Pokeri-pelin koodaus

Korttitaulukon sekoitus onnistuu Pythonilla esim. shufflella, josta sitten räävitään 5 korttia kullekin. Mutta miten ne kädet saadaan arvotettua? Pitääkö tehdä kaikista vaihtoehdoista taulukko, jotka "pisteytetään", vai voiko kädet päätellä lennosta suoraan?
Ilmoita


4 Vastausta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.


Kyllähän ne pitää ainakin kaikki erikoiskädet (täyskäsi, värisuora jne) arvottaa, jotta käsiä voi vertailla. Osan voi laskea ohjelmalla eli jos kyse on viidestä kortista, jolla ei saa mitään ns erikoiskättä, niin näissä tapauksissa voisi koodata metodin laskemaan käden arvon korttien arvoista.
Ilmoita
Katso tästä mallia

http://www.bluejay.mbnet.fi/poker-game.bas

BASIC:ina esim QB64 tai vastaava.
Ilmoita
Olen tehnyt sekä pokerin joka huomioi kaikki kädet sekä jokerin, lisäksi säädettävällä vaikeudella, eli voittoprosentilla.

Blackjackin tein myös, joka osoittautui vaikeammaksi tehdä kuin pokeri, jakajaa vastaan ja samoin täysin portaattomasti säädettävällä vaikeudella. BJ:ssä on enemmän variaatioita jos otetaan erikorttimäärien "charliet", ässien tulo jokaisen kortin jälkeen jne.

Mutta eräs idea tuli peliohjelmoija-tytöille tehdä: javakin voisi sopia hyvin johonkin helppoon hyppelypeliin, jossa hahmolla vain hypittäisiin tasoissa, joista osa toimisi hisseinä, tuollainen pikkupeli, mutta hauskan näköisillä hahmoilla.
Ilmoita
Niin tuollainen muodostaa mielenkiintoisen haasteen Blackjack -pelissä kun voittoprosentti oltava säädettävissä täysin 0%...100%, portaattomasti, jakajaa vastaan aina pelataan.

Eli 0% jos on, pelaaja ei pysty voittamaan jakajaa, 100% pelaaja voittaa varmasti aina.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Pokeri-pelin koodaus

Korttitaulukon sekoitus onnistuu Pythonilla esim. shufflella, josta sitten räävitään 5 korttia kullekin. Mutta miten ne kädet saadaan arvotettua? Pitääkö tehdä kaikista vaihtoehdoista taulukko, jotka "pisteytetään", vai voiko kädet päätellä lennosta suoraan?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta