Onko tässä Python 3 koodissa virhe

Turbo-Urpo1

7

532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turbo-Urpo1

      Tässä on toinen tehtävä:
      Tämä python 3 koodi on 32 merkkiä pitkä, millä tavalla se saadaan lyhyemmäksi ja kuinka lyhyeksi, mutta silti tekee saman:

      for x in range(9):
      print('Hei')

    • Pyyt-Toni

      Laitatko ylemmän koodinpätkän Pastebiniin? Helpompi tutkia. Jälkimmäinen ei tulosta kuin kerran "Hei", eli tuo turha silmukka (ensimmäinen rivi) joutaa pois.

      • dsfgsdfgsfdhsdfh

        kyllähän tuo 9 kertaa tulostaa, jos olettaa että kakkosrivi on sisennetty oikein.
        tää foorumi syö sisennykset, siksi kannattaa https://pastebin.com/ iin laittaa nämä koodit

        ja en kyllä keksi miten sitä tosta lyhyemmäksi saisi ja ennen kaikkea, miksi pitäisi saada?


      • Turbo-Urpo1
        dsfgsdfgsfdhsdfh kirjoitti:

        kyllähän tuo 9 kertaa tulostaa, jos olettaa että kakkosrivi on sisennetty oikein.
        tää foorumi syö sisennykset, siksi kannattaa https://pastebin.com/ iin laittaa nämä koodit

        ja en kyllä keksi miten sitä tosta lyhyemmäksi saisi ja ennen kaikkea, miksi pitäisi saada?

        Minulla piti olla jo tuolla tili, mutta on unohtunut tunnukset, salasanat ja s-postit, joten tein uuden, nyt tuo kysymys on sitten niin helppo testata, ettei se enään päättely tehtävästä käykkään: https://pastebin.com/tyT7e3GX

        Ajatushan tässä oli sitoa lukija pariksi minuutiksi hyödyllisen asian pariin. Ja hämmästyttää ensikertalaista kolmin kertaisilla '''hipsuilla'''. Näillähän saadaan monirivinen tulostus aikaan.


    • Turbo-Urpo1

      "Pyyt-Toni"
      Olit tietämättäsi oikeassa kun sanoit "turha silmukka (ensimmäinen rivi) joutaa pois", se todellakin joutaa pois, kunhan se korvataan print -komennon toistolla seraavasti:

      print('Hei\n'*9)

      tuokin tulostaa sen saman kuin silmukassa ollessaan. Eli koodi supistu 32 merkista 17 merkkiin.

      • drrsrsrdy

        Enpä tiennyt tuotakaan.


    • Turbo-Urpo1

      Linuxin komentokehotteessa on vaikka minkä laista komentoa, mutta kompinaatio() funktio puuttuu. Mikä on kompinaatio:

      Kompinaatio vastaa kysymykseen: Kuinka monta erinlaista 4 henkilön ryhmää voidaan muodostaa kuuden henkilön ryhmästä.

      tai

      Kompinaatio vastaa kysymykseen: Montako erinlaista lottoriviä voi olla.

      Tässä nyt yksi vaihtoehto täyttämään tuon puutteen. Koodi on tuolla: https://pastebin.com/MVPxH4DY Lataa ja anna suoritusoikeudet: chmod x nCr.py

      KÄYTTÖ
      nCr.py 40 7

      mutta miten on — löytyykö LibreOffice Calc sovelluksesta funktio suoraan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1802
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe