Masentaa, elämä sekaisin

Masentaa ja elämä sekaisin. Ei kavereita,yksin,ei saa töitä ja sa vaan potkuja. Elämä heikkolahjaisena on aika menetetty,onko muita?

107

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joojookk

      Käyppä ulkona kävelemässä, se auttaa...

      • enkade

        Aina tuota samaa, mene kävelylle. Se ei auta masentunutta, yrittäkää nyt vihdoinkin tajuta.


      • LässytiLässyti
        enkade kirjoitti:

        Aina tuota samaa, mene kävelylle. Se ei auta masentunutta, yrittäkää nyt vihdoinkin tajuta.

        Mistä tiedät ettei se auta? Kävitkö kokeilemassa? Entä jos kävit, eikä ollut vaikutusta, niin mitä jos et vaan kävellyt riittävän paljon?

        Ihminen on meinaan kokonaisuus, jonka hyvinvointiin vaikuttaa moni asia:

        -lepo
        -ravinto (vitamiinit)
        -liikkuminen
        -sosiaalinen kanssakäyminen
        -valon määrä (!)

        ja varmaan moni muukin asia.

        Olin itse masentunut, ainakin 10 vuotta. Ensin en edes tajunnut olotilaani, sitten jostakin tuli ajatus siitä että olen jotenkin sairas. Aloin määrätietoisesti parantamaan noita mainitsemiani asioita. Pikkuhiljaa söin paremmin, nukuin säännöllisemmin, kävin kävelemässä ja koitin kommunikoida ihmisen kanssa.

        En ole vieläkään täysin kondiksessa, mutta väitän että noiden perusasioiden parantamisella ei ainakaan olo huonone. Polku ei ole ollut ihan helppo, olen tehnyt nyt 8 vuotta hommia asian kanssa, pikkuhiljaa edeten, asettaen aina uusia tavotteita kun tuntuu että vanhat on toteutuneet.

        Itselläni suurin syy masennukseen saattoi olla loputon väsymys ja erittäin huono syöminen. Aika reipas alkoholinkäyttö ei auttanut asiaa, eikä se, että koetin erakoitua. Kun korjasin nukkumista ja syömistä, olin jo kohtuullisessa kunnossa ja kun aloin kävelemään, alkoi sisäinen aurinko paistaa. Talveksi hommasin kirkasvalolampun ja huomasin että talven pahoinvoinnista taisi suurin osa johtua siitä että ei ollut tarpeeksi valoa joka olisi säätänyt nukkumista, joten nukuin väärään aikaan ja liian vähän, olin todella huonolla tuulella koko ajan ja voin pahoin. Kuten huomataan kirjoitusajankohdan kellonajasta ei se nukkuminen ole ihan kohdallaan vieläkään.

        Masennuksen syntysyitähän ei tiede ole pystynyt selittämään, itse väitän että se on kokonaisvaltainen pahoinvointi joka voi johtua monen asian yhteisvaikutuksesta.

        Kun tämänkin aloittajalla on varmaan se 24/7 aikaa, ja tuskin juurikaan velvotteita, miksei voisi alkaa pikkuhiljaa parantamaan noita asioita. Jälkeenpäin sitä meinaan ihmettelee että miksei alottanut tekemään edes jotakin jo aiemmin, sensijaan että vaipui synkkyytten ja itsesääliin.

        Jostakin se on aloitettava, ja jokainen on vastuussa omasta elämästään.

        Tiedän tiedän, se ei ole helppoa ja tällänen tyyppi vaan lässyttää skeidaa ja ei tiedä mistään mitään. Enivei, jokainen joutuu itsensä pelastamaan, SSRI ei sitä tee.


      • kentietäää
        LässytiLässyti kirjoitti:

        Mistä tiedät ettei se auta? Kävitkö kokeilemassa? Entä jos kävit, eikä ollut vaikutusta, niin mitä jos et vaan kävellyt riittävän paljon?

        Ihminen on meinaan kokonaisuus, jonka hyvinvointiin vaikuttaa moni asia:

        -lepo
        -ravinto (vitamiinit)
        -liikkuminen
        -sosiaalinen kanssakäyminen
        -valon määrä (!)

        ja varmaan moni muukin asia.

        Olin itse masentunut, ainakin 10 vuotta. Ensin en edes tajunnut olotilaani, sitten jostakin tuli ajatus siitä että olen jotenkin sairas. Aloin määrätietoisesti parantamaan noita mainitsemiani asioita. Pikkuhiljaa söin paremmin, nukuin säännöllisemmin, kävin kävelemässä ja koitin kommunikoida ihmisen kanssa.

        En ole vieläkään täysin kondiksessa, mutta väitän että noiden perusasioiden parantamisella ei ainakaan olo huonone. Polku ei ole ollut ihan helppo, olen tehnyt nyt 8 vuotta hommia asian kanssa, pikkuhiljaa edeten, asettaen aina uusia tavotteita kun tuntuu että vanhat on toteutuneet.

        Itselläni suurin syy masennukseen saattoi olla loputon väsymys ja erittäin huono syöminen. Aika reipas alkoholinkäyttö ei auttanut asiaa, eikä se, että koetin erakoitua. Kun korjasin nukkumista ja syömistä, olin jo kohtuullisessa kunnossa ja kun aloin kävelemään, alkoi sisäinen aurinko paistaa. Talveksi hommasin kirkasvalolampun ja huomasin että talven pahoinvoinnista taisi suurin osa johtua siitä että ei ollut tarpeeksi valoa joka olisi säätänyt nukkumista, joten nukuin väärään aikaan ja liian vähän, olin todella huonolla tuulella koko ajan ja voin pahoin. Kuten huomataan kirjoitusajankohdan kellonajasta ei se nukkuminen ole ihan kohdallaan vieläkään.

        Masennuksen syntysyitähän ei tiede ole pystynyt selittämään, itse väitän että se on kokonaisvaltainen pahoinvointi joka voi johtua monen asian yhteisvaikutuksesta.

        Kun tämänkin aloittajalla on varmaan se 24/7 aikaa, ja tuskin juurikaan velvotteita, miksei voisi alkaa pikkuhiljaa parantamaan noita asioita. Jälkeenpäin sitä meinaan ihmettelee että miksei alottanut tekemään edes jotakin jo aiemmin, sensijaan että vaipui synkkyytten ja itsesääliin.

        Jostakin se on aloitettava, ja jokainen on vastuussa omasta elämästään.

        Tiedän tiedän, se ei ole helppoa ja tällänen tyyppi vaan lässyttää skeidaa ja ei tiedä mistään mitään. Enivei, jokainen joutuu itsensä pelastamaan, SSRI ei sitä tee.

        Kaikilla kun ei ole edes sitä liikuntakykyä että itse pystyy kävelemään, ei se ole itsestäänselvyys..


      • Dementique
        kentietäää kirjoitti:

        Kaikilla kun ei ole edes sitä liikuntakykyä että itse pystyy kävelemään, ei se ole itsestäänselvyys..

        Ei varmaankaan ole, mutta ehkä 99,99% ihmisistä pystyy kävelemään. Ja jos ei pysty kävelemään, pystyy ehkä tekemään jotakin muuta liikunnallista.

        Täydellisiä olosuhteita ei kannata jäädä odottamaan, niitä ei meinaan koskaan tule. Aina on jotakin, on liian kylmä, kuuma, märkä, tuulista, liukasta tai mitä lie. Sitten jos noi ei riitä, voi keksiä että ei ole sopivia vaatteita, on väärä päivä, aurinko ei paista, tukka on pesemättä tai on finni poskessa.

        Selityksiä tähän maailmaan mahtuu.


    • Täyttä paskaa tämä kaikki on.

      • Ruusujen.Tuoksu

        Andei. Kauneimmat ruusut kasvaa just paskassa. On lannoitukset kohdallaan.


    • On.monenmoisia

      Oletko miettinyt, mitä erilaisia asioita yleensä tykkäät tehdä, harrastaa, seurata tms. - sellaista mikä ei mene ehkä pieleen kuten jotkut työjutut, joista on ollut huonoja kokemuksia?

      En oikein jaksaisi uskoa mihinkään tuollaiseen "heikkolahjaisuuteen". Ehkä pitäisi löytää ne asiat, missä olet hyvä, tai mistä oikeasti pidät, ja keskittyä tekemään niitä? Jospa niiden kautta voi löytää myös ystäviä?

      • En tiedä, kaikki pitää mua luuserina, olen kyllä, yritän tutustua ihmisiin, mut lähinnä ketään ei kiinnosta, aika paskaa tää yksin olo.


    • sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf

      Olin itse noin 10 vuotta sitten vähän samanlaisessa tilanteessa. Olin yksin, alkoholisoitunut, peliriippuvainen ja lopulta.... rahaton.

      Kiukuttelin ja voin pahoin, lopulta käytyäni riittävän pohjalla, aloin miettimään tapahtumaketjun syitä ja ponnistella eri suuntaan kuin se tuttu toimintamalli.

      Kun jätin alkoholin vähemmälle, aloin nukkumaan säännöllisemmin, syömään paremmin sekä liikkumaan, vointini alkoi kohenemaan.

      Hakeuduin töihin, sain rahaa, lopulta sain naisystävän ja pari kaveriakin, ja ei tämä elämä ollutkaan niin paha asia, että olisi kannattanut päättää päivänsä, asia jota sitäkin mietin monet kerrat.

      Jos minä pystyin nousemaan suosta, niin mikset sinä pystyisi?

    • Löysin tyttöystävän mut en tiiä enää missä mennään, suositeltiin ammatillista kuntoutusta, hän ei tykkää ku en pärjää töissä ja teen vain 1- 2 kk töitä, enää en ees halua ku ei siinä ole mitään järkeä. En pärjää missää. Lisäks hän ei jaksa kun valitan ja oon vaa negatiivinen, helppo hänen sanoa ku on vakituinen työ,mutta onneksi olen hakenut apua

    • Juon myös alkoholia aika paljon kun on yksin kai tullut jo hulluksi

      • tosiasijjaaa

        Et ole ainut alkoholin tissuttaja, monet viettävät päivänsä kaljaa lipitellessä niin menee aika
        joutusammin.


      • tyytyväisenäelämääsi
        tosiasijjaaa kirjoitti:

        Et ole ainut alkoholin tissuttaja, monet viettävät päivänsä kaljaa lipitellessä niin menee aika
        joutusammin.

        Sinäkin olet siis antanut jo periksi, etkä enää edes yritä mitään.


      • tosiasijjaaa
        tyytyväisenäelämääsi kirjoitti:

        Sinäkin olet siis antanut jo periksi, etkä enää edes yritä mitään.

        Näin on käynyt, olen antanut periksi ainakin vähäksi aikaa.


    • Unirytmi on aivan sekasin, tein 3 kk töitä kunnes en tajua sain koeaikapotkut, jos on heikkolahjainen ei vaa pärjää vittu niinku muut, ei saa tehdä töitä ja ei pärjää koulussa, oon tehny koko elämäni 1-2 kk töitä mones paikkaa,vammastenkaa en tee töitä, sit pysyn sossutuella.

    • Täs tullut hulluksi jo ja ei tidä mitä tekee, tyttöystävä patistaa töihin ja ei tule onnistuun ku saa potkut tai epäsopiva raskas työ mis ei viihdy, ja toiset vaa pärjää töissä ja koulussa.

      • HYVÄ-OHJE

        Yritäpä tyriä vielä lisää ja helvetin paljon... Oikein tyrimällä tyrit ja vielä HELVETIN PALJON.

        Ja nyt sinulla ei ole lupa kieltäytyä tuosta koska juuri sanoit että kaikki menee päin helvettiä.

        Nyt laitat vielä 3-4 kertaa enemmän päin helvettiä..
        JA NYT HETI JA HELVETIN PALJON.


    • AInut toive ois ADHD add lääke oireet selvästi on, helpottais elämää ja työt vois onnistua, en ole luovuttanut, mutta ei hyvältä näytä. eivät vaa anna lääkkeitä

    • Raskastyöantaapotkua

      Annan ohjeen. Tee raskaita töitä. Nyt Lumityöt pihoilla ja katoilla.

      • Ei sori kiinnosta


    • Onko täälä muita heikkolahjaisia?

      • tunnelukot

      • tosiasijjaaa
        tunnelukot kirjoitti:

        Kannattaa tehdä tunnelukkotesti.
        http://www.tunnelukkosi.fi/testi.php
        Se kertoo enemmän kuin masennustesti.

        Tehty on mut ei se yksinäisyyteen ja masennukseen auta.


    • Heikkolahjaisena ihmiset pitää vaa sua tyhmänä etkä pärjää töissä ja saa kavereita, mullaki oli ennen kavereita, mutta ne oli sekopäitä työttömiä ja joi rahansa, ja jutut oli kuin lapsia, pistin välit poikki, mutta ei tämä yksin olo kivaa ole, onneks on tyttöystävä mutta en tiedä kauanko sekin on.

    • Jep ei auta ku elää yksin, omassa maailmas, kohta varmaa nainenkin jättää

    • Onpa vähä ihmisiä täälä,jotka ei puhu aiheesta mitään.?

    • Tyttöystävä otti eron sit samalla, että hyvin menee. vittu mä en jaksa enää, nyt oon ihan yksin.

    • Hei. Ja hyvää ystävänpäivää kaikille. Kyllä täällä aika lailla masentaa. Vaikka on 10v parisuhdetta on koti, työ, kotieläimet ja perhe ja jotain harrastuksia yksinäisiä Silti tunnen oloni todella yksinäiseksi hieman masentuneeksi ailahtelevasti, vailla tosi ystävää.

    • En tykkää olla yksin ja sekoo pää, haluaisin et olis nainen vierellä, en oikein tykkää tehdä mitään, katson elokuvia ja sarjoja muuten olen yksin ja työelämästä heitetää aina ulos, olen koittanut tutustua ihmisiin mut ei kukaan halua tutustua olla tekemisis

    • Tuntuu että olen vain taakka ja en ole edes olemas,kaikki haukkuu ja naiset sanoo kato peiliin hanki apua, ja on niin yksin vaan, ettei kukaa ymmärrä. en jaksa enää. onneksi olen itse hakenut apua.

    • Sain juuri diagnoosin laaja alaiset oppimishäiriöt, muita samanlaisia?

      • Onkyllä

        Kyllä on. Yksi monista diagnooseista. Lääkärin mielestä kuuluisin pysyvälle ns. sairauseläkkeelle. Mutta Kela on toista mieltä. Välillä pitkiä pätkiä joudun olla ns. työttömyysetuudella kun odotan jatkopäätöstä. Nykyisin työttömyysturva on suunniteltu käytännössä vain terveille ja aktiivimallin kriteerit on sellaiset ettei niihin mt-ongelmista kärsivä juurikaan kykene joten harkinnut vakavasti itsaria ja haen kyllä säännöllisesti tietoa eri menetelmistä tehdä, toteuttaa. On sen verran paljon ongelmia yhteiskunnan taholta niiden haluttomuudesta ymmärtää ja auttaa, että ei se poistuminen tästä elämästä ole huono vaihtoehto kun poistumalla moni stressin aihe ja ongelma poistuisi.


      • Minä en saatana koskaa mee eläkkeelle, vain kuolleen ruumiini yli,en ole vammainen, mutta työstä ei tule mitää, ei ole kivaa ku haukutaan, jotkut ei ymmärrä että on ongelmia elämässä ja ei tälläset saa kavereita, eli mitä tehdä hyväksyä ja elää yksin? Nainenki saatana jätti


    • En tiedä miten tästä selvitä eteenpäin, olen hakenut apua, muttakun ei ole mitään sosiaalista elämää ja ei ole kavereita, niin aika kurja olla vaan yksin, en tiedä kauanko enää jaksan.

      • PotkuPersuksille

        Ihan ensimmäiseksi koeta kohentaa mielialaasi vaikkapa seuraavin menetelmin:

        -mene lenkille
        -syö terveellisesti
        -nuku oikeaan aikaan vuorokaudesta ja riittävä määrä
        -ala lukemaan kirjoja, täytä sudokuita ja tee ristikoita
        -lopeta alkoholin käyttö

        Sen jälkeen kun olotilasi on kohentunut, on mahdollisuus että sosiaalinen ongelmasi alkaa korjaantua itsestään.

        Kukaan muu ei noita asioita pysty tekemään kuin sinä itse.

        On olemassa blueskappale "nobody loves you when you´re down and out" joka pitää jossakin määrin paikkansa.


      • No täytynee alkaa syömää taas masennuslääkkeitä, lopetin koska löysin naisen ja alko olee elämä ja meni hyvi ja sai kavereita hänen puolelta, hän jätti mut ku täys paska, meillä meni hyvin, ei kertonu ees syytä. siis oon todella paskana nyt. Toivotaan, olen menossa johki kuntouttavaa työtoimintaa ja sit töihin, mutta on kyl niin paska olo, kun mä rakastin tuota naista ja se jättää mut ja torjuu vaa kylmästi, kauheen kylmiä ihmisiä on, mä käyn lenkillä päivittäin, vähennän nyt alkoholia, mut nyt vasta surkee olo on, kun mut on jätetty


      • kasvunvaikeus
        Andei34 kirjoitti:

        No täytynee alkaa syömää taas masennuslääkkeitä, lopetin koska löysin naisen ja alko olee elämä ja meni hyvi ja sai kavereita hänen puolelta, hän jätti mut ku täys paska, meillä meni hyvin, ei kertonu ees syytä. siis oon todella paskana nyt. Toivotaan, olen menossa johki kuntouttavaa työtoimintaa ja sit töihin, mutta on kyl niin paska olo, kun mä rakastin tuota naista ja se jättää mut ja torjuu vaa kylmästi, kauheen kylmiä ihmisiä on, mä käyn lenkillä päivittäin, vähennän nyt alkoholia, mut nyt vasta surkee olo on, kun mut on jätetty

        Kyllä se nyt on surkeeta, kun nainenkin jätti. Mitähän kauheeta se elämä tuokaan vuosien mittaan tullessaan, kunhan ikää karttuu?


      • No uskon että saan vielä naisen, koska oon pitkä ja komee, aivan varmasti


    • Mä sain jo Tammikuus töistä potkut ilman syytä ja nyt muija jättää mut kylmästi, en saa nukuttua aivan sekasin, unirytmi sekasin kun niin paha olla ja miettii vaa toista ja on vielä yksin.

    • Empatiaystävä

      Harrastuskerhoja on Suomessa joka lähtöön. Suomi on yhdistysten "luvattu maa". Politiikassakin saa kavereita, jotka ajattelevat samalla tavalla. Jokaisessa urheilulajissa on kaikentasoisia harrastepiirejä. Koulutusta ja kuntouttavaa työtoimintaa voi tehdä. Ns. kolmannen sektorin aputyöntekijöitä tarvitaan aina. Huomaan kirjoituksistasi, että et sinä oikeasti tyhmä ole. Masentuntu voit olla. Minusta tuntuu, että suomalaisista monet ovat jossakin elämänsä vaiheessa olleet masentuneita. Jos tyttöystävä menee matkoihinsa, vie aikaa toipua. Mutta toipuu sitä mies siitäkin. Ja maailmassa on paljon ymmärtäviä, mukavia ja kauniita ihmisiä. Ja osaaviakin. Olen joillekin sanonut mielipiteenäni, että jos nainen on viisas ja pärjää hyvin elämässään, esimerkiksi lääkäri, on todennäköistä, että hän on myös hyvä ja kekseliäs kumppani, jonka seurassa mieskin viihtyy ja voi hyvin. Tunnen monia, jotka ovat ottaneet puolisokseen lääkärin. Ja elävät hyvin onnellista elämää yhdessä. Vertailu paremmuudesta tai tyhmyydestä on turhaa. Me kaikki olemme vain ihmisiä. Rohkeasti vaan tutustumaan. Minun slogan oli järkyttävän avioeron ottaneen vaimon lähdettyä, että maailmassa on yli 7 miljardia ihmistä. Varmasti ystävä löytyy jokaiselle.

      Ja yksinäiseksi jääminen ei todellakaan ole tarpeen. Sen olen itsekin havainnut todeksi. Ystäviä alkaa olla lukuisissa maissa ja myös kotona.

      Nuorilla on haasteita vieläkin enemmän kuin ennen oli? Ystäviä tarvitsee jokainen, joka tulee kadulla vastaan. Tai ainakin lähes jokainen. Se on hyvä lähtökohta kun ajattelet, että vastaantulevista ihmisistä Suomessa kokee moni yksinäisyyttä niinkuin sinäkin ja kaipaa todellista ystävää. Etenkin miehet.

      Tsemppiä ja rohkeutta tarttua toimeen ehdotan. Kun itselläni oli erittäin vaikea jakso, sanoin, että katsotaanpa kymmenen vuoden kuluttua. Silloin se oli oikea laskelma.

    • Empatiaystävä

      Kymmenessä vuodessä voi opiskella vaikka kaksi tohtoritutkintoa jos niin päättää ja tekee töitä sen eteen. Mutta vähemmälläkin pärjää. Kun on ruoka ja vaatteet ja lämmin asunto, niin on jo syytä olla tyytyväinen. Parempaan saa toki pyrkiä jos se taso ei elämässä riitä. Peliriippuvuus on monen nuoren ongelma. Siitä irtipääseminen on monille kova haaste.

      Mutta elämä tuo mukanaan ratkaisumahdollisuuksia, joita on havaittava ja aktiivisesti etsienkin voi ratkaisuja löytää.

      Vanhemmat ihmiset, jotka ovat jo paljon elämää nähneet, tietävät, että elämässä voi sattua ja tapahtua ja tulla vastaan myös vaikeuksia. Mutta kuten siskoni sanoi; katsoppa vain, niin aurinko nousee huomennakin.

      Tässä maailmassa hyvä ja paha taistelevat niin meissä itsessämme, kuin ympärillämmekin. Meidän on vain päätettävä elää ja tehdä mitä voimme. Ja päättää tyytyä onneemme.

      • PaksuHaba

        Mutta ihminen kun on ns. huonossa jamassa, se ei edes halua nähdä että elämä voisi olla jotakin muuta kuin siinä itsesäälissä kieriskelemistä.

        Tämäkin aloittaja on nyt hakemassa täällä huomiota sen sijaan että alkaisi oikeasti tekemään jotakin asioidensa hoitamiseen. Niinkauan kuin hän saa huomiota, niinkauan hän valittaa.

        En tiedä mikä se paranemisprosessin lopulta saa aikaiseksi, pitää varmaan käydä tarpeeksi pohjalla, että tajuaa että on pakko tehdä jotakin. Aloittajalla ei ole vielä ollut sitä hetkeä.

        Kyllä se sieltä vielä tulee, jos on tullakseen.

        Harmi että aika menee tossa hukkaan, mutta ehkä se jossakin vaiheessa se pohja löytyy ja on valmis tekemään jotakin itselleen. Kukaan muu ei sieltä montun pohjalta tule nostamaan.


    • Kauheen paskanen fiilis, just mietin mikä vika mus on, täälä yksin ulkona kävelen paska fiilis, just jätetty ei ketää kaveria ja mitää, kai mä meen jotain leffaa kattoon, pääsis tästä tuskasta mut ei viitti tappaa ittensä

    • OnhanNäitä

      On muitakin joo. Vähän ajan päästä ei muita olekaan, joten etulinjassa ollaan.

    • Nyt tää paha olo tuntuu viel pahemmalta ku näin et tää tyttöystävä oli oikein torjunu mut jokapaikassa, hän varmaa valehteli koko suhteen paskiainen ja mä en merkannu mitää hänelle, vaikka hän sanoi että rakastaa mua.

    • Turha tänne kirjottaa,ku ei ketään näytä kiinnostavan, elän elämääni yksin!!

      • sdfsdfsfsdfdfsfsdf

        No ketä oikeesti jaksaa kiinnostaa ihminen joka vaan valittaa. Ei ihme että se tyttöystävä lähti.

        Ryhdistäydy hyvä mies.


      • Kuule mä olin sitä kohtaan hyvä. ei ole mikään ihme, se teki mulle paskat temput, no ehkä sä et ymmärrä jos sun elämä on hyvää, kavereita, töitä, sosiaalista elämää, sori nyt mut mä tarvin terapiaa, sä et oikein ymmärrä, et heipodei.


      • sdfsdfsfsdfdfsfsdf
        Andei34 kirjoitti:

        Kuule mä olin sitä kohtaan hyvä. ei ole mikään ihme, se teki mulle paskat temput, no ehkä sä et ymmärrä jos sun elämä on hyvää, kavereita, töitä, sosiaalista elämää, sori nyt mut mä tarvin terapiaa, sä et oikein ymmärrä, et heipodei.

        Ei se aina riitä että on hyvä. Joskus ei vaan jaksa kattella toista, syystä tai toisesta ja sun kohdalla se syy taitaa olla selkee.

        Ja mä ymmärrän oikeen hyvin, oon ollut ihan samantapaisessa tilanteessa, kaikki oli päin veetä ja kaikki oli peetä, rahat loppu, kalja maistui ja kavereita nolla.

        Sieltä mä kuule nousin ihan omin voimin kun aloin miettimään että mitä kannattaisi tehdä. Suosittelen sullekin.

        Terapia? Tuskin auttaa, sun tarttee ottaa vaan ittees niskasta kii ja alkaa tekemään asioita. Kun oot jo pudonnu normaalielämän ulkopuolelle niin tottakai se paluu normaaliin tuntuu pahalle. Muutos on ihmisille aina vaikeeta.

        Älä luulekkaan että olet ainoa tässä maailmassa jota on elämä kengittäny munille. Ei kannata tuudittautua siihen että olisit jotenkin nyt ainutkertanen tuon asian suhteen.

        Saa toki itkeä ja valittaa, mutta mitä se auttaa? Ne viimisetkin ihmiset kaikkoaa ympäriltä.

        Ohjeethan tuolla ketjussa on jossakin jo olemassa mitä kannattaa tehdä. Alat mekaanisesti niitä noudattamaan niin olet parissa vuodessa jaloillasi.

        Se on nyt ihan omasta valinnasta kiinni että kiinnostaako asia, vai eikö se kiinnosta. Kaikki on sinusta ittestäs kiinni.

        Kukaan muu ei sun elämää pysty elämään. Vaikka jos menet Meilahden syöpäosastolle kattomaan niin siellä on monta jotka ottaisi kaikki ylimääräiset elämät joita ei haluta elää, valitettavasti se vaihto ei vielä nykytietämyksellä onnistu.

        Olen joskus miettinyt että niille, joilla menee "huonosti", tekisi aika hyvää saada syöpä tai joku vastaava, edes päiväksi. Joku voisi vaikka hahmottaa että olikohan se valittaminen ja itku ja parku ihan aiheellista. Ja elämäkin voisi maistua ihan eri lailla.

        Mutta valinta on tosiaan ihan sun oma, että mitä teet huomenna, ylihuomenna tai 10 vuoden päästä. Jos suunnittelet valittavasi täällä vielä 10 vuoden päästä niin mikäpäs siinä, onhan sekin valinta.

        heipodei sullekin


      • Kai se sit pitää ottaa niskasta kii, ja menen kuntoutuksee ja toiv saan töitä, mulla on kyllä rahaa ja ruokaa kaikki hyvin. Pistin hullukavereita pois elämästä ja rupeen juomaan vähempi alkoholia ja menen salille kaippa tuo hyvä alku, tuon naisen takia piti poistaa myös Facebook ja menen terapiaan


      • Terveellinenlääke

        No mene.
        Mitäs täällä ruikutat.
        Luuseri.
        Sinä et tule saamaan tyttöystävää niin kauan kuin itket olemattomia, itse aiheutettuja surkeuksia.


      • sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf
        Terveellinenlääke kirjoitti:

        No mene.
        Mitäs täällä ruikutat.
        Luuseri.
        Sinä et tule saamaan tyttöystävää niin kauan kuin itket olemattomia, itse aiheutettuja surkeuksia.

        Sinä se olet luuseri jos potkin päähän niitä joilla ei ole ihan paras päivä kohillaan.

        Kaikilla mättää joskus mutta siitä pitää nousta, parempi ennemmin kuin myöhemmin. Sun toiminnassa en näe mitään järkeä, se ei auta ketään.


      • sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf
        Andei34 kirjoitti:

        Kai se sit pitää ottaa niskasta kii, ja menen kuntoutuksee ja toiv saan töitä, mulla on kyllä rahaa ja ruokaa kaikki hyvin. Pistin hullukavereita pois elämästä ja rupeen juomaan vähempi alkoholia ja menen salille kaippa tuo hyvä alku, tuon naisen takia piti poistaa myös Facebook ja menen terapiaan

        Miksi ihmeessä se facebok piti poistaa yhden ihmisen takia?

        Ihan hyvä alku toi on, mitä luettelit. Jos ei onnistu joka päivä niin aina tulee seuraava, pääasia että yrittää oikeaan suuntaan. Kaikkea et pysty kerralla muuttamaan, voit ottaa nyt aluksi vaikka sellasen viiden vuoden tähtäimen siihen työelämään. Nää muutokset ei aina tapahdu kovin nopeesti.

        Terapiasta tulet todennäköisesti kokemaan pettymyksen. Ennemmin sulla on joku aivojen välittäjäaineen ongelma kuin se, että terapeutille jaarittelu korjaisi kaiken.

        Serotoniinihän se on alhaalla monella, niin oli minullakin. Aloin syömään sitten asioita jotka auttaa tuon serotiniinin kanssa, aloin liikkumaan, vähensin,käytännössä lopetin alkoholin käytön, selvitin mistä uniongelmat johtui, ja kappas muutaman vuoden päästä olinkin kunnossa.

        Nukkuminen on oikeestaan tärkein mistä alottaa. Opiskele asiaa, minä luin netistä ihan prkl paljon ennenkuin sain nukkumisongelman kuntoon. Mutta selvisi sekin.

        Tee ihan mitä vaan mutta älä jää muhimaan tollaseen itsesääliin.


      • sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf kirjoitti:

        Miksi ihmeessä se facebok piti poistaa yhden ihmisen takia?

        Ihan hyvä alku toi on, mitä luettelit. Jos ei onnistu joka päivä niin aina tulee seuraava, pääasia että yrittää oikeaan suuntaan. Kaikkea et pysty kerralla muuttamaan, voit ottaa nyt aluksi vaikka sellasen viiden vuoden tähtäimen siihen työelämään. Nää muutokset ei aina tapahdu kovin nopeesti.

        Terapiasta tulet todennäköisesti kokemaan pettymyksen. Ennemmin sulla on joku aivojen välittäjäaineen ongelma kuin se, että terapeutille jaarittelu korjaisi kaiken.

        Serotoniinihän se on alhaalla monella, niin oli minullakin. Aloin syömään sitten asioita jotka auttaa tuon serotiniinin kanssa, aloin liikkumaan, vähensin,käytännössä lopetin alkoholin käytön, selvitin mistä uniongelmat johtui, ja kappas muutaman vuoden päästä olinkin kunnossa.

        Nukkuminen on oikeestaan tärkein mistä alottaa. Opiskele asiaa, minä luin netistä ihan prkl paljon ennenkuin sain nukkumisongelman kuntoon. Mutta selvisi sekin.

        Tee ihan mitä vaan mutta älä jää muhimaan tollaseen itsesääliin.

        Siksi koska he tuntevat minut ja halusin poistaa, minä en pärjää töissä koska en osaa mitään, antavat potkuja vain ja heittävät ulos


    • 20 työpaikkaa -1-2 kk ja loppu ja kaikkee paskaa, ei jatkuva työtä koskaan, neuropsgylokin lausunto laaja alaiset oppimishäiriöt, ja koulutettuja diiva naisia vaa, haluavat ura miehen jolöa vakityö sun muuta, hitto mitä paskaa

    • No elämä on tällästä kun on erikoinen ja outo, kaikki ei pärjää töissä vaan

      • KerroRohkeasti

        Joku ihan oikea selityshän siihen on miksi et pysy työpaikoissa.

        Jospa kertoisit sen todellisen syyn miksi saat aina kenkää. Esiintyminen vajakkina ei ole se syy.


      • En tiedä, en osaa käsilläni mitää, myös vanhemmat sanonu sen, motoriikka toimii en ole vammainen, kai myöhästelen liikaa oon hitaampi ku muut ja laiska, en tiiä, ja missää en oikee viihdy, raskasta työ ja en pysty tekee raskaita töitä, kai en ymmärrä tai oon vajaa oon nii vihanen ja hermostunu kokoajan


      • KerroRohkeasti
        Andei34 kirjoitti:

        En tiedä, en osaa käsilläni mitää, myös vanhemmat sanonu sen, motoriikka toimii en ole vammainen, kai myöhästelen liikaa oon hitaampi ku muut ja laiska, en tiiä, ja missää en oikee viihdy, raskasta työ ja en pysty tekee raskaita töitä, kai en ymmärrä tai oon vajaa oon nii vihanen ja hermostunu kokoajan

        Jos olet vihainen ja hermostunut koko ajan, mulle tulee väkisinkin mieleen että sulla on aivojen välittäjäaineissa ongelmia.

        Serotoniini on niistä ehkä merkittävin. Netistä löytyy noista paljon juttua.

        Ja mitä noihin töihin tulee, niin ei nykyisinkään tartte montaa kertaa myöhästyä töistä niin se on siinä, etenkin jos sen lisäksi on hidas ja laiska eikä homma näytä mitenkään kiinnostavan. Että ihan ymmärrettävää noilla meriiteillä ettei ne työpaikat pysy.


      • En tiedä mitä haluan tehdä ja mikä mulle sopii, oon niin erilainen ha kehityshäiriö, ehkä kuntouttavasta ei heitetä ulos, lapsena olin erilainen en vihanen ja kävin koulua ja kaikki hyvin, nyt haukun ihmisiä ja oon nii vihanen ku elämäs vaa paskaa, en syö mitää lääkkeitä, istun vaa kotona ja tuijotan televisiota ja nukun 15


      • Ennen oli jotain alkoholisti mt ongelma kavereita, ja mieluite yksin ku hullujen kanssa, nyt menetin hyvän työpaikanki, haluan mennä terapiaan, ja naisen menetys oli mulle hirveetä


    • Teen yleensä erilailla asiat kun muut, en pysy perässä ja sit menin neuropsykologille hän sanoi että kuntouttavaa, ja tulevaisuus heikkoa, jos en saa palkkaa ja joudun tuilla elään, hirveä tilanne, ois kiva seurustella saada nainen,mutta harva katselee vammaista ja ei voi tehdä töitä, en tiedä tuskaa tämä elåmä

    • Yleensä asiat ei mene perille, keskittyminen huono,muisti huono, kielelellisiä vaikeuksia, hahmotushäiriötä, ilkeyttä vihaisuutta

    • Huhuh aivan sekasin tää elämä , lisäks oon velkaa ulosotosta mut luottotiedot kunnos nii monta tonnia vanhemmille ja ei ole töitä

    • Hiljasta tääläki ei näytä ketää kiinnostavan, parempi olla yksin.!

      • Dr.Alzheimer

        No mitä sä odotat että sulle sanotaan?

        Voi sua, ressukka, nyyh kun on vaikeeta?

        Mitäs jos etsit googlella netistä että mikä sua vaivaa ja alat sitten korjaamaan itseäsi.

        Tossa on jo moneen kertaan kerrottu mitä sun kannattaa tehdä, mutta selkeesti ei ole kiinnostusta muuhun kuin itsesäälissä kierimiseen niin... mitä siihen voi sanoa?


      • Jaa, en tiedä. tuntuu et joutuu vaa yksin höpöttään, no kyllä potkii elämä päähän, ehkä vois kuolla, no vittu en tiedä kun on erilainen kun muut, elämä on vaikeeta, ja ulkopuolinen, no ehkä sä et ymmärrä. niin heido


      • Dr.Alzheimer
        Andei34 kirjoitti:

        Jaa, en tiedä. tuntuu et joutuu vaa yksin höpöttään, no kyllä potkii elämä päähän, ehkä vois kuolla, no vittu en tiedä kun on erilainen kun muut, elämä on vaikeeta, ja ulkopuolinen, no ehkä sä et ymmärrä. niin heido

        Kaikki me kuollaan ja mä tiedän ihan helv. hyvin mitä se on kun on "erilainen".

        Itse selvitin mikä erilaisuuteni oli ja miten sen kanssa elää. Ei se elämä sen vuoksi ollut ohi.

        Ala nyt vittu selvittämään mikä sua vaivaa, ei sitä sulle kukaan muukaan tee. Ota google käteen ja etsi, äläkä pillitä.


      • voihanvehje

        heikkolahjainenkin vittu voi olla tyydyttävä


    • Olen yrittäny tutustua ja saada ihmisiä elämään, mutta eivät vastaa edes viesteihin ja ehkä vaan luovutan, kun ei missää ole oikein järkeä. ja en kirjota tänne mitää enään piste.

      • ertertertert

        Kuka sen järjettömyyden sulle tekee? Ihan sinä itse.

        Ne on kaikki tuolla sanottu mitä sun kannattaa tehdä että olo paranee, kysymys on siitä, oletko niin tyhmä että et halua käyttää tilaisuutta hyväksi kun sulle tuodaan asiat suoraan eteen.

        Meinaatko että mun pitää tulla sulle tuomaan oikeenlaista ruokaa eteen, vahtia että menet oikeaan aikaan nukkumaan ja että muistat liikkua joka päivä?

        Ihan itte sun se pitää tehdä. Kun saat noi asiat kuntoon, voit kattella niitä kavereita jostakin, jos nyt alat ettimään kavereita, ei tota valitusta kestä kukaan kuunnella. Käyttäisit sitä ihmistä vaan terapeuttina.

        TEE ASIOITA ÄLÄKÄ VALITA

        Kun nyt lopetit tänne kirjoittamisen niin käy sentään vuoden päästä pistämässä laini että miten menee.


      • Mä en nyt sori jaksa, ei ole helppoa olla lievästi kehitysvammainen.


      • ertertertert
        Andei34 kirjoitti:

        Mä en nyt sori jaksa, ei ole helppoa olla lievästi kehitysvammainen.

        Jaksathan sä valittaakin ja kirjoittaa tänne. Niin mikset jaksaisi tehdä ihan järkeviäkin juttuja.


    • Aloitin kuntosalin nii pääsen tästä tuskasta erosta eroon , kohta loppuu rahatki kun kelasta tulee vaa 500 e rahaa

    • Ei järkee töihin ku ne heittää ulos,menee vaa hermot ei tätä jaksa,

      • missämättää

        Mitäs ajattelit nyt sitten tehdä kun et jaksa?


      • Elää Kelan tuella


      • missämättää
        Andei34 kirjoitti:

        Elää Kelan tuella

        No juu, mutta mitä se sun elämä pitää sisällään.

        Kun sulla on 24 tuntia aikaa joka vuorokaudessa niin mihin ajattelit sen ajan käyttää? Se, mitä me täällä näemme, vie sinulta pari minuuttia, mutta mihin se 23 tuntia ja 58 minuuttia vuorokaudesta menee?


      • Pyörimistä kotona,kahvikupinkaa,yrittämäs naisia ja saada kavereita, käyn lenkillä ja leffoja,ei saatan tää oo elämää, ei se ollu ennen näin, jotain vikaa mussa on


      • missämättää
        Andei34 kirjoitti:

        Pyörimistä kotona,kahvikupinkaa,yrittämäs naisia ja saada kavereita, käyn lenkillä ja leffoja,ei saatan tää oo elämää, ei se ollu ennen näin, jotain vikaa mussa on

        Noniin, hahmotat siis asioita, eli et ole ihan pihalla.

        "jotain vikaa mussa on"

        No mikset alkaisi selvittämään mikä se vika on, kun tuo tekeminen ei näytä muuten olevan sellaista että se päivät täyttäisi ihan täysin.

        Kaikki tieto on internetissä ja uskon että sinäkin osaat googlea käyttää.


      • No ehkä sä et ymmärrä nii antaa olla


      • missämättää kirjoitti:

        No juu, mutta mitä se sun elämä pitää sisällään.

        Kun sulla on 24 tuntia aikaa joka vuorokaudessa niin mihin ajattelit sen ajan käyttää? Se, mitä me täällä näemme, vie sinulta pari minuuttia, mutta mihin se 23 tuntia ja 58 minuuttia vuorokaudesta menee?

        Nukun,yritän naisia,katon telkkaria ja taas yritän naisia, mutku ei niille kelpaa kun jännämies jolla rahaa ja käy töissä, ja kaikki muukin elämäs kunnos, ääs saa olla ihme jos joku kiinnostuu, kiinnostui jo ja jätti mut vaa ku paskaaa


    • ElämäMasentaa

      Miten esimerkiksi terveydenhoitajan on vaikea käsittää että, ei kaikki ole kiinnostuneita jatkamaan elämäänsä kun tuli taas pitkälista mitä pitäisi tehdä toisin. Itsellä kun taas tavoite on päästä tästä elämästä toivottavasti mahdollisimman pian pois. Voisiko terveyseasema tarjota palvelun myös niille jotka on kiinnostuneempia kuinka päästä nopeammin pois eikä elää mahdollisimman pitkää elämää. Yhteiskunta ei välitä yksilöistä muuten kuin verotus-kohteina ja keneltä voi nyhtää viimeisetkin rahat erilaisten maksujen kautta. Jos suurin osa päättäisi elämänsä niin aina olisi vähemmän maksujen maksajia, toisaalta tämä on vastavirta ajattelua.

      • helppoooo

        No kun... jos ihminen ei halua elää, hän on sairas. Ja terveydenhoitajan tehtävä on hoitaa ihmisiä terveiksi.

        Niin yksinkertaista.


      • Mutta-kun

        Eikös se vain tuhlaa aikaansa jos on jatkuvasti sellaisen kimpussa joka näkee päiviensä päättämisen vaihtoehtona muiden valintojen joukossa? Se on kuitenkin vaihtoehto jota ei tarvi kysyä työkkäriltä, kelalta tai maan hallitukselta vaan se tehdään kun tilanne sitä edellyttää. Monia tapauksia joissa esimerkiksi terveydenhoitaja on kiinnostuneempi jostain terveysintoilusta kun asiakas. Eikä se jonkun mielestä pahin kuolema ole ollenkaan huono vaihtoehto koska kaikki kuolee joskus toiset aiemmin toiset myöhemmin. Ei sillä loppuenlopuksi ole mitään merkitystä, elämän pituus vaikuttaa lopulta vain mahdolliseen vanhuuseläkkeeseen ketkä sinne asti jaksaa ja haluaa elää. Elämästä poistuminen haluamana ajankohtana tulee olla ihmisoikeus!


      • MattiKoo
        helppoooo kirjoitti:

        No kun... jos ihminen ei halua elää, hän on sairas. Ja terveydenhoitajan tehtävä on hoitaa ihmisiä terveiksi.

        Niin yksinkertaista.

        Ei se ole ollenkaan yksinkertaista jos on näkemys ero. Toisen mielestä elämää muka on tarve jatkaa tilanteessa kuin tilanteessa. Toinen taas näkee päiviensä päättämisen mahdollisuutena ja ihmisoikeutena. Suurin osa erilaisista päätöksistä riippuu muista onneksi on vielä joitain asioita jotka saa päättää itse. Varmin ratkaisu se on kurjaa elämää vastaan.


      • paatosta
        Mutta-kun kirjoitti:

        Eikös se vain tuhlaa aikaansa jos on jatkuvasti sellaisen kimpussa joka näkee päiviensä päättämisen vaihtoehtona muiden valintojen joukossa? Se on kuitenkin vaihtoehto jota ei tarvi kysyä työkkäriltä, kelalta tai maan hallitukselta vaan se tehdään kun tilanne sitä edellyttää. Monia tapauksia joissa esimerkiksi terveydenhoitaja on kiinnostuneempi jostain terveysintoilusta kun asiakas. Eikä se jonkun mielestä pahin kuolema ole ollenkaan huono vaihtoehto koska kaikki kuolee joskus toiset aiemmin toiset myöhemmin. Ei sillä loppuenlopuksi ole mitään merkitystä, elämän pituus vaikuttaa lopulta vain mahdolliseen vanhuuseläkkeeseen ketkä sinne asti jaksaa ja haluaa elää. Elämästä poistuminen haluamana ajankohtana tulee olla ihmisoikeus!

        Eihän sitä oman elämänsä päättämistä ole lailla ,kielletty. Siitä vaan, jos siltä tuntuu.


      • TolliPori
        paatosta kirjoitti:

        Eihän sitä oman elämänsä päättämistä ole lailla ,kielletty. Siitä vaan, jos siltä tuntuu.

        Toivottavasti mahdollisimman moni tekee oikean valinnan. Vähenee verojen maksajat ja yhteiskunta ei enää kohta pyöri ja kaikki menee sekaisin. Jes. Tavoite saavutettu. Juurikin oikeata lääkettä Hallitukselle.


      • helppoooo kirjoitti:

        No kun... jos ihminen ei halua elää, hän on sairas. Ja terveydenhoitajan tehtävä on hoitaa ihmisiä terveiksi.

        Niin yksinkertaista.

        Ihan sama, mulla ei ole enää mitää sosiaalista elämää, työt meni ja nainen j kaverit, että revi siitä, elämä vain on sellasta, kohta rahatki loppuu kun ei tuloja.


    • Saatana yksinäistä ja kaikki vihaa ja pitää outona ja erilaisena ja torjuu, no on aivoissa ja vikaa ja oon erilainen, mut pystyn asumaan yksin ja kaipaan seuraa, mut täl hetkel ei ole kuin vanhemmat, en tiedä kauanko jaksan, joka päivä vihaa ja paskaa ja menetin tyttöystävän jota rakastin saatana!!!

      • keijo_orvokki

        Sun tartteisi saada tota agressiota alas, että pääsisit sille tasolle, jossa voisit alkaa miettimään että mikä sulla on oikeasti vialla.

        https://mielenihmeet.fi/7-alhaisesta-serotoniinitasosta-varoittavaa-merkkia/

        Katos tosta, että onko oireet tuttuja.

        Käyppä kaupasta hakemassa suklaata, tämä ei oo vitsi, marabou 86% levy, se maksaa alle 2 euroa, ei ole kallis. Toi ei ole ihan fazerin sinistä vaan siinä on ainesosia jotka vaikuttaa aivokemiaan.

        Ota ensin kaksi - neljä palaa ja odota puoli tuntia. Jos alat vaipumaan euforiseen, unenomaiseen olotilaan, sulla on mitä todennäköisimmin serotoniini alhaisella tasolla, joka aiheuttaa sulle ainakin osan, ellei kaikki noista oireista.

        Hopi hopi kauppaan.

        Se ei ole sitten ihan perinteisen suklaan makuista mutta älä säikähdä, kyllä sen alas saa.

        Kun se selviää että sulla on serotoniini tasot alhaalla, netistä löytyy keinoja niiden nostamiseen. Tuolla suklaalla on mahdollista saada toi agressio ehkä taittumaan, joten kannattaa kokeilla.


      • Vittu mitää suklaata syö, en halua olla olemas


      • keijo_orvokki
        Andei34 kirjoitti:

        Vittu mitää suklaata syö, en halua olla olemas

        Ookei

        Tämä on mun viiminen viesti sitten tänne. Minä olen kirjottanut lähes kaikki noista viesteistä tänne, eri nimimerkeillä.

        Mutta kun ei näytä asia kiinnostavan niin annan olla.

        Moido ja mukavaa elämää sulle


    • Vittu mitä paskaa, ei jaks enää, mee ruokajonoon sä oot työtön luuseri ei oo kavereita mitää, vittu en voi sille mitää et heitetää aina ulos,joo ei tarvi mennä ruokajonoo, vittu pärjään yksin, en tarvi ketää ihmisiä

      • PerryMasonTaksi

        Tuossa Andei34 tyyppisten kommenteissa huomaa miten jopa työttömät asemoi itsensä mt-ongelmista kärsivien yläpuolelle. Ja vähätellään muiden ongelmia. Se on helppo kiusata heikompaa.


      • No mulle on sanottu oot outo ongelmatapaus ku aina saat potkut ja työsuhteet määräaikasia no mä oon vitun outo, normaalit tän ikäset vuosia jo tehny töitä, vittu en jaksa enää


    • Jos cv on täynnä 2 kk paikkoja,työhaastattelus jo ajatellaa toi on täys paska ja ihmetellää aika ihme tyyppi, ja mt ongelmia yksin olemista ja kaikkee,hajoo täs pää vaan

      • Saa mistää töitä kun ei ne kestä kuitenkaa ja koulutusta ja kokemusta ei ole,sossuluukulle syömää makaroonia ja jeah hyvä elämä eikä ees kavereita 0


    • Huhuh mä oon nii kyllästyny tähä paskaan elämään ei kavereita ei töitä ei koulua, pakko kestää tätä tuskaa, itsemurhaa en halua tehdä, onneks alotin lääkityksen

    • terv_Faith

      Älä masennu ystävä Jeesus kristus auttaa ja pelastaa sinut ja myös minä, mikä olen enkelisi!

      https://www.youtube.com/watch?v=qca_dG5FNm4

    • Vittu tätä kaikkee paskaa ei jaksa enää , vittu kotiin taaa yksin, ja samaa paskaa

    • 6 potkut töistä ja kaverit hylänny ja naiset ei pysy, ja erityiskoulu, täytyy htväksyy et on kehari ja vajaa.

    • Jos on Laaja alaiset oppimishäiriöt kai ei selviä mistää työstä vaan saa potkut tai heitetää ulos, ei tuota paskaa enää jaksa

    • Lisäks oon vähä kaljuuntunu ja on kaljamahaa, mut alotin kuntosalin, ja ei rahaa ja työtön, aika heikkoa naismarkkinoilla

      • perspuoli

        kokeile sitten miesmarkkinoita


    • No ei se auta ku elää yksin, ku ei ole kavereita, toiv lääke auttaa myöhemmin ja pääsen terapiaan, pakko hyväksyy että kukaa ei halua olla tekemisis ei kavereita ja töitä ja naisiakaa ei saa, turha kirjottaa enää mitään

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe