Pyhän Hengen kaste Uudessa Testamentissa.

12x12

Mark 1:8 Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

Luuk1:15 Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.

Luuk 1:67 Ja Sakarias, hänen isänsä, täytettiin Pyhällä Hengellä, ja hän ennusti sanoen

Apt 2:4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi

Apt 2:17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
Apt 2:18 Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat

Apt 4:31 Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti.

Apt 8:15 Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
Apt 8:16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
Apt 8:17 Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.
Apt8:18 Mutta kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, toi hän heille rahaa
Apt 8:19 ja sanoi: "Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän Hengen."
Apt 8:20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.

Apt 9:17 Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä."

Apt 10:38 te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.

Apt 10:44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
Apt 10:45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
Apt 10:46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
Apt 10:47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
Apt 10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

Apt 11:15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
Apt 11:16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä.'

Apt 11:24 Sillä hän oli hyvä mies ja täynnä Pyhää Henkeä ja uskoa. Ja Herralle lisääntyi paljon kansaa.

Apt 13:52 Ja opetuslapset tulivat täytetyiksi ilolla ja Pyhällä Hengellä

Apt15:8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin,

Apt19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan."
Apt19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.

Room2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta

5:5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu

15:16 sitä varten, että minä olisin Kristuksen Jeesuksen palvelija pakanain keskuudessa, papillisesti toimittaakseni Jumalan evankeliumin palvelusta, niin että pakanakansoista tulisi otollinen ja Pyhässä Hengessä pyhitetty uhri.

1Kor3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

2Kor1:22 joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme.

Gal4:6 Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"

Efes1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,

Tiit3:6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta

Hep2:4 kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan?

1Joh4:13 Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henkikastettu

      Ensin uskoon tuleminen, sitten parannus ja kaste, ja Jeesus antaa Pyhän Hengen kasteen.
      Apt. 19:1-6.

    • Ähkynäsyöny

      Ensin joku riuhtasee sut tukasta veden alle. Sitten tulet uskoon vähemmästäkin. Sitten saat hengen kasteen kun haukot henkeä tukehtumaisillasi.

      • totta.ilmitoit

        Aivan, ja siksi siat tallovat karsinassa helmet jalkoihinsa. Saastainen ei ymmärrä jalon arvon perään. Eli hyvin esiintoit sanasi todistuksella, kuinka raamattu pitää paikkaansa.

        Sokealla ei ole näköä, eikä kuurolla kuuloa.


    • Elikkänäin

      Tämän palstan jälkeen en uskalla ajatellakkaan upotuskastetta, jos vaikka joku palstalaisista tuomareista sattuisi olemaan kastamassa. Hänhän hukuttaisi minut kerettiläisenä.

      • totennäköistäkö

        Onkos esimerkkitapauksia hukkumisista kasteen yhteydessä?
        Siittä voit laskea kasteessa hukkumisen todennäköisyyden.


      • Elikkänäin
        totennäköistäkö kirjoitti:

        Onkos esimerkkitapauksia hukkumisista kasteen yhteydessä?
        Siittä voit laskea kasteessa hukkumisen todennäköisyyden.

        Minä olisin se esimerkki tapaus kuitenkin. Se ensimmäinen hukkutettu.


      • Anonyymi
        Elikkänäin kirjoitti:

        Minä olisin se esimerkki tapaus kuitenkin. Se ensimmäinen hukkutettu.

        Pelko ei ole Jumalasta. Rakkaudessa ei ole pelkoa. Täydellinen rakkaus karkottaa kaiken pelon. Ja Jumala on rakkaus. Et ole kohdannut Häntä, rakkautta?


    • Vesikidutus

      On täällä meno kyllä niin epälyttävää etten antaisi palstalaisten tuomitsijoiden kastaa itseäni.

    • Kastettu.siellä
      • Elikkänäin

        " painan hänet veden alle"


    • Totisesti Aamen !

      • Ja tämä ALOITUSVIESTIIN!


    • Olen saanut PH:n kasteen kielilläpuhumisineen jo vuosikymmeniä sitten. Ja se on yhtä tuore vieläkin. Olessani metsätöissä puhun kielillä 150 desipelillä.

      • 12x12

        Halleluja!!


      • Anonyymi

        Kielillä puhuminen ei ole tae pelastuksesta, jos ei ole tehnyt parannusta laittomuudesta.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Henkikaste ei korvaa uskovien upotuskastetta vedessä. Kun Corneliuksen perhe oli saanut Pyhä Hengen, niin Paavali käski heidän menemään upotuskasteelle, koska ilman sitä ei saa syntejään anteeksi.

        Ap.t 10:47 "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?" [Ap. t. 15:8,9]
        48 Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.

        Ap.t 3:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.


    • Asia.ymmärretty

      Kielilläpuhumisvideo Youtubessa:
      https://www.youtube.com/watch?v=b9QMZNQVo8c
      Asia ymmärretty.

    • Tiedän.vääräksi

      Hyvä asia. Mutta en usko kalevi Lehtisen puheita.

    • Salomo

      Kalevi L. oli kastamaton luterilainen, joka vastusti raamatulliselle kasteelle menemistä. En uskoisi yhtäkään sieltä lähteestä tulevaa asiaa Samaa oli Urho Muroma.

      • DeadManWalks

        Kerta näin voit sanoa Kalevi Lehtisestä, oletko itse sitten kasteenuusija?


    • 12x12

      Lukekaa Raamatusta!

    • DeadManWalks

      Niin että mikä on aloituksen pointti? Nyt aloittaja näyttää, että hän on kopioida ja liittää tekstiä.

      Mutta mitään selitystä ei ole. Se vaatii todella tarkennusta.

    • Anonyymi

      Aina ajankohtainen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Katsoin videon. Totta on.

    • Uudesti syntyminen taivaasta on Pyhän Hengen kaste .Silloin ihminen saa Pyhän Hengen voiman ja kasvaessa omaan osaansa myös armonlahjan eli toimii sillä osaalueella ,jonka Pyhä Henki parhaaksi näkee .Voi myös rukoilla ja tavoitella ,jotain ,joka sydäntä on lähellä sillä se todennäköisesti on se oikea sopiva armonlahja.
      Lahjat ovat siis moninaiset eikä vain yksi tai jokin ja mikään ei ole merkki esim pitäisi olla kielillä puhumisen lahja vaan lahja on se ,minkä Pyhä Henki parhaaksi näkee ja antaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe