Kertokaa kokemuksestanne

Onkoha

Onko nivelreuma kokoaikaista? Jos aamulla jäykkyyttä niin helpottaako/vetristyykö paikat liikkeessä? Ts.jos kipu loppuu niin ei ole reuma?

3

215

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikävätauti

Nivelet vetreytyy päivän mittaan. Kipu voi kuitenkin olla kokoaikaista varsinkin liikkeessä. Lääkkeillä voidaan saada reuman oireet remissioon, mutta kivut ja nivelvaivat saattavat uusiutua koko eliniän.

• Onkoha

Onko pelkkää jäykkyyttä? Onko koko sormi heikko/voimaton? Puutumisia käsissä? Voiko vatsatauti tms.pahentaa hetkellisesti?

Kertooko verikoe mitä ja onko luotettava? Voiko olla alkavaa reumaa vaikka labrat ois ok?

Verikoe aikaa ootellessa. Epämääräsiä kipuja ja oireita.

• Melkokipeäätouhua

Käsittääkseni kipu voi hellittää päivänmittaan. Itselläni kivun ja tulehduksen määrä riippuu ihan työtilanteesta. Paljon rasitusta, niin minulla oireet pahenee melko vaikeiksi. Vähemmän rasitusta ja pystyn olemaan suht normaalisti, satunnaisia varvas, päkiä, polvi ja olkapää sekä lonkka vaivoja lukuunottamatta. Toki aamuisin sormet on jäykät ja kävely sattuu päkiöihin. Onhan noita kipuileva niveliä paljon, nyt kun alkoi luetella. Olen vähän sellainen että mielessäni vähättelen vaivoja ja kestän melko paljon ennenkuin lähden lääkäriin. Nyt kuitenkin reuma(veri)kokeet otettu ja tuloksia odotellessa. Mulla myös kädet puutuu tosi herkästi. Ja joku hyytelörakkula hankaloittaa peukalon liikettä molemmissa käsissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      117
      735
    2. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      81
      696
    3. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      54
      668
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      46
      583
    5. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      40
      567
    6. Kerro jokin

👻 tarina
      Ikävä
      60
      542
    7. Luule ja ajattele minusta

mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅
      Ikävä
      44
      517
    8. Vielä hyvinvointitalosta

Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko
      Pyhäjärvi
      71
      516
    9. 26
      481
    10. Vaikea luottaa täysin

Kun et oikeasti kerro mitään. Kaikki niin ympäripyöreää ja epämääräistä.
      Ikävä
      53
      463
    Aihe