Lentokenttä

Bzz

Ensimmäinen firma joka tekee Finnairin kanssa diilin Finnair Plus pisteiden jakamisesta saa 75% kaikista liikematkaajista kyytiin. Hinta voi olla kalliimpi kuin muilla. Ja riittää kun jakaa pisteitä esim 2p/eur.

21

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ViidenTähdenAI

      Olet myöhässä. Minä olen tämän idean kertonut jo Uberille. Pohdimme tätä ministeriössä lakimiestiimini kanssa ja tulimme siihen tulokseen että näin voi toimia. Uber aloittaa tämän maaliskuussa.

      • SinäpäHyvinniiSinä

        Kas kas. Jälleen sinä sinä sinä sinä....


    • Mlao

      En tykkää siitä, että lentokentällä vain tietyille taksiyhtiöille on annettu vakituiset parkkipaikat jonottaa asiakkaita ja muut ovat saaneet viimeisen kauimpana olevan parkkipaikan. Eli Hki Vantaa lentokenttä tietoisesti suosii muutamaa yhtiötä ja asettaa ne eriarvoiseen asemaan pienempien yhtiöiden kanssa. Osaako joku sanoa miten taksien jonotuspaikat ja millä perustein on jaettu? Todella pöljä systeemi.

      • Hilmamuori

      • ViidenTähdenAI

    • Mskia

      Tässä taksien kilpailukuksessa tulee ihan vanha kunnon Neuvostoliitto mieleen. Ei takseja voida rajoittaa kun on kyse julkisesta lentoliikenteestä . Ei voida suosia joitain firmoja toisten kustannuksella. Eikä myöskään laittaa näitä firmoja keskenään eriarvoiseen asemaan. Jo tyhmempikin sen tietää. Pitää olla jokin syteemi että kaikilla takseilla on samanarvoinen mahdollisuus ottaa ihmisiä kyytiin. Yhdenvertaisuus on tärkeä asia. Finnavia ei voi sivuuttaa sitä. Tämä nyt on vain oma mileipiteeni. Yhdenvertaisuus on tärkeä peruste. Miten Finnavia voisi sivuuttaa sen?

      • Äläitkesiellä

        No otitko osaa kilpailutukseen ja jätit tarjouksen? Onko sulla vaikeuksia ymmärtää, että finavian on valtion liikelaitoksena toimittava hankintalain edellyttämällä tavalla ja kilpailuttaa ostamansa palvelut?


      • Nmako

        En ole taksi. Mietin vaan etteikö kaikki taksit voi ajaa aivan samalle tolpalle tasavertaisuuden nimissä. 1 tolppa ja siihen ajaa se joka ekana tulee. Se on sitten kuluttajan asia astua siihen taksiin johon haluaa. Miksi Finnavian pitäisi kilpailuttaa taksit. Eikö Finnavian vain pidä luoda edellytys tolpalle, missä taksit pystyy pysähtymään. Ei Finnaivan ole se taksilla matkustava asiakas. Ei Finnavian tehtävä ole tehdä seulontaa. Asiakkaat sitä paitsi voivat tilata kännykällä taksin itse appsin kautta. Tuollainen systeemi missä Finnavia arvottaa taksiyhtiöt eriarvoisesti onkin jo juridinen kysymys. Ja juridisesti eriarvoistava. Se ei ole tätä päivää. Tai systeemin pitöisi olla ainkin joustavampi. Eikä vain suosia muutamaa firmaa. Kertakaikkiaan vanhanaikaista.


      • LtTh
        Äläitkesiellä kirjoitti:

        No otitko osaa kilpailutukseen ja jätit tarjouksen? Onko sulla vaikeuksia ymmärtää, että finavian on valtion liikelaitoksena toimittava hankintalain edellyttämällä tavalla ja kilpailuttaa ostamansa palvelut?

        Ei se Finavia ostanut mitään palveluita kilpailuttamalla, vaan möi paikat kilpailuttamalla. Kaksi eri asiaa. Suomi on edelleen Neuvostoliitto.


      • Hesari

        Saahan sitä rautatieasemalle mennä kuka taksi vaan ja vapaassa järjestyksessä, miks kentällä pitää olla eri jonot?


    • Nmki

      Ja lisäksi eikö kaikki taksit , kun ne ilmeisesti joutuvat pulittamaan Finnavialle rahaa, että saavat ottaa asiakkaita lentokentälle voi laittaa ostaa tuulilasiin tarran joka automaattisesti lukulaitteen kautta vrt siltamaksut, ruuhkamaksut, tietullit ym muualla rekisteröityvät, niin että jokainen auto voi hankkia sellaisen halutessaan. Näin päästään pois siitä että pysähtymisoikeus varataan parille firmalle. Ihan helppo juttu. Tarvitaan pääkopassa vain pieni hyppy nykyaikaan.
      Muualla siltamaksu esim ostetaan etukäteen kun siltaa ylitetään päivittäin monta kertaa ja sillalla lukulaite lukee tarran. Samanlainen lukulaite voi kuitata etukäteen ostetun oikeuden pysähtymiseen lentokentällä. Tapoja on monia. Mutta tuo kilpailutus parille firmalle menee jo jonnekin 60 luvun ajateluun ( kyllä naurattaa)

    • 2.0tdiex200cdi

      Jos kaikki taksit pääsisivät samassa härdellissä yhdelle tolpalle, niin hintoja kyselevät asiakkaat tukkisivat jonot ja ruuhkien purku kestäisi tunteja nykyistä pidempään. Ja mitä muuta matkustajat ruuhkasta syyttäisivät kuin Finaviaa. Kolme selkeästi ja yhdenmukaisesti hinnoiteltua jonoa on siis paras ratkaisu. Taksit ovat kentällä asiakkaita varten, eikä asiakkaat takseja varten. Mikään ei estä sinua kehittämästä konseptia, joka on parempi kuin nykyiset. Ja ratkaisu, jossa kaikki ovat tasa-arvoisia osaamisesta ja tasosta riippumatta, sehän se vasta Neuvostoliittoa puhtaimmillaan onkin. Kyytejä ajavien kuskien ja autojen taso on myös korkealla Finavian intresseissä. Se, että osaamattomat kuskit pyörivät kentällä miten sattuu, ja jäävät minuuteiksi opiskelemaan navigaattoria jonoon on todella huonoa mainosta. Tosin nähdään sitä ihan liikaa nytkin

      • Dski

        Höpö höpö, et vain ole tai Finnavia ei ole perillä uudemmista ja yhdenvertaisemmista tavoista laskuttaa takseja. Tiedonpuute estää teitä toimimasta asiakkaan parhaaksi.

        Just olin pari päivää sitten kentällä ja tilasin taksini itse, kun totesin että teidän tai Finnavian kentälle sallimat taksit maksavat paljon kalliimmin. Senhän piti olla taksien vapautuksen tarkoitus. Että asiakas voi löytää halvimman ja itselle parhaimman. Kaikki eivät vielä osaa itse löytää näitä takseja. Mutta ei pidä Finnaviankaan estää vapaata kilpailua. Se vasta taantumuksellista on. Ei kaikkia takseja pidäkään päästää samaan aikaan jonottamaan. Kai Finnavia osaa alkeelliset logistiikan taidot sentään, kun se joutuu paljon vaativampienkin tehtävien eteen kuin se että vapaa taksiliikenne sallitaan. On vaan ihan korvien välistä kiinni jos ei keksi keinoaja miten se on mahdollista. Mutta varsin huonoa mainosta Finnavialle on suosia muutamaa taksifirmaa. En arvosta ollenkaan, ei arvosta moni muukaan. Antaa tosi vanhanaikaisen ja kökön vaikutelman.
        Siellä on taas joku vanhempi inssi puikoissa joka ei tajua yhdenvertaisuudesta tai logistiikasta mitään eikä ole perillä liikenteen maksutavoista.


    • asiatkunnossa

      Kestääkö lentokentän järjestelyt syrjintäsyytettä? Tehkää joukkosyyte. Kun kymmeniä eri yhtiöitä palkkaa yhteisen varatuomarin ajamaan joukkokannetta, on lentokentällä iso ongelma välttää syrjintätuomiot. Voitte vedota siihen, että muut vastaavat tahot kuten vaikka satamat, eivät erittele mitkä yhtiöt saavat sinne tulla ja minne. Toinen taho, jolle voi myös osoittaa sormea on HUS. Todella moukkamaista heidän käytöksensä takseja kohtaan. Tulee mieleen sana ylimielisyys.

    • 2.0tdiex200cdi

      Hoh hoijaa. Nää on taas näitä, jotka möykkää suuna päänä asioista, mistä eivät mitään tiedä. Nykyään lähes kaikkialla kilpailutetaan yrityksiä. Jotkut voittaa ja jotkut häviää. Otetaan nyt vaikka ajankohtaisesti katujen auraus. Kaupungit kilpailuttavat urakoitsijat jotka sitten hoitavat sovitun työn. Pitäisikö nyt sitten hävinneiden kuitenkin päästä auraamaan ettei vaan tule paha mieli? Ja tiedän että aiot vedota siihen, että kentällä se on asiakas joka maksaa kyydin. No, esimerkissäni me, eli veronmaksajat maksamme aurauslaskun. Mahdollista olisi, että finavia hoitaisi myös taksikyytien laskutuksen ja tilittäisi maksut takseille. Ei vaan kuulosta kovin järkevältä. Sitä paitsi, nelosjonossa on hyvin tilaa, en ole vielä kertaakaan nähnyt siellä pariakymmentä autoa enempää. Lopeta nillitys ja ala tekemään töitä.

    • Amlo

      Lentomatkustajana tiedostan, että Finavia haluaisi pakottaa minut köyttämään 20% kalliimpaa taksia kuin mitä voisin käyttää, jos näillä edullisimmilla yhtiöillä olisi sanamanarvoinen oikeus parkeerata lentokentälle kuin muutamalla yhtiöllä, joiden kanssa Finavia on muodostanut kartellin.
      Toivottavasti nämä pienemmät yhtiöt haastavat Finavian oikeuteen asiasta. Nyt Finavia profiloituu pömöösiin äijäkerhoon ylimielisellä asiakaspolitiikallaan. Lainlaatijoidenkin mukaan ongelmia syntyy, kun ihmiset eivät ymmärrä esim mitä yhdenvertaisuus tarkoittaa. Eivät vain ymmärrä, asia ei mene päähän ja sen asian puimiseen käytetään miljoonia eri oikeusistuimissa. Itse ajattelen, että Finavia voisi profiloitua nykyaikaisemminkin aivan oman etunsa takia, mikäli haluaisivat edustaa nykyaikaista ja modernia asiakapalvelua. Nyt Finavia tosiaa profiloituu vanhanaikaiseen ukkokerhoon. Se vaan on ikävää. Onneksi asia ei mimua koske osaan käyttää taksipalveluita ohi Finavian ohjeistuksen. Mutta ahdistavaa on harjoittamanne syrjintä.

      • kuljettajatar

        Etkö itse osaa ottaa siitä halvimmasta jonosta autoa??!! Sillä ei ole mitään merkitystä mistä jonosta auton otat-sinun se kuuluu kilpailutus suorittaa, ei kenenkään muun! Sinulle ei myöskään kuulu miten Finavia bisneksensä hoitaa...


      • Mtrd

        Nuo neljä takseille varattua parkkipaikkaa voisvat edes olla vaihtuvia ja kierrossa niin ettei kolmea suosita muiden kustannuksella. Osaan käyttää puhelinta ja tilata taksin itse ja usein käytän junaa mutta mielestäni nykyinen käytäntö asettaa taksit eriarvoiseen asemaan. Se perustuu vanhanaikaiseen tapaa kilpailuttaa firmat ja rahastaa taksifirmoja ja jättää lasku kuluttajalle. Ei hyvää markkinointia mutta money talks. Vaikka taksiliikenne piti vapauttaa jne. Jos olisin Finavia käyttäisin vähän demokraattisempaa lähestymistapaa. Ylimielinen lähetymistapa asiakkaisiin vaan tämä muutamaa firmaa suosiva tapa ja antaa noille kolmelle yhtiölle mahdollisuuden laskuttaa asiakkaittaan mielivaltaisesti sopien. Ei muualta tulleet matkustajat ja harva suomalainenkaan ole perehtynyt suomalaisen taksiliikenteen saloihin eikä hinnat muuten sielläkään ole suurella taululla. Kyllä ne täytyy ihan itse käydä kysymässä .
        Itse osaan käyttää kännykkää ja saan haluamani taksin niin, ei asia minua kosketa.


    • Jokamiesluokka

      Taitaa ulkomaalaiset täällä kirjoitella. Menkää takas jos on paha olla. Kukaan ei jää suremaan.

    • Mattinenkin

      Aivan niin, Finavia varaa taksitolpat suomalaisille miehille. He kun tarvitsevat erityissuojelua, kun heillä on niin vaikeaa.

    • Semottis

      Hassu ketju kun suoonmalaiset taksikuskit pelkää ulkomaalaisia taksinkuljettajia ja tarvitsee erikoissuojelua Finavialta. Onpa mennyt rasistiseksi juttu jo tuolla Finaviankin puolella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7651
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4566
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3211
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1709
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      357
      1485
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      15
      1442
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1129
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1080
    Aihe