Pokeri-pelin koodaus

aloittelevakoodari

Korttitaulukon sekoitus onnistuu Pythonilla esim. shufflella, josta sitten räävitään 5 korttia kullekin. Mutta miten ne kädet saadaan arvotettua? Pitääkö tehdä kaikista vaihtoehdoista taulukko, jotka "pisteytetään", vai voiko kädet päätellä lennosta suoraan?

6

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllähän ne pitää ainakin kaikki erikoiskädet (täyskäsi, värisuora jne) arvottaa, jotta käsiä voi vertailla. Osan voi laskea ohjelmalla eli jos kyse on viidestä kortista, jolla ei saa mitään ns erikoiskättä, niin näissä tapauksissa voisi koodata metodin laskemaan käden arvon korttien arvoista.

• eiolekovinvaikeaa

Olen tehnyt sekä pokerin joka huomioi kaikki kädet sekä jokerin, lisäksi säädettävällä vaikeudella, eli voittoprosentilla.

Blackjackin tein myös, joka osoittautui vaikeammaksi tehdä kuin pokeri, jakajaa vastaan ja samoin täysin portaattomasti säädettävällä vaikeudella. BJ:ssä on enemmän variaatioita jos otetaan erikorttimäärien "charliet", ässien tulo jokaisen kortin jälkeen jne.

Mutta eräs idea tuli peliohjelmoija-tytöille tehdä: javakin voisi sopia hyvin johonkin helppoon hyppelypeliin, jossa hahmolla vain hypittäisiin tasoissa, joista osa toimisi hisseinä, tuollainen pikkupeli, mutta hauskan näköisillä hahmoilla.

• Anonyymi

• BJpelissäontuo

Niin tuollainen muodostaa mielenkiintoisen haasteen Blackjack -pelissä kun voittoprosentti oltava säädettävissä täysin 0%...100%, portaattomasti, jakajaa vastaan aina pelataan.

Eli 0% jos on, pelaaja ei pysty voittamaan jakajaa, 100% pelaaja voittaa varmasti aina.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1114
    2. 75
      1111
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      48
      1004
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      958
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      51
      935
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      33
      717
    7. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      704
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      607
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      590
    10. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      557
    Aihe