Uusi 508 HDI

Ranskanpastilli

Kävin koeajolla, ei tullut ostokiimaa. Vähän kolho, heppoisen oloinen, keskikonsoli tunki syliin, ahdas. Rengasmelua vähän liikaa nastoilla verrattuna vaikkapa 3008. Ohjaus hieman sellainen täristävä, outo, ratti liian pystyasennossa.
Laaiskakin se oli dieselinä, laatikko pelasi ihan hyvin.

Ei jatkoon.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hdi180

      Kokeilit väärää dieseliä. Otahan uusiksi isommalla dieselill ja sillä 8- vaihteisella Aisinilla.

      • Ranskanpastilli

        Ei ollut muuta tarjolla. Ei edes bensaa joka olisi etusijalla.


    • ylivoimapakki

      Minäkin kävin.Minun taas täytyi pukea ostohousut jalkaan koeajon jälkeen.
      Ja auto oli juurikin pienin diesel automaattilaatikolla.Ehkä mukavin auto millä
      olen ajanut,hiljainen,riittävän ripeä näille teille,hallintalaitteet hyvin käsillä,
      pieniruokainen ja se ulkonäkö....Mutta makuasioita nämä tietty on.
      Jokatapauksessa sellainen on nyt tulossa taloon 4-5 kk. päästä.

      • Pösöö

        Se onki halvempi ku bensa.
        Tykkään ite paremmin 3008.


    • IR.kamera

      Olen tuon perään myös kuolannut. Yksi tärkeä juttu siinä houkuttelee muiden asioiden lisäksi: hirvikamera. Varoittaa hirvistä ja peuroista jo 200m päästä. Voi riittää hengen pelastumiseen.

      • ylivoimapakki

        On vaan kohtuullisen kallis.oliko jotain 1700e tai sinnepäin.
        Halpahan se silti on jos hengen pelastaa,ja joo,kyllä ruksin sen sieltä varustelistasta
        mukaan kun ajot on usein iltahämärissä ja pitkää matkaa.
        Aika näyttää mikä sen todellinen hyöty sitten on.


      • TulipaMieleen
        ylivoimapakki kirjoitti:

        On vaan kohtuullisen kallis.oliko jotain 1700e tai sinnepäin.
        Halpahan se silti on jos hengen pelastaa,ja joo,kyllä ruksin sen sieltä varustelistasta
        mukaan kun ajot on usein iltahämärissä ja pitkää matkaa.
        Aika näyttää mikä sen todellinen hyöty sitten on.

        Suomessa on viimeisen 10 vuoden aikana kuollut keskimäärin alle 3 henkeä vuodessa hirvikolareissa.

        Tämä kuulostaa saivartelulle, mutta 1700 euron sijoitus noinkin alhaisen kuolemantodennäköisyyden vähentämiseen on ehkä hieman liioittelua.

        Kun ihmiset kuolevat melkein mihin vaan todennäköisemmin ja näissä asioissa olisi huomattavasti helpompaa parantaa, pienemmällä rahalla, niin ihmiset ei sitä silti tee.

        Auton ostaminen on vaan niin fiilistouhua, ja kallista sellaista.

        Mutta joo, jatkakaa, älkää minun jorinoistani hermostuko.


    • hirvi_vai_ei

      Jos ajetaan maantie nopeudella, saatikka moottoritiellä sallittua nopeutta ja hirven pölhäke loikkaa muutaman kymmenen metrin päässä autosta tielle niin siinä ei kyllä auta minkään maailman kamerat. Tilanteen havannointiin jo kuluu se aika kun pitäisi reagoida. Silloin ollaan jo auttamatta myöhässä ja herran haltuun. Hyväkään sompamies ei ehdi kunnolla silmiään räpäyttää kun tilanne on päällä.

      • OliskoNäin

        Mutta sillä kameralla se hirvi on nähty jo kaukaa.... Siinä kai se idea.

        Ei se kamera ilmeisesti ihan vaan sitä tienreunaa skannaa.


      • IR.kamera

        Siis kamera varoittaa siitä hirvestä jo 200m päästä. Siinä on runsaasti aikaa jarrutella ja muuta. Näyttää tietysti myös peurat, jalankulkijat ja pyöräilijät tien reunassa. Yritä sinä väistää hirveä 20m päästä, minä väistän uudella pösölläni 200m päästä. Sano sitten Pyhälle Pietarille terveisiä että minä tulen vasta myöhemmin.


    • hirvi_vai_ei

      Niin, niin, se noin 200 metrin päässä kameran havaitsema elukka on ihan eri juttu kuin läheltä tien pientareelta tai pöpeliköstä ryntäävä hirvi, joka todellakaan ei peruuttele kun se on päättänyt tien yli mennä. Monen sadan metrin päässä olevan eläimen kyllä havaitsee ilman apuvälineitäkin, jos ei räplää kännykkää tai tee jotain muuta vaan seuraa liikennettä. -Ihan asiallisia varusteitahan kaikki nuo kamerat, pimeänäköavustimet sun muut ovat. Varmaan vielä tulee sellaiset vermeet autoon, että auto kykenee reagoimaan äkkitilanteeseen nopeassa liikkeessäkin jarruttaen ja väistäen eteen tulevaa estettä autonomisesti. Kuljettajahan se on se heikoin lenkki liikenteessä.

      • Eimullamuuta

        Ilmeisesti et tiedä kyseisen varusteen toiminnasta mitään. Sujuvastihan tuo kommentoiti mutun perusteellakin sujuu sinultakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4399
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1839
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1345
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe