Lastensuojeluilmoitus

TietämätönÄiti

Tarvitsisin neuvoa lastensuojeluilmoituksen suhteen.
Minulla on toistuvan masennuksen diagnoosi, ja odotan neljättä lasta syntyväksi toukokuussa.
Olen ollut terve pitkään, pärjännyt ilman lääkitystäkin mutta käyn silti aiemman tilanteen vuoksi psykiatrian poliklinikalla, josta ennakoiva lastensuojeluilmoitus on tehty.
Ilmoitus koskee nimenomaan syntyvää lasta, ei kolmea isompaa. Ilmoituksen syy on se että lääkäri haluaa varmistaa mahdollisen avun saannin ja sen että saan käytyä juttelemassa vauvasta huolimatta.
Sinänsä asia ei minua vaivaa, hoidamme lapset hyvin eikä minulla ole mitään salattavaa. Kotikin on siisti, lapsilla ruokaa ja aina puhtaat vaatteet.
Kuitenkin tuo vauvanhoitoapu pelottaa jo valmiiksi. Haluan ehdottomasti täysimettää, ja kokemuksesta tiedän että kohdallani se tarkoittaa pitkiä, tiheitä imetyksiä sekä sitä, ettei pulloa tarjota.
Vauvanhoito on minulle ja puolisolleni tärkeää, sekä se että imetys onnistuu. En missään nimessä halua riskeerata sitä opettamalla lapsen pullolle, jotta vieras perhetyöntekijä voi hoitaa vauvaa säännöllisesti. Muutenkin pidän kiintymyssuhteen luomista tärkeänä, ja haluan elää lapsentahtisesti kantaen lasta paljon liinassa.

Nyt pohdinkin, voiko lastensuojelu pakottaa minut antamaan vauvan hoitoon?
En ole koskaan ollut pakkohoidossa eivätkä sen kriteerit täyty kohdallani. Olen ainoastaan käynyt juttelemassa harvakseltaan, eikä hoitojakson aikana ole masennuskausia edes ollut.
Aiempien masennuskausien aikana lapset on kuitenkin aina hoidettu hyvin, eikä lapsille ole tästä aiheutunut mitään traumoja.

Isommat lapset ovat jo kouluikäisiä (kaksi yläkoulussa), eli en koe tarvitsevani heillekään mitään lapsenvahtia.

Ja vielä kysyn, että voiko vapaaehtoisen hoidon lopettamisen vuoksi aiheutua meille jotain ongelmia? En ole aikoihin kokenut tarvetta psykiatriselle hoidolle, ja olen ajatellut että saattaisin tulevaisuudessa ehdottaa hoitosuhteen purkamista. Uskallanko kuitenkaan tehdä sitä, voidaanko siitä tehdä uusi ilmoitus?

3

77

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gdfgyrydr

"Minulla on toistuvan masennuksen diagnoosi, ja odotan neljättä lasta syntyväksi toukokuussa. "

Oletko myös idiootti?

• NISKASTAKIINNI

En ole lääkäri, en terveydenhoitaja, en psykiatri enkä mikään muukaan, vaan ihan tavallinen äiti ja mummo.

Odotatsiis neljättä lasta.
      Miten IHANA ASIA!

Otapa nyt itseäsi niskasta kiinni ja HEITÄ SE MASENNUS HIITEEN!!!

Kun kenenkään ei tartte olla "masentunut"!
      Ihana uusi vauva tulossa, kolme muuta kivaa lasta, mies, oma koti ja kevät tulossa!

Mitä hemmettiä tällä "masennuksella" on tekemistä teidän kodissa?
      - Ei yhtikäs mitään! heitä se pellolle!

AJATTELE MYÖNTEISESTI JA VALOISASTI TILANNETTA!
      Se on vain se!

Jos olet "masentunut" se on vain ja pelkästään OMA VIKASI, - omaa itsekkyyttäsi, itsekkyyttäsi!
      Vierittelet itsekkyyttäsi "masennuksessa", koska et viits ajatella muita, lapsiasi, vauvaasi ja et vaivaudu ajattelemaan valoisasti.

Ota itseäsi niskasta kiinni HOI ja heitä se ulos pellolle!
      Ihan turha tulla nyyhkimään, kun KAIKKI JOHTUU ITSESTÄSI.

• edellinen

Sorry että kirjoitin eilen jyrkästi!

Onhan se tietysti vaikeaa kun on masentunut.
      Mutta auttaa jos kääntää silloin itse ajatukset myönteisiksi (vaikka pakolla) kun masennus iskee päälle.

Toivon kaikkea hyvää ja voimia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      178
      7534
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      34
      4691
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      123
      2730
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      78
      2198
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      91
      1586
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      214
      1520
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1141
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      16
      1077
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      1019
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      987
    Aihe