Lehdissä oli juttua tuosta, kun alkaa kirkon yhteisvastuukeräys ja 60% siitä menee ulkomaille ja kotimaahan jää vain 40%.
Miksi hitossa tuonne ulkomaille työnnetään tuota rahaa, kun sitä on tehty jo vuosikymmeniä ja mikään ei ole siitä sen paremmaksi muuttunut!
Laitettaisiin täällä kotimaassa ensin asiat kuntoon ja jos rahkeita riittää, niin sitten avustuksia muualle!
Täältä maksetaan kehitysapuja hirmuset summat ulkomaille ja oli siitäkin uutista miten rahoja käytetään ihan muuhun, kuin oli tarkoitus. Kukaan ei kuitenkaan tehnyt mitään, vaan jotku puolueet vaatii, että kehitysapurahoja pitäisi vielä nostaa. Varsinaisia urpoja nuokin päättäjät.
Kyllä olis kirveellä töitä! ://
Että mua ärsyttää ! :/
98
<50
Vastaukset
Johan helpotti, kun sai kiukun pihalle.
Mitä te ajattelette tästä asiasta?
Jokaisella on varmasti mielipide tällaiseen asiaan, jos vähänkään seurailee asioita.- kunnonmiesz
Sipilä on suvakkien kans samaa mieltä,ja myös Suomen kirkko tukee sipilää huolimatta siitäkin,että sipilä on lesta ei tosin aito lestad mutta lesta kumminki.Ja mitä kirkon avustuksiin ulkomaille tulee en ole luottanu kirkkoon pitkään aikaan kirkollisverosta suurin osa menee irstaan papiston ja "hyvien" kirkon työntekijöiden palkkoihin:) loput menee ulkomaille ei köyhille yksinhuoltajille ei Suomen puolesta taistelleille sotaveteraaneille kirkko anna mitään eikä sairaille yleensä oman maan kansalaisille annetaan almuja! eroon eusta eroon kirkosta!
- Just_joo
kunnonmiesz kirjoitti:
Sipilä on suvakkien kans samaa mieltä,ja myös Suomen kirkko tukee sipilää huolimatta siitäkin,että sipilä on lesta ei tosin aito lestad mutta lesta kumminki.Ja mitä kirkon avustuksiin ulkomaille tulee en ole luottanu kirkkoon pitkään aikaan kirkollisverosta suurin osa menee irstaan papiston ja "hyvien" kirkon työntekijöiden palkkoihin:) loput menee ulkomaille ei köyhille yksinhuoltajille ei Suomen puolesta taistelleille sotaveteraaneille kirkko anna mitään eikä sairaille yleensä oman maan kansalaisille annetaan almuja! eroon eusta eroon kirkosta!
Siinä on taas yksi sotaveteraanin selässä ratsastaja.
kunnonmiesz kirjoitti:
Niin eihän tuo kirkko mikään köyhä instituutio ole.
Olen sitäkin ihmetellyt, että kun ihmiset maksaa ikänsä kirkollisveroa, niin edes rippikoulu ei ole ilmainen. Hautajaiskulut tulee liki yhtä kalliiksi kuin kirkkoon kuulumattomallakin, joten herää kysymys miksi maksetaan??tinttu-liina kirjoitti:
Niin eihän tuo kirkko mikään köyhä instituutio ole.
Olen sitäkin ihmetellyt, että kun ihmiset maksaa ikänsä kirkollisveroa, niin edes rippikoulu ei ole ilmainen. Hautajaiskulut tulee liki yhtä kalliiksi kuin kirkkoon kuulumattomallakin, joten herää kysymys miksi maksetaan??Henkilöstökuluista säki maksat. Toi saarnaaminen vaatii lantin jos toisenki... ;)
artagnan kirjoitti:
Henkilöstökuluista säki maksat. Toi saarnaaminen vaatii lantin jos toisenki... ;)
Niinpä..ja sielläkin kerätään vielä kolehdit..
- Pois_ikeestä
tinttu-liina kirjoitti:
Niinpä..ja sielläkin kerätään vielä kolehdit..
Niinpä...ja miten olisi järkiinsätuleminen, tuo satuolennon palvomisen ja sen loputtoman pohjattoman lähetystyökassan täyttämisenkin lopettaminen.
Eroamalla kirkosta ja uskonlahkosta voit myös verosuunnittelulla ja maksamillasi kymmenyksillä kartuttaa sitä, omaa kassaa. Josko vielä haluaa sitten johonkin keräykseen tai tarkoitukseen omaa rahaa laittaa, niin hyyvä. Pois_ikeestä kirjoitti:
Niinpä...ja miten olisi järkiinsätuleminen, tuo satuolennon palvomisen ja sen loputtoman pohjattoman lähetystyökassan täyttämisenkin lopettaminen.
Eroamalla kirkosta ja uskonlahkosta voit myös verosuunnittelulla ja maksamillasi kymmenyksillä kartuttaa sitä, omaa kassaa. Josko vielä haluaa sitten johonkin keräykseen tai tarkoitukseen omaa rahaa laittaa, niin hyyvä.No mä en ala kenenkään uskoa moittimaan, kun en itsekkään pidä itseäni täysateistina. En ole mikään kirkkouskovainen, mut jos joku on, niin sitten on.
Se, etten ole ateisti, niin tarkoittaa sitä, että olen avoin kaikelle.
