Kenen henkilön ulkomuoto on kuvattu Raamatussa

tarkimmin 🤓❓

Juutalaisuudessa oli kielletty ihmisen ulkoinen kuvaileminen ja siksi esim. Jeesuksen ulkonäöstä ei ole Raamatussa kuvauksia.

124

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamatussa ei taida olla ulkonäkökuvauksia mutta kristillinen maailma on kuvannut esim. Juudas Iskariottia vastenmielisen näköiseksi ja siitä on arveltu tulevan juutalaisvihaa yleisimminkin.

      • hehhehh

        Missä "siellä"? Korviesi välissä?


      • Kuvaile sitä raamatullisin termein?


    • tosi-uskovainen

      Raamatussa ei kielletä tekemästä ihmisestä kuvaa, mutta Jumalasta kyllä kielletään. Siitä huolimatta fiduhihhulit tekevät mielensä mukaisia kuvia jumalasta vaikka kuinka.

      • tosi-ateisti

        Jumala näyttää kehitysvammaiselta, siksi sitä ei saa kuvailla.


    • TaiRonJeremy

      Länsimaissa Jeesus kuvataan Jon Bon Jovin näköiseksi.

      Tuon ajan juudean miehet olivat keskimäärin 150 senttiä pitkiä, tummaihoisia ja karvaisia, Danny DeViton näköisiä menninkäisiä.

      • Niinpä tuo tekee. Minulle tulee hänestä mieleen pikkutyttö joka huutelee ja sitten menee piiloon 🙋🏼


      • Koska Repestä tulee aina mieleen pikkutyttö joka "rohkeana" huutelee nurkan takaa ja sitten juoksee piiloon kun hänet huomataan 😂


      • viimeinen.tuomio.2

        Olen vaan viimeaikaisten mediatapahtumien valossa huolestunut asiasta, kun sinulle tulee aina vaan pikkutytöt mieleen.


    • Miksi Juudaksesta on tehty epämiellyttävän näköinen ja Jeesuksesta valkoinen pitkähiuksinen ja hamepäällä kulkevä nuori hempeilijä ? Vaikka kiroili ja riehui.

      Ehkä siksi, että Jeesus käski maksaa keisarille verot, mutta Juudas ei oikein kannattanut ajatusta, koska se kävi kansalle raskaaksi.

      • Kysy niiltä jotka ovat kuvat maalanneet 🤓


      • Juudas Iskariot on kuvattu aivan toisenlaiseksi kuin kristillinen perintö selittää Amos Ozin kirjassa Juudas. Hänelle on pantu jopa sankarin viitta koska hän muka-kavalsi Jeesuksen ja antoi ihmisille mahdollisuuden ristinkuoleman kautta pelastumiseen.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kysy niiltä jotka ovat kuvat maalanneet 🤓

        Minä en osaa keskustella kuolleiden kanssa.

        Mutta aihe sinänsä on mielenkiintoinen, koska se kertoo jostakin muusta, kuin siitä, että Jeesus ja Juudas olisivat olleet sen näköisiä, kuin miksi heidät on kuvattu.

        Kuvalla pyritään vaikuttamaan ihmisen mieleen, luomaan mielikuvaa, joka tukee omaa tarinaa.


      • fari.g kirjoitti:

        Minä en osaa keskustella kuolleiden kanssa.

        Mutta aihe sinänsä on mielenkiintoinen, koska se kertoo jostakin muusta, kuin siitä, että Jeesus ja Juudas olisivat olleet sen näköisiä, kuin miksi heidät on kuvattu.

        Kuvalla pyritään vaikuttamaan ihmisen mieleen, luomaan mielikuvaa, joka tukee omaa tarinaa.

        Mikä sitten noiden kahden tarina sinusta on 🤔❓


      • viimeinen.tuomio.2
        fari.g kirjoitti:

        Minä en osaa keskustella kuolleiden kanssa.

        Mutta aihe sinänsä on mielenkiintoinen, koska se kertoo jostakin muusta, kuin siitä, että Jeesus ja Juudas olisivat olleet sen näköisiä, kuin miksi heidät on kuvattu.

        Kuvalla pyritään vaikuttamaan ihmisen mieleen, luomaan mielikuvaa, joka tukee omaa tarinaa.

        Mitähän esimerkiksi tuo usko.vaisen valitsema profiilikuva hänestä kertoo?

        En ole varmaankaan koskaan lukenut hänen omaa selostustaan asiasta, mikä on kuvan taustatarina ja mikä on se mielikuva, mitä hän sillä yrittää lukijoille viestittää?


      • rekkaa.edes.nikkis
        viimeinen.tuomio.2 kirjoitti:

        Mitähän esimerkiksi tuo usko.vaisen valitsema profiilikuva hänestä kertoo?

        En ole varmaankaan koskaan lukenut hänen omaa selostustaan asiasta, mikä on kuvan taustatarina ja mikä on se mielikuva, mitä hän sillä yrittää lukijoille viestittää?

        Kuka on selittänyt profiilikuviensä viestiä?


      • viimeinen.tuomio.2
        rekkaa.edes.nikkis kirjoitti:

        Kuka on selittänyt profiilikuviensä viestiä?

