Ulosmittaus, palkasta jätettävä vain 1/3 velalliselle?

shokkipäätös

Hei. Tuli ulosottomieheltä päätös, että normaalin ulosmittauksen päälle peritään vielä elatusmaksut ja, että velalliselle on jätettävä vain yksi kolmasosa nettopalkasta. Onko tämä oikeasti mahdollista? Miten tuolla yhdellä kolmasosalla voi tulla toimeen? Ei mitenkään. Järkytys tämä uusi päätös. Aiemmin on ulosmitattu se yksi kolmasosa, silloinkaan en ole saatu bruttopalkasta kuin alle puolet kouraan. Nyt jos ulosmitataan 2/3 niin tämähän ajaa suoraan vararikkoon ja sossun kirjoille. Plus tilanteeseen ettei minun enää kannata tehdä töitä. Onko tämä päätös oikeasti laillinen? Eihän tässä ole mitään järkeä, kuka tälläisessä voittaa jos minut ajetaan pois työelämästä? Vastaus on, että ei kukaan. Ja siis tarkennuksena sen verran, että ulosmittaukseni riittävät hyvinkin niihin elatusmaksuihin ja siitä jää vieläkin muille velallisille lyhennettävää.

57

1168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jsiwiwnsjwnnwww88nw

      Itse olet kuoppasi kaivanut. Yhteiskunta auttaa sinua velkojen takaisinmaksussa ja normaaliin elämään palaamisessa maksamalla tarvittaessa osan veloistasi toimeentulotukena. Tätä etua kannattaa ja on käytännössä pakkokin käyttää - etu saatetaan poistaa lähivuosina. Toivottavasti ymmärrät, että ratkaisu pienipalkkaisuuteen ei ole lainanotto. Sinun on sen sijaan tehtävä pitempää päivää, kouluttauduttava parempipalkkaiselle alalle tai supistettava liiallista kulutustasi. Nytkin voisit tehdä työtä etkä maata joutilaana sohvatuolissasi.

      • RahatVaanPois

        Näinkin asian voi toki nähdä. On kuitenkin "hatunnostoinen" arvoinen tilanne jos ulosottovelallinen ylipäätään tekee töitä tilanteessa jossa palkasta menee yli puolet ulosottoon!

        En tietenkään puolustele holtitonta velanottoa MUTTA kyllä velan antajillakin pitäisi jokin vastuu olla, vrt. esim. tilanne että annat autosi rattijuopolle niin kyllä sinäkin syytteen siitä saat.


      • shokkipäätös

        Olen itse kaivanut kuoppani, ja vuosia maksanut ulosottoja. Varmasti jo alkuperäisen summan verran. Mutta fakta on, että jos minulle jätetään nettopalkasta vain 1/3, toisin sanoen bruttopalkasta noin 1/4 ja lopullinen käteen jäävä summa on sama kuin toimeentulotuen piirissä ollessa. En aio töihin enää mennä. Kyllä töistä pitää toimeentulotukea enemmän jäädä kouraan myös ulosotossa ollessa. Jos minut ajetaan tähän tilanteeseen niin tuloni tippuvat toimeentulotuelle niin pieneksi ettei niistä jää mitään ulosmitattavaa. Tässä häviän minä, ulosottomies ja velkojat. Nyt velkojat sentään koko ajan saavat jotain. Mikä järki, kuka voittaa? Eikö olisi järkevämpi, että velkojat saisivat edes jotain ja minulla säilysi into työskennellä. Niin ja velkoja on sen verran etteivät ne ennen vanhenemista maksamalla lopu. Joten turha sanoa, että maksat äkkiä pois ja pääset eroon. Homma ratkesi siinä vaiheessa kun tuli avioero ja elatusmaksut maksettavaksi. Ne kerryttävät velkaa joka kuukausi eikä lyhennykseni edes keskituloisena riitä siihen, että saisin kaikki maksettua.


      • xxxgxxgg
        shokkipäätös kirjoitti:

        Olen itse kaivanut kuoppani, ja vuosia maksanut ulosottoja. Varmasti jo alkuperäisen summan verran. Mutta fakta on, että jos minulle jätetään nettopalkasta vain 1/3, toisin sanoen bruttopalkasta noin 1/4 ja lopullinen käteen jäävä summa on sama kuin toimeentulotuen piirissä ollessa. En aio töihin enää mennä. Kyllä töistä pitää toimeentulotukea enemmän jäädä kouraan myös ulosotossa ollessa. Jos minut ajetaan tähän tilanteeseen niin tuloni tippuvat toimeentulotuelle niin pieneksi ettei niistä jää mitään ulosmitattavaa. Tässä häviän minä, ulosottomies ja velkojat. Nyt velkojat sentään koko ajan saavat jotain. Mikä järki, kuka voittaa? Eikö olisi järkevämpi, että velkojat saisivat edes jotain ja minulla säilysi into työskennellä. Niin ja velkoja on sen verran etteivät ne ennen vanhenemista maksamalla lopu. Joten turha sanoa, että maksat äkkiä pois ja pääset eroon. Homma ratkesi siinä vaiheessa kun tuli avioero ja elatusmaksut maksettavaksi. Ne kerryttävät velkaa joka kuukausi eikä lyhennykseni edes keskituloisena riitä siihen, että saisin kaikki maksettua.

        Jos lopetat työnteon, niin kaivat kuoppaa entistä syvemmäksi. Saattaa käydä niin, että elät niin pitkään, että olet tuleva eläkeläinen. Eläkettä maksetaan vain tehdystä työstä.


      • nyt.ahistaa
        xxxgxxgg kirjoitti:

        Jos lopetat työnteon, niin kaivat kuoppaa entistä syvemmäksi. Saattaa käydä niin, että elät niin pitkään, että olet tuleva eläkeläinen. Eläkettä maksetaan vain tehdystä työstä.

        Niinpä, suurin osa nyt eläkkeellä olevista, jotka valittavat, ettei heidän pienillä
        eläkkeillään tule toimeen on niitä, jotka lusluilivat tavalla, tai toisella työnteosta. Kekkonen hajoitti v. 1975 Eduskunnan ja julisti maahan Miettusen hätätilahallituksen, kun työttömien määrä ylitti 60.000.


      • nyt.ahistaa
        nyt.ahistaa kirjoitti:

        Niinpä, suurin osa nyt eläkkeellä olevista, jotka valittavat, ettei heidän pienillä
        eläkkeillään tule toimeen on niitä, jotka lusluilivat tavalla, tai toisella työnteosta. Kekkonen hajoitti v. 1975 Eduskunnan ja julisti maahan Miettusen hätätilahallituksen, kun työttömien määrä ylitti 60.000.

        Äääh. lusmuilivat..


      • jsiwiwnsjwnnwww88nw

        Pään aukomista tai ei, myös sinä olet itse kuoppasi kaivanut, vaikka syytätkin aina äitiäsi ja perintätoimistoja.


      • Hyyyi
        jsiwiwnsjwnnwww88nw kirjoitti:

        Pään aukomista tai ei, myös sinä olet itse kuoppasi kaivanut, vaikka syytätkin aina äitiäsi ja perintätoimistoja.

        oot sinä katkera , voi yhyren kerran...kommentoit mistään mitään tietämättä toisten ihmisten asioita, kun sekään ei riitä , jatkat muidenkin mollaamista. Hanki hyvä ihminen apua.


      • Ilu-posteRestante
        Hyyyi kirjoitti:

        oot sinä katkera , voi yhyren kerran...kommentoit mistään mitään tietämättä toisten ihmisten asioita, kun sekään ei riitä , jatkat muidenkin mollaamista. Hanki hyvä ihminen apua.

        Tätä tää nykyään on kun hoitoon kuuluvat jää hoivaa vaille.


      • jsiwiwnsjwnnwww88nw
        Hyyyi kirjoitti:

        oot sinä katkera , voi yhyren kerran...kommentoit mistään mitään tietämättä toisten ihmisten asioita, kun sekään ei riitä , jatkat muidenkin mollaamista. Hanki hyvä ihminen apua.

        Suurin osa ulosotossa olevista on itse kaivamalla kaivanut oman kuoppansa. Useimmiten velkaantumisessa on kyse runsaista kulutusluotoista. Sinä saatat olla poikkeus. Voisitko kertoa nyt meille kaikille anonyyminä oman velkaantumistarinasi, jotta oppisimme ymmärtämään paremmin ylivelkaantumisen kirjoa? Jotkut ovat jopa sitä mieltä, että kun heti kun pienituloinen hankkii ensimmäisen kulutusluottonsa, hän on tosiasiallisesti alkanut kaivaa omaa kuoppaansa. Joka tapauksessa kaikessa velanotossa olisi aina hyvä varautua työttömyyteen tai sairauteen. Jos jompikumpi tapahtuu, ainakaan sen jälkeen ei saa ottaa enää yhtään kulutusluottoa. Myöskään omiin nimiinsä ei kannata koskaan ottaa toista ihmistä varten kulutusluottoa.


      • Ilu-posteRestante
        jsiwiwnsjwnnwww88nw kirjoitti:

        Suurin osa ulosotossa olevista on itse kaivamalla kaivanut oman kuoppansa. Useimmiten velkaantumisessa on kyse runsaista kulutusluotoista. Sinä saatat olla poikkeus. Voisitko kertoa nyt meille kaikille anonyyminä oman velkaantumistarinasi, jotta oppisimme ymmärtämään paremmin ylivelkaantumisen kirjoa? Jotkut ovat jopa sitä mieltä, että kun heti kun pienituloinen hankkii ensimmäisen kulutusluottonsa, hän on tosiasiallisesti alkanut kaivaa omaa kuoppaansa. Joka tapauksessa kaikessa velanotossa olisi aina hyvä varautua työttömyyteen tai sairauteen. Jos jompikumpi tapahtuu, ainakaan sen jälkeen ei saa ottaa enää yhtään kulutusluottoa. Myöskään omiin nimiinsä ei kannata koskaan ottaa toista ihmistä varten kulutusluottoa.

        Voisitko ite kertoo mikä on syy sille että sun jatkuva peppukipu toisten talousasioista oireilee tänne rustaamiesi weemäisten viestien muodossa?

        Ja kyllä! Kysys mun kaverilta joka otti mulle tonnin piikin hyvästä vippifirmasta että kannattaako ottaa joskus toisen nimiin pikku luotto?
        Oltais kavereita vaikkei hän sitä ois tehnytkään mutta mun kiitollisuus asian suhteen on tuonut mukanaan monet pikku palvelukset eri asioissa. Ymmärtäisit ehkä tänkin jos sulla olis edes yks kaveri. Nyt sun elämäs menee kiukkuamiseen.

        Just tulin vasta kavereitten luota, oli kunnon saunailta, maistuis varmaan sullekin! Kjäh kjäh ja ny pehkuihin herään iltapäivällä!


      • jsiwiwnsjwnnwww88nw

        Et ehkä sittenkään ole niin sinut valintojesi ja elämänkulkusi kanssa kuin yrität meille lähes päivittäin luulotella.

        Kaverilleen voi lainata jos itsellä on rahaa, mutta köyhän tai melko köyhän ei kannata ottaa omiin nimiinsä kulutusluottoa toista varten tai kohta teitä on kaksi samanlaista. Kuulostaa ehkä weemäiseltä, mutta näin on.

        Ensin kaveriltaan pitää kysyä, miksei hän ota pikavippiä jostain rahoituslaitoksesta. Jos on kyse luottotiedottomasta, jolla on velkaa eri puolille isänmaata ja kenties Viroakin, pyytäisin että maksaa ensin vanhat velkansa ennen kuin pyytää uutta. Tai maksaa ainakin vanhat yksityisvelkansa ennen uuden pyyntöä. Vasta sitten lainaisin, jos oma rahatilanteeni sallisi. Enkä ikinä ottaisi kulutusluottoa sitä varten, vaikka olisi oma rakas poikani. Tosi weemäistä, joo. Oikeastaan kukaan täysjärkinen tosikaveri ei edes pyytäisi tekemään sellaista palvelusta.


      • VipstaakiOg
        jsiwiwnsjwnnwww88nw kirjoitti:

        Et ehkä sittenkään ole niin sinut valintojesi ja elämänkulkusi kanssa kuin yrität meille lähes päivittäin luulotella.

        Kaverilleen voi lainata jos itsellä on rahaa, mutta köyhän tai melko köyhän ei kannata ottaa omiin nimiinsä kulutusluottoa toista varten tai kohta teitä on kaksi samanlaista. Kuulostaa ehkä weemäiseltä, mutta näin on.

        Ensin kaveriltaan pitää kysyä, miksei hän ota pikavippiä jostain rahoituslaitoksesta. Jos on kyse luottotiedottomasta, jolla on velkaa eri puolille isänmaata ja kenties Viroakin, pyytäisin että maksaa ensin vanhat velkansa ennen kuin pyytää uutta. Tai maksaa ainakin vanhat yksityisvelkansa ennen uuden pyyntöä. Vasta sitten lainaisin, jos oma rahatilanteeni sallisi. Enkä ikinä ottaisi kulutusluottoa sitä varten, vaikka olisi oma rakas poikani. Tosi weemäistä, joo. Oikeastaan kukaan täysjärkinen tosikaveri ei edes pyytäisi tekemään sellaista palvelusta.

        Eiköös se oo teikäläinen joka täällä kovasti yksinäisenä ja epävarmana huutelee aina vieraisiin pöytiin.
        Mä ja Ilu ollaan kyllä vankasti sitä mieltä asioista mitä ollaan kerrottu ei mitään tarvetta todistella mitään mutta noihin sun älyttömiin väitteisiin pitää vähän lyödä vastapalloon ettet liikoja leijuisi paremmuusharhoissasi.


      • jsiwiwnsjwnnwww88wn

        Huom. nyt ei olla ravintolassa.

        Ylivelkaannuit aikoinaan tahallasi otettuasi pikavippiä kaikista mahdollisista paikoista. Niin olet ainakin joskus kertonut. Ja nyt odottelet yhteiskunnan elättinä velkojen vanhentumista. En uskokaan, että kadut mitään. Mutta tarkka katseeni on havainnut Ilussa ajoittaista katumusta ja vakavoitumista. Mutta ehkä se vain johtui siitä, että hänellä oli vain raitis kausi menossa. Kiistää tietysti kaiken.


    • 56856868

      "että normaalin ulosmittauksen päälle peritään vielä elatusmaksut "

      No ei peritä. Palkasta saa lain mukaan viedä 1/3 jos palkka on sen mukainen, muitakin rajoja on joten puheeesi on puuta heinää tai olet käsittänyt kirjeeen aivan väärin.

      Lähdetäänkö siitä että sanot paljo sulla on nettopalkka, katsellaan sitten uudelleen, sen verran kerron että itsellä netto on noin reilu 2200e/kk ja siitä menee ulosottoon noin 730e eli käteen jää 1470e, ihan oko itselleeni.

      • shokkipäätös

        Tarkka käännös kirjeestä : "Tuloistanne ulosmitattava määrä
        Ulosmitattava määrä lasketaan tulojenne yhteenlasketusta nettomäärästä seuraavasti:
        1. Jos nettotulonne ovat enintään 2 x suojaosuus, ulosmitataan suojaosuutenne ylittävästä määrästä 2/3.
        2. Jos nettotulonne ovat suuremmat kuin 2 x suojaosuus, ulosmitataan nettotulostanne 1/3.
        3. Jos nettotulonne ovat suuremmat kuin 4 x suojaosuus, ulosmitataan nelinkertaisen suojaosuutenne määrästä 1/3 ja sen
        ylittävästä osasta 4/5. Palkastanne ulosmitataan kuitenkin enintään puolet.
        Epäsäännöllisesti maksettavasta tulosta ulosmitataan 1/3. Tällöin ulosmittauksessa ei huomioida suojaosuutta.
        Suojaosuus
        Suojaosuutenne määrä on yhteensä 22,41 €/pv.
        Suojaosuus on velallisen osalta 22,41 €/pv ja perheenjäsenen osalta 8,04 €/pv.
        Suojaosuudessanne huomioitujen perheenjäsenten lukumäärä on 0.
        Muut määräykset
        Säännönmukaisen ulosmitattavan määrän lisäksi ulosmitataan 317,48 €/kk. Velalliselle on kuitenkin aina jätettävä
        vähintään kolmasosa palkasta"


      • shokkipäätös

        Ratkaiseva on tuo muut määräykset kohta. Eli säännönmukaisen ulosmitattavan LISÄKSI ulosmitataan tuo 317.48e/kk ja velalliselle on jätettävä vähintään KOLMASOSA palkasta. Tuohan on hyvin selkeästi ilmoitettu. Aivan mahdoton tilanne selvityä tuohan ajaa minut automaattisesti pois työelämästä. :( Ulosotossa olevalle tuo ylimääräiset 317 on paljon. Ja minun nettotuloni ovat luokkaa 2000e/kk, karvan alle. Voittajia ovat: -


      • shokkipäätös

        Lisäksi tässä on vielä se ongelma, että minulla on kaksi lasta. Näitä ei kuitenkaan oteta mitenkään huomioon vaikka ne vierailevat useamman kerran viikossa luonani ja aiheuttavat minulle erinäisiä kustannuksia. Näitä ei huomioida ulosmittauksessa eikä suojaosuudessa. Aivan toivoton tilanne. Pyysin, että heistä aiheutuvat menot otettaisiin huomioon, mutta tuli hylkäävä päätös. Huomasin, että toimeentulotuessa heidät saatettaisiin ottaa huomioon. Sama kai se sitä on sitten alkaa nostaa, jos heidät vielä otettaisiin siinä huomioon. Absurdi tilanne.


      • VipstaakiOg
        shokkipäätös kirjoitti:

        Lisäksi tässä on vielä se ongelma, että minulla on kaksi lasta. Näitä ei kuitenkaan oteta mitenkään huomioon vaikka ne vierailevat useamman kerran viikossa luonani ja aiheuttavat minulle erinäisiä kustannuksia. Näitä ei huomioida ulosmittauksessa eikä suojaosuudessa. Aivan toivoton tilanne. Pyysin, että heistä aiheutuvat menot otettaisiin huomioon, mutta tuli hylkäävä päätös. Huomasin, että toimeentulotuessa heidät saatettaisiin ottaa huomioon. Sama kai se sitä on sitten alkaa nostaa, jos heidät vielä otettaisiin siinä huomioon. Absurdi tilanne.

        Älä lannistu! Selkeästi laiton päätös, ei tuollainen voi olla oikein!
        Ota yhteys uo-mieheen ja vaadi oikaisua!
        Sillä joka sun asiaa uo:ssa hoitaa on myös esimies, joten myös sinne yhteys jos ei ala oikaisua tapahtua.

        Joku virhe tossa on pakko olla.
        Mutta jos ei muu auta niin ota vaikka edes toinen lapsista kirjoille sun luo niin suojaosuus nousee jo sillä 8e/päivä.

        Viimeinen keino on tehdä pimeitä töitä pelkästään, nyhtää kaikki tuet joista ei voida viedä ja viettää levollista elämää ilman stressiä.

        Vaikka nyt olet tietysti järkyttynyt, olen varma että selviät kuitenkin lopulta voittajana. Mutta nyt sun pitää toimia, mene noiden mun vinkkien mukaan niin kyllä se siitä.

        Suomen uo on täysin ääliölaitos, Sipilän aikana on loppukin järki hukattu.


      • Ikimerkki

        Ei niitä lapsia noin vaan kirjoille oteta. Itse en todellakaan antaisi lastani jonkun lusmun kirjoille, joka ei viitsi maksaa edes elatusmaksuja. Ja lusmulla en viittaa velkaantumiseen tms., vaan nimenomaan siihen, että jätetään elatusmaksut maksamatta. Kyse on prioriteeteista ja elatusmaksut on heti siellä "ylhäällä" vuokran ja sähkön jälkeen, eli suoranaista tyhmyyttä päästää ne ulosottoon. Jos rahaa ei oikeasti ole, niin sitten tehdään nollasopimus. Tässä tapauksessa rahaa on katsottu olevan, mutta jostain syystä ne on käytetty mieluummin johonkin muuhun kuin lasten hyvinvointiin.


    • kaikkeasitäkuulee

      Siis mikä ihme on tuo "Muut määräykset", en ole ikinä kuullutkaan kenelläkään tuollaista olevan ja olen kuitenkin ollut itsekin ulosotossa elämäni aikana varmaan se 30vuotta. Oletko kysynyt ulosottomieheltä ja jos ei meinaa selvittää niin yhteys voutiin!

      Vai etkö nyt kerro jotain olennaista !? Ja jos kyse on tosiaan elatusmaksuista niin ei niitä saa viedä normaalin ulosoton päälle vai onko tullut joku uusi laki !? Kyllä se mun mielestä menee niin että sulta ulosmitataan se 1/3 osa eli 666e/kk ja siitä uo:n pitää tilittää ENSIN elareihin ja jos jotain jää niin muille velkojille....

      Taitaa uo:si olla vasta-alkaja tai ei muuten tiedä lakikiemuroita

      • shokkipäätös

        Luin kyllä jostain, että ulosoton määrää voidaan nostaa tuosta 1/3 esim. elareiden takia, jos esimerkiksi lasten hyvinvointi vaarantuu. Mutta miten se vaarantuu? Tuo osuus on Kelan elatusavun suuruinen eli lapset saa sen varmasti. Kela sitten epävarmemmin minulta, mutta kuitenkin saavat. Vaadin jo tähän itseoikaisua, mutta tuli päätös, että itseoikaisua ei myönnetä. Eli alkuperäinen päätös pitää. Ja se päätös lukee yllä. Normi perintä plus 317e kuussa. Ja minimissään 1/3 palkasta jätettävä velalliselle. Mustaa paperille ja valitus hylätty. V.ttu mitä p.skaa. En aio mennä töihin jos tämä päätös pitää, piste. Tai sitten teen pätkätöitä ja pakoilen. Tai muutan ulkomaille. Mutta kun ei lapsiakaan voisi jättää. Ja lopputulema tässä on äkkiä se, että velkojat vetävät kokoaan vesiperän. Tässä päätöksessä ei nyt käytetä maalaisjärkeä vaikka perustelin sitä mm. lapsista aiheutuvilla kuluilla sekä sillä, että minut ajetaan tällä pois työelämästä ja toimeentulotuen piiriin jolloin velkovat eivät saa mitään.


      • shokkipäätös

        Siis tuo muut määräykset on elatusapuni joka menee ulosottoon. Minun käskettiin se sinne päästää jotta ei tarvitse maksaa sitä normaalin ulosoton päälle. Ja tässä ollaan. Muut määräykset käyttöön ja elatusapu ulosmittaukseen normi määrän päälle. Täysi katastrofi.


      • tässälakia
        shokkipäätös kirjoitti:

        Siis tuo muut määräykset on elatusapuni joka menee ulosottoon. Minun käskettiin se sinne päästää jotta ei tarvitse maksaa sitä normaalin ulosoton päälle. Ja tässä ollaan. Muut määräykset käyttöön ja elatusapu ulosmittaukseen normi määrän päälle. Täysi katastrofi.

        Juu noinhan se taitaa olla ja tästä mustaa valkoisella alla. En ole kyllä koskaan kuullut tuosta että joku olisi joutunut noin maksamaan, taitaa olla aika vittumainen uo teilläpäin ! Ota huomioon myös se että toimeentulotuessa huomioidaan menoina myös ulosmittaus joten saatat ehkä jopa saada rahaa tuota kautta takaisin, tosin luultavasti ei jos nettopalkka vähintään 1000e/kk ....tuo on just se raja ettei saa mitäään tukia mistään.

        No mutta, jos ei muu auta niin lopeta vaan työt, saatu tukia ym paremmin :D

        54 §
        Elatusapu

        Jos perittävänä on sellainen lapselle maksettava elatusapu tai siihen rinnastettava vahingonkorvaus, joka erääntyy jatkuvasti (juokseva elatusapu), säännönmukaista suurempi määrä saadaan ulosmitata, jos se on tarpeen palkan maksukautta vastaavan elatusapumäärän suorittamiseksi. Jos juoksevan elatusavun lisäksi perinnässä on aiemmin erääntynyttä elatusapua tai muita saatavia, säännönmukainen ulosmittauksen määrä saadaan ylittää enintään palkan maksukautta vastaavan elatusavun määrällä. Velalliselle on kuitenkin aina jätettävä vähintään kolmasosa palkasta eikä suojaosuutta saa ulosmitata. Muusta kuin määräajoin maksettavasta palkasta tulee jättää ulosmittaamatta vähintään kolmasosa kustakin palkkaerästä.

        Jos palkan ulosmittaus toimitetaan juoksevan tai erääntyneen elatusavun taikka elatusavun ja muun saatavan perimiseksi, velalliselle voidaan antaa vapaakuukausia tai 51 a §:ssä tarkoitettu lykkäys vain painavasta syystä. (12.1.2018/60)


      • kakwismsmswkwnns

        Miksi teille pitäisi jäädä enemmän käteen, kun lyhentelette velkoja verrattuna yhteiskunnan tuilla elämiseen? Omista veloistannehan on kyse, niistä ikiomista ja itse tehdyistä. Teillä on selvä asenneongelma, sillä ette haluaisi maksaa lainastanne muuta kuin pääoman, jos sitäkään.


      • shokkipäätös
        kakwismsmswkwnns kirjoitti:

        Miksi teille pitäisi jäädä enemmän käteen, kun lyhentelette velkoja verrattuna yhteiskunnan tuilla elämiseen? Omista veloistannehan on kyse, niistä ikiomista ja itse tehdyistä. Teillä on selvä asenneongelma, sillä ette haluaisi maksaa lainastanne muuta kuin pääoman, jos sitäkään.

        Olen jo nyt korkoineen maksanut vähintään sen summan minkä lainasinkin. Lisäksi tässä on se pointti, että lypsävää lehmää ei kannata ampua. Ulosoton kannattaisi käyttää maalaisjärkeä eikä suistaa lainoja lyhentäviä asiakkaita pois työelämästä. Ja jos tässä tilanteessa ei ole ollut, siihen ei osaa samaistua. Toista kymmenen vuoden velkahelvetti ja töistä ei jäisi juuri mitään toimeentulotukea enemmän käteen? Kyllä kai tuota vuoden tai jopa kaksi jaksaisi jos porkkana odottaisi, mutta kun ei. Nämä velat ei elatusavusta ja koroista johtuen tule loppumaan ennen vanhenemistaan. Kova jäbä saa olla joka tuossa itsensä motivoi 15v ja 0 nettoeuron työpätkään.


      • otaitseäsiniskastakiinni
        shokkipäätös kirjoitti:

        Olen jo nyt korkoineen maksanut vähintään sen summan minkä lainasinkin. Lisäksi tässä on se pointti, että lypsävää lehmää ei kannata ampua. Ulosoton kannattaisi käyttää maalaisjärkeä eikä suistaa lainoja lyhentäviä asiakkaita pois työelämästä. Ja jos tässä tilanteessa ei ole ollut, siihen ei osaa samaistua. Toista kymmenen vuoden velkahelvetti ja töistä ei jäisi juuri mitään toimeentulotukea enemmän käteen? Kyllä kai tuota vuoden tai jopa kaksi jaksaisi jos porkkana odottaisi, mutta kun ei. Nämä velat ei elatusavusta ja koroista johtuen tule loppumaan ennen vanhenemistaan. Kova jäbä saa olla joka tuossa itsensä motivoi 15v ja 0 nettoeuron työpätkään.

        Sinä olet porkkanasi syönyt etukäteen, joten lopeta kiukuttelu. Ei ole muiden vika, jos sinä olet syönyt enemmän, kuin tienaat ja tehnyt kakaroita, tunne nyt vastuusi niiden elatuksesta, äläkä sysää kaikkea muille.
        Olet työllistänyt viranomaisia ja ulosottohenkilökuntaa, sekä järjestänyt paljon harmia niille tahoille, joiden laskut olet jättänyt maksamatta, joten on oikein, että osallistut kulujen maksamiseen.


      • shokkipäätös

        Ehei. Tilanne on nyt se, että velkajärjestely paperit vetämään vielä tämän vuoden puolella. Ei ole mitään järkeä, että 30 000e lainoista maksetaan 200 000e. Tulen varmasti maksamaan paljon enemmän mitä käytin. Se saa riittää. Sen jälkeen 3-5v kituuttelua ja toivottavasti lopuista veloista eroon. Aikeina oli maksaa näitä niin kauan kuin ne vanhenee, mutta jos minulle jää alle 100 euroa käteen laskujen jälkeen niin eipä siinä paljon jaksa muuta kuin kiukutella. Et jaksaisi sinäkään. Sori. Uo vaan nyt ajaa väkisin tähän tilanteeseen.


      • Yks.velallinen
        shokkipäätös kirjoitti:

        Ehei. Tilanne on nyt se, että velkajärjestely paperit vetämään vielä tämän vuoden puolella. Ei ole mitään järkeä, että 30 000e lainoista maksetaan 200 000e. Tulen varmasti maksamaan paljon enemmän mitä käytin. Se saa riittää. Sen jälkeen 3-5v kituuttelua ja toivottavasti lopuista veloista eroon. Aikeina oli maksaa näitä niin kauan kuin ne vanhenee, mutta jos minulle jää alle 100 euroa käteen laskujen jälkeen niin eipä siinä paljon jaksa muuta kuin kiukutella. Et jaksaisi sinäkään. Sori. Uo vaan nyt ajaa väkisin tähän tilanteeseen.

        Velkajärjestelyyn päästäkseen kai on oltava se työpaikka, joten vielä sun ei kannata irtisanoutua työstäsi. Jos jostain syystä et pääse velkajärjestelyyn, sitten mieluummin irtisanot itsesi. Tietysti yksi ratkaisu on lisätyön etsiminen mut siitäkin kai ulosmitataan. Riippuu ehkä voudista miten tiukka on.


      • otaitseäsiniskastakiinni kirjoitti:

        Sinä olet porkkanasi syönyt etukäteen, joten lopeta kiukuttelu. Ei ole muiden vika, jos sinä olet syönyt enemmän, kuin tienaat ja tehnyt kakaroita, tunne nyt vastuusi niiden elatuksesta, äläkä sysää kaikkea muille.
        Olet työllistänyt viranomaisia ja ulosottohenkilökuntaa, sekä järjestänyt paljon harmia niille tahoille, joiden laskut olet jättänyt maksamatta, joten on oikein, että osallistut kulujen maksamiseen.

        Eikö ole hyvä että on sentään työllistänyt. Jos ei kukaan niin työttömiä hekin. Yksityiset ihmiset ovat eriasia mutta firmat ovat koroissaan ottaneet huomioon riskin.

        Tsemppiä, asiat järjestyvät pikku hiljaa. Hengitä hetki ja anna ajan kulua.


      • Yks.velallinen kirjoitti:

        Velkajärjestelyyn päästäkseen kai on oltava se työpaikka, joten vielä sun ei kannata irtisanoutua työstäsi. Jos jostain syystä et pääse velkajärjestelyyn, sitten mieluummin irtisanot itsesi. Tietysti yksi ratkaisu on lisätyön etsiminen mut siitäkin kai ulosmitataan. Riippuu ehkä voudista miten tiukka on.

        Niin ensin lisätyöstä 40-50 % veroa ja sitten lopusta voudille 1/3. Unohda lisätyö.


      • ahuawhwbshwvwbww
        taruolento kirjoitti:

        Eikö ole hyvä että on sentään työllistänyt. Jos ei kukaan niin työttömiä hekin. Yksityiset ihmiset ovat eriasia mutta firmat ovat koroissaan ottaneet huomioon riskin.

        Tsemppiä, asiat järjestyvät pikku hiljaa. Hengitä hetki ja anna ajan kulua.

        Viime kädessä muut ihmiset eli lainansa tunnolisesti takaisin maksavat, maksavat myös korkeampina korkoina osan teidän aiheuttamista luottotappioista.


      • Ilu-posteRestante
        ahuawhwbshwvwbww kirjoitti:

        Viime kädessä muut ihmiset eli lainansa tunnolisesti takaisin maksavat, maksavat myös korkeampina korkoina osan teidän aiheuttamista luottotappioista.

        *ja trollitutka huutaa taas kerran!*


      • ahuawhwbshwvwbww
        ahuawhwbshwvwbww kirjoitti:

        Viime kädessä muut ihmiset eli lainansa tunnolisesti takaisin maksavat, maksavat myös korkeampina korkoina osan teidän aiheuttamista luottotappioista.

        Ehkä provosoiduit, ehkä tunsit pistoksen sisimmässäsi, emme tiedä, mutta sen tiedän etten ainakaan trollannut (= vienyt nettikeskustelua tahallisesti harhaan tai haastanut riitaa).


    • kaikkeasitäkuulee

      Ja joo, jos et ole lastesi huoltaja nin ei varmasti oteta huomioon mitään vaikka he olisivat sulla 3vkoa kuukaudessa. Yhteishuoltajuus ei kelpaa myöskään

    • Hohhoijjakkaa

      Ulostotossa melkein 100 000e ja en aio maksaa takaisin paitsi sitten jos lotossa voitan ja hyvin vähän sitäkin pelaan ...olen sanonut tämän ulosottomiehelle.
      Nyt tukia tulee n.470e käteen kuussa josta osa laskuista.
      En lähe ressailemaan ja sairastuttamaan siten itseäni , kohta voikin mennä kalaan ja metsästä keräileen taas kaikkea.
      Jos edullisen kulkuneuvon ostan niin tuskinpa maksan mitään veroja tai vakuutusmaksuja , jos poliisi valittaa tuosta niin saa sakon riekaleina takaisin...joka paikassa vikistään rahan perään ja sitten minun pitäisi juosta töissä sen takia? :'D
      Se on muurahaisten hommaa.

      • tekeeHyvääSinulle

        Sinä päädyt kiven sisään tuolla menolla, tulee sakkoja joita et pysty muuten sovittamaan :)


    • Kaalimatomittari

      Ei se saastuta, mikæ menee sisään.

    • kuka.osaisi.selventää

      Minua askarruttaa maksukieltolaskurissa kohta: VELALLISELLE LISÄKSI JÄTETTÄVÄ MÄÄRÄ.............€/kk ?
      osaako kukaan kertoa mitä se tarkoittaa, millä perusteilla ja mikä määrä, vai onko se vain voudin mielivallan käytön varassa oleva summa? vai 1/3 nettopalkasta?

      eli bruttopalkka ------> 2000€ /kk
      josta veroina ----------> -400€
      jää nettona------------> 1600€
      1/3 ulosottoon-------> -533e (a22.41e/pv)
      jää itselle ---------------> 1067€/kk

      miten tässä laskelmassa pitäisi näkyä tuo velalliselle LISÄKSI jätettävä määrä? Eli minulla siinä ei ole mitään merkintää- Onko oikein laskettu?

      • 4543543535

        Se "velalliselle lisäksi jätetättävä määrä" on se jos olet hakenut ulosoton lievennystä pakollisten kulujen vuoksi. Jos et ole sellaista hakenut tai sitä ei ole myönnetty, ei siinä mitään pidäkään olla. Harvoin sitä myönnetään, koska sossu maksaa jos raha ei riitä perustoimeentuloon.


