Juuri ennen kaupantekoa selvisi, että pennulla vain 4 alaetuhammasta. Kasvattaja kirjoitti, että purenta ok, mutta puuttuvien hampaiden takia ei voi käyttää jalostuksessa ainakaan virallisesti. Kuittasi vaan ohimennen, eikä siitä sen enempää.
Miten tähän nyt pitäisi suhtautua? Pyytää kuitenkin huikeaa 1700€ täyttä hintaa. Kaiken järjen mukaan kun ostaa rekisteröityä kallista rotukoiraa oletettavasti hyvältä kasvattajalta, on minusta oletus, että koira on tällöin myös jalostukseen ja näyttelyihin sopiva (peräänkuulutan erityisesti terveyttä) tai muuten siitä pitää saada hinnanalennus.
Kuulin tuttavaltani (joka kysyi omalta kasvattajaltaan), että alaetuhampaiden puuttuminen voi myöhemmin aiheuttaa isoja ongelmia, - kulmurit voi mennä kitalaesta läpi tms, kertoi hän. Särähti myös korvaan, että kasvattaja kirjoitti minulle, ettei voi käyttää jalostukseen ainakaan virallisesti. Eihän silloin pitäisi ollenkaan käyttää minusta...
Paljonko hinnanalennusta ja onko silti aivan liian riski juttu? Toivon mahdollisimman realistisia vastauksia.
Koiralta puuttuu hampaita - hinnanalennus vai liian riski
3
285
Vastaukset
- 1000eur
Älä maksa jalostuskoiran hintaa tuollaisesta vikapennusta. En ostaisi koskaan tuollaista, koska iän myötä hampaita voi joutua poistamaan ientulehdusten takia, ja paras olisi olla lähtötilanteessa 6 6 etuhammasta. Roskaa myy sinulle ylihintaan, arvaan että hän puijasi sinut tekemään siitä kaupat kohtuuttomaan hintaan, eikö?
- koiraharrastaja2
Oletko ostamassa jalostus- tai näyttelykoiraa? Siihenhän tuo ei ehkä käy, jos pysyvistäkin hampaista jää puhkeamatta osa, eikä kannata edes ostaa siihen tarkoitukseen.
Kotikoiraksi ja lemmikiksi käy varmaan vallan hyvin. Myyjä päättää hinnan ja ostaja sitten joko maksaa tai jättää ostamatta. - tarkkana
Tästä on jo ketju.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24745359Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3111240Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy20710873Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369711Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858528Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236511Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03220Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys302239- 381643
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261520