        Täällä käydään juuri keskustelua siitä. millainen kuva henkilöstä välittyy jonkun kuvan perusteella. Usko.vainen on niin kova selittelemään asioita, että kyllä hänellä varmaan selitys tuolle profiilikuvalleenkin on - asia, jota en kuule edes sinulta ole kysynyt, vaan usko.vaiselta :D

        Tosin tässä ehkä käydään keskustelua myös siitä, että millainen kuva henkilöstä välittyy sillä, ettei hän uskalla jatkaa keskustelua edes sillä rekatulla, kuvallisella nikillään vaan jakautuu useaksi persoonaksi keskustelun edetessä.


      • viimeinen.tuomio.2

        fari,g mainitsi tuossa:

        "Kuvalla pyritään vaikuttamaan ihmisen mieleen, luomaan mielikuvaa, joka tukee omaa tarinaa."

        Eli koska sinulla usko.vainen on profiilikuva, niin mikä on sen tarina ja mielikuva, jota silla haluat kertoa?

        Kerro nyt. Ei pitäisi olla hankala rasti ja ihan omin sanoin saat kertoa.


      • viimeinen.tuomio.2

        Onkohan tarina nyt kerrottu ja sensuroitu? Ainakaan minä en ole yhtään poistoa teettanyt ja ihan vilpittömästi olisin halunnut kerrankin lukea usko.vaisen selityksen asiasta.

        Voi harmien harmi ja elämän kevät, kun en ole jatkuvasti päivystämässä jokaista viestiä saati ole noita keskenään taistelevia persoonallisuuksia :(

        Mutta kun on se elämä muualla.


    • Kirjakääröt

      Jes.53:3 Biblia (1776) Hän oli kaikkein ylönkatsottava ja kaikkein halvin, kipua ja sairautta täynnä. Hän oli niin ylönkatsottu, ettei kenkään kehdannut katsoa hänen päällensä, sentähden emme häntä minäkään pitäneet.

    • "Juutalaisuudessa oli kielletty ihmisen ulkoinen kuvaileminen ja siksi esim. Jeesuksen ulkonäöstä ei ole Raamatussa kuvauksia."

      Ihmetyttää tämä hieman koska Kristinusko ei ole juutalaisuutta, joten en näe miksi Jeesusta ei olisi saanut kuvailla Uudessa Testamentissa. Johtuuko siitä että siihen aikaan Kristinusko kuitenkin vielä nähtiin juutalaisuutena, koska Kristityt uskoo että Jeesus oli VTn profetoima messias?

      • Jeesus on juutalainen ja eli juutalaisten keskuudessa juutalaisen elämän.
        Minä en henkilökohtaisesti näe kristinuskoa muuta kuin juutalaisuuden jatkumona. Jeesus, opetuslapset ja ensimmäiset Jeesuken seuraajat olivat juutalaisia. Vasta Paavali vei kristinuskon pakanoille 🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jeesus on juutalainen ja eli juutalaisten keskuudessa juutalaisen elämän.
        Minä en henkilökohtaisesti näe kristinuskoa muuta kuin juutalaisuuden jatkumona. Jeesus, opetuslapset ja ensimmäiset Jeesuken seuraajat olivat juutalaisia. Vasta Paavali vei kristinuskon pakanoille 🤓

        "Vasta Paavali vei kristinuskon pakanoille 🤓 "

        Paavalin harhaopeilla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen opetuksen kanssa.


      • Miksi jatkuvasti käännätte aiheen islamiin? Eikö täällä nimenomaan käsitellä kristinuskoa, jonka edustaja minäkin olen, Jeesuksen seuraaja, en harhaopettaja-Paavalin.


      • Ei tietenkään ole! Toki me kaikki olemme Jumalan lapsia, mutta ei Jumala ole kenenkään yksittäisen ihmisen isä, ei Jeesuksenkaan, joka oli tavallinen ihminen.


      • bismillah kirjoitti:

        Ei tietenkään ole! Toki me kaikki olemme Jumalan lapsia, mutta ei Jumala ole kenenkään yksittäisen ihmisen isä, ei Jeesuksenkaan, joka oli tavallinen ihminen.

        Tarkoitat sitten, että Jeesus valehteli kun sanoi Jumalan olevan Hänen Isänsä🤔 Et sitten usko siihenkään, että Jeesus syntyi Pyhästä Hengestä eikä Hänellä ole ihmisisää ollenkaam❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Tarkoitat sitten, että Jeesus valehteli kun sanoi Jumalan olevan Hänen Isänsä🤔 Et sitten usko siihenkään, että Jeesus syntyi Pyhästä Hengestä eikä Hänellä ole ihmisisää ollenkaam❓

        Jeesus kyllä syntyi neitseestä Mariasta, mutta ei ole silti jumalallinen.


      • bismillah kirjoitti:

        Jeesus kyllä syntyi neitseestä Mariasta, mutta ei ole silti jumalallinen.

        Mistä Marian siittänyt siittiö tuli❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mistä Marian siittänyt siittiö tuli❓

        Enkeli puhalsi Jumalan voimasta Marian raskaaksi. Tämä ei kuitenkaan tee Jeesuksesta jumalallista. Tietenkin neitseellinen sikiäminen on mysteeri, tiedätkö itse tarkemmin miten se tapahtui?


      • bismillah kirjoitti:

        Enkeli puhalsi Jumalan voimasta Marian raskaaksi. Tämä ei kuitenkaan tee Jeesuksesta jumalallista. Tietenkin neitseellinen sikiäminen on mysteeri, tiedätkö itse tarkemmin miten se tapahtui?

        Raamattu sanoo, että sen teki Pyhä Henki eikä mikään enkeli 🤓
        Uskotko, että Jeesus naulittiin ristille ja Hän kuoli siellä ja nousi ylös kuoleista kuten Raamattu kertoo❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Raamattu sanoo, että sen teki Pyhä Henki eikä mikään enkeli 🤓
        Uskotko, että Jeesus naulittiin ristille ja Hän kuoli siellä ja nousi ylös kuoleista kuten Raamattu kertoo❓

        En hetkeäkään! Tuo on paavalilaista vainajahenkien palvontaa, ja se on Jumalan silmissä kauhistus.


      • bismillah kirjoitti:

        En hetkeäkään! Tuo on paavalilaista vainajahenkien palvontaa, ja se on Jumalan silmissä kauhistus.

        Kerrotko mistä sinä saat tietosi Jumalasta ja Jeesuksesta jos et usko mitä Raamatussa kerrotaan heistä🤓❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kerrotko mistä sinä saat tietosi Jumalasta ja Jeesuksesta jos et usko mitä Raamatussa kerrotaan heistä🤓❓

        Raamatusta. Raamattua on tosin peukaloitu jopa hirvittävissä määrin, lähinnä paavalilaisen vainajahenkikultin vaikutuksesta, mutta kyllä Raamattu on uskoni lähde. Pitää vain tietää mikä on totuus. Totuus on, että Jumala on YKSI, ja tämän yhden Jumalan palvelemiseen ohjasi Jeesuskin, kuten profeetat ennen häntä. Kuten Mooseksen ja Elian ja Elisan laita oli niin oli Jeesuksenkin, Jumala antoi voimalisten ihmeiden tapahtua hänen kauttaan.


      • Raamattu kieltää vainajahenkien palvomisen. Todellakin, Jeesus, opetuslapset ja evankeliumien kirjoittajat olivat juutalaisia. Juutalaisille oli kauhistus tulla ristiinnaulituksi. Yhtä suuri kauhistus olisi ollut ajatus kuoilleen ihmisen palvomisesta, puhumattakaan että ihmisestä tehtäisiin jumala. Eksyttäjä-Paavali vihasi Jeesuksen seuraajia ja halusi tuhota heidät. Koska se ei onnistunut ulkoa päin tapahtuvalla väkivallalla, sai hän todennäköisesti itseltään sielunviholliselta ohjeet tyystin tuhota Jeesuksen opetukset, mädättää jo varhaisessa vaiheessa kristinusko sisältä päin, ja viedä paratiisin avaimet miljardeilta ihmisiltä. Jeesus opetti palvelemaan YHTÄ Jumalaa, kuten Raamattu opettaa, mutta Paavali sai ihmislaumat palvomaan ihmistä ja vainajahenkiä.


      • bismillah kirjoitti:

        Raamattu kieltää vainajahenkien palvomisen. Todellakin, Jeesus, opetuslapset ja evankeliumien kirjoittajat olivat juutalaisia. Juutalaisille oli kauhistus tulla ristiinnaulituksi. Yhtä suuri kauhistus olisi ollut ajatus kuoilleen ihmisen palvomisesta, puhumattakaan että ihmisestä tehtäisiin jumala. Eksyttäjä-Paavali vihasi Jeesuksen seuraajia ja halusi tuhota heidät. Koska se ei onnistunut ulkoa päin tapahtuvalla väkivallalla, sai hän todennäköisesti itseltään sielunviholliselta ohjeet tyystin tuhota Jeesuksen opetukset, mädättää jo varhaisessa vaiheessa kristinusko sisältä päin, ja viedä paratiisin avaimet miljardeilta ihmisiltä. Jeesus opetti palvelemaan YHTÄ Jumalaa, kuten Raamattu opettaa, mutta Paavali sai ihmislaumat palvomaan ihmistä ja vainajahenkiä.

        Onpa jännää, että taas asialliset kirjoitukseni poistettiin. Otanpa siis uusiksi.

        Raamattu sanoo, että sen teki Pyhä Henki siitti Marian eikä mikään enkeli 🤓
        Uskotko, että Jeesus naulittiin ristille ja Hän kuoli siellä ja nousi ylös kuoleista kuten Raamattu kertoo❓
        Tästähän kertovat Raamatussa juutalaiset silminnäkijät.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Onpa jännää, että taas asialliset kirjoitukseni poistettiin. Otanpa siis uusiksi.

        Raamattu sanoo, että sen teki Pyhä Henki siitti Marian eikä mikään enkeli 🤓
        Uskotko, että Jeesus naulittiin ristille ja Hän kuoli siellä ja nousi ylös kuoleista kuten Raamattu kertoo❓
        Tästähän kertovat Raamatussa juutalaiset silminnäkijät.

        En usko, etkö jo usko, että en usko.


      • Tuo harhaoppinen vainajahenkikultti on Paavalin keksintöä, eikä hän koskaan edes tavannut Jeesusta, ei siis ole minkäänlainen silminnäkijä.


      • Nejästä apostolista? Tarkoittanet evankelistaa. He eivät olleet apostoleja. Evankelistat olivat jo paavalilaisen vainajakultin vaikutuksen alaisia, joten evankeliumit sisältävät harhaoppeja.


      • Kokoahan sinä itsesi ja lue vastaukseni: EN USKO!

        Mutta mitä vielä tulee Jeesukseen ja hänen sikiämiseensä, mitä siinä ihmettelet? Jumala on luonut koko maailmankaikkeuden pelkällä sanallaan, miksi Hän ei saisi ihmislasta sikiämään luotunsa kohtuun? On toissijaista vaikka haluat puhua Pyhästä Hengestä, kun itse tapahtuma oli kuitenkin enkeli Gabrielin välittämä Jumalan luomistapahtuma. Jeesus ei kuitenkaan ollut jumalallinen, vaan luotu, tavallinen ihminen. Itse asiassa jos haluaisimme puhua Jumalan pojasta, olisi tuo poika Adam, loihan Jumala hänet yksin ilman ihmisäitiä. Kuitenkaan edes hänelle ei ole annettu mitään jumalallista ominaisuutta. Entäs Eeva, Adamin kylkiluusta, syntynyt ihmisestä ilman äitiä, eikä hänessäkään mitään jumalallista. Miksi väen vängällä haluat tehdä Jeesuksesta, ihmisestä, epäjumalan itsellesi?


      • bismillah kirjoitti:

        Kokoahan sinä itsesi ja lue vastaukseni: EN USKO!

        Mutta mitä vielä tulee Jeesukseen ja hänen sikiämiseensä, mitä siinä ihmettelet? Jumala on luonut koko maailmankaikkeuden pelkällä sanallaan, miksi Hän ei saisi ihmislasta sikiämään luotunsa kohtuun? On toissijaista vaikka haluat puhua Pyhästä Hengestä, kun itse tapahtuma oli kuitenkin enkeli Gabrielin välittämä Jumalan luomistapahtuma. Jeesus ei kuitenkaan ollut jumalallinen, vaan luotu, tavallinen ihminen. Itse asiassa jos haluaisimme puhua Jumalan pojasta, olisi tuo poika Adam, loihan Jumala hänet yksin ilman ihmisäitiä. Kuitenkaan edes hänelle ei ole annettu mitään jumalallista ominaisuutta. Entäs Eeva, Adamin kylkiluusta, syntynyt ihmisestä ilman äitiä, eikä hänessäkään mitään jumalallista. Miksi väen vängällä haluat tehdä Jeesuksesta, ihmisestä, epäjumalan itsellesi?

        Jos et usko mitä Raamattussa lukee niin mikä on se teos mistä sinä olet saanut luotettavat tietosi Jumalasta ja Jeesuksesta 🤔❓


      • bismillah kirjoitti:

        Enkeli puhalsi Jumalan voimasta Marian raskaaksi. Tämä ei kuitenkaan tee Jeesuksesta jumalallista. Tietenkin neitseellinen sikiäminen on mysteeri, tiedätkö itse tarkemmin miten se tapahtui?

        Kun tunnet poijan potkivan kupeehnas, niin tiärät lihan käynehen lovehnas.
        Eteläpohojalaanen sananlasku.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jos et usko mitä Raamattussa lukee niin mikä on se teos mistä sinä olet saanut luotettavat tietosi Jumalasta ja Jeesuksesta 🤔❓

        Vastasin jo tuohon kysymykseen. Luetko vastauksia vai etkö ymmärrä suomea?


      • bismillah kirjoitti:

        Vastasin jo tuohon kysymykseen. Luetko vastauksia vai etkö ymmärrä suomea?

        Kyllä minä ymmärrän suomea mutta ihmettelen nihkeyttäsi kertoa
        uskotko, että Jeesus naulittiin ristille ja Hän kuoli siellä ja nousi ylös kuoleista kuten Raamattussa juutalaiset kertovat ❓
        Jos et usko mitä Raamattussa lukee niin mikä on se teos mistä sinä olet saanut luotettavat tietosi Jumalasta ja Jeesuksesta 🤔❓

        Nyt saat tilaisuuden valistaa koko palstaa 😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kyllä minä ymmärrän suomea mutta ihmettelen nihkeyttäsi kertoa
        uskotko, että Jeesus naulittiin ristille ja Hän kuoli siellä ja nousi ylös kuoleista kuten Raamattussa juutalaiset kertovat ❓
        Jos et usko mitä Raamattussa lukee niin mikä on se teos mistä sinä olet saanut luotettavat tietosi Jumalasta ja Jeesuksesta 🤔❓

        Nyt saat tilaisuuden valistaa koko palstaa 😉

        Olen jos vastannut noihin. Yritähän nyt keskittyä lukemaan niitä vastauksia.


      • Palsta on jo vastauksestani "valistunut", vain sinä jankkaat. Lue ylempää klo 18:42. Ja lopeta typerä jankuttamisesi.


      • bismillah kirjoitti:

        Palsta on jo vastauksestani "valistunut", vain sinä jankkaat. Lue ylempää klo 18:42. Ja lopeta typerä jankuttamisesi.

        😂😂😂 et sinä vastaa tuossa kysymyksiini.

        Mutta kerro edes mikä on se teos mistä sinä olet saanut luotettavat tietosi Jumalasta ja Jeesuksesta 🤔


      • usko.vainen kirjoitti:

        😂😂😂 et sinä vastaa tuossa kysymyksiini.

        Mutta kerro edes mikä on se teos mistä sinä olet saanut luotettavat tietosi Jumalasta ja Jeesuksesta 🤔

        Paitsi että et ymmärrä vastauksiani et taida ymmärtää edes kysymyksiäsi. Minun on mentävä töihin. Mene sinäkin.


      • olet.trolli
        bismillah kirjoitti:

        Paitsi että et ymmärrä vastauksiani et taida ymmärtää edes kysymyksiäsi. Minun on mentävä töihin. Mene sinäkin.

        Mikä sinulle on niin vaikeaa sanoa mistä kirjasta saat tietosi Jumalasta ja Jeesuksesta?


      • LähdeSelvä
        olet.trolli kirjoitti:

        Mikä sinulle on niin vaikeaa sanoa mistä kirjasta saat tietosi Jumalasta ja Jeesuksesta?

        Kaipa hän on saanut ne "luotettavat" tiedot koraanista. Hänen uskonsa on sen mukaista, kuten myös nimimerkkinsä. Yrittää vain ensin tekeytyä "oikeaksi" Jeesuksen seuraajaksi voidakseen sen jälkeen kertoa omat käsityksensä asioista.


      • kaikki.tietää.kuiteskin
        LähdeSelvä kirjoitti:

        Kaipa hän on saanut ne "luotettavat" tiedot koraanista. Hänen uskonsa on sen mukaista, kuten myös nimimerkkinsä. Yrittää vain ensin tekeytyä "oikeaksi" Jeesuksen seuraajaksi voidakseen sen jälkeen kertoa omat käsityksensä asioista.

        Kumma kun ei uskalla kirjoittaa sitten vastaukseksi KORAANI!


      • olet.trolli kirjoitti:

        Mikä sinulle on niin vaikeaa sanoa mistä kirjasta saat tietosi Jumalasta ja Jeesuksesta?

        Johan minä olen kertonut, RAAAAAMATUSTA!


      • Aivan, Raamatussa on nähtävissä eksyttäjä-Paavalin vainajahenkikultin saasta.


      • bismillah kirjoitti:

        Aivan, Raamatussa on nähtävissä eksyttäjä-Paavalin vainajahenkikultin saasta.

        Juutalaiset evankelistat kertovat Jeesuksesta joten Paavalijankutuksi menee pahasti ohi maalin 😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Juutalaiset evankelistat kertovat Jeesuksesta joten Paavalijankutuksi menee pahasti ohi maalin 😂

        Ei mene ohi maalin, vaan osuu ja uppoaa. Evankeliumeissa näkyy Paavalin vainajahenkikultin saasta, koska Paavali onnistui mädättämään kristinuskon jo ihan sen alkuvaiheissa.


      • En minä jankuta vaan sinä. Sinä jankkaat samaa kysymystä. Ei täällä naura muut kuin sinä lapsellisine kuvinesi. Eikö sanat riitä?


      • Mitä tarkoitat yhden miehen seurakunnalla?


      • En minä ole yhden miehen seurakunta. Olen luterilaisen seurakunnan rivijäsen.


      • bismillah kirjoitti:

        En minä ole yhden miehen seurakunta. Olen luterilaisen seurakunnan rivijäsen.

        Miten voit kuulua kirkkoon joka opettaa, että Jeesus on Jumala 🤔❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Miten voit kuulua kirkkoon joka opettaa, että Jeesus on Jumala 🤔❓

        Kirkko nyt opettaa monenmoista. Kummallista muuten, että kirkko on hurahtanut eksyttäjä-Paavalin vainajahenkikulttiin ja rukoilee kummitusta, aivan Paavalin harhaopin mukaisesti, mutta samalla hylkää Paavalin näkemyksen oikeasta seurakuntajärjestyksestä ja antaa naisen saarnata.


      • bismillah kirjoitti:

        Kirkko nyt opettaa monenmoista. Kummallista muuten, että kirkko on hurahtanut eksyttäjä-Paavalin vainajahenkikulttiin ja rukoilee kummitusta, aivan Paavalin harhaopin mukaisesti, mutta samalla hylkää Paavalin näkemyksen oikeasta seurakuntajärjestyksestä ja antaa naisen saarnata.

        Mutta ei mitään sellaista mitä sinä höpötät 😂
        Sinä höpiset samaa kuin muslimit ja jehovat, kumpi oot ❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mutta ei mitään sellaista mitä sinä höpötät 😂
        Sinä höpiset samaa kuin muslimit ja jehovat, kumpi oot ❓

        Onko joku väittänyt että kirkko on kaikessa oikeassa?


      • Eikö edes pyrkimys noudattaa Jeesuksen opetuksia, kuten rakastaa Jumalaa ja lähimmäisiä?


      • Ei ole, Jumala on Jumala, ja vain Hän.


      • bismillah kirjoitti:

        Ei ole, Jumala on Jumala, ja vain Hän.

        Kirkko mihin kuulut opettaa,että Jeesus on Jumala🙂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kirkko mihin kuulut opettaa,että Jeesus on Jumala🙂

        Paavalin vainajahenkikulttia. Mutta miksi kirkko ei usko Paavalia naissaarnaajien suhteen? En todellakaan ole samaa mieltä kirkon kanssa mitä tulee sen polyteistisiin harhaoppeihin, mutta luterilaiseen kirkkoon minut on lapsena liitetty ja siinä olen pysynyt. Noihin muihin mainitsemiisi yhteisöihin minulla ei ole mitään yhteyttä.


      • bismillah kirjoitti:

        Paavalin vainajahenkikulttia. Mutta miksi kirkko ei usko Paavalia naissaarnaajien suhteen? En todellakaan ole samaa mieltä kirkon kanssa mitä tulee sen polyteistisiin harhaoppeihin, mutta luterilaiseen kirkkoon minut on lapsena liitetty ja siinä olen pysynyt. Noihin muihin mainitsemiisi yhteisöihin minulla ei ole mitään yhteyttä.

        Paavalimankasi taitaa olla jo vakavaa sairautta 😂😂😂 Minä en ole puhunut sanaakaan Paavalista.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Paavalimankasi taitaa olla jo vakavaa sairautta 😂😂😂 Minä en ole puhunut sanaakaan Paavalista.

        Et niin, jankkaat vain niitä samoja kysymyksiäsi.


      • MehmettiMuhametti
        bismillah kirjoitti:

        Et niin, jankkaat vain niitä samoja kysymyksiäsi.

        Ja sinä vaikenet vastauksista. Ihan turhaan pellleilet kaikki tietävät, että olet muslimi.


      • MehmettiMuhametti kirjoitti:

        Ja sinä vaikenet vastauksista. Ihan turhaan pellleilet kaikki tietävät, että olet muslimi.

        Vaikenen vastauksista? Mitä tarkoitat? Miten niin muslimi? Minähän täällä vähiten islamista ja muslimeista kirjoitan.


      • fjsfng
        bismillah kirjoitti:

        Vaikenen vastauksista? Mitä tarkoitat? Miten niin muslimi? Minähän täällä vähiten islamista ja muslimeista kirjoitan.

        Et sinä ketään hämää. Olet muslimi joka leikkii krisitittyä. Teille on kunniaksi valehdella vääräuskoisille.


      • fjsfng kirjoitti:

        Et sinä ketään hämää. Olet muslimi joka leikkii krisitittyä. Teille on kunniaksi valehdella vääräuskoisille.

        Kenelle olen valehdellut? Sinulleko? Miksi pidät itseäsi vääräuskoisena?


      • LähdeSelvä kirjoitti:

        Kaipa hän on saanut ne "luotettavat" tiedot koraanista. Hänen uskonsa on sen mukaista, kuten myös nimimerkkinsä. Yrittää vain ensin tekeytyä "oikeaksi" Jeesuksen seuraajaksi voidakseen sen jälkeen kertoa omat käsityksensä asioista.

        Jos epäilette nimimerkkiä bismillah muslimiksi ja samalla epäilette hänen tekeytyvän joksikin muuksi, kumoatte itse oman väitteenne. Muslimi ei saa tekeytyä joksikin muuksi hämätäkseen toisia. Siis bismillah ei ole muslimi, kuten sanoo itsekin, eikä olisi muslimi vaikka haluaisikin, koska on sanonut olevansa kristitty.


      • Jospa kuitenkin hyvä tarkoitus on, subhan Allah.


    • Äkkiseltään en muista kovin paljoa ulkonäön kuvauksia olevan Pyhässä Raamatussa. Kuningas Saulista kyllä on maininta
      "Koko Israelissa ei ollut komeampaa miestä kuin Saul, hän oli päätänsä pitempi kaikkia muita."

      • Daavidia kuvataan myös hieman🤓


      • On siellä paljonkin kuvauksia, myös naisista "Lealla oli lempeät silmät, mutta Raakel oli kaunis vartaloltaan ja kasvoiltaan." Vastaavia on monia.


      • dikduk kirjoitti:

        On siellä paljonkin kuvauksia, myös naisista "Lealla oli lempeät silmät, mutta Raakel oli kaunis vartaloltaan ja kasvoiltaan." Vastaavia on monia.

        Noilla tuntommerkeillä ei kuitenkaan ketään tunnistaisi. Jos olisi kuvattu vaikka silmien muoto ja väri, valtalon muitoja tarkemmin se antasi realistisen kuvan. Nuo mainitut määreet ovat vain "mielipiteistä"🤔


      • usko.vainen kirjoitti:

        Noilla tuntommerkeillä ei kuitenkaan ketään tunnistaisi. Jos olisi kuvattu vaikka silmien muoto ja väri, valtalon muitoja tarkemmin se antasi realistisen kuvan. Nuo mainitut määreet ovat vain "mielipiteistä"🤔

        Mielipiteitä totta kai ovat kaikki ihmisten ulkomuodon kuvaukset.


      • dikduk kirjoitti:

        Mielipiteitä totta kai ovat kaikki ihmisten ulkomuodon kuvaukset.

        Eipä ole 😉 Kyllä tuntomerkit ovat ihan faktaa.


      • kyssäriä

        Onko kauneus ja komeus eri asioita?


      • kyssäriä kirjoitti:

        Onko kauneus ja komeus eri asioita?

        Oli tai ei ne eivät ole tuntomerkkejä kenestäkään😄
        Kuvais ihmisestä on esim. hänen pituutensa, ruumiinrakenteensa, ihonvärinsä, hiusten väri, silmien väri, nenän muoto jnejne. Eiks niin😉❓


      • sivuraide.sivukaide
        kyssäriä kirjoitti:

        Onko kauneus ja komeus eri asioita?

        Uskikselle nuo ovat sama asia. Hänen mielestä L. Huhtasaari on komea nainen.


    • KiitosHerralle

      Valitettavasti et itse näe, et voi nähdä, hirttä silmässäsi. Olet omasta mielestä niin viisas,pätevä ja tietävä. Mutta et ymmärrä ottaa hirttä omasta silmästäsi pois. No, iän myötä toivottavasti asia muuttuu,ennenkuin Jumala repäisee sen pois! Se voi vähän tehdä kipeetä.

    • Batseban kuvaus taitaa olla parhain kuvaus naisesta mitä Raamattu sisältää. Ainakin Daavid tapatti Batseban miehen ja otti Batseban vaimokseen muiden vaimojen joukkoon.

      • Miten häntä kuvataan🤔❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Miten häntä kuvataan🤔❓

        Ei hänen kuvauksestaan ole minulla tietoa mutta ei varmaankaan Batseba ollut kovin ruma ja vastenmielinen koska suuri Daavid syyllistyi murhaan ja Batsebasta tuli Salomon äiti.


      • Hjuytrew
        usko.vainen kirjoitti:

        Miten häntä kuvataan🤔❓

        LUE!


      • sage8 kirjoitti:

        Ei hänen kuvauksestaan ole minulla tietoa mutta ei varmaankaan Batseba ollut kovin ruma ja vastenmielinen koska suuri Daavid syyllistyi murhaan ja Batsebasta tuli Salomon äiti.

        Vai on se Raamatun parhain kuvaus henkilöstä kun sanotaan, että hän oli kaunis😂😂😂 siinä onkin tuntomekkejä yllinkyllin.


      • sage8.ei.kirj
        usko.vainen kirjoitti:

        Vai on se Raamatun parhain kuvaus henkilöstä kun sanotaan, että hän oli kaunis😂😂😂 siinä onkin tuntomekkejä yllinkyllin.

        Kaunis naama, kurvikas vartalo, siinäpä ihmiselle riittää ainekset että naista sanotaa nykyisinkin kauniiksi. Saatikka noin 3 000 vuotta sitten.


      • sage8.ei.kirj kirjoitti:

        Kaunis naama, kurvikas vartalo, siinäpä ihmiselle riittää ainekset että naista sanotaa nykyisinkin kauniiksi. Saatikka noin 3 000 vuotta sitten.

        Olet metsässä kuten aina. Otapaps nyt ihan rauhassa ja lue aloitukseni uudelleen😉


      • usko.vainen kirjoitti:

        Olet metsässä kuten aina. Otapaps nyt ihan rauhassa ja lue aloitukseni uudelleen😉

        Sinä olet hukassa kuten tapasi on.


    • Jotenkin ymmärrän, että Delila rakastui Simsoniin, koska hänellä oli pitkät hiukset. Jos miehellä on pitkät paksut tummat hiukset, siinä on jotakin .

      Mutta sitä en ymmärrä, että miehet sen takia ryhtyivät pelkäämään naisten hiuksia.

      • Ei hän rakastunut Simsoniin vaan oli aikansa Mata Hari. Urkkija ja tiedustelija.


    • Kyllä Jeesusta kuvataan ainakin vaaleahiuksiseksi Ilmestyskirjassa:
      Ilmestyskirja:
      1:14 Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi...

      • kuvaa.kirkkautta

        Et taida ymmärtää, että se ei ollut sama keho joka täällä maapallolla ristiinnaulittiin.


      • kuvaa.kirkkautta kirjoitti:

        Et taida ymmärtää, että se ei ollut sama keho joka täällä maapallolla ristiinnaulittiin.

        Älä selitä vaan ota Raamattu sellaisena kuin se on. Jeesuksella oli vaaleat hiukset ja piste.


      • kuvaa.kirkkautta
        KTS kirjoitti:

        Älä selitä vaan ota Raamattu sellaisena kuin se on. Jeesuksella oli vaaleat hiukset ja piste.

        Tottakai otan Raamatun sellaisena kuin se on ja Jeesuksenlla oli silloin kirkastettu ylösnoudemusruumis eikä se joka naulittiin ristille.


      • Älä selitä vaan ota Raamattu sellaisena kuin se on. Jeesuksella oli vaaleat hiukset ja piste..


      • KTS kirjoitti:

        Älä selitä vaan ota Raamattu sellaisena kuin se on. Jeesuksella oli vaaleat hiukset ja piste..

        Sellaisenahan se otetaankin, mitä jankkaat 😂❓


      • Älä selitä vaan ota Raamattu sellaisena kuin se on. Jeesuksella oli vaaleat hiukset ja piste!


      • KTS kirjoitti:

        Älä selitä vaan ota Raamattu sellaisena kuin se on. Jeesuksella oli vaaleat hiukset ja piste!

        Kukaan ei kiellä, etteikö,kirkastetulla Jeesuksella ollut kirkkaita hiuksia😏 Älä housujas revi ❗️


      • Älä selitä vaan ota Raamattu sellaisena kuin se on. Jeesuksella oli vaaleat hiukset ja piste!!


      • kuvaa.kirkkautta
        KTS kirjoitti:

        Älä selitä vaan ota Raamattu sellaisena kuin se on. Jeesuksella oli vaaleat hiukset ja piste!!

        Kyllä, kyllä Jeesuksella on vaaleat hiukset kirkastusruumiissaan kuten kaikilla muillakin! Näin sanoo Raamattu eikä sitä tulkita.


      • Älä selitä vaan ota Raamattu sellaisena kuin se on. Jeesuksella oli vaaleat hiukset ja piste!!!


      • sfjry
        KTS kirjoitti:

        Älä selitä vaan ota Raamattu sellaisena kuin se on. Jeesuksella oli vaaleat hiukset ja piste!!!

        Onko se sinulle ongelma, että kanssasi ollaan samaa mieltä?


      • Älä selitä vaan ota Raamattu sellaisena kuin se on. Jeesuksella oli vaaleat hiukset ja piste!!!!


      • kirkkausdfd
        KTS kirjoitti:

        Älä selitä vaan ota Raamattu sellaisena kuin se on. Jeesuksella oli vaaleat hiukset ja piste!!!!

        Oli. oli, Jeesuksella oli vaaleat hiukset juuri silloin kun siitä kerrotaan.


      • Älä selitä vaan ota Raamattu sellaisena kuin se on. Jeesuksella oli vaaleat hiukset ja piste!!!!!


      • KTS kirjoitti:

        Älä selitä vaan ota Raamattu sellaisena kuin se on. Jeesuksella oli vaaleat hiukset ja piste!!!!!

        Eikö ne enää ole vaaleat 😳❓


      • Älä selitä vaan ota Raamattu sellaisena kuin se on. Jeesuksella oli vaaleat hiukset ja piste!!!!!!


      • KTS kirjoitti:

        Älä selitä vaan ota Raamattu sellaisena kuin se on. Jeesuksella oli vaaleat hiukset ja piste!!!!!!

        Minkä väriset ne nyt sitten ovat 🤔❓


    • >>Juutalaisuudessa oli kielletty ihmisen ulkoinen kuvaileminen ja siksi esim. Jeesuksen ulkonäöstä ei ole Raamatussa kuvauksia.>>

      Joidenkin teorioiden mukaan tässä kuvataan Jeesusta.

      JESAJA 53
      1. Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?

      2. Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
      3. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
      4. Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,

    • Batseba, Uurian puoliso, oli kuitenkin kaunis josta syystä Daavid ihastui häneen ja murhautti Uurian ja Batsebasta tuli Salomon äiti.

      • Se oli vain Daavidin tulkinta asiasta 😂 Eikä kukaan tiedä miltä hän näytti 🤔


    • Eesausta annetaan varsin eläväinen kuva. Jo syntyessä hänellä oli punaruskea iho ja hän oli kauttaaltaan karvainen. VT syntyi juutalaisten keskuudessa. Ihmistä kuvattiin, kun hän tarpeeksi ihmeellisen näköinen oli.

      • Kyllä, ja tällä karvaisuudella oli merkitystä myös silloin kun häneltä vietiin esikoisoikeus petollisesti 😕


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kyllä, ja tällä karvaisuudella oli merkitystä myös silloin kun häneltä vietiin esikoisoikeus petollisesti 😕

        Niinniin. Jo silloin huijattiin vajaakykyisiä vanhuksia, ja vielä omassa kodissaan.


    • >>Juutalaisuudessa oli kielletty ihmisen ulkoinen kuvaileminen ja siksi esim. Jeesuksen ulkonäöstä ei ole Raamatussa kuvauksia.>>

      Jos näet että matu yrittää raiskata pikkutytön, kerrotko tekijän tuntomerkit poliisille?

    Ketjusta on poistettu 69 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1388
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      20
      1114
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe