen ja härmäläisillä MSK-plastin mittatilaustyönä valmistama muovinen haarukka.

      • Kyllästynyt

        Se muovinen haarukka on salainen aseemme... Pistämme sillä Kauhavalaiset poskeen.


    • härmälääsethaisee

      Miksiköhän Ylihärmä ei pelastanut Alahärmän kuntaa aikoinaan? Nykyään ollaan niin yhtenäisiä, mutta ennen kuntaliitosta ei tullut kysymykseen, että Yllihärmä olis maksanut Alahärmän velkoja!
      Kuinkahan kävis itsenäisessä Härmän kunnassa, oliskohan entiset Ylihärmäläiset valmiita rakentamaan Alahärmään uudet koulut, liikuntahallit, terveyspalvelut ja ylläpitämään kunnan palveluita!

      • dhjtkuy

        Ylihärmästä rahat. Alahärmästä pierut. Ei siitä mitään tulisi. Riita korkeentaan.


    • PoisPoisPois

      Me ei täälä Lapualla ymmärretä, mitä jesusta tuallaaset pellehärmät elvistelöö. Pikkukylät on pikkukyliä, eikä niiren pitääsi elvistellä ollenkaan. Lapua olis valamis ottamaan koska tahansa Kauhavan liitoskaverikseen, muttei koskaan pellehärmiä riitapukareineen.

      Ottakaapa tästä koppi. Kauhava, irtauduppa pellehärmistä ja liity Lapuaan. Saadaan jokseenkin vähän yli 20-tuhannen asukkaan kaupunki, välimatkakin lyhyt. Härmät voi sitten vaihtaa maakuntaa vaikka Keski-Pohjanmaahan, Pietarsaareen tms, ei pellehärmälääset ansaatte kuulua Etelä-Pohjanmaahan.

      • tyioop

        Joo ei nuo härmälääset sovi kenenkään kans.Ei eres yli ja alihärmälääset keskenänsä.Todella vaikeaa sakkia.Pthyi !


      • ÄläpäsUnohra

        Meitä on tääl Lapual onneksi järkevä enemmistö, jos meinaan Lapuan kuntaliitoksista puhutaan. Lapuan suunta on täysin selvä eli Seinäjokea kohoren tähyämme. Että ei kannata huurella katteetonta koppia kauhavalaisille


      • härmälääsethaisee

        Peräseinäjoki on jo olemassa


      • Anonyymi
        ÄläpäsUnohra kirjoitti:

        Meitä on tääl Lapual onneksi järkevä enemmistö, jos meinaan Lapuan kuntaliitoksista puhutaan. Lapuan suunta on täysin selvä eli Seinäjokea kohoren tähyämme. Että ei kannata huurella katteetonta koppia kauhavalaisille

        Koskas se teidän tasapäitten versio ireaparkista tuloo valamhiksi nii saisitta tekin jotaki elämää sinne kosolan maahan


      • Anonyymi

        miksi lapualle simpsiölle rakennettiin näkötorni no että lapualaaset isät jotka käy ylihärmäs töis käyvät näyttämäs lapsilleen missä on isän amerikka


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe