Mulla lukee tässä tt-tuki päätöksessä näin
Sinulle on myönnetty maksusitoumus apteekkiin sähköinen maksusitoumus on voimassa 11.2.2019-28.2.2019
Mitä tämä sitten tarkoittaa?
Sinulle on myönnetty lääkkeisiin , maksusitoumus lakkautetaan sen jälkeen , kun lääkkeiden vuosi omavastuu , eli lääkekatto täyttyy.
Onko tämä lääkkeiden maksusitoumus voimassa, niin kauan, kun lääkekatto täyttyy?
Lääkkeeseen maksusitoumus kelasta kysymys
6
526
Vastaukset
- 167-176
Sitä että saat hakea apteekista reseptilääkkeitä 28.2.2019 saakka, lääkkeet maksaa Kela. Kannattaa varoa tuota viimeistä päivää sillä ainakin silloin alussa (vuonna 2017) se toimi niin ettei se toiminut kuun viimeinen päivä. Onneksi oli uusi maksusitoumus jo olemassa jonka voimassaolo alkoi seuraavana päivänä niin hain sitten ne lääkkeet. Noita reseptilääkkeitä kannattaa hakea het aina kun niitä saa. Viimeksi sanoivat apteekissa että 3 kuukauden satsin saa jo 3 viikkoa etukäteen.
Yleensä maksusitoumus on voimassa saman ajan kun toimeentulotukippätös, sitten uudessa toimeentulotukipäätöksessä on taas uusi maksusitoumus. Lääkekatto ei vaikuta asiaan millään tavalla paitsi ilmeisesti se täytttyy myös maksusitoumuksella ostettavilla lääkkeillä.- Neuvoja
Kiitos!
- Odotellaan
11.2.019 tehty tt-tuki päätös eikä vielä ole kirje tullut.
- Odotellaan
Sain maksusitoumuksen hammasproteesiin, meneekö sähköisenä hammaslaboratorio on?
- 167-176
Nuo kirjeet joskus kestää ja päätöksetkin, ainoa päätös jonka olen saanut heti oli aikoinaan kun hain asumistuen lakkautusta.
En tiedä meneekö hammaslaboratorioon sähköisenä mutta esim. silmälääkärille ei mennyt vaan tuli paperisena sen pätöksen mukana, kun päätös tulee postissa niin sitten sen näkee. Ellei alkuviikosta ala tulla tuota päätöstä postissa niin kannattaa lähettää viestiä Kelale, soittaminen tuskin hyödyttää mitään mutta voi sitäkin kokeilla. - näinminulla
Odotellaan kirjoitti:
Sain maksusitoumuksen hammasproteesiin, meneekö sähköisenä hammaslaboratorio on?
Ellei ole mennyt hammaslaboratoriin sähköisenä. Saat laskun sieltä ja toimitat laskun Kelaan. Näin ainakin minulla toimi, maksoivat laskun puolestani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2732834Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka402259Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471977- 1051697
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121355- 661297
- 681243
- 551169
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781126