      • hsuwwhwnshwbsb

        Työttömyys (lähinnä siis ansiosidonnaisella olevat) on mainittu laissa yhtenä erityisenä syynä, jolloin huojennusta voitaisiin myöntää.


      • kuka.osaisi.selventää
        4543543535 kirjoitti:

        Se "velalliselle lisäksi jätetättävä määrä" on se jos olet hakenut ulosoton lievennystä pakollisten kulujen vuoksi. Jos et ole sellaista hakenut tai sitä ei ole myönnetty, ei siinä mitään pidäkään olla. Harvoin sitä myönnetään, koska sossu maksaa jos raha ei riitä perustoimeentuloon.

        Eli pitäisikö hakea lievennystä asunnonvuokran (660€/kk) koska en saa Kelalta asumistukea ja vuokran jälken jää vain n. 400€ itselle ja sillä pitää sitten kattaa kaikki muut menot ellei sossu maksa mitään?


      • Vähän-epäilyttää
        kuka.osaisi.selventää kirjoitti:

        Eli pitäisikö hakea lievennystä asunnonvuokran (660€/kk) koska en saa Kelalta asumistukea ja vuokran jälken jää vain n. 400€ itselle ja sillä pitää sitten kattaa kaikki muut menot ellei sossu maksa mitään?

        MIKSI et saa asumistukea? Jos tulosi ovat VAIN 1060 eur/kk?


      • Kela-FPA

        Asumistuessa katsotaan bruttotuloja. Ei kahden tonnin kk-tuloilla saa senttiäkään asumistukea. Siis yksinasuva ihminen.


      • kuka.osaisi.selventää
        Kela-FPA kirjoitti:

        Asumistuessa katsotaan bruttotuloja. Ei kahden tonnin kk-tuloilla saa senttiäkään asumistukea. Siis yksinasuva ihminen.

        Juuri tuo seikka minua ihmetyttää ja jurppii, miksi ihmeessä asumistuessa huomioidaan tulona bruttopalkka!- Eihän se ole se määrä jolla pitää tulla toimeen, kuten tuo minunkin laskema osoittaa, Eli itselleni jää verojen, ulosoton ja vuokran jälkeen vain n ,400e, ruokaan, puhelin, sähkölaskuihin ja matkakuluihin, eli vähemmän kuin toimeentulotuki 497,29 e/kk. Tämä systeemi on NIIN VÄÄRIN ! Ei ole kannustavaa tehdä raskasta työtä kun itselle ei jää kuin muruset raadannan palkaksi. Eikä mistään saa helpotusta.
        No ehkä sitten haudassa, sinnehän tämä vie nopeutetussa aikataulussa.


      • mf3rkf3krlf4kmrfj4iof

        Ei velan takaisinmaksun ole tarkoituskaan olla kannustavaa. Et ole enää leikkikouluiässä. Velan takaisinmaksu on tylsää ja ikävää.


      • iw82niisnsksnuhnns

        Unohdin sanoa, että olet mahdollisesti kuitenkin oikeutettu toimeentulotukeen, sillä toimeentulotukipäätöksessä tulot lasketaan vasta ulosoton jälkeen, eli vain ne eurot jotka saapuvat oikeasti tilillesi.


      • kuka-osaisi-selventää
        4543543535 kirjoitti:

        Se "velalliselle lisäksi jätetättävä määrä" on se jos olet hakenut ulosoton lievennystä pakollisten kulujen vuoksi. Jos et ole sellaista hakenut tai sitä ei ole myönnetty, ei siinä mitään pidäkään olla. Harvoin sitä myönnetään, koska sossu maksaa jos raha ei riitä perustoimeentuloon.

        Eli jokaikinen kuukausiko pitää sitten anoa voudilta maksun pienennystä ja toimittaa todistus Kelalle joka vasta sen perusteella maksaa tai ei tt-tukea.
        Lisäksi Kela vaatii etsimään pienemmän asunnon, mutta uuden saaminen on melkein mahdottomuus luottotiedottomana, ja kun paikkakunnallani on puute pienistä vuokra-asunnoista, on jopa vuosien jono sellaisiin.
        Joten lopputuloksena lienee joutua vielä asunnottomaksi jossakin vaiheessa koska vuokranantajatkaan ei odottele maksuja kuukausikaupalla.


    • shokkipäätös

      Jotain positiivista sentään. Tein hakemuksen ulosoton kohtuullistamisesta lapsista aiheutuvista kuluista johtuen. Näen lapsia noin 5 kertaa viikossa, syötän, juotan, yövytän... Alustavasti vouti näytti vihreää valoa, noin 200e summalla kuukaudessa. Eli 2/3 tuosta ylimääräistä ulosmittauksesta saisin tuota kautta kuitattua. Parempi sekin kuin ei mitään, eipähän tarvitsisi ainakaan töissä käydessä täytellä mitään toimeentulotuki papereita. Mutta, mielestäni näin piti myös tapahtua. On aika kohtuutonta jos 1800e ansiosidonnaisesta jäisi 680e käteen. Tuosta kun pitäisi maksaa vuokra, vesi, sähkö, ruoka... Mielestäni ulosoton määrä nousisi tässä tapauksessa aika kohtuuttomasti. Ja on se aika korkea tämän päätöksen jälkeenkin. No, voipahan ainakin töissä käydä, jää hieman enemmän käteen kuin toimeentulotuelle jättäytyessä. Järkipäätös.

      Eli jotain positiivista sentään.

      • g00jrh0jgitj0ihjpte4oh

        Vouti on toiminut lain mukaan. Ulosottokaari 4 luku 51 § sanoo näin:

        Olennaisesti heikentynyt maksukyky

        "Jos velallisen maksukyky on sairauden, työttömyyden, velallisen maksaman elatusavun tai muun erityisen syyn vuoksi olennaisesti heikentynyt, palkasta ulosmitataan toistaiseksi tai määrättynä aikana säännönmukaista pienempi määrä."

        Myös Kela vaatii nykyisin, että toimeentulotukea hakeva hakee myös ulosoton huojennusta.


      • shokkipäätös
        g00jrh0jgitj0ihjpte4oh kirjoitti:

        Vouti on toiminut lain mukaan. Ulosottokaari 4 luku 51 § sanoo näin:

        Olennaisesti heikentynyt maksukyky

        "Jos velallisen maksukyky on sairauden, työttömyyden, velallisen maksaman elatusavun tai muun erityisen syyn vuoksi olennaisesti heikentynyt, palkasta ulosmitataan toistaiseksi tai määrättynä aikana säännönmukaista pienempi määrä."

        Myös Kela vaatii nykyisin, että toimeentulotukea hakeva hakee myös ulosoton huojennusta.

        Joo. Yli 200e/kk summalla tuli päätös. Vielähän tässä peritään enemmän kuin ennen tuota ylimääräistä perittiin, mutta tuokin on jo eteenpäin. Ja toistaiseksi voimassaolevana kun lasten äiti vahvisti sen, että lapset todella aiheuttavat minulle kuluja ja olen heidän kanssaan säännöllisesti tekemisissä. Ei tässä nyt herroiksi eletä, mutta tullaan kuitenkin toimeen. Kuluja olen kyllä joutunut sopeuttamaan. Luovuin yhdestä harrastuksestani ja olen extra vauhtia maksanut pois tiettyjä velkoja joita en halunnut päästää ulosottoon. Kohta ei ole jäljellä kuin vuokra, vesi, sähkö ja puhelinlaskut. Eli kulut on painettu minimiin.

        Puhelinlaskujen päästämistä ulosottoon olen harkinnut myös kun siellä on vanhoja minun ja exän luotolla ostamia laitteita. Nuo aiheuttaa ylimääräisiä kk-kuluja. Mutta niistä iso osa on kohta loppuun maksettu joten olen sinnitellyt laskujen kanssa. Ensi kuussa taitaa loppua taas yksi puhelimen kytky. Nyt laskut olleet 60e kuussa, mutta tippunee puolenvuoden sisään noin 35 euroon. On mukavampi käyttää normi liittymiä kuin prepaideja joten yritän hoitaa asian ilman ulosottoa. Ja hoidankin.

        Pikkuhiljaa tämä tässä helpottaa kun taloutta tasapainottaa. Mutta tietysti sitä toivoisi ettei vouti samaan aikaan koko ajan halua periä lisää ja lisää. Lasten kanssa asuessa suojaosuuskin oli paljon isompi, siitä on joutunut luopumaan, samoin vapaakuukausista, nyt sitten tuli elatusmaksujen takia lisää ulosottoa. Mutta jospa tämä tästä joku päivä. Onneksi sitä on sentään keskituloinen,


    • Velkaantunut
      • yhteiskuntavastuu

        Asiakkaan kannattaa kiertää tuollaiset "kevytyrittäjät" kaukaa.


      • vittu.kun.vituttaa.niin
        yhteiskuntavastuu kirjoitti:

        Asiakkaan kannattaa kiertää tuollaiset "kevytyrittäjät" kaukaa.

        No miksi helvetissä?
        Suomessa iso yritys kuten Talvivaara, saa tehdä konkurssin, siivota pöydältä velat veronmaksajien niskoille ja jatkaa sitten toimintaansa kuin mitään ei olisi tapahtunut.
        Mutta kun rehellinen yrittäjä ajautuu vaikeuksiin, niin siitäkö pitäisi seurata elinikäinen tuomio.
        Murhasta selviää muutamalla vuodella, mutta vaikeuksiin ajautunut yrittäjä saa todellisen elinkautisen. Sekö on sinun mielestäsi oikein? Vittu että vituttaa tuommoiset nilkit.


      • Omapajahuijaustako

        Minua vituttaisi lahjoittaa tuloistani 5% tuollaiselle laskutuspalvelulle, jonka voisi tehdä itsekin. Sen päälle joudut edelleen hoitamaan omatoimisesti yrittäjäneläke maksut ja mitä siellä olikaan.
        Toisin sanoen teet työt heidän puolestaan.
        Kaiken lisäksi jos laskutuksesi ei ole suurta (alle 10 000 eur) vuositasolla, et saa arvonlisävero huojennusta. Ne 24 % menee kankkusen kaivolle.
        Ei käynyt ilmi myöskään viralliset ALV vähennykset omista ostoksistasi työtä varten: työkalut, laitteet jne? Entä kilometrikorvaus?


      • VipstaakiOg
        yhteiskuntavastuu kirjoitti:

        Asiakkaan kannattaa kiertää tuollaiset "kevytyrittäjät" kaukaa.

        Tai sitten kevytyrittäjän kannattaa kiertää kaukaa tuollaiset asiakkaat. Sulle ei oo mikään hyvä, jos joku vetää 15 vuotta velkalomaa niin hyi hyi sentään mutta jos joku tekis kevytyrittäjänä hommia niin taas hyi hyi! Päätä jo vai onko päättömänä sekin liikaa vaadittu?


      • Pajayrittäjä
        Omapajahuijaustako kirjoitti:

        Minua vituttaisi lahjoittaa tuloistani 5% tuollaiselle laskutuspalvelulle, jonka voisi tehdä itsekin. Sen päälle joudut edelleen hoitamaan omatoimisesti yrittäjäneläke maksut ja mitä siellä olikaan.
        Toisin sanoen teet työt heidän puolestaan.
        Kaiken lisäksi jos laskutuksesi ei ole suurta (alle 10 000 eur) vuositasolla, et saa arvonlisävero huojennusta. Ne 24 % menee kankkusen kaivolle.
        Ei käynyt ilmi myöskään viralliset ALV vähennykset omista ostoksistasi työtä varten: työkalut, laitteet jne? Entä kilometrikorvaus?

        Laskutuspalvelu huolehtii kaikki, ei tarvi kun tehdä työtä vain.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe