Olisko tämä sitten hyvä?

Jokohan_tärppää

7

976

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuosta samasta käytiin keskustelu juuri pari päivää sitten:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15546155/onkohan-hyvakin-sony

Eli kyse on pienikennoisesta kamerasta pitkällä zoomilla. Homma on vähän kuin katsoisi erilaisia polkupyöriä. Ei millään pääse yhtä nopeasti kuin autolla. Olitko sinä edellisessäkin takana?

Canonisti aina tyrkyttää sitä etsintä. Onhan siitä joskus hyötyä, mutta ilmankin pärjää. Jos etsintä ei kaipaa, niin ei kaipaa.

Jos kuvanlaatua kaipaa, niin tässä on paras diili:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/28532/gscjg/Canon-PowerShot-G7-X-Mark-II-digikamera

• Canonisti_

Etsin ja oikea kuvausasento vaikuttaa kuvan tärähtäniseen enemmän kuin yksikään vakaaja. Etsimettömät härpäkkeitä ovat syvältä.

Toki voi pitää kameran alla pientä jalustaa, esimerkiksi pientä Gorillapod’ia ja tule kamera aina johonkin pintaan. Se ei ole kovin vaikeaa, mutta jalustan kanssa tuo ei enää mene taskuun.

• Canonisti_ kirjoitti:

Etsin ja oikea kuvausasento vaikuttaa kuvan tärähtäniseen enemmän kuin yksikään vakaaja. Etsimettömät härpäkkeitä ovat syvältä.

Toki voi pitää kameran alla pientä jalustaa, esimerkiksi pientä Gorillapod’ia ja tule kamera aina johonkin pintaan. Se ei ole kovin vaikeaa, mutta jalustan kanssa tuo ei enää mene taskuun.

Sinä jauhat tuota samaa aina. Vakaan kuvausasennon voi ottaa myös ilman etsintä.

• 281

Mieluummin tuuman kennolla varustettu Panasonic DMC-TZ100. Gigantissa ja Verkkiksessä 450,00€! Tekee full-hd-videota mp4-muodossa ja myös 4K:ta.

• Canonisti_

Tiimarin on kovin vähän, kun alkaa hämärtämään. MFT tai APS-C kenno, jos kyse on ainoasta kamerasta.

Minulla on yksi pikkukennoinen turhan pitkällä zoomilla ja ilman etsintä, koska muunlaisia ruggeroituja ei saa tällä hetkellä. Käytän sitä lähinnä lomilla hiekkarannalla, keskellä päivää se toimii noissa olosuhteissa. Siihen on pikkuruinen Gorillapod jalusta, joten sen voi tarvittaessa tukea johonkin. Ainoaksi kameraksi tuollainen ei kelpaa.

• epävarmuuskovaivaa

Varmasti omassa sarjassaan ihan hyvä, mutta ei erinomainen, lieneekö noissa pikkukennoisissa yhtään kameraa, jota voisi sanoa sarjassaan erinomaiseksi, tai ehkä joku jossa on etsin ja RAW ja kuvanlaatu on paras mahdollinen mitä pikkukennoinen ylipäänsä voi tuottaa. Jos peruspokkaria halajat, niin paree valita kennokoko astetta isompi, eli tuumainen. Panasonic TZ100 on kamera, jota voin suositella kokemuksen perusteella itsekin. Kuvanlaatu kelpaa ainakin mulle niihin kuviin mihin kyseistä kameraa käytän, sitten kun ei kelpaa, niin mukana on kinokennoinen Nikon.

• Tsuumikosh

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      141
      6698
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5759
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4911
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4500
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      53
      3915
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3081
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2976
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2452
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2290
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2207
    Aihe