Onko tässä Python 3 koodissa virhe

Turbo-Urpo1

7

532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turbo-Urpo1

      Tässä on toinen tehtävä:
      Tämä python 3 koodi on 32 merkkiä pitkä, millä tavalla se saadaan lyhyemmäksi ja kuinka lyhyeksi, mutta silti tekee saman:

      for x in range(9):
      print('Hei')

    • Pyyt-Toni

      Laitatko ylemmän koodinpätkän Pastebiniin? Helpompi tutkia. Jälkimmäinen ei tulosta kuin kerran "Hei", eli tuo turha silmukka (ensimmäinen rivi) joutaa pois.

      • dsfgsdfgsfdhsdfh

        kyllähän tuo 9 kertaa tulostaa, jos olettaa että kakkosrivi on sisennetty oikein.
        tää foorumi syö sisennykset, siksi kannattaa https://pastebin.com/ iin laittaa nämä koodit

        ja en kyllä keksi miten sitä tosta lyhyemmäksi saisi ja ennen kaikkea, miksi pitäisi saada?


      • Turbo-Urpo1
        dsfgsdfgsfdhsdfh kirjoitti:

        kyllähän tuo 9 kertaa tulostaa, jos olettaa että kakkosrivi on sisennetty oikein.
        tää foorumi syö sisennykset, siksi kannattaa https://pastebin.com/ iin laittaa nämä koodit

        ja en kyllä keksi miten sitä tosta lyhyemmäksi saisi ja ennen kaikkea, miksi pitäisi saada?

        Minulla piti olla jo tuolla tili, mutta on unohtunut tunnukset, salasanat ja s-postit, joten tein uuden, nyt tuo kysymys on sitten niin helppo testata, ettei se enään päättely tehtävästä käykkään: https://pastebin.com/tyT7e3GX

        Ajatushan tässä oli sitoa lukija pariksi minuutiksi hyödyllisen asian pariin. Ja hämmästyttää ensikertalaista kolmin kertaisilla '''hipsuilla'''. Näillähän saadaan monirivinen tulostus aikaan.


    • Turbo-Urpo1

      "Pyyt-Toni"
      Olit tietämättäsi oikeassa kun sanoit "turha silmukka (ensimmäinen rivi) joutaa pois", se todellakin joutaa pois, kunhan se korvataan print -komennon toistolla seraavasti:

      print('Hei\n'*9)

      tuokin tulostaa sen saman kuin silmukassa ollessaan. Eli koodi supistu 32 merkista 17 merkkiin.

      • drrsrsrdy

        Enpä tiennyt tuotakaan.


    • Turbo-Urpo1

      Linuxin komentokehotteessa on vaikka minkä laista komentoa, mutta kompinaatio() funktio puuttuu. Mikä on kompinaatio:

      Kompinaatio vastaa kysymykseen: Kuinka monta erinlaista 4 henkilön ryhmää voidaan muodostaa kuuden henkilön ryhmästä.

      tai

      Kompinaatio vastaa kysymykseen: Montako erinlaista lottoriviä voi olla.

      Tässä nyt yksi vaihtoehto täyttämään tuon puutteen. Koodi on tuolla: https://pastebin.com/MVPxH4DY Lataa ja anna suoritusoikeudet: chmod x nCr.py

      KÄYTTÖ
      nCr.py 40 7

      mutta miten on — löytyykö LibreOffice Calc sovelluksesta funktio suoraan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      61
      3188
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      16
      1132
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1038
    4. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      101
      945
    5. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      923
    6. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      804
    7. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      801
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      680
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      89
      668
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      615
    Aihe