Yango on HALPA

Yangokiinnostaa

Siis todella halpa. Käytännössä puolet TH:n ja Lähitaksin hinnoista.

Näin halpa oikeastaan epäilyttää.

Onko kokemuksia miten homma toimii?

61

3907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • daasdcc

      Helsingissä oli aikoinaan Kutsuplus, joka oli myös halpa, halvempi kuin taksi. Kaupunki tuki jokaista kyytiä n 40 eurolla. Ei mulla muuta.

      • bääbää

        Kutsuplus tuotti tappioo koko toimintansa ajan.
        Ei kannattanut, vaikka todellakin veronmaksajat tuki n. 40€ per asiakas.
        En muista montako miljoonaa siinä poltettiin verovaroja, mutta paljon se maksoi.


      • ViidenTähdenAI

        Paljonko veronmaksajat subventoi Yangoa?


      • eiubereikäyangoa
        bääbää kirjoitti:

        Kutsuplus tuotti tappioo koko toimintansa ajan.
        Ei kannattanut, vaikka todellakin veronmaksajat tuki n. 40€ per asiakas.
        En muista montako miljoonaa siinä poltettiin verovaroja, mutta paljon se maksoi.

        N. 5 miljoonaa meni Kutsuplussaan verovaroina. Ihmetellä pitää vain paljonko veronmaksajat subventoi Uber ja Yangoa yms. esim. mittarittomia ns. "taksifirmoja". Ei ole niistä monikaan esim. alv-rekistereissä puhumattakaan työnantajarekistereissä. Jää saamatta valtiolta veroja ja eläkemaksut maksamatta.


      • ViidenTähdenAI
        eiubereikäyangoa kirjoitti:

        N. 5 miljoonaa meni Kutsuplussaan verovaroina. Ihmetellä pitää vain paljonko veronmaksajat subventoi Uber ja Yangoa yms. esim. mittarittomia ns. "taksifirmoja". Ei ole niistä monikaan esim. alv-rekistereissä puhumattakaan työnantajarekistereissä. Jää saamatta valtiolta veroja ja eläkemaksut maksamatta.

        Paremmin Yangot ja Uberit rekistereistä löytyy, kuin Taksi Helsinki joka ei osaa suojata edes tavaramerkkiään.


      • Anonyymi

        Yango on erittäin epäluotettava kuskit ei osaa ajaa talvikeleillä. Mamuja ja sun muita hoonosoomisia ei kannata lähteä kyytiin paitsi jos ei ole oma henki minkään arvoinen.


      • Anonyymi

        Halpa ei ole koskaan hyvä. Minun henki kulta on arvokas en anna yango taksin tappaa. Huhhh


    • Joo2007

      Yango maksaa kuskeilleen enemmän, mitä autot tuottavat, eipä ihme, koska niillä hinnoilla ei muuten kukaan ajaisi. Kauanko tätä voivat jatkaa, en tiedä, varmasti tavoite on joskus nostaa hintoja, muutenhan homma on täysin järjetöntä. Yango takseja on nykyisellään niin vähän, ettei mitään merkitystä.

      • Mietinajamista

        Kuskina toisaalta ihan sama maksaako mulle venäläinen oligarkki vai asiakas. Kyytiä vissiin riittää


      • ssda
        Mietinajamista kirjoitti:

        Kuskina toisaalta ihan sama maksaako mulle venäläinen oligarkki vai asiakas. Kyytiä vissiin riittää

        No jos kyytiä ihan oikeesti riittää niin miten niitä Yango-autoja ei tule lisää, ja miksi ko tuotetta pitää mainostaa joka välissä?


      • kikkailua-jne
        Mietinajamista kirjoitti:

        Kuskina toisaalta ihan sama maksaako mulle venäläinen oligarkki vai asiakas. Kyytiä vissiin riittää

        Itse en ole nähnyt tarpeelliseksi liittyä Yangoon. Mulle riittää Uber, Taxify sekä normi ajot taksitolpilta. En tiedä mikä siinä on, mutta jotenkin pidän tuota vähän epäillyttävänä. Muutenkin ärsyttää niiden mainokset joissa kyytejä mainostetaan pikkurahalla vaikka todellisuudessa maksavat osan kuluista lyhimmistä kyydeistä. No onhan kaupoissakin sisäänostotuotteita, mutta en minä niitäkään arvosta.

        Yango kehuu kovasti, että heillä olisi paljon Venäläisiä turisteja jotka ovat tottuneet käyttämään Yangon sovellusta. Kyllä ne turistit käyttää yhtä tottuneesti Uberiä ulkomailla kuin jotain kotoista ohjelmaa kotomaassaan. En minäkään yritä ulkomailla käyttää Taksini sovellusta vaan Uberiä (ja lisänä baltian maissa Taxify sovellusta).


      • KuskiksiJosMaksetaan
        kikkailua-jne kirjoitti:

        Itse en ole nähnyt tarpeelliseksi liittyä Yangoon. Mulle riittää Uber, Taxify sekä normi ajot taksitolpilta. En tiedä mikä siinä on, mutta jotenkin pidän tuota vähän epäillyttävänä. Muutenkin ärsyttää niiden mainokset joissa kyytejä mainostetaan pikkurahalla vaikka todellisuudessa maksavat osan kuluista lyhimmistä kyydeistä. No onhan kaupoissakin sisäänostotuotteita, mutta en minä niitäkään arvosta.

        Yango kehuu kovasti, että heillä olisi paljon Venäläisiä turisteja jotka ovat tottuneet käyttämään Yangon sovellusta. Kyllä ne turistit käyttää yhtä tottuneesti Uberiä ulkomailla kuin jotain kotoista ohjelmaa kotomaassaan. En minäkään yritä ulkomailla käyttää Taksini sovellusta vaan Uberiä (ja lisänä baltian maissa Taxify sovellusta).

        No mitä se sua haittaa kuka sen matkan maksaa? Jos sen maksaa sulle Yango eikä asiakas niin saat rahasi kuitenkin. Ite ajattelin liittyä mutta odotan nyt vastausta Yangolta että kuinka paljon maksavat ensiksi. Jos summa on samaa kuin muistakin niin miksi en ajaisi niitäkin kyytejä? Mainostus tässä just mut on saanut tätä miettimäänkin. Jengihän näkee noita mainoksia ihan joka paikassa..., ihan varmasti riittää kokeilijoita


      • Joo2007
        KuskiksiJosMaksetaan kirjoitti:

        No mitä se sua haittaa kuka sen matkan maksaa? Jos sen maksaa sulle Yango eikä asiakas niin saat rahasi kuitenkin. Ite ajattelin liittyä mutta odotan nyt vastausta Yangolta että kuinka paljon maksavat ensiksi. Jos summa on samaa kuin muistakin niin miksi en ajaisi niitäkin kyytejä? Mainostus tässä just mut on saanut tätä miettimäänkin. Jengihän näkee noita mainoksia ihan joka paikassa..., ihan varmasti riittää kokeilijoita

        Ei se haittaakkaan, kunhan kerroin, miksi se on halpa, eli tekevät tappiota. Tavallien taksiyrittäjä taas joutuu tekemään voittoa jatkaakseen ajamista, joten hintoja on turha vertailla.


      • Anonyymi
        Mietinajamista kirjoitti:

        Kuskina toisaalta ihan sama maksaako mulle venäläinen oligarkki vai asiakas. Kyytiä vissiin riittää

        Mo ryssiltä voi ottaa vaikka kuinka kovan hinnan. Hihh.


    • Anonyymi

      Yango kusettaa kuljettaja . Keikka maksa 3 euroa sita provisio 15% .kuski saa 2 euron päälle. Yango huija. Yango asiakas piiri maksa käteisellä joka hume diilerit narkarit.

      • Anonyymi

        Kolmesta eurosta 15% on 45 senttiä. Siitä verot, työeläkemaksut ja palkan sivukulut pois, niin jää korkeintaan 25 senttiä nettona palkkaa. Tietenkin voi jättää nekin maksamatta.


    • Anonyymi

      Yango takaisin Venäjälle
      Ei tarvita oliarggien firmaa
      Suomessa

      • Anonyymi

        Huumekauppiaille järjestelmä on hyvä. Jakeluautoja liikkuu koko ajan. Taksialan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.


    • Anonyymi

      Eikö yango maksa kuskille 150e takuukassan ja ilmeisesti auton myös monelle maksanut? Kyydeistä ei varmasti mitään saa, mutta ehkä ne saa jalan sijaa tolla kampanjalla. Ajattelin itsekin alkaa yangoksi jos sieltä venäjältä liikenis rahaa paremmin kuin kelasta!

    • Anonyymi

      Ihan hyvin Yango toimii ainakin Helsingissä. Ei mitään järkeä valita muita (paitsi jos haluaa premiumin, ehkä sitten Kovanen)

    • Anonyymi

      Hyvin varmaan toimii. Varsinkin, kun kuljettaja ja matkustaja ovat molemmat Kelan asiakkaina samalla aaltopituudella.
      Omakohtaisia kokemuksia minulla ei ole, koska olen Liutun kanta-asiakas.

      • Anonyymi

        Olipa hyvä heitto


    • Anonyymi

      Eiköhän nyt olisi viimeinen aika heittää tämä ”ryssätaksi” veks? Kuka haluaa vielä käyttää 3 € kyytejä.

      • Anonyymi

        Kaikki eivät halua tukea venäläisten rahanpesua.


      • Anonyymi

        Kuka haluaa käyttää vielä kartellitakseja kun muitakin on saatavilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka haluaa käyttää vielä kartellitakseja kun muitakin on saatavilla?

        Minä esimerkiksi. En halua tukea pimeitä takseja.
        Harmaa talous - musta tulevaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät halua tukea venäläisten rahanpesua.

        Yango selittää että firma on belgialainen, mutta eiköhän ne voitot luiri sieltä Ukrainan sotaan.

        Ainakin yksi homma toimii. Eilen ajoin pari kertaan Teboilin kylmäaseman ohi. Bensan litrahinta reilusti alempi läheisiin muihin huoltoasemien verrattuna, mutta yhtäkään tankkaajaa ei ollut pumpuilla. Minunkin piti tankata, mutta menin muulle huoltikselle ja maksoin noin 10 senttiä litralta enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yango selittää että firma on belgialainen, mutta eiköhän ne voitot luiri sieltä Ukrainan sotaan.

        Ainakin yksi homma toimii. Eilen ajoin pari kertaan Teboilin kylmäaseman ohi. Bensan litrahinta reilusti alempi läheisiin muihin huoltoasemien verrattuna, mutta yhtäkään tankkaajaa ei ollut pumpuilla. Minunkin piti tankata, mutta menin muulle huoltikselle ja maksoin noin 10 senttiä litralta enemmän.

        Sota kurittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yango selittää että firma on belgialainen, mutta eiköhän ne voitot luiri sieltä Ukrainan sotaan.

        Ainakin yksi homma toimii. Eilen ajoin pari kertaan Teboilin kylmäaseman ohi. Bensan litrahinta reilusti alempi läheisiin muihin huoltoasemien verrattuna, mutta yhtäkään tankkaajaa ei ollut pumpuilla. Minunkin piti tankata, mutta menin muulle huoltikselle ja maksoin noin 10 senttiä litralta enemmän.

        Eikös Teboilkin väitä olevansa sveitsiläinen firma, tosin silläkin omistus ja määräysvalta linkittyy suoraan Venäjälle.


    • Anonyymi

      Yangoa ei voi suositella kuin puliukoille!😎😎

      • Anonyymi

        Yangossa ja Uberissa kyyditsijä ja kyydittävä samalla aallonpituudella:
        Molemmat Kelan vakioasiakkaita. ;)


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kuvia autoista kyljellään, katollaan, ajamassa motaria väärään suuntaan, sutimassa tyhjää betoniporsaan päällä, tilattua autoa ei koskaan kuulu mutta kortilta veloitetaan kyyti, just eilen valoissa yangolla pakki päällä, onneks jätin rakoa sillä valon vaihtuessa skoda ampaisi ensin taaksepäin, eli joo, hyvin se varmaan toimii

      • Anonyymi

        No sanottakoon, että ei ne Yangot ja Uberit ole ainoita takseja mitkä stadissa on ongelmissa. Ennen vapautusta tuli melkeinpä kerran vuoteen TH:n datalle viesti kuinka taksi ajelee motaria väärään suuntaan. Myös Roihikan ostarin ja Nordiksen hallin portaissa oli vähän väliä taksi jumissa. Nordiksen edessä oli myös takseilla jonkin verran niitä kolareita sporan kanssa kun kuskit ei jaksanu käydä tekemässä u-käännöstä Auroran sairaalan risteyksessä vaan käännyttiin sulkuviivojen yli kiskoille eikä tajuttu katsoa peileistä tuleeko sieltä sporaa vai ei. Ne oli kyllä hieman noloja koska usein niissä oli just otettu poka kyytiin matsin jäljiltä ja porukkaa koko tienoo täynnä. Siinä vähän hävetti ammattikunnan puolesta.

        Muistan kerran kun taksi oli ajanut Espalla työmaamonttuun. Kaikkea kummaa sitä on vuosien saatossa pirssin ratissa tullut todistettua. Joskus oli myös yksi taksi katollaan joko Annankadulla tai Uudenmaankadulla. En nyt muista kumpi katu oli kyseessä kun itse kuulin sen rengiltä.

        Itse en ole vielä Yangosta nähnyt kuvia katollaan, mutta uskon sen olevan täysin mahdollista. Olisko laittaa linkkiä siihen kuvaan vai onko se netissä nähtävillä? Kuskien taso on vuosien saatossa kyllä kärsinyt kovan inflaation.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sanottakoon, että ei ne Yangot ja Uberit ole ainoita takseja mitkä stadissa on ongelmissa. Ennen vapautusta tuli melkeinpä kerran vuoteen TH:n datalle viesti kuinka taksi ajelee motaria väärään suuntaan. Myös Roihikan ostarin ja Nordiksen hallin portaissa oli vähän väliä taksi jumissa. Nordiksen edessä oli myös takseilla jonkin verran niitä kolareita sporan kanssa kun kuskit ei jaksanu käydä tekemässä u-käännöstä Auroran sairaalan risteyksessä vaan käännyttiin sulkuviivojen yli kiskoille eikä tajuttu katsoa peileistä tuleeko sieltä sporaa vai ei. Ne oli kyllä hieman noloja koska usein niissä oli just otettu poka kyytiin matsin jäljiltä ja porukkaa koko tienoo täynnä. Siinä vähän hävetti ammattikunnan puolesta.

        Muistan kerran kun taksi oli ajanut Espalla työmaamonttuun. Kaikkea kummaa sitä on vuosien saatossa pirssin ratissa tullut todistettua. Joskus oli myös yksi taksi katollaan joko Annankadulla tai Uudenmaankadulla. En nyt muista kumpi katu oli kyseessä kun itse kuulin sen rengiltä.

        Itse en ole vielä Yangosta nähnyt kuvia katollaan, mutta uskon sen olevan täysin mahdollista. Olisko laittaa linkkiä siihen kuvaan vai onko se netissä nähtävillä? Kuskien taso on vuosien saatossa kyllä kärsinyt kovan inflaation.

        No on sun silmiin osunut kaikenlaista vuosien saatossa. Mun 40 vuotisen uran varrelle ei oo osunut kun yksi joka yritti V linjan ja Hämeentien kulmassa silloisen Hovilan ovesta sisään, ja toinen joka veteli L Pasilassa rappuja alas. Kyllä nää nykyhemmot saa kuitenkin huomattavasti enemmän vahinkoa aikaan ja se kai näkyy vakuutusmaksuissa kans.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No on sun silmiin osunut kaikenlaista vuosien saatossa. Mun 40 vuotisen uran varrelle ei oo osunut kun yksi joka yritti V linjan ja Hämeentien kulmassa silloisen Hovilan ovesta sisään, ja toinen joka veteli L Pasilassa rappuja alas. Kyllä nää nykyhemmot saa kuitenkin huomattavasti enemmän vahinkoa aikaan ja se kai näkyy vakuutusmaksuissa kans.

        Hyvä Hyvä vanhanliiton ukko niinä vain niin vähän jäljellä


    • Anonyymi

      Tuossa vähän vinkkiä, kuinka homma toimii.
      Ja kyydit on halpoja.
      Mutta jollei maksa veroja Yango, eivätpä yleensä maksa enempää kuljettajat kuin matkustajat.
      Veikkaan, että verovaroin kustannetut palvelut kyllä kelpaavat.
      Miten se menikään: Voitot yksityistetään, tappiot ja kulut sosialisoidaan…

      Finnwatch: Airbnb ja Yango eivät maksa lainkaan yhteisöveroja Suomeen
      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008744874.html?cs=email

      • Anonyymi

        Kerrotko vielä mitä lakia Yango rikkoo toiminnallaan? Ja miksi Finnwatch ei älähtänyt Uberin toiminnasta vaikka taksikuskien mukaan Uber kiertää veroja kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko vielä mitä lakia Yango rikkoo toiminnallaan? Ja miksi Finnwatch ei älähtänyt Uberin toiminnasta vaikka taksikuskien mukaan Uber kiertää veroja kanssa?

        Kysymyksessä onkin laillistettu rosvous. Kait nyt sen tajuut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymyksessä onkin laillistettu rosvous. Kait nyt sen tajuut?

        Mitä ne rosvoaa? Ja ihan samalla tavalla Yangon työntekijät maksaa veronsa Suomeen kuin esim Taksi Helsingin työntekijät. Jos kansainvälinen yritys harrastaa verosuunnittelua niin se ei vaikuta mitenkään sen henkilöstön verojen maksuun.

        Myös Caruna harrastaa aggressiivista verosuunnittelua. Pitäisikö Carunan työntekijöiltä evätä jotain verovaroin kustannettuja palveluita? Nekin maksaa veronsa Suomeen vaikka niiden työnantaja siirtääkin voitot ulkomaille.

        Yrityksen tehtävä on tuottaa voittoa omistajille eikä maksimoida maksettujen verojen määrää. Lain puitteissa tapahtuva voiton maksimointi tulisi olla ilman muuta pörssiyhtiön tavoite aina. Jos sä ostat osakkeita niin onko sulla tarkoitus saada sijoitukselle tuottoa vai paisuttaa verottajan lompakkoa?

        Ostaahan taksikuskitkin alkoholinsa suurelta osin Virosta, mutta silti siitä aiheutuvia haittoja hoidetaan verovaroin maksetuissa palveluissa. Sekin on verosuunnittelua vaikka taksarit ajattelee vaan sen halpana viinana.

        Ja ottaen huomioon kuinka paljon Yango subventoi kyytejä Suomessa niin todennäköisesti toiminta on raskaasti tappiollista joten niiden ei tarvitsisi maksaa mutenkaan yhteisöveroa tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ne rosvoaa? Ja ihan samalla tavalla Yangon työntekijät maksaa veronsa Suomeen kuin esim Taksi Helsingin työntekijät. Jos kansainvälinen yritys harrastaa verosuunnittelua niin se ei vaikuta mitenkään sen henkilöstön verojen maksuun.

        Myös Caruna harrastaa aggressiivista verosuunnittelua. Pitäisikö Carunan työntekijöiltä evätä jotain verovaroin kustannettuja palveluita? Nekin maksaa veronsa Suomeen vaikka niiden työnantaja siirtääkin voitot ulkomaille.

        Yrityksen tehtävä on tuottaa voittoa omistajille eikä maksimoida maksettujen verojen määrää. Lain puitteissa tapahtuva voiton maksimointi tulisi olla ilman muuta pörssiyhtiön tavoite aina. Jos sä ostat osakkeita niin onko sulla tarkoitus saada sijoitukselle tuottoa vai paisuttaa verottajan lompakkoa?

        Ostaahan taksikuskitkin alkoholinsa suurelta osin Virosta, mutta silti siitä aiheutuvia haittoja hoidetaan verovaroin maksetuissa palveluissa. Sekin on verosuunnittelua vaikka taksarit ajattelee vaan sen halpana viinana.

        Ja ottaen huomioon kuinka paljon Yango subventoi kyytejä Suomessa niin todennäköisesti toiminta on raskaasti tappiollista joten niiden ei tarvitsisi maksaa mutenkaan yhteisöveroa tänne.

        ”Ja ihan samalla tavalla Yangon työntekijät maksaa veronsa Suomeen kuin esim Taksi Helsingin työntekijät.”
        Johan vitsin murjaisit!

        Alustatalouden piirissä toimivien yritysten ja mm. niiden välityksessä toimivien taksiyrittäjien veronmaksu on heikolla tolalla, kuten käy ilmi seuraavan linkin takaa avautuvasta artikkelista, jossa mm. verottajan edustajaa toteaa epäsuorasti asian:

        Lähes puolet taksiyrittäjistä narahti tehovalvonnassa – verottaja löysi 1,2 miljoonaa euroa pimeitä tuloja
        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fe861aae-a860-4290-b746-6163e28b3a18
        Valvonnassa havaittiin myös pimeästi maksettuja palkkoja ja työnantajan velvollisuuksien laiminlyöntejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Ja ihan samalla tavalla Yangon työntekijät maksaa veronsa Suomeen kuin esim Taksi Helsingin työntekijät.”
        Johan vitsin murjaisit!

        Alustatalouden piirissä toimivien yritysten ja mm. niiden välityksessä toimivien taksiyrittäjien veronmaksu on heikolla tolalla, kuten käy ilmi seuraavan linkin takaa avautuvasta artikkelista, jossa mm. verottajan edustajaa toteaa epäsuorasti asian:

        Lähes puolet taksiyrittäjistä narahti tehovalvonnassa – verottaja löysi 1,2 miljoonaa euroa pimeitä tuloja
        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fe861aae-a860-4290-b746-6163e28b3a18
        Valvonnassa havaittiin myös pimeästi maksettuja palkkoja ja työnantajan velvollisuuksien laiminlyöntejä.

        ”Ja ihan samalla tavalla Yangon työntekijät maksaa veronsa Suomeen kuin esim Taksi Helsingin työntekijät.”
        Johan vitsin murjaisit!

        Ymmärrätkö mitä eroa on Yangon työntekijällä ja välityksessä ajavalla yrittäjällä? Koko uutinen koskee Yangoa välitysyhtiönä eikä sen alaisuudessa olevia yrittäjiä. Yangolla on suomessa toimistotyöntekijöitä ihan samalla tavalla kuin Taksi Helsingillä ja ne varmasti maksaa palkastansa verot Suomeen ihan samalla tavalla kuin Taksi Helsingin henkilökunta. Tässä ei ole puhuttu mitään kummankaan välityksessä ajavista yrittäjistä.

        Ja voi olla sulle vaikea käsittää mutta myös Carunan työntekijät maksaa veroja Suomeen vaikka Caruna työnantajana pyrkii veronmaksut minimoimaan. Luuletko sä että sun työnantajana on se välityskeskus minkä alaisuudessa sä ajat? Kuinka helvetin tyhmiä taksikuskit oikeesti on?

        Ja jos ajatellaan niin että Yango tekeekin tulosta Suomessa niin miettikää kuinka paljon paremmin ne osaa asiat ku te. Ne ajaa kyydit halvemmalla, subventoi ne kannattaviksi ja silti tekee tulosta. Samalla TH tekee 1M€ tappiota. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Ja ihan samalla tavalla Yangon työntekijät maksaa veronsa Suomeen kuin esim Taksi Helsingin työntekijät.”
        Johan vitsin murjaisit!

        Alustatalouden piirissä toimivien yritysten ja mm. niiden välityksessä toimivien taksiyrittäjien veronmaksu on heikolla tolalla, kuten käy ilmi seuraavan linkin takaa avautuvasta artikkelista, jossa mm. verottajan edustajaa toteaa epäsuorasti asian:

        Lähes puolet taksiyrittäjistä narahti tehovalvonnassa – verottaja löysi 1,2 miljoonaa euroa pimeitä tuloja
        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fe861aae-a860-4290-b746-6163e28b3a18
        Valvonnassa havaittiin myös pimeästi maksettuja palkkoja ja työnantajan velvollisuuksien laiminlyöntejä.

        Tässä 2016 artikkelissa käsitellään taksialan harmaata taloutta. Siinä verottajan ratsiassa oli mukana pelkästään perinteisiä takseja jotka kaikki ovat käyneet sen mahtavan yrittäjäkurssin ja verottajan ratsian tulos: paljon harmaata taloutta.

        Anna muuten eritelmä missä näkyy alustatalousfirmojen osuus edellisestä ratsiasta. Vuoden 2016 ratsiassa se oli 0% ja perinteisten taksien osuus 100%. Sä tykkäät jakaa linkkiä sillä omalla johtopäätöksellä että ne oli Yango ja Uber kuljettajia. 2016 ratsian pohjalta pystyy tekemään johtopäätöksen että perinteisessä taksissa harmaa talous kukoistaa.

        https://www.talouselama.fi/uutiset/verottaja-paljasti-karun-tuloksen-taksialalta-paljon-harmaata-taloutta/3d7005bf-058b-35da-aed0-eada88be9e1b


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Ja ihan samalla tavalla Yangon työntekijät maksaa veronsa Suomeen kuin esim Taksi Helsingin työntekijät.”
        Johan vitsin murjaisit!

        Ymmärrätkö mitä eroa on Yangon työntekijällä ja välityksessä ajavalla yrittäjällä? Koko uutinen koskee Yangoa välitysyhtiönä eikä sen alaisuudessa olevia yrittäjiä. Yangolla on suomessa toimistotyöntekijöitä ihan samalla tavalla kuin Taksi Helsingillä ja ne varmasti maksaa palkastansa verot Suomeen ihan samalla tavalla kuin Taksi Helsingin henkilökunta. Tässä ei ole puhuttu mitään kummankaan välityksessä ajavista yrittäjistä.

        Ja voi olla sulle vaikea käsittää mutta myös Carunan työntekijät maksaa veroja Suomeen vaikka Caruna työnantajana pyrkii veronmaksut minimoimaan. Luuletko sä että sun työnantajana on se välityskeskus minkä alaisuudessa sä ajat? Kuinka helvetin tyhmiä taksikuskit oikeesti on?

        Ja jos ajatellaan niin että Yango tekeekin tulosta Suomessa niin miettikää kuinka paljon paremmin ne osaa asiat ku te. Ne ajaa kyydit halvemmalla, subventoi ne kannattaviksi ja silti tekee tulosta. Samalla TH tekee 1M€ tappiota. 😂

        ”Luuletko sä että sun työnantajana on se välityskeskus minkä alaisuudessa sä ajat? Kuinka helvetin tyhmiä taksikuskit oikeesti on?”

        Tuota samaa voisi kysyä myös Uberiltä.
        Ks. Linkki alla

        Uber tunnustaa ammatti­liiton ensimmäisenä alan toimijana – yrityksen 70 000 kuskia voivat nyt järjestäytyä Britanniassa
        https://www.hs.fi/talous/art-2000008007497.html?share=e4b80506a2d306747eb3dec575419bfa

        Ja jos mennään välityksessä ajaviin taksiyrittäjiin, niin seuraako siitä, että v. 2016 tehdyssä valvontaiskussa paljastunut vilppi oikeuttaa samaan alustatalouden toimijoilla tänään?
        Ei nähdäkseni.

        Jos/ kun alustatalouden toimijat taksialalla (pois lukien vähäinen joukko toimistotyöntekijöitä Suomessa) eivät maksa veroja Suomeen enempää kuin niiden välityksessä ajavat kuljettajat, herää kysymys, missä on näiden yritysten yhteiskuntavastuu?

        Lisänä vielä, että Uber- ja Yango - kuljettajat nostavat Kelasta tuet väärin perustein.
        Esim. verovaroin kustannetuilla teillämme ajo heille kyllä kelpaa. Ei mene kansalaisten oikeudentajun mukaan, ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Luuletko sä että sun työnantajana on se välityskeskus minkä alaisuudessa sä ajat? Kuinka helvetin tyhmiä taksikuskit oikeesti on?”

        Tuota samaa voisi kysyä myös Uberiltä.
        Ks. Linkki alla

        Uber tunnustaa ammatti­liiton ensimmäisenä alan toimijana – yrityksen 70 000 kuskia voivat nyt järjestäytyä Britanniassa
        https://www.hs.fi/talous/art-2000008007497.html?share=e4b80506a2d306747eb3dec575419bfa

        Ja jos mennään välityksessä ajaviin taksiyrittäjiin, niin seuraako siitä, että v. 2016 tehdyssä valvontaiskussa paljastunut vilppi oikeuttaa samaan alustatalouden toimijoilla tänään?
        Ei nähdäkseni.

        Jos/ kun alustatalouden toimijat taksialalla (pois lukien vähäinen joukko toimistotyöntekijöitä Suomessa) eivät maksa veroja Suomeen enempää kuin niiden välityksessä ajavat kuljettajat, herää kysymys, missä on näiden yritysten yhteiskuntavastuu?

        Lisänä vielä, että Uber- ja Yango - kuljettajat nostavat Kelasta tuet väärin perustein.
        Esim. verovaroin kustannetuilla teillämme ajo heille kyllä kelpaa. Ei mene kansalaisten oikeudentajun mukaan, ei.

        Mainittu ongelma on vanha. Keinoja sen ratkaisemiseen löytyisi, jos tahtoa olisi. Ketjussa aiemmin mainitulla Finnwatch’illa olisi siihen hyvä ehdotus.

        Eli ongelma:
        1. Jo vääryys vallan saapi
        se huutaa taivaaseen,
        se turmaa ennustaapi
        vie kansat kurjuuteen.
        Ken Herran oikeutta
        nyt täällä julistaa,
        ja ken vanhurskautta
        nyt tahtois puolustaa?

        2. Nyt viekas vilppi täällä
        on noussut kunniaan,
        on valhe vallan päällä
        ja vääryys voimissaan.
        Ei kuulla kurjan ääntä
        ja köyhää sorretaan,
        ja lainkin rikkaat vääntää
        vääryyttä puoltamaan.

        3. Kas, köyhän leivän syövät
        nuo jumalattomat.
        He viatonta lyövät
        ja häntä vainoovat.
        He kurjaa ahdistaapi
        kuin käärme kiukussa,
        korvansa tukkeaapi
        tuon raukan huudoilta.

        4. He armotonna veivät
        osuudet orpojen.
        He söivät lesken leivät,
        on Herra nähnyt sen.
        Hän vanhurskaasti kostaa
        vääryydentekijät,
        rankaisee ansiosta
        nuo viekkaat ryöstäjät.

        5. Vaan voitonpäivän kerran
        vaivaiset näkevät,
        vanhurskaus kun Herran
        lyö väärät, väkevät.
        Oi Herra, voimas näytä,
        kansaasi armahda
        ja hurskaan pyynnöt täytä
        ja päästä vaivasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Luuletko sä että sun työnantajana on se välityskeskus minkä alaisuudessa sä ajat? Kuinka helvetin tyhmiä taksikuskit oikeesti on?”

        Tuota samaa voisi kysyä myös Uberiltä.
        Ks. Linkki alla

        Uber tunnustaa ammatti­liiton ensimmäisenä alan toimijana – yrityksen 70 000 kuskia voivat nyt järjestäytyä Britanniassa
        https://www.hs.fi/talous/art-2000008007497.html?share=e4b80506a2d306747eb3dec575419bfa

        Ja jos mennään välityksessä ajaviin taksiyrittäjiin, niin seuraako siitä, että v. 2016 tehdyssä valvontaiskussa paljastunut vilppi oikeuttaa samaan alustatalouden toimijoilla tänään?
        Ei nähdäkseni.

        Jos/ kun alustatalouden toimijat taksialalla (pois lukien vähäinen joukko toimistotyöntekijöitä Suomessa) eivät maksa veroja Suomeen enempää kuin niiden välityksessä ajavat kuljettajat, herää kysymys, missä on näiden yritysten yhteiskuntavastuu?

        Lisänä vielä, että Uber- ja Yango - kuljettajat nostavat Kelasta tuet väärin perustein.
        Esim. verovaroin kustannetuilla teillämme ajo heille kyllä kelpaa. Ei mene kansalaisten oikeudentajun mukaan, ei.

        Missä on ollu perinteisten taksien yhteiskuntavastuu ennen vapautusta? Kelalta on rahastettu laissa määritelty maksimi hinta, mutta silti harmaa talous rehottaa alalla. Kyllä verovaroin maksetut kyydit kelpaavat mutta niin kelpaa myös veron kierto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä on ollu perinteisten taksien yhteiskuntavastuu ennen vapautusta? Kelalta on rahastettu laissa määritelty maksimi hinta, mutta silti harmaa talous rehottaa alalla. Kyllä verovaroin maksetut kyydit kelpaavat mutta niin kelpaa myös veron kierto.

        Etkö lukenut viestiä, jota kiirehdit kommentoimaan. Vai etkö ymmärtänyt lukemaasi. Eli vielä kerran:

        Ja jos mennään välityksessä ajaviin taksiyrittäjiin, niin seuraako siitä, että v. 2016 tehdyssä valvontaiskussa paljastunut vilppi oikeuttaa samaan alustatalouden toimijoilla tänään?
        Ei nähdäkseni.”

        Eli rautalangasta:
        Kaikki veronkiertäjät olisi tullut , tulisi nyt ja tulevaisuudessa saada kiinni. Täysin riippumatta, missä välityksessä ajavat. Samoin Kelan tukia perusteetta nostavat.

        Verovaroin rakennettua infraa, kuten tiet, käyttävät ja veroja välttelevät ja/tai vilpillisesti Kelan tukia nostavat ovat varkaita, joiden on suotavaa jäädä kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ne rosvoaa? Ja ihan samalla tavalla Yangon työntekijät maksaa veronsa Suomeen kuin esim Taksi Helsingin työntekijät. Jos kansainvälinen yritys harrastaa verosuunnittelua niin se ei vaikuta mitenkään sen henkilöstön verojen maksuun.

        Myös Caruna harrastaa aggressiivista verosuunnittelua. Pitäisikö Carunan työntekijöiltä evätä jotain verovaroin kustannettuja palveluita? Nekin maksaa veronsa Suomeen vaikka niiden työnantaja siirtääkin voitot ulkomaille.

        Yrityksen tehtävä on tuottaa voittoa omistajille eikä maksimoida maksettujen verojen määrää. Lain puitteissa tapahtuva voiton maksimointi tulisi olla ilman muuta pörssiyhtiön tavoite aina. Jos sä ostat osakkeita niin onko sulla tarkoitus saada sijoitukselle tuottoa vai paisuttaa verottajan lompakkoa?

        Ostaahan taksikuskitkin alkoholinsa suurelta osin Virosta, mutta silti siitä aiheutuvia haittoja hoidetaan verovaroin maksetuissa palveluissa. Sekin on verosuunnittelua vaikka taksarit ajattelee vaan sen halpana viinana.

        Ja ottaen huomioon kuinka paljon Yango subventoi kyytejä Suomessa niin todennäköisesti toiminta on raskaasti tappiollista joten niiden ei tarvitsisi maksaa mutenkaan yhteisöveroa tänne.

        mitä tekemistä carunalla tekemistä takseilla taas yks rakko pää


    • Anonyymi

      Ei liene epäselvää, että Yandex/Yangon palvelujen käyttö tukee Kremlin murhamiehen ja ilmeisen psykopaatin sotakassaa. Ja tarjoaa ehkä tietoja keräämällä välineitä aggressioon maatamme kohtaan kybersodankäynnin alueella.

      Ihmetyttää vain, että mikähän vika on niiden yhä mainittuja toimijoita tukevien, palstalla kuvitteellista älyllistä ylivertaisuuttaan retostelevien vasemman korvan oikealla puolella, jotka kehtaavat noita edelleen puolustaa?

      Vaikka eihän psykopaateilta yleensä älyä puutu. Mistähän heille saataisiin viisautta?

    • Anonyymi

      Koittakaa nyt ymmärtää että Yangon hinnat ovat alkaen hintoja. Vanhat taksit eivät ymmärrä dynaamisen hinnoittelun päälle ja siksi luulevat että kaikki keikat maksaa alle 6€. Keskihinta on kuljettajilla huomattavasti korkeampi ja toiminta on ihan kannattavaa autoilijoille. Monet ajavat myös tolpalta kyytejä Yangon ja Uberin lisäksi. Tunnen useamman entisen TH:n ja LT:n rengin jotka ajaa nykyään Yangoa ja Uberia ja ne tulee ihan hyvin sillä toimeen. Onpa siellä ajossa muutamalla TH:n isännälläkin auto. Tuskin ne autoja siellä ajattais jos ei olis kannattavaa.

      Välillä Yango maksaa todella suuria bonuksia jos ajat 30 kyytiä/vrk niiden välityksessä ja silloin ei kannata ajaa mitään muita kyytejä. Silloin toivoo että saisi vain lyhyitä kyytejä koska se bonus tekee vuorosta todella hyvä. Jos tulee liian pitkiä kyytejä niin sitä ei kerkee ajamaan vuorossa.

      Dynaaminen hinnoittelu on huomattavasti mielekkäämpi kuin normaali hinnoittelu koska se lisää kyytejä hilajisena aikana. Toki jos tykkää istua tolpilla toimettomana niin sitten perinteinen malli on parempi.

    • Anonyymi

      Kuljin stadissa asemalta Tilkkaan Yangolla.
      Lähtöhinta 10€ ja loppusumma 38€, joka oli jo rosvousta.
      Taksi stadilla maksaa yleensä 18-19€ riippuen liikeenteestä.

      • Anonyymi

        Olet ilmeisesti ottanut tolpalta taksin jossa on ollut Yangon teipit kyljessä.
        Ei se tuossa tapauksessa käytä Yangon hintoja , vaan omaa hinnastoaan joka voi olla ihan mikä vaan, kunhan se on siinä sivuikkunassa katsottavissa.


    • Anonyymi

      Mitens korsisaari siinäkin tuli yhteiskunnalle paskaa isolla syötteenä edelleen sekin pystyssä

    • Anonyymi

      En tietenkään tule ikinä enää käyttämään venäläistä Yangoa. Kuinka kukaan ylipäätään kehtaa?

      • Anonyymi

        He jotka eivät välitä sodasta ja etsivät vaan halvinta kyytiä.


    • Anonyymi

      Ei toimi. Tummat ajaa ja kiristää rahaa. Venäläiset omistaa. Saa pelätä.

    • Anonyymi

      Naurettava

    • Anonyymi

      Halpa on, minäkin olin autossa, joka putosi lähes 8 metriä, eikä kuski pyytänyt siitä matkasta mitään...pääsimme kaikki toisilla autoilla jatkamaan ( siis sairaalaan ).

    • Anonyymi

      Jotta keskustelut loppuu on määrättävä enimmäistaksa,paikallistuntemus ja rikostausta piste!. Luottamus on tipotiessä ellei ole tuttua taksia.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe