Lääkkeeseen maksusitoumus kelasta kysymys

Neuvoja

Mulla lukee tässä tt-tuki päätöksessä näin

Sinulle on myönnetty maksusitoumus apteekkiin sähköinen maksusitoumus on voimassa 11.2.2019-28.2.2019
Mitä tämä sitten tarkoittaa?

Sinulle on myönnetty lääkkeisiin , maksusitoumus lakkautetaan sen jälkeen , kun lääkkeiden vuosi omavastuu , eli lääkekatto täyttyy.

Onko tämä lääkkeiden maksusitoumus voimassa, niin kauan, kun lääkekatto täyttyy?

6

526

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 167-176

Sitä että saat hakea apteekista reseptilääkkeitä 28.2.2019 saakka, lääkkeet maksaa Kela. Kannattaa varoa tuota viimeistä päivää sillä ainakin silloin alussa (vuonna 2017) se toimi niin ettei se toiminut kuun viimeinen päivä. Onneksi oli uusi maksusitoumus jo olemassa jonka voimassaolo alkoi seuraavana päivänä niin hain sitten ne lääkkeet. Noita reseptilääkkeitä kannattaa hakea het aina kun niitä saa. Viimeksi sanoivat apteekissa että 3 kuukauden satsin saa jo 3 viikkoa etukäteen.
      Yleensä maksusitoumus on voimassa saman ajan kun toimeentulotukippätös, sitten uudessa toimeentulotukipäätöksessä on taas uusi maksusitoumus. Lääkekatto ei vaikuta asiaan millään tavalla paitsi ilmeisesti se täytttyy myös maksusitoumuksella ostettavilla lääkkeillä.

• Neuvoja

Kiitos!

• Odotellaan

11.2.019 tehty tt-tuki päätös eikä vielä ole kirje tullut.

• Odotellaan

Sain maksusitoumuksen hammasproteesiin, meneekö sähköisenä hammaslaboratorio on?

• 167-176

Nuo kirjeet joskus kestää ja päätöksetkin, ainoa päätös jonka olen saanut heti oli aikoinaan kun hain asumistuen lakkautusta.
        En tiedä meneekö hammaslaboratorioon sähköisenä mutta esim. silmälääkärille ei mennyt vaan tuli paperisena sen pätöksen mukana, kun päätös tulee postissa niin sitten sen näkee. Ellei alkuviikosta ala tulla tuota päätöstä postissa niin kannattaa lähettää viestiä Kelale, soittaminen tuskin hyödyttää mitään mutta voi sitäkin kokeilla.

• näinminulla
        Odotellaan kirjoitti:

Sain maksusitoumuksen hammasproteesiin, meneekö sähköisenä hammaslaboratorio on?

Ellei ole mennyt hammaslaboratoriin sähköisenä. Saat laskun sieltä ja toimitat laskun Kelaan. Näin ainakin minulla toimi, maksoivat laskun puolestani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      273
      2834
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      40
      2259
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      347
      1977
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      105
      1697
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1644
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1355
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1297
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1243
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1169
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1126
    Aihe