henkilökortti olikin huijausta

vedetään_nenästä

miksi vuodenvaihteessa kaikkia pakotettiin hankkimaan henkilökortti ja peloteltiin että ajokortti ei käy: pelokkaimmat ja tyhmimmät hankkivat sen kortin ja maksoivat vaikka sitä ei tarvittukkaan. ei siis ollut mikään pakko.
kuka on vastuussa tästä huijauksesta?

14

<50

2Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuullutkaan

      Ei ole kaikkia pakotettu. Esimerkiksi minua ei ole kukaan pyytänyt hankkimaan mitään henkilökortteja, enkä sellaista tule koskaan hankkimaankaan.

    • systeemitiedot

      Tuo on sen verran vakava asia, että ketä asia enemmän rakenteellisesti koskisi
      näille ihmisille valtio on VELVOITETTU
      lähettämään tiedotteen ja kellä vaikka ajokortti jo on, siitä ilman kuluja uusi versio, mikä kelpaisi sama vaikka kaiken kattavasti, passina ja henkilökorttina ja halutessaan siihen voisi lisätä jonkun plussa kortinkin ja veikkauskortin vaikka se nyt on jo muuttunut, kela korttikin käy jo veikkaus kortista.

      • tuhoutuva.siru

        niin tuo mikrosirun jos laittas uudistuneeseen ajokorttiin, eikö se kelpaisi jo aika hyvin nykyajan vaatimuksiin?


      • T.niinkuin.traktori
        tuhoutuva.siru kirjoitti:

        niin tuo mikrosirun jos laittas uudistuneeseen ajokorttiin, eikö se kelpaisi jo aika hyvin nykyajan vaatimuksiin?

        Taisi piirtäisi ne ajokortin kirjaimet siihen henkilökorttiin.


    • 80euroahukkaan

      niin, minä yritin toppuutella näitä jotka suu vaahdossa hakivat"pakollisen" kortin. ei ne kuunnellu mua kun sanoin että älkää hätäilkö,kukaan ei pakota,ei oo sellasta lakia.
      mutta ei
      hölmöt on hölmöjä!

    • ödybådu

      Ei minua ainakaan pakotettu hankkimaan mitään henkilökorttia. Sehän on jokaisen oma asia, jos sitä korttia tarvii.

    • koondd

      onhan tuoki järjetöntä jos ajokortti on voimassa vuosikymmeniä, semmoinen korttiko ei muka kelpaa johonkin juttuun henkilön todistamisena? poliisilaitoksen leima ja oma kuva, eu-tähdetkin ympyränä..

      matkustaessa ymmärrän että hyvä olla ehkä lisää asiakirjoja ja henkilötunnisteita .. mut kotimaa sisällä pitäs pärjätä..

      miten nämä ihmiset alunperin edes saa mitää henkilökorttia, kuka sanoo varmaksi että se henkilö oli juuri se .. :)

    • pakkokortti

      kyllähän ne lauseet että "ajokortti ei kelpaa jatkossa" on aika pakottava lause hankkimaan vastaava kortti mikä toimii tunnistusvälineenä, ETTÄ SILLEEN!

    • ikäni.tuntenut

      Kyllä minä tiedän kuka olen. En tarvitse siihen mitään kortteja.

    • korttipakka

      saahan sitä rahaa laittaa palamaan jos huvittaa, monien äänensävyssä oli kuitenkin se pelko että ajokortti ei kelpaisi esim postipaketin hakuun. onhan noita uutisia ja otsikoita missä lukee että ajokortti ei enää kelpaa postissa,pankissa yms. minusta tuo oli hiukan tahallaan tehtyä vedätystä jotta saataisiin ihmiset ostelemaan 80 euron kortteja.

    • sirutusalkanut

      Kyllä ajokortti on kelvannut poliisille ratsiassa? Kysyn miksi se on kevannut jos se ei kelpaa enään missään?
      Eihän se uusi henkilökortti ole sen kummempi, sama henk.tunnus, samasta ihmisesta kuva, samat perustiedot?
      PAitsi jos siihen tulee siru.

    • hiihtokesä

      ja nämä hankkijat ovat sitten itsenäisiä toimijoita päättäessään kansanedustajien valinnasta,,,no joo...

    • olkooonsitten

      "1.1.2019 alkaen ajokortti ei kelpaa henkilöllisyyden osoittamiseen henkilökorttia noudettaessa".
      Näin lukee poliisin sivuilla. Elikkä en saa uutta passia tai henkkaria ulos kun ei ole muuta kuin nykyinen ajokortti?

      • Eilen ei saanut palvelua Elisa-myymälässä, kun minulla ei ollut muuta kuin ajokortti. Tai en saanut mobiilivarmenne asiaa hoidettua, kun minun varmenne oli poistunut jostain syystä käytöstä. Myyjä epäkohteliaasti sanoi, ettei voi ladata sitä uudelleen minulle, kun minulla ei ole kuvallista henkilökorttia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pohjanmaan käräjäoikeus on tuominnut Evita Enni Bettiina Kolmosen 3 vuoden ja 2 kuukauden mittaiseen

      23-vuotias Kolmonen suunnitteli aseellista iskua Isonkyrön yläkouluun. Hän muutti mielensä viime hetkellä. Koulusurmaa K
      Maailman menoa
      123
      2519
    2. Rasistinen ääripersu iski Oululssa taas

      Jo toinen veitsihyökkäys Oulun Valkeassa: viitteitä, että teko olisi kopio edellisestä viikosta, sanoo poliisi. Kauppak
      Maailman menoa
      444
      1772
    3. Nainen, tilanne on sellainen

      kovin erikoinen, ja sellainen, etten sitä tänne voi kirjoittaa. Mutta voin sanoa olevani kiperässä tilanteessa, tilantee
      Ikävä
      118
      1683
    4. Suojatiellä ei tarvitse kiittää!!

      Suomen liikennesääntöihin kuuluu että jalankulkija suojatiellä on ykkönen ja auto ym.ajoneuvo kakkonen.Ärsyttävää kun ny
      Maailman menoa
      111
      1249
    5. Miten pitkään olet kirjoittanut

      omalle kaivatulle ?
      Ikävä
      73
      832
    6. Paula Koivuniemi täyttää tänään 77 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

      Paula Koivuniemi on yksi Suomen iskelmätaivaan legendaarisimmista tähdistä. Laulajatar on ollut suomalaisten kestosuosik
      Suomalaiset julkkikset
      14
      812
    7. En usko että nainen meidän suhteesta

      Olisi tullut mitään. Kumpikin olisi ollut koko ajan mustasukkainen, kateellinen ja katkera jostain. Volatile combination
      Ikävä
      45
      790
    8. Vielä näistä Oulun puukotuksista.

      Nyt on kovasti julkisuudessa esillä nämä kaksi Oulussa tapahtunutta rasistisin motiivein tehtyä puukotusta, jotka minist
      Maailman menoa
      157
      710
    9. Yhden asian voin kertoa

      Sinulle nainen. En usko että olit tosissasi ja siitä syystä itse en aijo tehdä enää mitään "juttumme" eteen ellet itse o
      Ikävä
      44
      690
    10. Kalateltta tänä vuonna

      Paikalliset yrittäjät pitää kalatelttaa tänä vuonna. Saa nähdä käykö silleen niinkuin muutama vuosi sitten että pelkkää
      Kuhmo
      20
      689
    Aihe