Valituslaulu yön pimeydestä! Voi voi. Yskä kun iski.
Kun se iskee, niin ei voi olla pitkällään ollenkaan. Nojatuolissa nukuttava selkä suorana. Muuten yskänpuuska taas hyökkää. Ajankuluksi välillä surffailen, palstallakin pistäydyn ja kademielin havaitsen, että muut ne kaikki nukkuvat kaikessa rauhassa.
Keitän teetä, hengitän höyryhengitystä, yritän löytää mukavaa asentoa nojatuolissa, sitten taas pystyyn yskimään.
Arvelen, että tämä on e kuuluisa "suden hetki".
Ryskäyskä.ryysii
10
165
Vastaukset
No, eikös sinulla ole valkosipulia kaapissa, vaikka ei se siellä kaapissa auta, vaan otat sitä "raakana" ja jos ei "luontosi" muuten kestä, niin tee, kuten lapsenlapsilleni opetin. Siis heille hyvään jougurttiin silpuikis ja sitten vain nielaisee sen seoksen ilman pureskelua.
Tiedän, että et sinäkään kaikkia "mummojen höperyyksiä" usko, sillä joillekin voi valkosipuli tehdä vatsan kuralle ja lun juuri , että nyt Noro-virus jyllää, joka on mielestäni vatsatauti.
No, mikäs` sen parempi, kuin istut sitten WC-pöntöllä selkä suorana ja odotat, kummasta päästä eritettä tulee?
Tällä yritin vain omaa mieltäni piristää, siis olen itse todella "maassa", koska en jaksa laiskuuttani tehdä mitään , paitsi pakollista ruokailua kuitenkin. Aikaani myös kulutan liikakin noita Ilveksiä seuraillessa sieltä; http://pontu.eenet.ee/
jonka nettikläiskäre avasi.Kiitos kiitos, valkosipulimaito on ollut elämäni kohokohta aikanaan. Minulla oli tällainen kamala yskä, joka alkoi heti, kun menin pitkäkseni. Yöllä kiltti anoppini keitti minulle mukillisen maitoa kiehuvaksi ja liotti siihen valkosipulia. Meinasin kyllä heittää veivini sitä juodessani, mutta anoppi vannoi, että yskä menee ohi. No en uskaltanut yskiä enää koko yönä, istuin pöydän ääressä pasianssia pelaten selkä suorana.
Aamulla en raaskinut murskata anopin iloa, kun hän oli niin onnellinen puolestani, kun yskäni oli alkanut mennä ohi. Valkosipulin pelossa se sitten taisi parantua pikavauhtia.
Toisille auttaa risiiniöljy kuulemma.Makriina2 kirjoitti:
Kiitos kiitos, valkosipulimaito on ollut elämäni kohokohta aikanaan. Minulla oli tällainen kamala yskä, joka alkoi heti, kun menin pitkäkseni. Yöllä kiltti anoppini keitti minulle mukillisen maitoa kiehuvaksi ja liotti siihen valkosipulia. Meinasin kyllä heittää veivini sitä juodessani, mutta anoppi vannoi, että yskä menee ohi. No en uskaltanut yskiä enää koko yönä, istuin pöydän ääressä pasianssia pelaten selkä suorana.
Aamulla en raaskinut murskata anopin iloa, kun hän oli niin onnellinen puolestani, kun yskäni oli alkanut mennä ohi. Valkosipulin pelossa se sitten taisi parantua pikavauhtia.
Toisille auttaa risiiniöljy kuulemma."Toisille auttaa risiiniöljy kuulemma."
Näin minäkin olen kuullut, että silloin ei voi rykäistä, eikä piereskellä, mikäli ei istu siellä WC-pöntössä.
No, ei sielläkään voi "ikuisuuksia" istuskella, koska nälkähän siellä tulisi, ainakin minulle.
Mielestäni kyllä tuo valkosipuli siirtää vain ne yskänpuuskat keuhkoihin ja sitten se rykiminen alkaakin, ainakin minula.
Muistan nuoruudestani tällaisen kokemuksen, kun olimme mieheni kanssa telttaretkellä ja minulle tuli todella paha flunssa, joten jatkoimmekin matkaa lapsuus kotiini. Sitten olimme ostaneet matkalta jotain tinktuuraa ja perillä sitten saunaan sitä hauduttelemaan!
Lopputulos oli, että en kahteenpäivään pystynyt mitään ääntä saamaan ja siitäkös sitten riemu repesi, kuinka vaimo saadaan hiljaiseksi?
No, nyt on mies "hiljentynyt" ja minä vain jatkan tavalla, tai toisella elämääni eteenpäin. Onneksi on lapseni lähellä, kuten lapsenlapsenikin, kunhan vain tomertaudun heitä tapaamaan.
Kevätflunssassako Makriina nyt kärsii? Kovin on ärtyneet keuhkot jos ei anna olla pitkällään! Kannattaa satsata yleiskuntoon näin kevättalvella.kun ikääkin on jonkin verran. Paljon hedelmiä ja vihanneksia, ja kevyitä proteiinejä, ja vettä!
Tuo juominen on tärkeää, olekin alkanut aamuisin juomaan ensiksi ison mukin vettä, ja vasta sen jälkeen aamiainen tuntia myöhemmin. Päivän mittaan lisään vielä, niin että 1 1/2 litr. menee.
Pidä itsesi lämpimänä Makriina, ja kyllä valkosipulikin hyväksi on 😀 heippa!Kiitos. Minulla on antibioottikuuri meneillään. Ensin se puri hyvinkin, mutta nyt yskän pesäke on siirtynyt kurkunpäähän, ja aiheuttaa niin kovan kutinan, ettei nukkuminen tahdo onnistua kuin nojatuolissa. Muutenkin nukkuminen on nykyisin pääasiallinen työni, kun unet väkisinkin jäävät lyhyiksi ja univelkaa on koko ajan.
Kävin eilen kaupungilla, ja olen huomannut, että liikkumispäivän jälkeen on levättävä yksi päivä. Varsinkin kun käveleminen näillä liukkailla vie energiaa ja syö hermoja. Kun vihdoin on taas kotisohvalla, herpaantuu taikinaksi.
Juominen on pidettävä mielessä. Yritän muistaa juoda mukillisen vettä aina kun ohitan tiskipöydän, ja se on ihan hyvä tapa.Mukana minäkin. Olen kova poika valvomaan, minäkin. Ennen käytin unilääkkeitä, jotka pitkän ja aika lyhyenkin päälle huonoiksi ja jopa kelvottomiksi. Nyt olen tottunut tähän väkisinmakaamiseeni ja nukun joskus aamuyöllä ihan kohtalaisesti.
Liikun näillä palstoillekin taas. Olen harhautunut eri nimimerkkeihinkin kun Ruuneperini tuhottiin. Tällä hetkellä käytän Selamiehestä turuntamaani Selamiästä. Maakunnassa maakunnan tavalla!
Tervehdykseni vaan jokaiselle kun kirjoittaa. Kai huomaatte, että on kuin oma tervehdyspäivä tänään.No onneksi olkoon Kai! Satuin eilen huomaamaan nimesi, josskin.
Hyvää nimpparia vaanKai sulla on merkkipäivä, Kai.
Onnea ja kaunista aurinkoista päivää!- Pleace
Luin ketjusta miten " flunssa-paholainen" tuppaa vierailemaan näin kevättalvella yhden jos toisenkin luona, Käytän flunssa oireisiin saksalaista Jägermeister monen sortin
rohdoskasveista uutettua likööriä . ei tarvitse ottaa paljon ruokalusikallinen riittää kerralla otettuna.
Googleta sana Jägermeister jo tulee rohdosta tietoa, prosentteja taisi olla noin 4,. siis aikuisten rohtoa, Hintakin kohdalla, putelukset pienehköjä, joten melko tuhtia juomaa,
Kun keuhkot vinkuvat joka henkäyksellä, ja ihan hirveä yskänpuuska vie voimat henkihieveriin, niin ei siinä varmaan auta mikään- Pitää löytää asento, joka sallii nukkumisen, eikä aiheuta kutinaa keuhkoputkissa. Antibiootit eivät tunnu oikein purevan. Onko virhe, jos ottaa 3 tbl (reseptissä on 2) vuorokaudessa? Ennen vanhaan ne otettiin joka 8. tunti.
Tänään nukuin tietokoneen näppäinten päällä. Panin siihen tyynyn ja nukuin autuaasti tunnin.
Pahimmat yskänpuuskat voi rauhoittaa höyryhengityksellä. Tänään oli lämmin ja keuhkolle sopiva ilma, joten tein lenkin, eikä yskittänyt ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613091Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa902016- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä821360- 391280
- 791110