Tiedän, että ette ole ennustajia, mutta toivon että ne joilla on kokemusta tai tietoa ainesta, voisivat auttaa minua. Olen murrosikäinen tyttö ja luulen että minulle on tulossa akne. Meikkiä ei käytä! Äidillä ja isällä on ollut akne koko elämänsä eikä ole mikään auttanut. Minulla on siis paljon mustapäitä mm. Nenässä ja leu'assa joka tosin on aika normaalia, Koska eihän kenenkään iho ole täydellinen. Finnejä on tietyissä kohdissa, kuten nenässä, leu'assa ja otsassa. En paina niitä, ennemmin hoidan niitä. Minulla on E-vitamiinia ja merileväuutetta sisältävä puhdistusvaahto ja Humektanin kasvorasva aamuksi. Ja illaksi käytän kosteuttavaa ja hellästi kuorivaa kasvojenpesuainetta. Joten yöllä ei ole siis mitään kasvoissa. Käytän myös 1-2 kertaa viikossa syväpuhdistavaa savinaamiota. Saattaa kuulostaa paljolta, mutta ei se nyt niin paljon mielestäni ole? Nyt haluankin kysyä, onko kasvojenhoitotuotteita riittävästi vai liikaa? Mitä kasvojenhoitotuotteita suosittelette? Osaatteko nyt yhtään päätellä voisiko olla, että minulle on tulossa akne? Kannattaisiko minun käydä vaikka kouluterveydenhoitajalla? En mieti, mitä muut miettivät ulkonäöstäni, mutta en kuitenkaan haluaisi aknea, koska se todennäköisesti olisi minulla yhtä kauan kun vanhemmillani tulee olemaan. Kertokaa omia kokemuksianne, luen mielelläni ja olen aktiivinen kommenteissa, koska tämä aihe kiinnostaa minua. Kiitos jo valmiiksi vastauksistanne!
Onko minulle tulossa akne?
2
102
Vastaukset
- Vinkkisinulle
Käänny ihotautilääkärin puoleen, koska jos molemmilla vanhemmillasi on tai on ollut akne perit sen suurella varmuudella, varmin tapa päästä aknesta eroon on sen hoitaminen aikaisin. Pahenevassa aknessa harvoin auttaa mitkään kaupan kasvovoiteet ja pesuvehkeet, joten mene ihotautilääkärille ja pyydä hänen arvionsa ihosi kunnosta niin hän määrää sinulle oikean reseptin. Käy toki terveystarkastajalla näyttämässä naamaasi, mutta terveystarkastajan ihotautitietämys on todennäköisesti samaa kuin perus maallikon, joten suosittelen varata ajan ihotautilääkärille, vaikka ihosi tuntuisi paranevan, koska ihotautilääkärin asiantuntemuksesta ei ole mitään haittaa
- Pitkäkokemus
Saattaa olla suuri vaara, että saat aknen.
Älä missään nimessä ala yleislääkärin antibioottikierteeseen, koska ne auttavat vain hetken. Ajoissa ihotautilääkärille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen715545Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2734866Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk403174Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 172553004Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1032630Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään52102Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta
"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S3362062Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin
Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik651781Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.151555Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t21546