Kateellisen panettelu

Telementti

Tämä on kateellisen ihmisen tilitys. Tämä on tilitys siitä, miksi joku toinen saa ja toinen ei.
Ja miksi se joka saa, on yleensä ääliöiden kuningas?

Naapurissa asuu tyyppi, jolla on vanhemmilta peritty kivitalo.
Hänellä on lisäksi komea harraste auto. Lisäksi öytyy myös muita leluja.
Hän on tietysti päivittänyt talonsa hienoon kuosiin, myös sisältä ja ulkoa. On iso terassi siihen kuuluvine lisäkkeineen.
Lämmityspuut hän sai tietysti ilmaiseksi. Uusinta teknologiaa oleva hybridi öljypoltinkaan ei kuluta kuin nimeksi.
Hänellä on kuuluisassa tatuointiliikkeessä teetettyjä kuvia ympäri kehoa.
Lapsilleen hän on hyvä isä. Onhan hän ostanut kaiken heille mitä he pyytävät. Jos hän ei suostu jotain ostamaan, elossa oleva mummo kyllä ostaa. Näinhän oli hänenkin lapsuudessaan:
Oli paras polkupyörä mitä kaupasta sai. Mopo oli tietysti ostettu uutena.
Kevareita taisi olla kaikenkaikkiaan kolme. Moottorikelkka myös.
Iltaisin lämpimässä autotallissaan hän naukkailee laatuviinoja playstationia pelaillen ja lelujaan korjaillen.
Tietysti hän polttaa myös pikkusikareita.

Olen tämänkin tyypin tuntenut koko ikäni. Tyhmä hän on ollut aina.
Hänestä tuli vielä tyhmempi, kun hän huomasi että elämässään tapahtunut tragedia edesauttoi häntä elämään säälistä apua antavien ihmisten keskellä. Keskipisteenä.
Tähän olen törmännyt kaveripiirissäni pariin otteeseen.
Tuli isovanhemmilta auto sekä ensiasunto ja joka viikko viikkorahaa. Jos tuli jostain syystä rahasta pula, soitto ukille riitti.
Kännykkä oli tietysti saatu myös isovanhemmilta ja luonnollisesti he hoitivat puhelinlaskut.
Ostettiin pojalle huonekalut teeveetä ja stereoita myöten kaupasta uutena. Jääkaappi käytiin täyttämässä täpötäyteen joka maanantai.
Elokuvaklubin jäsenenä postiluukusta kolahti jokaviikolla uutuus elokuva. Äiti maksoi.
Joka kuukausi käytettiin poika vaatekaupassa. Uudet kivipestyt levikset jalkaan ja uusi takki kauden mukaan. Posti toi myös uusia t-paitoja kuukausittain. Niitä voi tilailla dekadentistä tai muista katalogeista. Kyllä äiti tai mummo tai joku maksoi.
Tupakkaa sai myös ilmaiseksi isovanhemmilta. Kartonki oli soiton päässä.
Eihän heidän kultapojunsa tietenkään polttanut, mutta kun kaverit..
Koulu jäi kesken. Mutta eihän tämän tietysti kouluja tarvitse käydä. Miksi tarvitsisi? Liian rankkaa ja tulevaisuus turvattu, niin ei huolta huomisesta.

Lisäksi tämä äidin pikku talttahammas on aivan helvetillinen valehtelija. Varmaan patologinen, koska p.puhetta tulee joka kerta kun suun avaa. Haukutaan yleensä selän takana kaikki. Koska hän tietää asiat parhaiten ja osaa ne myös parhaiten tehdä ja toteuttaa. Aivan v*"tun joka asia mistä vain keksit puhua, sujuu tältä mieheltä.
Vaimo taisi päästä astumaan tämän miehen maailmaan ja tajusi jättää tämän typerän pilalle lellityn ihmisolennon asumaan yksin kivilinnaansa. Muutti pois rotukoirineen ja lapsineen.
Ero oli tietysti vaimon vika, onhan hän typerä ja ymmärtämätön ihminen. Ajaa vain omaa etuaan. Erosta kysyttäessä mies sanoo että tiesi kyllä jo alttarille astuessaan että ero tulee. Olivathan he olleen yhdessä jo vuosia. Ja miksi sitten naimisiin? Että voi kaikille kutsutuille näyttää kuinka paljon saa rahaa käytettyä hienoihin juomiin, juhlapaikkaan, valokuvaajaan, bändiin ja ruokiin. Tietysti mummon rahaa. Eihän meidän pojan nyt itse tietenkään tarvitse maksaa. Höpsis.
Minutkin kutsuttiin. En mennyt.

Muutamaan asiaan olen näin kateellisena tyytyväinen:
Hänellä ei ole oikeasti ystäviä. On pari hippiä jotka hänen luonaan viihtyvät. Muutama armeijakaveri sekä joitain baarituttuja, kännikavereita. Suurin osa läheisistä ihmisistä on kaikonnut hänen elämästtän tajuttuaan mikä hän on pohjimmiltaan miehiään.
Hän käy olevinaan työssä, muttei siellä oikeasti mitään tee. Ei työnjohtajan tarvitsekaan?
Miehen jonka ei oikeasti ole koskaan tarvinnut mitään elämänsä eteen tehdä (vaikka toista itse väittääkin) ei mielestäni tule mitään hyvää, oikeata ja aitoa elämäänsä saamaankaan.
Hänen elämänsä on kuin tv-sarjaa, jossa suurin osa kulisseita myöten on feikkiä.
Muutama ihminen joka häntä palvoo, ovat oikeasti aivan yhtä typeriä kuin hän itsekin.
Lisäksi tiedän tästä tyypistä niin paljon tulenarkaa tietoa, (mm. homokokeilut kaverin kanssa) että on kiva pitää ne ässänä hihassa ja paljastaa kortit vasta kun on siihen otollinen hetki. Ehkä maailmanlopun koittaessa?
Tiedä häntä, vaikka tunnistaisit tästä itsesi. Valitettavasti tiedän myös, että et pysty itse asioihin enää vaikuttamaan. Etkä kyllä ymmärtäisi, etkä sitä osaisi tehdäkään.
Terve!

11

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tittapomei

      Tajuan kyllä tämän sinun tekstisi pointin.
      Jos en ole aivan väärässä, et todellakaan ole kateellinen tälle miehelle.
      Eikä tarvitse ollakkaan, tuo kaikki on vain maallista p*ska mitä ei mukaansa saa.
      Tunnistan ihmistyypin. Mielestäni ällöttäviä tapauksia. Leuhkia itseään palvovia pellejä.
      Olen itse jättänyt elämästäni juuri nämä itseään täynnä olevat ihmiset pois.

    • Joo, kyllä siten maailmanlopussa varmasti Pyhälle Pietarillekun sepustat että tolla oli muuten homokokeiluja, ni sehä päästä sut jonon ohi kivikasvoisten salibändiotteluun.

      • Telementti

        Pyhä pietari, Jeesus, Jumala, Mooses, Juudas, taivas, helvetti ym ovat kaikki hahmoja keksittyjä paikkoja satukirjasta nimeltä Raamattu. Eli tuskin maailmanlopun koittaessa minun tarvitsee sitä kellekkääm muille kertoa kuin ihmisille jotka ovat todellisuutta?


    • panenilmankateutta

      Miksi pitää käydä kateellisena paneksimassa?

    • Synnynnäisyyttä

      Nii, ku kiimaa ei voi ostaa rahallakaan. Se tietää senkin.

      • kiimahirvi

        Kyllä siihen on itseasiassa keksitty lääke, hormoni joka käynnistää kiiman.


    • karjalatakaspullottain

      TYHJÄÄ TÄYNNÄ OLEVA AVAUS.................................................................................................................................................................... !

    • Huomattuon

      Imatra on kateelisten onnela.Lupsakat karjalaiset,mutta niin saatanan kateellisia ja pahanpuhujia.

      • Telementti

        Tarkoitukseni oli kirjoittaa hieman sarkastisesti tämä teksti. Taisi sen joku tuossa ylempänä jo tajutakin.
        Sitä paitsi, kuka tässä on puhunut että tapahtumapaikkana on imatra? En minä (tekstin alkup kirjoittaja) ainakaan.
        Ja en todella ole tälle onnettomalle kateellinen. Päinvastoin säälin häntä.
        Sen verran vielä että tässä on kyllä kaikki totta eikä keksittyä.


      • eivalehdellasaa

        Jos joku ihan suoraan todistettavasti valehtelee , niin hänet voi haastaa kunnianloukkauksesta syytteeseen !
        Toisesta ei myöskään saa levitellä
        loukkaavia juttuja. vaikka olisivat tosiakin !


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      116
      2556
    2. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      451
      2276
    3. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      102
      1708
    4. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      72
      1563
    5. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      41
      1211
    6. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      87
      1175
    7. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      62
      1172
    8. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      219
      1145
    9. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      192
      1092
    10. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      92
      1066
    Aihe