Onko tässä Python 3 koodissa virhe

Turbo-Urpo1

7

532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turbo-Urpo1

      Tässä on toinen tehtävä:
      Tämä python 3 koodi on 32 merkkiä pitkä, millä tavalla se saadaan lyhyemmäksi ja kuinka lyhyeksi, mutta silti tekee saman:

      for x in range(9):
      print('Hei')

    • Pyyt-Toni

      Laitatko ylemmän koodinpätkän Pastebiniin? Helpompi tutkia. Jälkimmäinen ei tulosta kuin kerran "Hei", eli tuo turha silmukka (ensimmäinen rivi) joutaa pois.

      • dsfgsdfgsfdhsdfh

        kyllähän tuo 9 kertaa tulostaa, jos olettaa että kakkosrivi on sisennetty oikein.
        tää foorumi syö sisennykset, siksi kannattaa https://pastebin.com/ iin laittaa nämä koodit

        ja en kyllä keksi miten sitä tosta lyhyemmäksi saisi ja ennen kaikkea, miksi pitäisi saada?


      • Turbo-Urpo1
        dsfgsdfgsfdhsdfh kirjoitti:

        kyllähän tuo 9 kertaa tulostaa, jos olettaa että kakkosrivi on sisennetty oikein.
        tää foorumi syö sisennykset, siksi kannattaa https://pastebin.com/ iin laittaa nämä koodit

        ja en kyllä keksi miten sitä tosta lyhyemmäksi saisi ja ennen kaikkea, miksi pitäisi saada?

        Minulla piti olla jo tuolla tili, mutta on unohtunut tunnukset, salasanat ja s-postit, joten tein uuden, nyt tuo kysymys on sitten niin helppo testata, ettei se enään päättely tehtävästä käykkään: https://pastebin.com/tyT7e3GX

        Ajatushan tässä oli sitoa lukija pariksi minuutiksi hyödyllisen asian pariin. Ja hämmästyttää ensikertalaista kolmin kertaisilla '''hipsuilla'''. Näillähän saadaan monirivinen tulostus aikaan.


    • Turbo-Urpo1

      "Pyyt-Toni"
      Olit tietämättäsi oikeassa kun sanoit "turha silmukka (ensimmäinen rivi) joutaa pois", se todellakin joutaa pois, kunhan se korvataan print -komennon toistolla seraavasti:

      print('Hei\n'*9)

      tuokin tulostaa sen saman kuin silmukassa ollessaan. Eli koodi supistu 32 merkista 17 merkkiin.

      • drrsrsrdy

        Enpä tiennyt tuotakaan.


    • Turbo-Urpo1

      Linuxin komentokehotteessa on vaikka minkä laista komentoa, mutta kompinaatio() funktio puuttuu. Mikä on kompinaatio:

      Kompinaatio vastaa kysymykseen: Kuinka monta erinlaista 4 henkilön ryhmää voidaan muodostaa kuuden henkilön ryhmästä.

      tai

      Kompinaatio vastaa kysymykseen: Montako erinlaista lottoriviä voi olla.

      Tässä nyt yksi vaihtoehto täyttämään tuon puutteen. Koodi on tuolla: https://pastebin.com/MVPxH4DY Lataa ja anna suoritusoikeudet: chmod x nCr.py

      KÄYTTÖ
      nCr.py 40 7

      mutta miten on — löytyykö LibreOffice Calc sovelluksesta funktio suoraan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1293
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      73
      623
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      50
      557
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      471
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      148
      406
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      362
    Aihe