Millaisia kokemuksia teillä vanhemmilla on kouluissa terveydenhoitajan oppilaille tekevissä terveystarkastuksissa. Hyviä vai huonoja?
Oppilaiden terveystarkastukset.
36
335
Vastaukset
- huonokokemus
Huonoja kokemuksia. En tiedä löytyykö niin täydellistä lasta (ehkä hänen lapsensa ovat täydellisiä) ettei terveydenhoitaja keksisi jostakin sanottavaa. Kyllä se lapsen itsetuntoa syö kun sanotaan suoraan, että sinulla on lättäjalat, pihtipolvet. Olet laiha. Sekään ei ole hyvä ios on hieman ylipainoa, sitten olet lihava ja kannattaisi alkaa laihduttamaan. Olenkin miettinyt että jätän tästä edes lapseni laittamatta terv. hoitajan vastaanotolle jos siellä ei muuta osata tehdä kuin arvostella. Milloin sitten terkkarin mielestä lapsi on sopiva ja hyvä, joka kelpaa hänelle.
- kaisitäonkierossa
Ikävää tuollainen.
Minulle aikanaan joku terkkari sanoi, että sinulla on toinen olkapää eli vasen alempana kuin toinen.
Lääkkeeksi määräsi roikkumaan koulun liikuntasalin puolapuissa siten, että pidän vain vasemmalla kädellä kiinni. Kävin siellä joskus sitten välitunnilla roikkumassa.
Kukaan muu ei ole koskaan asiasta huomauttanut.
Koko aikuisikäni minulla on ollut tunne siitä, että tuo vasen olkapää on alempana kuin toinen.
Tuntuu kiusalliselta.
Se ei näy peilistä eikä mistään, vaan se tunne jäi kai loppuiäkseen minulle.
Voi vain kuvitella, miten pahalta tuntuisi, jos olisi jotain kamalampaa minulle sanonut, jos olisi sanonut vaikka, että olet liian lihava. Onneksi satuin olemaan normaalipainoinen koululainen.
eipä tarkastuksissa mitään ihmeellistä ollut, tavalliset tarkastukset.
ei niissä pelättävää ollut.- LumperiAntti
Pöljänä pitivät minua jos sillon ja siinä olivat oikeessa. Eipä tuo oo haitannu elämän kulukua mitenkään, Kittakaa kestää.
- lapsellinen
Kunnossa oli minun lapsi. Eikai terkkari turhasta sano?
- eiköolluvikaa
Oliko lapsesi täydellinen, vai olitko kenties sukua tai hyvä tuttu terveydenhoitajalle. Kun ei sinun lapsestasi löytynytkään mitään vikaa mistä arvostella.
- Äitiolenminäkin
Jos lapsi on lihava, laiha tai sillä on lättäjalat, eikö terkkari ole juuri oikea henkilö sanomaan siitä? Ei se pahalla sano vaan tosiasioita . Ja hyvä, että lapsi edes pääsee terkkarille!
- älyäläjätäterkkaria
Noo Onpa tosi hyvä, että lapsi pääsee terkkarille kuulemaan, kun täti sanoo, että olet lihava, laiha tai sulla on lättäjalat. ...........
Ettei vaan terkkariäiti ole itse tuota raapustanut.
- Lumperiantti
Miten teillä itellä lapsenvanhemmilla on terveys ja ootteko lihavia ja lättäjalakasia?
- Peeskalumperi
Siinäpä sulle mietittävää. Tai varmaan tiiätkin jo millaisia ollaan. Kun taas täälläkin osaat kommentoida.
- Lumperiantti
Peeskalumperi kirjoitti:
Siinäpä sulle mietittävää. Tai varmaan tiiätkin jo millaisia ollaan. Kun taas täälläkin osaat kommentoida.
Ossuinko ihan ytimeen? Tuommosia tarvihe miettiä ainakaan sinun suhteen. Eiku laihutat niin säästät ruokaakin ja maalima pelastuu.
- Peeskalumperi
Lumperiantti kirjoitti:
Ossuinko ihan ytimeen? Tuommosia tarvihe miettiä ainakaan sinun suhteen. Eiku laihutat niin säästät ruokaakin ja maalima pelastuu.
Taas mennään ohi aiheen kun sinun kans joutuu TAAS vääntämään. Sinä kun häviät kokonaan maapallolta niin kaikille on parempi ja ollaan tällä palstallakin onnellisimpia.
- voevoevoevoe
Samaa mieltä. Kun tuon Lumperinantin ukki olisi jo laskenut lakanoille, niin kaikilla olisi parempi olla.
- LumperiAntti
voevoevoevoe kirjoitti:
Samaa mieltä. Kun tuon Lumperinantin ukki olisi jo laskenut lakanoille, niin kaikilla olisi parempi olla.
Kylläpä teikäläisiä ottaa pattiin!! Minen väännä mittään enkä koskaan. Jatkakaa ite sitä vääntämistä siitä rautalankasta vaan. Minä intän vaan. Pelastuukohan maapallokin jos jätän tämän palstan?
- Peeskalumperi
LumperiAntti kirjoitti:
Kylläpä teikäläisiä ottaa pattiin!! Minen väännä mittään enkä koskaan. Jatkakaa ite sitä vääntämistä siitä rautalankasta vaan. Minä intän vaan. Pelastuukohan maapallokin jos jätän tämän palstan?
Maailma pelastuu ihan varmana jos poistut tältä palstalta.
- LumperiAntti
Peeskalumperi kirjoitti:
Maailma pelastuu ihan varmana jos poistut tältä palstalta.
Ihanko totta että maapallo pelastuu??Täytyypä harkita asijaa ihan tosissaan sitten! Mutta kyllä saatte kiittää ja ainaki jonkulaisen muistomerkin tehä jos pelastan mapallon.
- Peeskalumperi
LumperiAntti kirjoitti:
Ihanko totta että maapallo pelastuu??Täytyypä harkita asijaa ihan tosissaan sitten! Mutta kyllä saatte kiittää ja ainaki jonkulaisen muistomerkin tehä jos pelastan mapallon.
Lässyn, Lässyn. Sitten kiitoksen saat, kun tältä palstalta poistut. Vaiha vaikka nimimerkkiä ja jatka samaa hommaa.
- LumperiAntti
Peeskalumperi kirjoitti:
Lässyn, Lässyn. Sitten kiitoksen saat, kun tältä palstalta poistut. Vaiha vaikka nimimerkkiä ja jatka samaa hommaa.
Enkai minä ala väärällä nimellä kirjottelemmaan!! En varmana. Oon senverran rehellinen aina ollu että oman nimeni laitan .
- Peeskalumperi
LumperiAntti kirjoitti:
Enkai minä ala väärällä nimellä kirjottelemmaan!! En varmana. Oon senverran rehellinen aina ollu että oman nimeni laitan .
Puhu mitä puhut. Kaikki on valetta mitä suustasi päästät. Amperin Luntti.
- Lumperiantti
Peeskalumperi kirjoitti:
Puhu mitä puhut. Kaikki on valetta mitä suustasi päästät. Amperin Luntti.
Varmana en valehtele taas! Tottakitotteempaa on kaikki ja eihän kaikkeen tarvihe uskookkaan.
- jalkajumppa
Kenkiin jalkojen mukaan tehdyt pohjalliset, terveydenhoitaja varmaan ohjaa siihen ja kannattaa teetättää, siitä jää vaivoja selkäänkin keskenkasvuisilla.
- hyvätkoulukokemukset
Voi hyvät hyvät hyssykät tämän päivän vanhempia. Ei käy kateeksi niitä terkkareita/opettajia/lastenhoitajia ym. jotka näitten yli-ihmisten kultamussukoita joutuvat tavalla tai toisella hoitamaan/opettamaan. Vaikka yleensä pahimpien valittajien ja toisten työn arvostelijoiden olisi itselläkin syytä vilkaista peiliin.
- varmatieto
Voi hyvät hyssykät ei käy kateeksi niitä terkkareiden, opettajien ym. yli-ihmisten lapsia. Jotka joutuu olemaan heidän lapsiaan. Se miten he käyttäytyvät oppilaita kohtaan koulussa jää päälle myös kotioloihin. Eli ovat omiakin lapsia kohtaan,,, (jätän mainitsematta että millaisia, ettei kellään tule sanomista).
- varmatietoko
Osuiko ja upposiko...
- Va-jo-on-touhuo
varmatieto kirjoitti:
Voi hyvät hyssykät ei käy kateeksi niitä terkkareiden, opettajien ym. yli-ihmisten lapsia. Jotka joutuu olemaan heidän lapsiaan. Se miten he käyttäytyvät oppilaita kohtaan koulussa jää päälle myös kotioloihin. Eli ovat omiakin lapsia kohtaan,,, (jätän mainitsematta että millaisia, ettei kellään tule sanomista).
Kylläpä varmatieto on tietojensa kanssa varmalla pohjalla... Etsi itsellesi apua tuohon katkeruuteesi ennen kuin siirrät sen lapsiisi. Valitettavasti vanhempien asenteet näkyvät lapsissa. Älä pilaa lastesi elämää asenteillasi.
- osuikojaupposi
Va-jo-on-touhuo kirjoitti:
Kylläpä varmatieto on tietojensa kanssa varmalla pohjalla... Etsi itsellesi apua tuohon katkeruuteesi ennen kuin siirrät sen lapsiisi. Valitettavasti vanhempien asenteet näkyvät lapsissa. Älä pilaa lastesi elämää asenteillasi.
Taidat puhua omasta kokemuksestasi. Vanhempien eli sinun asenne näkyy lapsissasi. Oletko kenties joku natsi. Ja lastesi täytyy varmaan lorvia kylällä ja kauppojen aulassa yö-myöhään kun eivät kotiin uskalla tulla.
- Va-jo-on-touhuo
Selitätkö minulle mikä ja millainen ihminen on natsi? Onko tuo kommentti kehu vai loukkaus? Lapseni kyllä uskaltavat tulla kotiin. Asenteeni ovat terveet ja niin on suhtautuminen toisiin ihmisiinkin.
- osuikojaupposi
Kato googlesta jos et tiiä millainen ihminen on natsi. Ei se ainakaan ollu kehuksi tarkoitettu.
- Va-jo-on-touhuo
Et siis osaa muodostaa mielipidettä omassa päässäsi. Pitää tuokin pyytää katsomaan Googlesta, vaikka pyysin nimenomaan sinua määrittämään, mitä sana mielestäsi tarkoittaa. Jos et asiaa ymmärrä, miten ihmeessä voit syyttää toista sellaiseksi?
- osuikojaupposi
Va-jo-on-touhuo kirjoitti:
Et siis osaa muodostaa mielipidettä omassa päässäsi. Pitää tuokin pyytää katsomaan Googlesta, vaikka pyysin nimenomaan sinua määrittämään, mitä sana mielestäsi tarkoittaa. Jos et asiaa ymmärrä, miten ihmeessä voit syyttää toista sellaiseksi?
Näkee kirjoituksessasi että olet joku opettaja joka yrittää päteä. En ole sinun alaisessasi oleva kullanmuru, että aivan turhaa pädet. Vai pitääkö sekin kertoa mitä tarkoittaa päteä?
- pikkueroja
Päiväkodeista on jouduttu jo lapsia ottamaan pois, ja kouluterveyden-hoidosta vanhuuteen näyttää varastettavaa riittävän.
- oikeastikipeä
Eihän terkkarille viitsi mennä missään asiassa. Terkkari väittää jopa, että valehtelet jos jostakin vaivasta menet sinne. Sanoo ettei sinä oikeasti ole kipeä, vaan valehtelet.
- näinseon
Terkkarit luulee itsestään liikoja niin myös terveyskeskuksissa...toimii delejoijana lääkärille pyh, sanon minä, enkä puhu heille mitään, käyn vain tietyn kolmen kuukauden välein pistättämässä B-12 piikin.
- Lällipulla
Pilalle on hyysätty nykyajan penikat. Kenellekkään ei saa sanoa pahasti, ettei Pirkka-Nyyrikin minäkuva saa traumoja ja solmukohtia sielu. Niitä sitten avataan terapeuttien ja pällimaakarien toimesta, jotka hekään ei saa sanoa suoraan missä se vika piilee. Sen ei tarvi olla iso jos se on päässä.
- katopeiliin
Sullekko sitten saa sanoa pahasti. Ja oikein tunnustit tässä kaikille että sulla on vikaa päässä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1071173
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt621133Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146856Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64853- 68757
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel107649Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto93607- 54588
- 78571
- 39528