Onko minulle tulossa akne?

Kysyjä

Tiedän, että ette ole ennustajia, mutta toivon että ne joilla on kokemusta tai tietoa ainesta, voisivat auttaa minua. Olen murrosikäinen tyttö ja luulen että minulle on tulossa akne. Meikkiä ei käytä! Äidillä ja isällä on ollut akne koko elämänsä eikä ole mikään auttanut. Minulla on siis paljon mustapäitä mm. Nenässä ja leu'assa joka tosin on aika normaalia, Koska eihän kenenkään iho ole täydellinen. Finnejä on tietyissä kohdissa, kuten nenässä, leu'assa ja otsassa. En paina niitä, ennemmin hoidan niitä. Minulla on E-vitamiinia ja merileväuutetta sisältävä puhdistusvaahto ja Humektanin kasvorasva aamuksi. Ja illaksi käytän kosteuttavaa ja hellästi kuorivaa kasvojenpesuainetta. Joten yöllä ei ole siis mitään kasvoissa. Käytän myös 1-2 kertaa viikossa syväpuhdistavaa savinaamiota. Saattaa kuulostaa paljolta, mutta ei se nyt niin paljon mielestäni ole? Nyt haluankin kysyä, onko kasvojenhoitotuotteita riittävästi vai liikaa? Mitä kasvojenhoitotuotteita suosittelette? Osaatteko nyt yhtään päätellä voisiko olla, että minulle on tulossa akne? Kannattaisiko minun käydä vaikka kouluterveydenhoitajalla? En mieti, mitä muut miettivät ulkonäöstäni, mutta en kuitenkaan haluaisi aknea, koska se todennäköisesti olisi minulla yhtä kauan kun vanhemmillani tulee olemaan. Kertokaa omia kokemuksianne, luen mielelläni ja olen aktiivinen kommenteissa, koska tämä aihe kiinnostaa minua. Kiitos jo valmiiksi vastauksistanne!

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vinkkisinulle

      Käänny ihotautilääkärin puoleen, koska jos molemmilla vanhemmillasi on tai on ollut akne perit sen suurella varmuudella, varmin tapa päästä aknesta eroon on sen hoitaminen aikaisin. Pahenevassa aknessa harvoin auttaa mitkään kaupan kasvovoiteet ja pesuvehkeet, joten mene ihotautilääkärille ja pyydä hänen arvionsa ihosi kunnosta niin hän määrää sinulle oikean reseptin. Käy toki terveystarkastajalla näyttämässä naamaasi, mutta terveystarkastajan ihotautitietämys on todennäköisesti samaa kuin perus maallikon, joten suosittelen varata ajan ihotautilääkärille, vaikka ihosi tuntuisi paranevan, koska ihotautilääkärin asiantuntemuksesta ei ole mitään haittaa

    • Pitkäkokemus

      Saattaa olla suuri vaara, että saat aknen.
      Älä missään nimessä ala yleislääkärin antibioottikierteeseen, koska ne auttavat vain hetken. Ajoissa ihotautilääkärille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      238
      5411
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      124
      4363
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2122
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1452
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1205
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      179
      1080
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      929
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      837
    10. 46
      813
    Aihe