Osaako joku sanoa mistäpäin Hollannin rannikkoa kyseinen kartta on kopsattu ja onko oikeissa mitoissa.
carta marina
10
85
Vastaukset
- VähänSitäSunTätä
Riippuu kait mitä Carta Marinaa tarkoitat ... Olav Magnusin joka kait oli eka joka teki Carta Marinan oli jostain 1500 -luvun alkupuolelta ja kuvasi pohjoismaita eli Itämeri ja Norjqn rannikot. Mittakaavat sinnepäin.
Kun itse olin -80 luvulla Navigaatioliiton kursseilla niin se Carta Marina ei ollut oikein mistään mutta kuitenkin jostain jotakin. Siinä oli esim Kotkansaari peilikuvana. Nykyisiämen ole nähnyt. - Mitenlie
Jostain navigointiliiton kartasta sanottiin että se olis ollut jostain Kokkolan-Pietarsaaren suunnalta. Mutta en kyllä tunnistanut.
- anonyymi_B8Y
Joskus 30 v. sitten siinä oli yksi kohta jossa näkyi Trullevin nokka ympäristöineen Kokkolassa. Siitä kartasta ei varmaankaan ole nyt kyse?
- Micce52__
Kokkolan-Pietarsaaren alueelta se minusta vaikutti. Paikannimet toki keksittyjä.
- Kartoittaa
Mulle kerrottu .......kartta mitä saaristolaivurin kurssilla käytetään olisi juuri Hollannin rannikolta ,mutta paikkaa en osaa sanoa, joku varmasti tämän ratkaisee .
Eli kyse on 2004 carta marina.Uskoisin missä on Merviniemen kärki
Se kartta varmasti kyseessä. - Ef345
Oisko Hollannin pohjoiskärki!
- marttacarina
Minäkin lapsena etsin kartalta Tolkienin keski-maata. En löytänyt.
Mitä väliä mistä se on, olen ollut tähtimerenkulun kurssia myöten siinä käsityksessä että koulutuksessa käytettävä Carta marina on kokoelma paikkoja ja nimiä. - Ssppss
Sehän on Tylypahkan lahden pohjoisjoisrannalta
- Maamerkki
Kartta on keksitty eli ei perustu mihinkään.
- säästöäkö
Jos oot menossa Hollantiin, ota koko matkalla tarvittava karttasarja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613131Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433077- 422427
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa952112- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271780- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841387- 391290
- 811122