Onko minulle tulossa akne?

Kysyjä

Tiedän, että ette ole ennustajia, mutta toivon että ne joilla on kokemusta tai tietoa ainesta, voisivat auttaa minua. Olen murrosikäinen tyttö ja luulen että minulle on tulossa akne. Meikkiä ei käytä! Äidillä ja isällä on ollut akne koko elämänsä eikä ole mikään auttanut. Minulla on siis paljon mustapäitä mm. Nenässä ja leu'assa joka tosin on aika normaalia, Koska eihän kenenkään iho ole täydellinen. Finnejä on tietyissä kohdissa, kuten nenässä, leu'assa ja otsassa. En paina niitä, ennemmin hoidan niitä. Minulla on E-vitamiinia ja merileväuutetta sisältävä puhdistusvaahto ja Humektanin kasvorasva aamuksi. Ja illaksi käytän kosteuttavaa ja hellästi kuorivaa kasvojenpesuainetta. Joten yöllä ei ole siis mitään kasvoissa. Käytän myös 1-2 kertaa viikossa syväpuhdistavaa savinaamiota. Saattaa kuulostaa paljolta, mutta ei se nyt niin paljon mielestäni ole? Nyt haluankin kysyä, onko kasvojenhoitotuotteita riittävästi vai liikaa? Mitä kasvojenhoitotuotteita suosittelette? Osaatteko nyt yhtään päätellä voisiko olla, että minulle on tulossa akne? Kannattaisiko minun käydä vaikka kouluterveydenhoitajalla? En mieti, mitä muut miettivät ulkonäöstäni, mutta en kuitenkaan haluaisi aknea, koska se todennäköisesti olisi minulla yhtä kauan kun vanhemmillani tulee olemaan. Kertokaa omia kokemuksianne, luen mielelläni ja olen aktiivinen kommenteissa, koska tämä aihe kiinnostaa minua. Kiitos jo valmiiksi vastauksistanne!

2

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vinkkisinulle

Käänny ihotautilääkärin puoleen, koska jos molemmilla vanhemmillasi on tai on ollut akne perit sen suurella varmuudella, varmin tapa päästä aknesta eroon on sen hoitaminen aikaisin. Pahenevassa aknessa harvoin auttaa mitkään kaupan kasvovoiteet ja pesuvehkeet, joten mene ihotautilääkärille ja pyydä hänen arvionsa ihosi kunnosta niin hän määrää sinulle oikean reseptin. Käy toki terveystarkastajalla näyttämässä naamaasi, mutta terveystarkastajan ihotautitietämys on todennäköisesti samaa kuin perus maallikon, joten suosittelen varata ajan ihotautilääkärille, vaikka ihosi tuntuisi paranevan, koska ihotautilääkärin asiantuntemuksesta ei ole mitään haittaa

• Pitkäkokemus

Saattaa olla suuri vaara, että saat aknen.
      Älä missään nimessä ala yleislääkärin antibioottikierteeseen, koska ne auttavat vain hetken. Ajoissa ihotautilääkärille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      174
      1182
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      45
      619
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      559
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      301
      554
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      225
      538
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      51
      519
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      502
    Aihe