Onko tässä Python 3 koodissa virhe

Turbo-Urpo1

7

532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turbo-Urpo1

      Tässä on toinen tehtävä:
      Tämä python 3 koodi on 32 merkkiä pitkä, millä tavalla se saadaan lyhyemmäksi ja kuinka lyhyeksi, mutta silti tekee saman:

      for x in range(9):
      print('Hei')

    • Pyyt-Toni

      Laitatko ylemmän koodinpätkän Pastebiniin? Helpompi tutkia. Jälkimmäinen ei tulosta kuin kerran "Hei", eli tuo turha silmukka (ensimmäinen rivi) joutaa pois.

      • dsfgsdfgsfdhsdfh

        kyllähän tuo 9 kertaa tulostaa, jos olettaa että kakkosrivi on sisennetty oikein.
        tää foorumi syö sisennykset, siksi kannattaa https://pastebin.com/ iin laittaa nämä koodit

        ja en kyllä keksi miten sitä tosta lyhyemmäksi saisi ja ennen kaikkea, miksi pitäisi saada?


      • Turbo-Urpo1
        dsfgsdfgsfdhsdfh kirjoitti:

        kyllähän tuo 9 kertaa tulostaa, jos olettaa että kakkosrivi on sisennetty oikein.
        tää foorumi syö sisennykset, siksi kannattaa https://pastebin.com/ iin laittaa nämä koodit

        ja en kyllä keksi miten sitä tosta lyhyemmäksi saisi ja ennen kaikkea, miksi pitäisi saada?

        Minulla piti olla jo tuolla tili, mutta on unohtunut tunnukset, salasanat ja s-postit, joten tein uuden, nyt tuo kysymys on sitten niin helppo testata, ettei se enään päättely tehtävästä käykkään: https://pastebin.com/tyT7e3GX

        Ajatushan tässä oli sitoa lukija pariksi minuutiksi hyödyllisen asian pariin. Ja hämmästyttää ensikertalaista kolmin kertaisilla '''hipsuilla'''. Näillähän saadaan monirivinen tulostus aikaan.


    • Turbo-Urpo1

      "Pyyt-Toni"
      Olit tietämättäsi oikeassa kun sanoit "turha silmukka (ensimmäinen rivi) joutaa pois", se todellakin joutaa pois, kunhan se korvataan print -komennon toistolla seraavasti:

      print('Hei\n'*9)

      tuokin tulostaa sen saman kuin silmukassa ollessaan. Eli koodi supistu 32 merkista 17 merkkiin.

      • drrsrsrdy

        Enpä tiennyt tuotakaan.


    • Turbo-Urpo1

      Linuxin komentokehotteessa on vaikka minkä laista komentoa, mutta kompinaatio() funktio puuttuu. Mikä on kompinaatio:

      Kompinaatio vastaa kysymykseen: Kuinka monta erinlaista 4 henkilön ryhmää voidaan muodostaa kuuden henkilön ryhmästä.

      tai

      Kompinaatio vastaa kysymykseen: Montako erinlaista lottoriviä voi olla.

      Tässä nyt yksi vaihtoehto täyttämään tuon puutteen. Koodi on tuolla: https://pastebin.com/MVPxH4DY Lataa ja anna suoritusoikeudet: chmod x nCr.py

      KÄYTTÖ
      nCr.py 40 7

      mutta miten on — löytyykö LibreOffice Calc sovelluksesta funktio suoraan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1298
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      939
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      106
      477
    Aihe