Tuossa alempana tuo itkijä, joka vinkui etten ole maksanut mihinkään mitään, niin aikalailla on kirkollisveroakin tullu maksettua elämäni aikana. Niin kauan kuin sitä maksan, niin en enää osallistu keräyksiin.
- AutaArmiasNäitä
Sinä et ole latin latia toisen ihmisen hyväksi antanut joten lopeta uikuttaminen. Aina on jokin oma nurkka sen verran vinossa ettei hätää kärsivälle kehitysmaan lapselle senttiäkään tarvitsisi antaa. Häpeä vähän. Mutta ethän sinä osaa.
Mistä sinä tiiät mitä minä olen maksanut??
Siinä taitaa olla oikein suvakkitäti taas puolustamassa asiaansa. Taidat olla just niitä ihmisiä, joka tänne raahais kaikki ulkolaiset ilmatteeks asumaan ://
Sitä paitsi et taukki ymmärtänyt muutenkaan tuota aloitusta. Tässä on myös kysymys siitä, että hätää kärsiville kerätään rahaa, mutta se raha ei koskaan mene sinne minne se kuuluu! :/ilmannimiiä kirjoitti:
Mitä pahaa tinttu-liina on tehnyt ku valitatte hänelle? Rahat ulkomaille? Mitä järkeä?
Ei tuosta kannata välittää.
On olevinaan joku pyhä maailmanparantaja.
- rankPappa
Eipähän ärsytä, kun ei ole vielä koskaan tullut pistettyä lanttiakaan mihinkään kirkon kerjäykseen, paitsi aikoinaan tulin tyhmyyksissäni maksaneeksi kirkollisveroa, kunnes älysin erota.
Minä aikoinani aina laitoin noihin keräyslippaisiin ja laitoin myös muihin keräyksiin, mutta en laita enää. En todellakaan osallistu enää kustantamaan jonkun n****ripampun uima-altaisiin ja puutarhoihin ym.
tinttu-liina kirjoitti:
Minä aikoinani aina laitoin noihin keräyslippaisiin ja laitoin myös muihin keräyksiin, mutta en laita enää. En todellakaan osallistu enää kustantamaan jonkun n****ripampun uima-altaisiin ja puutarhoihin ym.
Nii.. Uuden lastensairaalan keräykseen laitoin silloin kun kerättiin ja se ei harmita, oli tärkeä asia.
- Tiedoksi_vain_kaikille
tinttu-liina kirjoitti:
Nii.. Uuden lastensairaalan keräykseen laitoin silloin kun kerättiin ja se ei harmita, oli tärkeä asia.
Ihan varmaan niin ja kuten tiedämme, kepuministeri Anne Bernerin firma rahastaa lastensairaalalta miljoonavuokrat, siinä raha menee oikeaan osoitteeseen.
Tiedoksi_vain_kaikille kirjoitti:
Ihan varmaan niin ja kuten tiedämme, kepuministeri Anne Bernerin firma rahastaa lastensairaalalta miljoonavuokrat, siinä raha menee oikeaan osoitteeseen.
Eihän tässä maailmassa voi enää mihinkään luottaa.
Joka tapauksessa nyt on uusi lastensairaala pystyssä ja nuo sairaat lapset ansaitsivat sen.- Halvalla_piti_tehdä
tinttu-liina kirjoitti:
Eihän tässä maailmassa voi enää mihinkään luottaa.
Joka tapauksessa nyt on uusi lastensairaala pystyssä ja nuo sairaat lapset ansaitsivat sen.Taitaa olla jo homeessa sekin laitos.
Halvalla_piti_tehdä kirjoitti:
Taitaa olla jo homeessa sekin laitos.
Tuo on kyllä outoa, että noin uudesta rakennuksesta löytyy jo vikoja. Luulisi nykyaikana osattavan jo rakentaa.
tinttu-liina kirjoitti:
Tuo on kyllä outoa, että noin uudesta rakennuksesta löytyy jo vikoja. Luulisi nykyaikana osattavan jo rakentaa.
No. Kiirellä tehty
Tiedoksi_vain_kaikille kirjoitti:
Vali väli.
ilmannimiiä kirjoitti:
No. Kiirellä tehty
Ois vaan luullu, että ku vanha vuoti ku seula, niin uudesta olisi tehty nykyaikana kunnollinen.
♡♡ R.I.P. Matti Nykänen♡♡
Olipa surullinen uutinen :(
Eipä tule enää Matin veroista mäkihyppääjää.ilmannimiiä kirjoitti:
No. Myi omat mitalinsa aikoinaan.
Ei niitä myyty, vaan pantattiin. Nyt ovat museossa näytillä..jos oikein muistan.
Ja Matti on omalla työllään ne mitalit ansainnu.
Tuossa yläpuolella on linkki Mattia koskevaan uutiseen. Täytyy taas kerran suuresti ihmetellä ihmisten käytöstä. Nyt kun henkilö on poissa, niin mikä tarve on joillakin mennä laukomaan niin typeriä asioita..Tämmösessä tapauksessa kyllä pätee se, että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin kannattaa olla hiljaa. Kukaan ihminen ei ole niin puhdas, että olisi oikeutettu osoittamaan toista sormella.tinttu-liina kirjoitti:
Ei niitä myyty, vaan pantattiin. Nyt ovat museossa näytillä..jos oikein muistan.
Tuossa yläpuolella on linkki Mattia koskevaan uutiseen. Täytyy taas kerran suuresti ihmetellä ihmisten käytöstä. Nyt kun henkilö on poissa, niin mikä tarve on joillakin mennä laukomaan niin typeriä asioita..Tämmösessä tapauksessa kyllä pätee se, että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin kannattaa olla hiljaa. Kukaan ihminen ei ole niin puhdas, että olisi oikeutettu osoittamaan toista sormella.Nii.pieni selvennys... Matti panttasi mitalit ja jossain vaiheessa tehtiin rahakeräys ja museo sai mitalit ja Matti rahaa niistä..
Hyvä, kun päätyivät museoon.
Tää asia on nyt kuitenkin toisarvoinen.tinttu-liina kirjoitti:
Tuossa yläpuolella on linkki Mattia koskevaan uutiseen. Täytyy taas kerran suuresti ihmetellä ihmisten käytöstä. Nyt kun henkilö on poissa, niin mikä tarve on joillakin mennä laukomaan niin typeriä asioita..Tämmösessä tapauksessa kyllä pätee se, että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin kannattaa olla hiljaa. Kukaan ihminen ei ole niin puhdas, että olisi oikeutettu osoittamaan toista sormella.Niin. Mutta harmittaa ku pantas ne aikoinaan. Ei pystyny ostaa niitä takaisin... Hyvä ihminen oli mutta pyöritys hänen ympärillä oli liikaa kuten Toni Niemisen kohdalla.. Harmi ku lehdet eivät jättäneet häntä rauhaan..
ilmannimiiä kirjoitti:
Niin. Mutta harmittaa ku pantas ne aikoinaan. Ei pystyny ostaa niitä takaisin... Hyvä ihminen oli mutta pyöritys hänen ympärillä oli liikaa kuten Toni Niemisen kohdalla.. Harmi ku lehdet eivät jättäneet häntä rauhaan..
No hän panttas ku tarve oli, ja hänenhän ne oli.
Kyllä kai molemmat käyttivät toisiaan hyväkseen, mutta toi Seiska-lehti kyllä selkeesti eli Matin kustannuksella.tinttu-liina kirjoitti:
No hän panttas ku tarve oli, ja hänenhän ne oli.
Kyllä kai molemmat käyttivät toisiaan hyväkseen, mutta toi Seiska-lehti kyllä selkeesti eli Matin kustannuksella.Se oli et sankarista valtakunnan pelleks...
artagnan kirjoitti:
Se oli et sankarista valtakunnan pelleks...
Mulle Matti on aina urheilusankari. Aina oon seurannu mäkihyppyä, paitsi nyt ei kyllä ole paljon seurattavaa, ku eivät pärjää.
On surullista, että kun ihminen on ujo ja jännittäjä, niin hakee sitten rohkeutta alkoholista :(
Sitten on näitä hyväksinäyttäjiä, jotka edesauttaa kaikkea tarjoamalla matkoja ja viinaa, että saadaan hyviä ja myyviä lööppejä. Mieli kun on heikko, niin ei ole helppoa ottaa ohjaksia omiin käsiin. Se myös, että nuorena joutuu pyöritettäväksi, niin pistää vähemmästäkin pään sekaisin. Noin on käynyt monelle lapsille ja nuorille näyttelijöillekkin ulkomailla.tinttu-liina kirjoitti:
Mulle Matti on aina urheilusankari. Aina oon seurannu mäkihyppyä, paitsi nyt ei kyllä ole paljon seurattavaa, ku eivät pärjää.
On surullista, että kun ihminen on ujo ja jännittäjä, niin hakee sitten rohkeutta alkoholista :(
Sitten on näitä hyväksinäyttäjiä, jotka edesauttaa kaikkea tarjoamalla matkoja ja viinaa, että saadaan hyviä ja myyviä lööppejä. Mieli kun on heikko, niin ei ole helppoa ottaa ohjaksia omiin käsiin. Se myös, että nuorena joutuu pyöritettäväksi, niin pistää vähemmästäkin pään sekaisin. Noin on käynyt monelle lapsille ja nuorille näyttelijöillekkin ulkomailla.Höh..ei hyväksinäyttäjiä vaan käyttäjiä.
- kaapin-takaa
tinttu-liina aloitit oikeasta asiasta.
Toivoisin, että tulisit ylos "kaapista", eli tuonne anoniimi osastolle, koska täällä rekatuissa nukutaan talviunta.Herranen aika..piti oikein vähän aikaa miettiä, että mitä mun jutuissa oli semmosta, mikä saa luulemaan mua "kaapissa" olevaks?. :)))
No, mikäs rekatussa nimimerkissä on huonompaa kuin tuossa mustassa? Tavalliset ihmiset molempien takana. Ainoo vaan, ettei rekatun tarvi kuvia klikkailla.tinttu-liina kirjoitti:
Herranen aika..piti oikein vähän aikaa miettiä, että mitä mun jutuissa oli semmosta, mikä saa luulemaan mua "kaapissa" olevaks?. :)))
No, mikäs rekatussa nimimerkissä on huonompaa kuin tuossa mustassa? Tavalliset ihmiset molempien takana. Ainoo vaan, ettei rekatun tarvi kuvia klikkailla.Ja helppoa.. On kivaa olla rekattuna
tinttu-liina kirjoitti:
Herranen aika..piti oikein vähän aikaa miettiä, että mitä mun jutuissa oli semmosta, mikä saa luulemaan mua "kaapissa" olevaks?. :)))
No, mikäs rekatussa nimimerkissä on huonompaa kuin tuossa mustassa? Tavalliset ihmiset molempien takana. Ainoo vaan, ettei rekatun tarvi kuvia klikkailla.Älä välitä. Älä lähde palstalta
ilmannimiiä kirjoitti:
Älä välitä. Älä lähde palstalta
No ei tuossa mitään hirveetä ollu.
Ei tuollaset meikäläistä häipymään saa...ainoastaan tää kirjoittajapula. Viitti kakkosressuks alkaa ja eipä tarvetta olekkaan. Eihän tää ainoa paikka kirjoitella ole..ykkösenä on ollu kumminki.
Hyvä että ovat museossa ne mitalit. Harmi vaan ku joutui luopumaan niistä
- Minun_kantani_tämä
Minä kunnioita kirkon tekemää diakoniatyötä, kymmenettuhannet suomalaiset lapsiperheet ovat saaneet sieltä apua, kun mistään muualta ei enää ole saatu. Kokkolassakin tiedän satoja, he saavat ostokortin jolla ei voi kaljaa, eikä tupakkaa ostaa vaan ruokaa lapsille.
Minä kyllä maksan kirkolliveroni, olen aina maksanut ja tulen aina maksamaan. En kuulu mihinkään lahkoon tai ryhmään, olen aivan tavallinen suomalainen kirkon rivijäsen.No ei sitä kukaan sano, etteikö hienoa työtä tuo avustaminen, mutta kyllä noista rahoista loppujen lopuksi menee pieni osa avustukseen.
Tuon kirkollisveron ei tarvis kyllä mennä tulojen mukaan, vaan kaikilla kirkkoon kuuluvilta menis joku tietty summa tuonne. Oon kuullu, että joillakin on tuo vero yli 800 e / vuosi..aika iso summa , jolle et saa oikeastaan mitään vastinetta.
Minä aikoinaan olin siinä luulossa, että rippikoulu on ilmainen ja hautausjutut maksaa pikkiriikkisen verrattuna kirkkoon kuulumattomiin.
Jokaisella tietysti on oma kanta näihin asioihin ja saa ollakkin.tinttu-liina kirjoitti:
No ei sitä kukaan sano, etteikö hienoa työtä tuo avustaminen, mutta kyllä noista rahoista loppujen lopuksi menee pieni osa avustukseen.
Tuon kirkollisveron ei tarvis kyllä mennä tulojen mukaan, vaan kaikilla kirkkoon kuuluvilta menis joku tietty summa tuonne. Oon kuullu, että joillakin on tuo vero yli 800 e / vuosi..aika iso summa , jolle et saa oikeastaan mitään vastinetta.
Minä aikoinaan olin siinä luulossa, että rippikoulu on ilmainen ja hautausjutut maksaa pikkiriikkisen verrattuna kirkkoon kuulumattomiin.
Jokaisella tietysti on oma kanta näihin asioihin ja saa ollakkin.Siis paljonko luterilaisen rippikoulun käyminen maksaa? Ainakin mun osallistuessa aikoinaan kristinoppikouluun, joka vastaa ortodoksinuorten rippikoulua ja on sen lisäksi vapaaehtoinen, seurakunta kustansi leirilläolon. Tuntuu hassulta, että käytännöissä voi olla noin suuri ero...
Ariel-the-Wondergirl kirjoitti:
Siis paljonko luterilaisen rippikoulun käyminen maksaa? Ainakin mun osallistuessa aikoinaan kristinoppikouluun, joka vastaa ortodoksinuorten rippikoulua ja on sen lisäksi vapaaehtoinen, seurakunta kustansi leirilläolon. Tuntuu hassulta, että käytännöissä voi olla noin suuri ero...
En tiedä tarkalleen paljonko se tänä vuonna on, mutta joskus aiemmin se oli liki 100e. Muistaakseni se vähän niinku ruokamaksuna menee. Hyvätuloiselle se ei varmaankaan ole mikään summa, mutta pienituloisille paljon.
Kun miettii sitä, kuinka paljon vanhemmat maksaa ja ovat maksaneet kirkollisveroa, niin minusta tuo ripppikoulu olisi ainakin saanut olla ilmainen.
Mukava nähdä sunki nikkiäs :)Stadis toi ripari tais olla 250 egee et oli maksut kohdillaan ;) Piispa sai elellä leveesti, ostaa kokista ja yöpyy sviitis...
- Näin_on_näreet
Kuuluisi olla ilmainen tuleville kirkollisveron maksajille! Käytäntö ei saa sitoutumaan.
- käläviäläinen
Siis paljonko luterilaisen rippikoulun käyminen maksaa? Ainakin mun osallistuessa aikoinaan kristinoppikouluun, joka vastaa ortodoksinuorten rippikoulua ja on sen lisäksi vapaaehtoinen, seurakunta kustansi leirilläolon. Tuntuu hassulta, että käytännöissä voi olla noin suuri ero...
Käläviällä 80 kymppiä, muualta ei tietoa.
artagnan kirjoitti:
Stadis toi ripari tais olla 250 egee et oli maksut kohdillaan ;) Piispa sai elellä leveesti, ostaa kokista ja yöpyy sviitis...
Muistan lukeneeni tuosta..
Mihin tässä maailmassa enää pystyy luottamaan, ku nuoki on vaan ylellisyyksien perään ja ulkomailla taas ovat irstaita lapsiin sekaantujia :/Näin_on_näreet kirjoitti:
Kuuluisi olla ilmainen tuleville kirkollisveron maksajille! Käytäntö ei saa sitoutumaan.
Niin saisi. Ahneus on vaan nykyään niin vahvaa, että kukaan/mikään laitos ym. ei ajattele kuin omaa persaustaan :/
- Yksinäinen_kulkija
Tulikos siellä juostua poikien perässä, leirillä meinaan;)
- Sun_flower
No maksoi liki satasen kun ite kävin, hukkaan meni neki rahat. Jouduitko hypätä seurakunnan tilaisuuksissa merkkejä keräämässä? Hermo tuumas itellä palaa siinäki hommassa:/
Sun_flower kirjoitti:
No maksoi liki satasen kun ite kävin, hukkaan meni neki rahat. Jouduitko hypätä seurakunnan tilaisuuksissa merkkejä keräämässä? Hermo tuumas itellä palaa siinäki hommassa:/
Muistan myös tuon eri paikoissa pomppimisen..
Arielille, että on tuo rippikoulu kaikille vapaaehtoinen myös luterilainen :)
Tuntu, että se oli ainaki aikoinaan vähän niinku perinne käydä, semmonen pikkunen pakkopulla. Ei sen puoleen, ihan mukavasti se meni :)
En tiedä miten nykyään, mut ennen sanottiin saavan naimaluvan ku käy rippikoulun.
Mä silloin luulin sen tarkottavan kamaripuuhia :))- Sun_flower
tinttu-liina kirjoitti:
Muistan myös tuon eri paikoissa pomppimisen..
Arielille, että on tuo rippikoulu kaikille vapaaehtoinen myös luterilainen :)
Tuntu, että se oli ainaki aikoinaan vähän niinku perinne käydä, semmonen pikkunen pakkopulla. Ei sen puoleen, ihan mukavasti se meni :)
En tiedä miten nykyään, mut ennen sanottiin saavan naimaluvan ku käy rippikoulun.
Mä silloin luulin sen tarkottavan kamaripuuhia :))Hitosti toi tympi kun vapaa-aika kului joissaki uskisnuorten illoissa. Se oli moro sitten kun muija oli tarpeeks vanha eroamaan kirkosta:)
Sun_flower kirjoitti:
Hitosti toi tympi kun vapaa-aika kului joissaki uskisnuorten illoissa. Se oli moro sitten kun muija oli tarpeeks vanha eroamaan kirkosta:)
Lähdit sitten käpälämäkeen samantien? :)
Minä en..vielä. En tiiä..oon niin käyny päässäni sotaa tuon asian kanssa :]- Sun_flower
tinttu-liina kirjoitti:
Lähdit sitten käpälämäkeen samantien? :)
Minä en..vielä. En tiiä..oon niin käyny päässäni sotaa tuon asian kanssa :]Meneepä omaan elämiseen neki rahat:)
Sun_flower kirjoitti:
Meneepä omaan elämiseen neki rahat:)
Aika moni on eronnut juuri siksi, kun laskevat että jää omaan talouteen nuokin rahat. Eipä voi moittia, kun ajattelee miten kallista eläminen on tässä maassa.
- Minun_kantani_tämä
Yhdenkään lapsen ei tarvitse jäädä rippikoulusta pois sen vuoksi ettei ole varaa. Tiedän aivan varmasti sen, ei muuta kuin yhteys seurakuntaan, niin varmasti asia järjestyy.
No ei varmasti, mutta miksi pitää tuossakin asiassa ahnehtia?
Joskus se on perheelle noloa mennä itkemään varattomuutta ja sitten yritetään maksaa, ja se on taas muusta pois.- Näin_on_näreet
Kynnys on korkea ottaa yhteyttä, näin arvelisin monen vähävaraisen kohdalla.
Kansanedustajatkin saivat sitten palkkionkorotuksen...
No, kyllähän he semmosen ovat ansainneetkin, kun oli ennestään niin pieni liksa. Niin pieni, että heidän on ollu pakko ajella valtion piikkiin taksillakin sinne sun tänne..- Näin_on_näreet
Nälkänsä takia korottivat;)
Näin_on_näreet kirjoitti:
Nälkänsä takia korottivat;)
Oman edun nälkä..
Voi hittolainen, ku mulla alkaa aina keittämään, kun näen Pilipali Orpon selittämässä kiukkusen näkösenä, ettei ole jakovaraa!! :/ Kyllä jakovaraa riittää aina, ku heille korotuksia tulee, ja riittää muuallekki jakaa!
Mä en vaan jaksa ymmärtää, että kun tässä maassa muka niin heikko tilanne on, niin miksi sitä rahaa tungetaan ulkomaille?? Ja eikös nyt korotettu näiden turvapaikanhakijoidenkin rahoja.. ://
Tavalliselta kantasuomalaiselta vietäs tuhkatki pesästä.
Mua ei kyllä enää huvita äänestää yhtään ketään. Samanlaisia tulkkuja koko sakki.
Uimaan meen
- tietämätönliinu
Miten aloittaja, tinttu-liina, kehtaa irviä ihmisiä, jotka vielä yrittävät tehdä hyvää toisille ihmisille, uhraamalla aikaansa ja varojansa saamatta itse mitää, ei edes kunniaa, koska pysyttelevät nimettöminä, eli minuakin ärsyttää tinttu -liinan aloitus yhteisvastuukeräyksestä.
Minusta tuollainen on ala-arvoista ja osoittaa tinttu-liinan täydellisen tietämättömyyden seurakuntien lähimmäisenrakkauden toimista.
Seurakunnat lähettävät esim. Thaimaan tyttökauppakaduille suomalaisia panemaan kapuloita mafian rattaisiin tässä epäinhimillisessä bissneksessä. Olisiko tinttu-liinusta lähtijäksi mafiaa vastaan? 13 vuotiaan prostituoidun elinikä ilman auttajaa on keskimäärin 7 vuotta.
Tinttu-liinu ottakoon selvää ja lisätköön tietämystään ennenkuin röyhkeydessään pilkkaa ihmisiä, jotka auttavat muita.Voi kiesus teitä laupiastanttoja!!
Kirjoitinko tuossa, että kaikki apu pitää poistaa? Irvailinko? NO EN!!
On se ihmeellistä, että joidenkin teidän laupiastanttojen mielestä kaikki varat pitäis suunnata ulkomaille, kun omassa maassakin on hätää kärsiviä. Ajatteletko yhtään tämän maan köyhiä, kodittomia, vanhuksia ja lapsia?
Suomi on pieni maa. Tämän maanko pitää pelastaa koko maailman hädänalaiset? Varmasti on autettu paljon, mutta mikään ei tunnu riittävän. On aika välillä keskittyä enempi oman maan ongelmiin ja auttaa ulkomaille, jos on vielä varaa!
Minä en pilkkaa ketään. Tarkoituksesi oli tahallaan ymmärtää väärin, että pääsisit aukomaan napaasi. Mene sinne ulkomaille rahojesi kanssa auttamaan, äläkä täällä isottele.- Sun_flower
tinttu-liina kirjoitti:
Voi kiesus teitä laupiastanttoja!!
On se ihmeellistä, että joidenkin teidän laupiastanttojen mielestä kaikki varat pitäis suunnata ulkomaille, kun omassa maassakin on hätää kärsiviä. Ajatteletko yhtään tämän maan köyhiä, kodittomia, vanhuksia ja lapsia?
Suomi on pieni maa. Tämän maanko pitää pelastaa koko maailman hädänalaiset? Varmasti on autettu paljon, mutta mikään ei tunnu riittävän. On aika välillä keskittyä enempi oman maan ongelmiin ja auttaa ulkomaille, jos on vielä varaa!
Minä en pilkkaa ketään. Tarkoituksesi oli tahallaan ymmärtää väärin, että pääsisit aukomaan napaasi. Mene sinne ulkomaille rahojesi kanssa auttamaan, äläkä täällä isottele.Kirkollisveronmaksajien pussista noiki rahat menee.
- Sun_flower
Ei tonne lähetystyöhön kukaan ilmatteeks lähde, palkka juoksee.
Sun_flower kirjoitti:
Ei tonne lähetystyöhön kukaan ilmatteeks lähde, palkka juoksee.
Laupiastantta tuossa liitelee...
Pakko kommentoida ettei diakonia apua helposti saa... Eikä muutakaan apua tai tukea... Moneen paikkaan pitää olla yhteydessä että saa jotain apua ja ny en tarkoita rahallista apua vaan henkistä apua että jaksaa normaalia arkea.
Elämä tressaa ja tukea tarvii ja joku taho jolle soittaa tarvittaessa kun on paha olo niin sellaisesta apua ei saa jos et halua kuolla.
Ihminen ei muka voi olla henkisesti loppu vaikkei halua kuolla oman käden kautta...
En vaan tiedä mitä pitäis tehdä että tajutaan että olen oikeasti ihan rikki... Mutta uskon että jonakin päivänä olen onnellinen...
Öisin valvon. Lääkkeitä en halua koska en halua turruttaa tunteitani vaan haluaisin käydä ne läpi ja jatkaa omaa elämää...
Jos saisin henkisen puolen kuntoon niin jaksaisin hoitaa omat asiat... Pyysin apua ja että joku väli aikaisesti potkisi mua eteenpäin mutta ihminen jolta pyysin apua puukotti mua selkään. En pyytänyt apua siksi että olen laiska vaan koska en ole päässyt asian yli ominvoimin...
Muistan kuinka olin onnellinen ja vapaa... Muistan niitä aikoja niin itken...
Pelkään että saan liian myöhään apua ja mun asioita ei pysty enää hoitamaan... Suomen pyrokratia on ihan kamala kun apua ei saa heti vaan pitää odottaa...
Seinät kaatuu mutten luovuta.tinttu-liina kirjoitti:
Laupiastantta tuossa liitelee...
Kokkolassa on ihmisiä jotka tarvitsee henkistä tukea ja sitä et saa jos et halua kuolla
tinttu-liina kirjoitti:
Voi kiesus teitä laupiastanttoja!!
Minä en pilkkaa ketään. Tarkoituksesi oli tahallaan ymmärtää väärin, että pääsisit aukomaan napaasi. Mene sinne ulkomaille rahojesi kanssa auttamaan, äläkä täällä isottele.Niin. Olen itse kohdannut sen kun pyysin apua niin sitä ei saa heti kun ei ole kokkolalla tai kelalla varaa
ilmannimiiä kirjoitti:
Niin. Olen itse kohdannut sen kun pyysin apua niin sitä ei saa heti kun ei ole kokkolalla tai kelalla varaa
Todella ikävä kuulla :(
Kyllä pitäisi olla kaikille saatavissa tukea ja apua, kun sitä tarvitsee. Ei saisi olla rahasta kiinni apu, joka on elintärkeää hätää kärsivälle ihmiselle.
Muutama vuosi sitten eräs tuttava olisi halunnut saada läheisensä laitoshoitoon, kun oli huolissaan tämän hengestä. Eipä saanut, vaan pistettiin kylmästi kotiin :(
En tiedä mitä sanoisin Ilmanimi... voin vaan sydämmestäni toivoa, että saat sitä apua jotenkin ja voit taas katsoa elämää eteenpäin luottavaisesti. Sinussa tuntuu olevan kuitenkin jonkinlaista sisäistä voimaa. Se on hyvä, kun käyt uimassa ja täällä kirjoittelet. Kaikenlainen tekeminen on hyväksi ♡tinttu-liina kirjoitti:
Todella ikävä kuulla :(
Kyllä pitäisi olla kaikille saatavissa tukea ja apua, kun sitä tarvitsee. Ei saisi olla rahasta kiinni apu, joka on elintärkeää hätää kärsivälle ihmiselle.
Muutama vuosi sitten eräs tuttava olisi halunnut saada läheisensä laitoshoitoon, kun oli huolissaan tämän hengestä. Eipä saanut, vaan pistettiin kylmästi kotiin :(
En tiedä mitä sanoisin Ilmanimi... voin vaan sydämmestäni toivoa, että saat sitä apua jotenkin ja voit taas katsoa elämää eteenpäin luottavaisesti. Sinussa tuntuu olevan kuitenkin jonkinlaista sisäistä voimaa. Se on hyvä, kun käyt uimassa ja täällä kirjoittelet. Kaikenlainen tekeminen on hyväksi ♡Niin. Enkä pelkäisi
- Jäsen_kuitenkin
Vapaaehtoiset lahjoittajat tietävät etukäteen mihin heiltä kerätyt rahat menevät, joten aloittaja voisi olla puuttumatta asioihin mitkä hänelle eivät mitenkään kuulu. Älä vain erehdy laittamaan mitään ko. keräykseen.
tinttu-liina kirjoitti:
Tähän tekis mieli kirjoittaa, että vedä.........mutta en kirjoita.
Miksei oman kaupungin asukkaita auteta silloin kun apua hakee vaan on kauhea pyrokratia?
Haluan apua koska en pärjää yksin mutta avun saaminen kestää- Realismi
tinttu-liina kirjoitti:
Tähän tekis mieli kirjoittaa, että vedä.........mutta en kirjoita.
Hymyile. Älä itke. Kokkola on kohta vallattu.
- AitoTOSIrealistiKokkola
Olen tästäkin aiheesta kirjoitellut kymmeniä vuosia. Suomalaiset tummut ja tuharit eivät tiedä minne heidän lahjoituksensa päätyy. Minä tiedän, joten en ole koskaan antanut penniä enkä senttiäkään ulkomaanapuun. Kerätyillä rahoilla maksetaan satojen Suomalaisten "lähetyssaarnaajien" palkat, matkat, majoituksen, vaatetuksen, lääkkeet, päivärahat jne. Turha lienee jatkaa tätä loputonta listaa. Pieni osa varoista päätyy kehitysmaiden organisaation ylläpitoon, johtajiston (diktaattorien) taskuihin. Mikä kamalinta, niin viimeisillä euroilla ostetaan aseita. Eli avun kohde - köyhälistö, lapset vanhukset jne eivät saa muuta kuin "lämmintä kättä"... Hah hah haaa!!!...
Vai on paavi nyt myöntänyt, että papit on rietastellu nunnien kanssa ja osaa nunnista on pidetty seksiorjina.. :[
Herttinen sentään... niin vakava asia, mutta jostain syystä mua meinas naurattaa. Ei raiskaukset, vaan tämmönen että mikä on, ku ei papitkaan enää hillitse itseään.. :]- Näin_on_näreet
Uskovaisista löytyy pahimmat irstailijat
Uskovaisista löytyy pahimmat irstailijat
Noo.. jos himohiiri puree, nii mikäs siinä, mut luulis pappien nyt käyttäytyvän vähän asiallisemmin ja olettaisi heiltä kunnollista käytöstä.
Jos ei himojaan voi hillitä, niin sitten ottaa loparit ja menee ilotaloon rietastelemaan..Siellä sitä saa hässiä ihan koko rahan edestä..
- autakotimaisia
Tinttu-liina vaikuttaa ammattirienaajalta.
Nämä kirkon ja seurakuntien rahat on tutkittu moneen kertaan, meneekö ne oikeaan kohteeseen ja kaikkien kirkonarvostelijoiden tiedoksi, että ne menee parhaiten, koska välikäsiä ja organisaatioita on vähemmän kuin ns. maallisilla keräyksillä. Arvostan kyllä niitäkin. Lukekaa edes keskipohjanmaa niin saatte luotettavaa tietoa .
Tinttu liinu toivotti ulkomaille auttajat, no mitä sanot siihen kun pakolaisaallon tullessa kaltaisesi määkivät kuorossa miksei niitä auteta sinne kotimaihinsa, ettei ne ryntää tänne.
Ammattiparjaajia ja mustamaalaajia ei voi miellyttää.
Mene sinäkin tinttu -tantta auttamaan rdes kotimaata ja lopeta muiden auttajien parjaaminen.Vai että oikein ammattirienaajalta....
Vielä kerran..en ole sanonut siten, ettei mitään apua minnekkään saisi antaa, mutta niinkuin tuossa aloituksessa on, niin 60% ulkomaille ja vain 40% jää kotimaahan. Miksei vaikkapa toisinpäin?
Sitäpaitsi vuosikymmenet ulkomaille on autettu ja missä se näkyy?? Mulle herää vaan tää kysymys, että milloin siellä on valmista?
Noihin pakolaisaaltoihin en sano, että miksei auteta kotimaihinsa vaan sanon, että rajat kiinni jos ei ole oikeita hädänalaisia ole sieltä tulossa.
On sitä nyt hyvänen aika muitakin maita jotka auttaa. Ja kun todellakin miettii kuinka paljon noita maita autetaan monessa maassa, niin ei yhtään ihme, että ihmiset alkaa jo ihmettelemään tuota pohjatonta kaivoa!
- sokeat-oppaat
Syntiähän se on. Omat hylätään ja muualle esitetään rahanmahtia.
Kirkon mädännäisyyttä tuokin.No onhan se hyvä, että kirkko auttaa jonkin verran kotimaan varattomia, mutta voisi auttaa enemmänkin eikä suoltaa suurempaa osaa ulkomaille.
- itkuvirrenveisaajat
teitä kahtako pitäs vielä keräyksellä auttaa ? te saatte sossusta rahat, kun hätä tulee ja keskussairaalan päivystys on teitä varten maailman parhaine lääkäreineen. poliisi tulee kymmenessä minuutissa. mikä tahansa koulutus on teille ilmainen, jos hhaluatte kouluttautua. eri seurakunnat jakavat ruokakasseja vielä kaiken kukkuraksi. 18 vuotiaaksi yhteiskunta elättää jokaisen suomalaisen suurinpiirtein.
miten te kehtaatte päästää suustanne tuollaista sontaa ? ootteko te täysin pureskelematta nielleet tuon itkuvirren ulkomaista, antaneet aivopesta itsenne pienen porukan propakandalla???
ryhdistäytykää nyt jo, olette yhden maailman rikkaimman maan kansalaisia, joilla on kaikki mahdollisuudet itsekin parantaa omaa elämäänsä.- Näin_on_näreet
tinttu-liina kirjoitti:
En nyt kyllä ymmärtänyt kenelle tämä oli kohdistettu..
Peukun olet näköjään saanut.Käsinukke on CurlingGirl rekattuna;)
Käsinukke on CurlingGirl rekattuna;)
Ahaa..eipä tullu mieleenkään..
En minäkään ymmärrä ketä hän tarkoitti? En saa soskulta apua.
En edes silloin kun oli... Vaikein hetki mun elämässä... En tukea henkiseen hyvinvointiin. En minkäänlaista apua mutta selvisin sumusta ja pimeydestä.
En saanu tukea ja en saanu puhua ammattiauttajalle mun pahasta olosta... Selvisin... Mutta en voittajana..
Selvisin koska mua tarvitaan kun mun pikkuiset tarvitsevat minua ja ilman heitä en välttämättä kirjottaisi ny tänne...
Heistä en ikinä luovu sillä ilman heitä en Jaksa nousta aamuisin
Iltiksessä oli juttu, että Gucci oli poistanu poolopaidan myynnistä, ku se oli nähty rasistisena. Onhan sitä esimerkiks karkkien nimiä muutettu, ku nekin oli loukkaavia.
Mitenkähän ennen ei ajateltu noin..Ei tullu mieleenkään, ku n*****ipusuja söi tai lakupötkyä, että siinä olis ollu mitään loukkaavaa jotakuta kohtaan.
Kaikista eniten mua ihmetyttää se, että jostain lapsille tarkotetusta ohjelmasta oli pitäny intiaanihahmo poistaa. Mä jotenkin näen tuollasen enempi kunnioituksena, ku on otettu mukaan.
Maailma on outo...ehkä minäkin joidenkin mielestä, ku mulla on vahvat mielipiteet. Vois luulla veemäiseksi, mut oon kaukana semmosesta :))ilmannimiiä kirjoitti:
Niin. Tokkopa pulti pois ohjelmaa sais nykyää tehdä
No Pulttiboissia itsessään varmaan, mutta saamelaismiehet eikä mannet varmaa olis enää mukana.
Elämä on outoa
Sanos se.. :]
Mulla on tällä viikolla ollu aika kriittinen viikko. Jotenkin sitä on pitäny kaikki epäkohdat ynnä muut iskeä mieleen oikein urakalla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1539049Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492729Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292511- 572501
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971885- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231763Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461295Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091207Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61156