Aitin vastine asioille

Äiiti

On täysin minun ansioitani että te olette olemassa. Ilman minua te ette olisi mitään, Minä olen teidät tänne maailmaan tehnyt ja te nousette minua vastaan kuin hyeenat. Kaikki mitä teette tai osaatte on minusta tullut. Minä olen kaiken takana. Olisitte nähneet millaisia surkeita rääpäleitä olitte kun synnyitte, jos en olisi teitä hoitanut ette olisi täällä kirjoittelemassa sekä haukkumassa äitejänne. Maailmasta on hävinnyt kaikki kiitollisuus, olisitte kiitollisia että saitte mahdollisuuden elämään. Syytätte lapsuuttanne mutta se on jokaisen vapaa valinta, mikä hänestä tulee. Haukutte vain väärän puun juurella. Syyttäkää itseänne jos ette pärjää tai tunne olevanne kelvollisia. Kaikki on täysin teidän omaa syytänne. Olette kuin ne kolmen pienen porsaan kaksi porsasta, jotka rakensivat risuista majan joka ei kestänyt suden puhallusta, minä olen tehnyt lujan talon ja minua ei puhkutakaan nurin. Silloin teidän kuuluukin olla minua alempia jos ette ole itse kerran osanneet toimia oikein. Jos teillä olisi edes häpeän tunne, mutta ei teillä ole edes sitäkään...

49

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säälinkerjäläiset

      Siltähän tämä vaikuttaa, kun ei olla menestytty elämässään, niin syy on löydettävä mistä hyvänsä. Äitiä on niin helppo syyttää ja lapsuuttaan, kun ei omasta mielestään ole saanut sitä kaikkea hyvää osakseen, mitä olisi halunnut.

    • Kiitos_äiti

      Kiitos äiti että hoidit minua kun olin rääpäle....
      Minä olen asian noin käsittänyt. Olisin saanut elämässä paljon enemmän ja kestävämpää, mutta omaa tyhmyyttäni, en ole tilaisuuksiani käyttänyt.
      Otan asian näin, että jokainen sukupolvikin joutuu kantamaan omaan aikakauteensa osuneet iskut (lamat, taudit, sodat työttömyys ym.) ja äidit ovat täysin väärä yksikkö paasata sellaisista ongelmista.
      Kiitos kuitenkin että olit olemassa, mutta meidän on taisteltava omat taistelumme ja vastattava itsestämme ykslöinä.
      Olet 100% oikeassa.

      • kehdosta_vanhainkotiin

        Eivät eläinäiditkään silota poikastensa tietä, vaan hylkäävät sen heti kun vain poikanen vähänkin kynnelle kykenee. Elämät eriytyvät. Miksi näitä ihmispoikasia sitten täytyy äidin koko elämänsä ajan hoitaa? Lapset tulisi hylätä silloin kun he aloittavat koulun käynnin 7 -vuotiaana, silloin he ovat riittävän kehittyneitä ja otollista maaperää kasvamaan omatoimisiksi ihmisiksi ja kunnon kansalaisiksi. Luonto ja järjestelmä sekä omat ominaisuudet asettelevat ne sitten oikeaan järjestykseen, karsii jollakin tapaa ne pois jotka eivät pärjää ja se on heidän kohtalo, se heidän täytyisi vain hyväksyä. Heistä tulisi yhteiskuntaan sellaisia jotka tekevät ne työt joissa ei tarvitse osata mitään. Se olisi kuin luonnon aikaansaamaa jalostusta. Lasta pitää kehua ja kannustaa, kaikenlaista paskaa sitä kuuleekin, lapsi täytyy asettaa sille kuuluvalle alustalle. Lapset sijoitettaisiin koululaitoksiin pois kotoa ja sen jälkeen heillä ei olisi vanhempien kanssa mitään tekemistä enää. Laitoksessa heidät jaoteltaisiin niihin ryhmiin, joihin he ominaisuuksiltaan kuuluvat, testien perusteella. Mitään sellaista ei kyseltäisi, että mihin nyt haluat ja mikä sinua kiinnostaa. Ei lintuemotkaan kysele poikasiltaan että mitä poikanen haluaa isona tehdä, vaan opettavat poikasen selviytymään ja se on siinä, poikanen on valmis kohtaamaan maailman vaarat.


      • Ha_Koit
        kehdosta_vanhainkotiin kirjoitti:

        Eivät eläinäiditkään silota poikastensa tietä, vaan hylkäävät sen heti kun vain poikanen vähänkin kynnelle kykenee. Elämät eriytyvät. Miksi näitä ihmispoikasia sitten täytyy äidin koko elämänsä ajan hoitaa? Lapset tulisi hylätä silloin kun he aloittavat koulun käynnin 7 -vuotiaana, silloin he ovat riittävän kehittyneitä ja otollista maaperää kasvamaan omatoimisiksi ihmisiksi ja kunnon kansalaisiksi. Luonto ja järjestelmä sekä omat ominaisuudet asettelevat ne sitten oikeaan järjestykseen, karsii jollakin tapaa ne pois jotka eivät pärjää ja se on heidän kohtalo, se heidän täytyisi vain hyväksyä. Heistä tulisi yhteiskuntaan sellaisia jotka tekevät ne työt joissa ei tarvitse osata mitään. Se olisi kuin luonnon aikaansaamaa jalostusta. Lasta pitää kehua ja kannustaa, kaikenlaista paskaa sitä kuuleekin, lapsi täytyy asettaa sille kuuluvalle alustalle. Lapset sijoitettaisiin koululaitoksiin pois kotoa ja sen jälkeen heillä ei olisi vanhempien kanssa mitään tekemistä enää. Laitoksessa heidät jaoteltaisiin niihin ryhmiin, joihin he ominaisuuksiltaan kuuluvat, testien perusteella. Mitään sellaista ei kyseltäisi, että mihin nyt haluat ja mikä sinua kiinnostaa. Ei lintuemotkaan kysele poikasiltaan että mitä poikanen haluaa isona tehdä, vaan opettavat poikasen selviytymään ja se on siinä, poikanen on valmis kohtaamaan maailman vaarat.

        Ha! Koitapa sinä nyt vaan sukia ne sulkasi että selviydyt taas kausimuutosta joka jo tulossa kohtapuoliin...


    • lajillista

      Mitäpä jos tuollaiset eläinäidit jättäisivät kokonaan lapset tekemättä kun on niin pitkäpiimäisen vaikeaa se lasten kasvatus. Ihmislapsi tarvitsee rakastavaa opastusta pitkään jäsentyäkseen nykymaailmaan. Muutenkin ihmislajilla psykologisesti lapsen tehtävä on pyristellä eroon vanhemmistaan, ei toisin päin.

      • Niinpä_

        Niinpä. Ihmislajille tyypillistä taitaa olla jopa sellainen että yksi poikasista (ugh!) uhrautuu ja huolehtii vanhemmistaan kun näiden omat voimat heikkenevät. Uhrautuneella on sitten vielä mahdollisuuksia vielä periaatteessa kun vanhemmista on aika jättänyt...


      • Äiiti

        Aivan, Lasten syytä on kaikki. Heidän tulee erota vanhemmistaan. Yksin siis lasten syy jos joku heistä jää loukkuun ja huolehtimaan vanhemmistaan. Sellainen lapsi ei pärjää oikeasti muualla mutta vanhempien seurassa, hän tulee siellä hyvin toimeen koska mahdollistaa vanhempiensa tarpeiden tyydyttämisen. Se on helpompaa, ei vaadita paljoa.

        Ei ole mitään narsistiäitejä tai isejä olemassa, vaan on ainoastaan pärjäämättömiä ja kykenemättömiä lapsia, jotka eivät katkaise napanuoraansa vaan imevät ravintoa sen kautta.

        Sitten on ne jotka pärjäävät, heidän ei tarvitse olla vanhempiensa luona vaan he ovat eriytyneet täydellisesti ja tulevat toimeen omillaan.


      • lentäköötpesästä

        Minkä ikäisinä uskoisitte vanhempien tarvitsevan lapsiltaan fyysistä apua elämässään? Tuskin nyt sentään heti sen jälkeen, kun penska on täyttänyt 18 vuotta. Vanhemmilla on vanhuuteensa vielä vuosikymmenet aikaa elää vireätä elämäänsä ilman lapsiensa huolenpitoa.


      • luonnossa.ei.tunteilla

        Esimerkki leijona emon hoivavietistä. Yksi kolmesta pennusta oli satuttanut jalkansa. Haava tulehtui. Luontofilmin kuvaajan otoksessa näkyi etä kärpänen oli muninut sen haavaan.
        Kipeäjalkainen pentu ei jaksanut seurata mukana. Emo jatkoi matkaansa kahden terveen pennun kera, sairaaan pennun naukuessa apua. Kojootti sai siitä helpon päivällisen.


    • Lapsinarsistina

      Aloitus on hyvä, mutta mitä muuta vastineilta voi olettaa, kuin että tänne ryntää 20-35? vuotiaiden hyeenojen lauma selittelemään, että kaikki omat väärät valinnat on äidin - tai isän- syytä.
      Nyt pitäis vain sitten, koska on syyllinen, antaa rahaa tai muuta apua, joka mahdollistaa vastuuttoman elämän jatkossakin. Mitään ei saa kysyä, koska pyytäjä on "aikuinen ihminen, jolla on aivan oma elämä".
      Eli vastuu näistä on loputon, kun oot tuhonnut niiden elämän. Mitään valtaa sulla ei ole hoitaa sitä tuhottua elämää kuntoon: annat vain rahat tai muun avun ja jäät odottamaan seuraavia vaatimuksia tietämättä onko tämä "lapsi" edes elossa.
      Jos tuo "lapsen" käytös ei ole narsismia, niin mikä on?

      • poiuytrdfgh

        Mutta miksi lapsista kasvaa narsisteja ? Eikös pääasiallisesti katsota johtuvan joko geeneistä tai lapsuudesta ? Toki sitten on yleinen yhteiskunnassa lisääntynyt narsististen arvojen kannattaminen ja emotionaalisuuden halveksiminen. Voihan toki sitten olla vielä jotain muita syitä kuten geenimutaatio jne. tai että Luoja loi vanhemmasta kiltin, mutta lapsesta narsistin kaikesta vanhemman erinoimaisuudesta huolimatta, tai jokin muu perheen ulkopuolinen vaikuttaja ?


      • poiuytrdfgh

        Ja tiedän nyt että pulma on luonteeltaan sellainen että se ei voi keskustelemalla ratketa, vaan siitä tulee vain loputon yhä kasvava veivinki, kun jokainen laittaa kortensa kekoon. Eli keskustelu ei ole mikään ratkaisu narsismi ongelmaan. Tämä on näkemykseni. Siksi ette joudukaan enää kärsimään paljoista kirjoituksistani.


      • poiuytrdfgh

        Keskustelu myös estää hyötymästä mistään opiskelusta tai ilmiöiden tutkiskelusta, sillä keskustelussa kaikki käyttökelpoiset havainnot kumotaan ihan vain toisen lynttäämisen vuoksi, tai sekoitetaan toisen keskustelijan erilaisiin elämänkokemuksiin tai tavoitteisiin,


      • poiuytrdfgh

        psykopatiaan voi liittyä myös abstraktien asioiden ymmärtämisen vaikeutta, niin siinäpähän selittää lopun ikäänsä turhaa.


      • Lapsinarsistina
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Keskustelu myös estää hyötymästä mistään opiskelusta tai ilmiöiden tutkiskelusta, sillä keskustelussa kaikki käyttökelpoiset havainnot kumotaan ihan vain toisen lynttäämisen vuoksi, tai sekoitetaan toisen keskustelijan erilaisiin elämänkokemuksiin tai tavoitteisiin,

        Miksi helvetissä sitten keskustelet, kun sinulla uhri-ikäneitona ei ole asiaan mitään järkevää sanottavaa.
        Voisitko tämän kerran antaa olla: josoa ne narsistivanhemmat ja narsistilapset vois sillon saada jotain hyvää vinkkiä elämäänsä.


      • poiuytrdfgh

        olen ollut alusta asti sitä mieltä, ettei keskustelusta mitään apua ole, olisi pitänyt luottaa itseensä.


      • poiuytrdfgh

        Ei kukaan edes keskustellut kanssani minusta ja vanhemmistani , vaan itsestään, omista uskomuksistaan, omista arvoistaan jne.
        Aika ja energia meni 100% hukkaan koko asian kanssa.


      • Lapsinarsistina
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ei kukaan edes keskustellut kanssani minusta ja vanhemmistani , vaan itsestään, omista uskomuksistaan, omista arvoistaan jne.
        Aika ja energia meni 100% hukkaan koko asian kanssa.

        Sinulla oli tuolka yllä yhdessä kommentissa hyvä kysymys. Siitä olisi voinut keskustella.
        Kukaan ei halua keskustella enää kanssasi, koska väännät joka keskustelun itseesi.
        Sinä vain et pysty näkemään mitään itsesi ulkopuolella, kaikki on sua.
        Se on sääli koska avauksessa on asiaa. Tulppaat täysin keskustelun tärkeistä aiheista. Sori ny vain.


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ei kukaan edes keskustellut kanssani minusta ja vanhemmistani , vaan itsestään, omista uskomuksistaan, omista arvoistaan jne.
        Aika ja energia meni 100% hukkaan koko asian kanssa.

        Näköjään poiu kuvittelee hänestä keskusteltavan. Samaistuu näihin vanhemmissaan riippuviin perillisiin, jotka syyttävät heitä omista vaikeuksistaan. No näinhän tuo on täällä kaiken aikaa kyllä tehnytkin, eli syyllistänyt varsinkin äitiään empatian puutteesta. Tunnekylmäksi psykopaatiksi, vaikka poiu puheittensa perusteella on jopa kovaäänisesti itkenyt, mutta äitinsä ei ole toivomallaan tavalla edes reagoinut tähän ulvomiseen. Tässä ketjussa ei sanallakaan ole aiemmin mainittu poiu, mutta hän näköjään "tunsi piston sydämessään" aiheeseen perustuen.


      • poiuytrdfgh

        kyse on siitä, ettei minulla ole muuta asiaa kuin se, että pääni aivovaurion aikana täytettiin turhalla puheella ja minulle tule paine purkaa se ulos.

        koittakaa itse jos teillä on jos kus aivovaurio, niin samaan aikaan vastaanottaa päänne täyteen ihmisten kiukkuisia juttuja valtavat määrät ja käsitellä niitä aivoissanne. se on jotain uskomattoman hirveää.


      • poiuytrdfgh

        Ehkä tällanen asia on 99% ihmisten vaikea ymmärtää, mikä on nähdäkseni erikoista, uskon kuitenkin että ainakin joku fiksu neurologi siihen pystyy.


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ehkä tällanen asia on 99% ihmisten vaikea ymmärtää, mikä on nähdäkseni erikoista, uskon kuitenkin että ainakin joku fiksu neurologi siihen pystyy.

        Ei täällä nyt ole sinusta puhuttu ja sinun aivovaurioistasi, joten miten nämä viestit voivat sinua ahdistaa? Kukaan ei sinulle kiukuttele, kunhan pysyt aiheessa, etkä käännä keskustelua itseesi.


      • poiuytrdfgh

        sen takia että joku psykopaatti ei hillitse reaktioitaan tilanteessa, kaikkien pitää alkaa käyttäytymään hullusti ?


      • 41neurologistavaivaa

        Ei sinua täällä henk.kohtaisesti tunneta ja tiedetä milloin jonkinasteinen halvautumisesi on ajankohtaista. Toisinaan kerrot, että tämä halvaus on jo mennyt ohi, ja sylkikään ei enää suustasi roisku kenenkään päälle. Otat nämä narsistiketjut liian henkilökohtaisesti itseesi kohdistuen. Ketjussa on keskusteltu yleisesti koskien äitejä ja lapsiaan.


      • Lapsinarsistina
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        kyse on siitä, ettei minulla ole muuta asiaa kuin se, että pääni aivovaurion aikana täytettiin turhalla puheella ja minulle tule paine purkaa se ulos.

        koittakaa itse jos teillä on jos kus aivovaurio, niin samaan aikaan vastaanottaa päänne täyteen ihmisten kiukkuisia juttuja valtavat määrät ja käsitellä niitä aivoissanne. se on jotain uskomattoman hirveää.

        En kertakaikkiaan pysty ymmärtämään, miten joku voi olla noin itsekeskeinen ja itserakas ihminen kuin tämä emooooootionaalinen poiu.
        Vaikka narsistipalstalla ollaankin.
        Jos sulle tehdään taas ihan oma ketju, jota tyypit käy silloin tällöin sohasemassa, saat ylistää itseäsi ja jauhaa kuvitelmistasi, oisito sitten tyytyväinen ja jättäisit muut keskustelemaan?
        Sinä olet minun mielestäni äärimmäisen tunnekylmä ihminen: emooooootioita sinulla on vain itseäsi kohtaan.
        No tämähän oli ihan turhaa, tietenkin.


      • Lkkklhgggggssddrui
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        sen takia että joku psykopaatti ei hillitse reaktioitaan tilanteessa, kaikkien pitää alkaa käyttäytymään hullusti ?

        Niin että sinä et hillitse reaktioitasi?


      • poiuytrdfgh

        En kyllä kauheesti enää luota keskustella narsismista tämmösellä palstalla. Luottamus tässä rapisee moneen suuntaan.


      • ovat.ajatustenvaihtoa

        Nämä kommentit näissä ketjuissa ovat eri henkilöiden mielipiteitä, eikä mitään tieteellisesti oikeiksi todistettuja faktoja. Keskusteluissa vaihdetaan asioista siis mielipiteitä.


    • dfgsdfd

      Tämä pouyi vai mikä se on nimimerkki, vastailee toisella nimimerkillä omiin postauksiinsa, siksi palsta täyttyy kun se kyselee itseltään ja vastaa sitten tuolla poyui nimimerkillä. Käy keskustelua itsensä kanssa...tuo on vähän ärsyttävää ja rasittavaa...

      • Lapsinarsistina

        Ja sen jälkeen ylistää itseään juttunsa komppaamisesta!
        Tämänkin aloituksen palauttaminen alkuperäiseen aiheeseen lienee mahdotonta . ..


      • isatkin
        Lapsinarsistina kirjoitti:

        Ja sen jälkeen ylistää itseään juttunsa komppaamisesta!
        Tämänkin aloituksen palauttaminen alkuperäiseen aiheeseen lienee mahdotonta . ..

        Aloittaja on viallinen päästänsä kun noin ajattelee. Toivottavasti hänellä ei ole lapsia. Itse pelastaisin myös emonsa hylkäämän vioittuneen eläinvauvan hoiteisiini. Toivottavasti aloittajan mahdolliset lapset ovat saaneet yhteiskunnalta huosta- ja hoiva-apua.


      • Lapsinarsistina
        isatkin kirjoitti:

        Aloittaja on viallinen päästänsä kun noin ajattelee. Toivottavasti hänellä ei ole lapsia. Itse pelastaisin myös emonsa hylkäämän vioittuneen eläinvauvan hoiteisiini. Toivottavasti aloittajan mahdolliset lapset ovat saaneet yhteiskunnalta huosta- ja hoiva-apua.

        Höpölöpön.
        Lapset on lapsia 18 vuoden ikään saakka.
        Senkin jälkeen niistä yleensä pidetään huota mutta rajansa kaikella.
        Kuinka vanhaksi tämän "isatkinin" mielestä huoltovastuu jatkuu?
        Mitä on vastuu vailla valtaa?


      • luontevasti
        Lapsinarsistina kirjoitti:

        Höpölöpön.
        Lapset on lapsia 18 vuoden ikään saakka.
        Senkin jälkeen niistä yleensä pidetään huota mutta rajansa kaikella.
        Kuinka vanhaksi tämän "isatkinin" mielestä huoltovastuu jatkuu?
        Mitä on vastuu vailla valtaa?

        Meillä huoltovastuu, laadulla on merkitystä, loppuu lapsen täyttäessä 18-v. Käytännössä monet paremmat perheet huolehtivat jälkikasvustaan tavalla tai toisella kunnes ovat itse enemmän avun tarpeessa. Saksassa muistaakseni vanhempi on velvollinen huoltamaan kunnes koulut on käyty. Italiassa ihmiset asuvat samaa taloutta vanhempien kanssa nelikymppisiksi asti ihan talous ja työtilanteiden takia. Senkin jälkeen perhe pitää tiiviisti yhtä. Kolmansissa maissa lapsia tehdään pitämään huolta vanhemmistaan ja lasten työpanostus alkaa jo varsin varhain. Aloittajan mukaan kai viimeisin malli olisi se luonnollinen ja toivottava.


      • näinkäsitin
        isatkin kirjoitti:

        Aloittaja on viallinen päästänsä kun noin ajattelee. Toivottavasti hänellä ei ole lapsia. Itse pelastaisin myös emonsa hylkäämän vioittuneen eläinvauvan hoiteisiini. Toivottavasti aloittajan mahdolliset lapset ovat saaneet yhteiskunnalta huosta- ja hoiva-apua.

        Eiköhän tuossa aloittaja tarkoittanut näillä lapsilla aikuiseksi jo varttuneita henkilöitä, eikä mitään alaikäisiä hoivaa vielä tarvitsevia lapsia.


    • Sopivaksi

      Kaikki huonosti kasvatetut voisi lähettää Afrikkaan kantamaan vettä olkimajoihin ja kaivamaan jamssia kaltaistensa kanssa.

    • Lapsinarsistina

      Minö kyllä käsitin sen aloituksen pienen provokaationa "lapsista" jotka eivät ota vastuita elämästään ja kun asiat lopullisesti menee kiville ruhtuvät määkimään huonoista vanhemmistaan.
      Suomi ei ole italia, että sen vääntäminen tähän oli tarpeetonta. Suomessa ne tuet ja myös opiskelumahdollisuudet nuorille on vieläkin niin hyvät, että kyse on vain omasta tahdosta.

      • Kotoa.s.lomalle

        Ei siinä tahdolla ole mitään tekemistä kun ensitöikseen pitää toipua kasvuvuosistaan.


      • vastuuttomat

        Huono ja kyllästyttävä provo, jolla on valitettava vastine todellisuudessa tietynlaisissa vanhemmissa.


    • kivvaa

      Kuulostaa joltain alaluokan mutsilta, joka ei kauheasti panosta ja piittaa jälkikasvustaan. Varmaan näitä minulla on oikeus -tyyppejä, jotka tuskin malttavat odottaa että pääsevät taas sitä omaa elämää viettämään. Mitä se nyt näillä onkaan.

      • Lapsinarsistina

        Mikä on alaluokan mutsi?
        Kerropa "kivvaa" miten yläluokkaisen mutsi suhtautuu lapsiinsa? Sun mielestä.


      • omat
        Lapsinarsistina kirjoitti:

        Mikä on alaluokan mutsi?
        Kerropa "kivvaa" miten yläluokkaisen mutsi suhtautuu lapsiinsa? Sun mielestä.

        Kunnon vanhempi pitää huolta omista asioistaan ja lapsistaan ja heittää mm. kaikenkarvaiset käenpojat huitsiin omasta pesästään.


    • Lapsinarsistina

      Ehkä teette paremman aloituksen, jossa kerrotte näkemyksenne siitä, minkälainen täysi-ikäisen lapsen äidin pitäisi olla.

      • perustat

        Tää mamma on jättämässä 7-vuotiaat omilleen. Todellisuudessa näitä äitejä ja vanhempia on olemassa. Mitä sillä on sitten väliä millaisia ne on kun on 18-v? Perustat on lapsella joka tapauksessa lahoja.


      • Lapsinarsistina
        perustat kirjoitti:

        Tää mamma on jättämässä 7-vuotiaat omilleen. Todellisuudessa näitä äitejä ja vanhempia on olemassa. Mitä sillä on sitten väliä millaisia ne on kun on 18-v? Perustat on lapsella joka tapauksessa lahoja.

        Höpö höpö. Et vain osannu vastata.


    • Lapsinarsistina

      Todellisuudessa vanhemman mahdollisuudet vaikuttaa teini-ikäisen ongelmiin on varsin rajalliset. Esim. koulukiusaamisen takia masentunutta nuorta et voi pakottaa hoitoon. Jos nuori ei reagoi psyykkisiin ongelmiin niin että poliisi puuttuu asiaan (esim. ryyppää, varasta, ole väkivaltainen), ei lastensuojelukaan puutu.
      Turha vanhempia syyttää kaikesta. Helpointahan se on, olla näkemättä itseään vastuullisena aikuisena.

    • Lapsinarsistina

      Koitan vain nostaa aiheen ylöspäin, koska se huolimatta provosoivasta alusta on mielestäni hyvin tärkeä.
      Pulassa ovat paitsi vanhemmat, niin myös nuoret aikuiset lapset.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2024
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      56
      1745
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1168
    Aihe