Millä tavalla whiptail edistymis-ikkuna synkronoidaan

Turbo-Urpo1

Oletetaan että haluat viihdyttää käyttäjää näyttämällä whiptail edistymis-ikkunaa sen ajan kun wget lataa jotakin tiedostoa taustalla. Millä tavalla latauksen edistyminen synkronoidaan whiptailin gauge näyttöön. https://i.postimg.cc/Gpf92vkG/whiptail01.png

11

1579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turbo-Urpo1
      • Turbo-Urpo1

        Hitto miten hyvältä tuo näyttää, on niin selkeä ja yksi selitteinen ettei tosikaan. Mutta ei mitään hätää sinäkin voit saada samat näkymät kun asennat Linux Mint 19 Xfce 64-bit käyttöjärjestelmän ja siihen Windows XP teeman ja hyvin lähelle samaa päästään myös Manjaron asennuksella jopa Fedorakin taipuu tähän samaan jopa helpommin kuin Manjaro.

        No ei se tuo ollut se asian ydin vaan whiptailin synkronointi wgetin kanssa. Outoja juttuja varmaan monelle, mutta antaa vähällä vaivalla ilmettä omiin Bash komentoputkiin. Olen huomannut että joka kerta kun minä nostan jonkun asian pöydälle ensikertaa, se torjutaan vedoten milloin mihinkin. Mutta aina asiaan lähtee joku syventymään ja tulokset näkyy 2kk - 6kk sisällä vasta, uusina asiaa käsittelevinä avauksina.

        Niin siinä käy tämäkin avauksen kanssa, mutta odotetaan se pari kuukautta, olen varma että joku kykeenee jo nyt omin päin syventymään asiaan, tuoden uuden avauksen kun on siihen valmis. Tuolla on Python kysely, johon ei vielä ole kukaan antanut toimivaa vastausta. minä en ole pitänyt kiirettä vastaamisella vaikka niitä seuraankin, koska jos nyt menen ja annan oikean esimerkin ei kukaan ole asiasta enään kiinnostunut vaan hyvä ja opettavainen avaus hylätään siihen. Vain tekemällä oppii, ja kun on hyvä avaus niin hyvin moni pyrkii asian ratkaisemaan ennen muita, se on riittävä motivaatio monelle.

        Tämä että minut tunnetaan miehenä jolla on kyky tehdä näitä juttuja, lamaannuttaa vastaajat koska kukaan ei usko että kysymyksessä olisi oikea avun tarve, eikä mitään sädekehää ole näin saatavissa vaikka jonkin ratkaisun tarjoaisikin, johtaa siihen että jokainen keskittyy vain vittuilemaan ja arvostelemaan mutta vaikka sen tiedostankin en malta olla välistä tekemättä avauksia joissa riittää pähkäiltävää pitemmällekin ehtineelle.

        Hitto oikoluvulle viskasin kirjoituksen kun oli näin pitkä, eikä yhtään virhettä, nyt taisi olla ajatuksetkin mukana kirjottaessa.


    • Turbo-Urpo1

      Tuon animaation koodin poistivat, yritin tehdä helpoksi paikallisen testaamisen.

    • riittää_viihteesi

      Olettaisit vaihteen vuoksi, että tietokoneen käyttäjä on aikuinen eikä kaipaa tuollaista ns. viihdettä, kuten ei muutakaan ehdotuksiasi, kuten jotain värikkäitä lomakkeita.

      • Turbo-Urpo1

        Kysyinkö sinulta jotakin ns. viihteestä. Debianissa varmaan kaivataan vähän väriä kun se on niin hiton ankea ympäristö. Ja sinunkin kannattaa seurata tarkasti mitä kirjoittelen, vaikka ihan vain opin vuoksi.

        Aikuisista puheen ollen, sinäkin saatat olla iältäsi täysi-ikäinen, mutta muu kehityksesi viiltää pahasti jäljessä. Älyltään normaalisti kehittynyt ei kirjoittele vihamielisiä kannanottoja joka postaukseeni. Tätä tähän mennessä on harrastanut M-Kar mutta sinusta en ole varma kun tuo tapa jolla viestisi kirjoitit viittaa pikemminkin siihen että asialla "code_red", joka tässä hiljattain sai turpaansa väittelyssä on nyt sitten päättänyt kirjoitella pahan suopia viestejä salanimillään.


    • copypaste

      Onhan tuosta koodia jo valmiina. Lataa vaikkapa ubuntun lähdekoodi.

      • Turbo-Urpo1

        Ei saatana sotketa tähän mitään Ubuntuja, sellaiset koodit joutaa jorpakkoon.


      • olet_se_win-hihhuli
        Turbo-Urpo1 kirjoitti:

        Ei saatana sotketa tähän mitään Ubuntuja, sellaiset koodit joutaa jorpakkoon.

        Sotke jorpakkoon. Meinaan että polje jorpakkoon.


      • Turbo-Urpo1
        olet_se_win-hihhuli kirjoitti:

        Sotke jorpakkoon. Meinaan että polje jorpakkoon.

        Se riippu siitä kuka sen sanoo,
        Windows käyttäjä sanoo minun olevan "olet_se_Linux-hihhuli"
        Ubuntun käyttäjä sanoo minun olevan "olet_se_Windows-hihhuli"

        mutta oli miten oli, aina olen joku "hihhuli", arvonimiä tuppaa tulemaan niin etten edes muista kaikkia.


    • Turbo-Urpo1
      • Anonyymi

        Ei voi olla totta, jo 2019 tarjosin näin älykkäitä esimerkkejä, eikä nämä jästipäät eivät vielä tänäpäivänäkään ymmärrä näistä yhtään mitään.

        Kun tämän päivän kirjoituksia lukee, tulee tunne että tieto taito tällä saralle on mennyt taaksepäin, ihmiset eivät edes osaa kirjoittaa saatikka että rakennettaisiin jotain jonka ymmärtäminen on selvästi vaatinut itsensä kehittämistä määrätietoisesti.

        Ne jotka jo tuolloin ymmärti esimerkkejäni on todennäköisesti työllistäneet itsensä alan kasvavilla työmarkkinoilla ja tänne on jäänyt tämä "PYLLYMAJA" porukka majojaan rakentamaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1522
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1329
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1172
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1129
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      955
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      795
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      720
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe