muka luottamusmies

tympii

Onko teidänkin firmassa sama juttu, että teidän ns. "luottamusmies" onkin työnantajan nukketeatterilainen, jota ne tanssittelee vetelemällä naruista häntä. Ootte varmaanki nähny telkkarissa.
Meillä on, ikävä kyllä. Kai pelko persiissä oman ja oman osaston työntekijöitten puolesta. Joutus töihinkin vielä. Tuollaset joo, joo miehet työnantajalle on kultaakin kalliimmat.
Työntekijöittten puolesta ne vois ampua maata kiertävälle radalle.!!

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gjhguyg

      Kommunisti tilittää ;D

    • onneksityötohi

      Joskus työelämässä ollessa huomasin,että luottamusmiehen tärkein tehtävä oli tulevasta työntekijästä saada liiton jäsenmaksun maksaja. Tämän jälkeen tyyppi ei ollut käytettävissä,vaikka kuinka yritti löytää,todella luottamusmies monessakin paikassa oli työnantajan juoksupoika.

    • ilimojapielly

      Justiisa näin se mänee, liiton maksumiehiksi lähinnä hiostavat, työnantajaan aina vähän kallellaan, silleenhän sitä itellä männöö ihan mukavasti. Vain järki veikko ajatteloo tänä päivänä jo useammin omilla aivoillakin , työttömyys turvan saa alle sadalla eurolla vuodeksi , ei liittojen kassoista eikä liitoista oikeasti saa mitään apua pelkkää vitt.....lua jos menee kyselemään, ja kukapa siitä kehtaa maksaa ja päivärahatkin talviaikaan kuukausikaupalla odotuttaa, minä olen siis YTK:lainen jo pitemmän aikaa jossa asiat sentään hoituu.

    • Luottob

      Itse olin luottamusmies olin kyllä firman miehiä.sain kyllä hyviä etuja kannatti.vaikka työkaverit sanoivat että sokeria saa kaupasta muttei niin maketaa

    • liitto.kuin.liitto

      Ei se oo helppoa luottamusmiehilläkään, ovat "puun ja kuoren välissä" kun pitäisi osata olla ja toimia niin työntekijän kuin työnantajan mieliksi ja samalla olla rehellisen oikeudenmukainen molempiin suuntiin.

    • seurattaan

      Abloylla jos saneerataan taloudellisin perustein, aika vaikea perustella uskottavasti, jos rahaa löytyy kerta maksaa Bottaksen formulasirkustakin....

    • 3tgszeghzasehgesz

      Miksi et ole ajatellut itse ryhtyä luottamusmieheksi?

      Luottamusmiesvaalejahan on parin vuoden välein, joten käynnistä "vaalikampanja" hyvissä ajoin, ryhdy luottamusmieheksi ja laita asiat kuntoon!

      Niin se homma toimii.

    • tympiiii

      Ei vaan riitä kielessä tarpeeksi ruskeaa väriä moiseen, niinkuin varmaankin Sinulla.
      Sinä hoitelet päällikön takapuolen, onko sulla joku kaveri firmassa, joka hoitelee sit sen etupuolen?
      Ite tässä on omat etunsa yritettävä hoitaa.

      Niin se homma muuten ihan oikeasti toimii.

      • 4tawyawtwstqatw4

        Olet pahasti erehtynyt.

        Päälliköt eivät valitse luottamusmiehiä, vaan työntekijät.

        Vaaleja pidetään parin vuoden välein ja kaikilla on mahdollisuus asettua ehdokkaaksi.

        Asia toki erikseen, jos henkilöllä on jo housut valmiiksi niin täynnä velliä, ettei kantti kestä.


    • Hurraatotuusjakwteus

      Ketjun Aloittaja tympii :minkä alan työpaikasta on kyse?
      Ei se ole LTM helppoa nykyään, jokaista työntekijää /työnantajaa ei voi miellyttää. Jos sinusta tuntuu henkilöstön-edustajan toimet vääriltä, niin oletko ajatellut käydä keskustelua kyseisen LTM kanssa ? Eikö se ole reilumpaa käydä keskusteluja naamakkain ,eikä valittaa nimimerkin takaa.

    • tympiiiii

      Edelliseen viitaten. Eikös sen LTM:n pitäisi miellyttää työntekijää, eikä työnantajaa, niinkuin sinä annat asian ymmärtää?
      Olen kokoonpanotöissä. Siitäkö olen maksanut vuosikymmeniä liitolle,että minun luottamusmieheni miellyttää työnantajaa?

      Menepäs juttelemaan naamakkain, niin lähtö valkeaa heti jollakin tekosyyllä. On käynyt ennenkin sama juttu.
      Asia on marmatettu minun puolesta loppuun, en palaa enää näiltä tiimoilta väittelemään. Hyvää kevättä kaikille keskusteluun osallistuneille.

      • Permuudantuholainen

        Eiköhän LTM tehtäviin kuulu edunvalvonta? Eikä kenenkään miellyttäminen ? Sinun mielestä LTM pitäisi miellyttää sinua? LTM hommiin kuuluu katsoa myös kaikkien osapuolten toiminta ,myös se jos työntekijä ei noudata sopimuksia/tessiä?
        Ainahan voit itse alkaa LTM ehdokas asettelussa ehdolle , 2020 lopussa järjestetään LTM vaalit.
        Puhukaa porukalla LTM ja vaikuttakaa näin asioihin.
        Onko yrityksellä jossa työskentelet 2.toimipistettä? Voisin kuvitella avautumisen perusteella yrityksen. Vai missä kaupungin/kylän osassa yritys sijaitsee?


      • 3taetgsaea

        Luottamusmiehen ei tarvitse miellyttää ketään. Luottamusmiehen tehtävä on nauttia edustamiensa työntekijöiden luottamusta. Työntekijät itse ne keskuudestaan luottamusmiehen ovat valinneetkin.

        Luottamusmiehen tehtävä on toimia työntekijöiden tukena ja edunvalvojana, neuvottelijana ja tiedon välittäjänä työnantajan suuntaan.

        Luottamusmies ei ota ketään töihin eikä anna potkuja kenellekään, semmoisen väittäminen kertoo aika paljon enemmän väitteen esittäjästä itsestään kuin luottamusmiehestä tai hänen kyvyistään.

        On hyvä ymmärtää sekin, että luottamusmiehen tekemät (paikalliset) sopimukset sitovat myös työpaikan niitä työntekijöitä, jotka eivät kuulu liittoon.


    • joskuskyrsii

      Kyllä meillä ainakin Liitto pyörittää luottoa mielensä mukaan. Meillä ei ole paljon sanomista niihen päätöksiin.

    • Uusahneus

      On ollut viitisenkymmentävuotta jo käytettynä. Nykyään on rinnalla aktiivimallikin.

    • tympiiiii

      Nyt en malta enää olla ottamatta kantaa, kun tässä ruvettiin kerta esittelemään itseään ja tutustelemaan.
      En ole mikään oman edun tavoittelija ja nuo ominaisuudet, mitkä luettelit itsestäsi, eivät päde minuun.

      En käytä alkoholia ollenkaan. Työaikaani ei kulu kahvikuppi kourassa tupakkapaikalla, koska en myöskään polta tupakkaa.

      Pomot meillä on sellaisia, että ne kysyvät neuvoja vanhoilta konkareilta, miten hommat sujuisi jouhevammin.
      Enkä Sinun lailla tykkää nuoleskella sitä ruskeaa.. "hyh, hyh".

      Tv: Rautainen ammattilainen, eikä mikään nuoleskelija.

      Ps: Anteeksi, jos tämä kirjoitus vähän tuoksahtaa teidän kotona, edellisen kirjoittajan toimesta. Sori!

      • 34taegaegaesgeas

        Et sinä voi olla mikään rautainen ammattilainen.

        Rautaiset ammattilaiset ymmärtävät, miten työntekijöiden ja yrityksen väliset suhteet toimivat, eivätkä känise tyhjästä.

        Rautaiset ammattilaiset eivät hauku luottamusmiehiä suoli24-palstalla ruskeakielisiksi, vaan keskustelevat asioista rakentavasti hyvissä ajoin ennen neuvotteluja sekä ovat luottamusmiesten apuna tukena sopimassa niistä ratkaisuista, joista luottamusmiehet työnantajan kanssa joutuvat neuvottelemaan.

        Rautaiset ammattilaiset myös hyvin usein valitaan työporukan luottamusmiehiksi.

        Joutavanpäiväiset känisijät sitten erikseen. Niitäkin valitettavasti vain mahtuu yhä joku melkein jokaiselle työpaikalle.


    • Huckleberryvin

      Mistä tympii tietää kenestä kirjoituksessa on kyse? Alexstalkaaja kysyi oletko sinä sellainen?
      Jos tässä "tutustutaan" niin kerro edes missä kaupungin osassa yritys sijaitsee? Ihan mielenkiinnosta utelen . Tulee mieleen eräs paikka missä työskentelin 2005. Siellä oli meno kuin villissä lännessäJokaisessa työpaikassa on noita oman-edun tavoittelijoita ,sekä selkään puukottelijoita ja mätiä omenoita. Jopa minun työpaikalla on sellaisia, jossa on 20 ukkoa tuotannossa ja keski-ikä on 45v.
      Itse en kuulu mihinkään "selkäänpuukkottaja/pas**ais porukkaan". Ikääkin on karttunut sen verran ja elämä on opettanut omalla kohtaa että töissä on parasta olla omissa oloissaan, . Ikävää jos teidän edustaja on mielestäsi päästään sairas ja hoitaa asiat huonosti. Kuinka paljon teillä on työntekijöitä ? Minulla olisi ehdotus työpaikkanne ongelmiin , jolla voisi melko varmasti ratkaista asiat teidän työntekijöiden eduksi. Jos haluat jatkaa yksityisesti ,niin voin pistää sähköpostiosoitteeni?

    • S-Ipilä.JA.Uskonto

      Kyllä kai se niiden luottamus tyyppien tärkein tehtävä on kyttäily ja pomojen nuoleskelu.
      Tietty omien etujen jatkuva tavoittelu ja paskanpuhuminen selän takana.
      Oman edun ahneus vain korostuu ihmisen elinaikana. Kyllä sitä pitää saada juosta tupakalla silloin kun maistuu, tupakka kuuluu työelämään.

      • asas

        Laiskoja työntekijöitä vituttaaa, kun edes luottamusmies ei pysty niin laiskoja vetelyksiä työpaikalta pelastamaan. On kaikkien työpaikan henkilöiden etu, että tällaisista laiskoista iilimadooista päästään eroon. Ja tietenkin sitten syytetään luottamusmiestä, vaikka syy on itsessä


    • Lipox

      Itse kyllä nuoleskelen ei se työnteko oikein kannata.ei tarvitse tehdä niin paljoa saa parempia töitä ym.kyllä nuoleminen kannattaa kun on oikea esimies johon se tehoaa.

    • Tovex

      Nuolemisen jalotaito kyllä joissakin firmoissa kannattaa ex firmassa lomautettiin tekijä kaveri nuolija jäi vaikka ol laiska.

    • Eläkettäodotellen

      Aloittaja on työnantaja tai muuten vaan antaa työnantajalle ! Idiotismi paistaa aloittajasta, varmaan illuminaatti tai muuten höperö tyyppi ?
      Tosi juttu nykypäivänä liitot eivät pienempien/keskisuurten työpaikkojen ongelmiin puutu , niissä luottamushenkilöt ovat kovilla , kun yrittävät ja vaativat työnantajaa toimimaan asetusten mukaan.
      Sit nämä vouhkaahat niin kuin aloittaja muut selkäänpuukottajat tuovat omat mausteensa nykypäivän työelämään.

      En ihmettele näitä jotka tukiaisilla elää, nyky työelämä on yhtä suurta Pas kaa, kus ikin muutuu pask aksi. Ihmisiä iistetään ihme kikylöillä ja pienillä korotuksilla vaikka elinkustannukset nousee.
      Eli aloittaja voisi hypätä hirteen tai junan alle ja lopettaa itkeminen suoli24 palstalla.

    • Rampec

      Olen ollut 30vuotta työelämässä rakennusala on ollut hyviä oikeudenmukaisia luottamus miehiä ja myös omanedun tavoittelijoita kieroja seläntakana muita haukkujia.

    • Rattorionritari

      Jokainen on oman elämänsä luottamusmies. Jopa aloittaja on oman sairaan elämänsä luottamusmies.

    • Kukkahattubmw

      Aloittajasta tehty rikosilmoitus kunnianloukkauksesta, yksityis asioiden puinnista ,sekä rasistisesta asenteesta ja suvaitsemattomuudesta.
      Kyseisen yrityksen luottamusmies voi olla muslim,samaan sukupuoleen päin kallellaan tai kuuro/näkö kykynsä menettänyt.

    • äähkii

      YTK nin ei tarvi kuunnella plm pälinöitä

    • Anonyymi

      Miten yrityksessä toimitaan näin kesällä, onko asiat parantuneet vai huonontuneet.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe