Uusavuttomat liukkaissa valoristeyksissä.

Tänään on taas liikenteessä saanut nähdä niitä, jotka eivät millään lailla ole varautuneet siihen,
että saattaisivat omasta syystään autollaan jäädä johonkin liukkaaksi hiottuun risteykseen
kiinni. Autotarvikeliikkeistä saa myös muovisia vetävien pyörien alle laitettavia mattoja, joita
voisi olla joka autossa!
Edelleen nämä uusavuttomat eivät ymmärrä, että liikkeellelähtöä kenties voisi yrittää 2-
tai 3- vaihteella, jolloin voimaa ei olisi niin paljon, että renkaat sutivat. Automaatti on vähän
kinkkisempi.
Muutamat painavat lisää kaasua ja ovat pohjaa myöten kiinni ja ihmettelevät asiaa suu auki!
Kun autokoulussa on opetettu, että liikkeellelähtö tapahtuu 1- vaihteella, niin siitä ei osata
yhtään antaa periksi.
Edellinen näin luminen talvi pääkaupunkiseudulla oli v. 2013.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BeavisAndButtHeads

      Mul on audis 380hv, ja 600NM vääntöö. Kyl pitäis lähtee paikast, ku paikast.

    • pysykääsiellä

      Tällaista se on kun ei tiedetä talviajosta hevon vertaa. Kitkarenkaat ja neliveto.... lopettakaa autonkuljettaminen syyskuun ja toukokuun välillä. Tumpelot toopet lopettakaa heti , olette vaarallisia liikenteessä. Menkää yleisillä tai pysykää vuokrayksiössä.

      • Yli500Hv

        Mää ku heitän mun bemmin takapään luistoon, nii ei siin tohjot pärjää!


    • Tämä Rinkelimersukuski ja Bemmi eivät kumpikaan ymmärtäneet, että niistä
      tehoista ei ole mitään hyötyä, ellei sitä tehoa jäisen pinnan vuoksi saa ohjatuksi
      pitävään tiehen.
      Ns. kanssa-autoilijoita voi toki oppia ymmärtämään, mutta parempi olisi, mikäli
      jokainen kysyisi hiljaa itseltään, osaanko ajaa autoa myös tavanomaisesta
      poikkeavissa olosuhteissa.
      Siksi tein tämän ketjunaloituksen.

    • kokemusVSpoika

      Aloittaja ei taida tietää automaattivaihteesta mitään. Automaatissa ei tarvitse kuin nostaa jalkaa jarrulta, niin auto lähtee hitaasti ryömimään eteenpäin ja siksi lähtee paremmin liikkeelle talvella. Voihan niitä huonojakin automaatteja olla, mutta ei ole kohdalle sattunut sellaisia, mutta en ole Toyotaa omistanutkaan.

    • Aijaa, minulla on E-Mersu!
      Voit todeta sen seuraamalla MB-osaston keskusteluja!
      Oletko itse ajanut 1,5 M km?

    • Tässä aloittaja.
      Eilenkin lähiössä jossa asun, koko liikenne oli pysähdyksissä vartin vain sen vuoksi, että
      eräs nuori naishenkilö oli takavetoisella mersullaan kaivanut itsensä pohjaa myöten kiinni
      portin pieleen kiinni siten, ettei mikään muu liikenne lumikasojen vuoksi paikan ohitse ollut mahdollista.
      Missään paikalle osuneessa autossa ei tietenkään ollut edes lapiota, puhumattakaan, että
      olisi löytynyt edes hinausköyttä!
      Kysyn, eikö olisi mitenkään mahdollista, että ao. kiinteistö tai asukkaat itse suvaitsisivat
      hiekottaa alueen niin, ettei tällaista pääse tapahtumaan, tai sitten niin, että autoissa olisivat
      olemassa edes hinausköydet?
      Tämä on juuri sitä uusavuttomuutta, josta puhun.

      • sormisuusakoolitte

        Taidat itse olla avuton. Kuvaamasi lauma jo kantaisi tollasen auton pois?


      • IstunVainRitsassani
        sormisuusakoolitte kirjoitti:

        Taidat itse olla avuton. Kuvaamasi lauma jo kantaisi tollasen auton pois?

        Kerrankin rehellinen kommentti! Ten points! Ai niin, mutta kun minähän en vaivaudu tulemaan edes autostani ulos avittaakseni muita....


      • hahhahhahhahhhaaa

        Avuttomat HELSINKILÄISET ja talviautoilu. Olisit heittänyt hiekkaa sinne merssukuoppaan hahahahahahahahahahaha


      • KannabisPää
        hahhahhahhahhhaaa kirjoitti:

        Avuttomat HELSINKILÄISET ja talviautoilu. Olisit heittänyt hiekkaa sinne merssukuoppaan hahahahahahahahahahaha

        Mä en piittaa mistään! Valtio maksaa!! Hah hah hah ahahahhahahahahahahaahIhannaa!!!!HAHAHAHAHAHAHAAHAAAA!!!!IHANAAAAAA!!!!!


    • Tässä aloittaja.
      En jaksa kommentoida muutamia ns. älyvapaita kirjoituksia, mutta pitkän kokemuksen
      perusteella tiedän, ettei näillä palstoilla juurikaan kannata aikaansa kuluttaa
      keskustelemalla autoista tai liikenteestä.
      Aina riittää niitä, jotka eivät viitsi lukea kirjoituksia edes kahteen kertaan, jotta kävisi ilmi,
      onko kirjoittaja kenties ymmärtänyt kysymyksen oikein vai väärin.
      Muilla palstoilla, esim. Kodin rakentamisessa olen joskus - lue harvoin - saanut käyvän
      neuvon.
      Onneksi parempiakin palstoja on!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      132
      1734
    2. Jos sinua kiinnostaa nainen

      tai olet miettinyt, niin ei minulla ole ollut ketään. Olen viettänyt hiljaista ja yksinäistä elämää. En ole "käynyt nais
      Ikävä
      57
      1401
    3. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      49
      1139
    4. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      79
      1010
    5. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      371
      861
    6. Miksi toisille löytyy kumppani, mutta joillekin ei?

      Usein ihmettelee, miten helppoa joillekin on löytää seuraa. Jo nuoresta asti on kumppani vierellä ja jos tulee ero, vaih
      Sinkut
      124
      739
    7. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      38
      694
    8. aa eli nyt tajuan..

      eli siis pitkä-aikainen vaikeus parisuhteen saamisesta johtuu omalta kohdaltani alhaisesta yhteiskunnallisesta asemasta.
      Sinkut
      117
      685
    9. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      17
      651
    10. Mikähän auttaisi kun kuIIi

      Seisoo kun lipputanko. PaIIien sitominen antaa voimakkaan orkun mikä jeesaa himoja hetkeksi, mutta se panetus tulee pian
      Ikävä
      69
      646
    Aihe